A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

vieze freddie

dat ziet er weer goed uit! je enthousiasme over buisjes werkt aanstekelijk hier, mss je naam al veranderen naar antwani  ;D ;D
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: vieze freddie op mei 20, 2015, 07:53:27
dat ziet er weer goed uit! je enthousiasme over buisjes werkt aanstekelijk hier, mss je naam al veranderen naar antwani  ;D ;D

Het zijn keer op keer toch écht de buizenversterkers die me compleet inpakken.

Het zal de initiële vervorming van buizenapparatuur zijn die mijn brakke gehoor pleziert... :D

Ik vind - in direct vergelijk met buizen - transistor doorgaans nogal "deaud" klinken

tompj

Citaat van: twani op mei 20, 2015, 22:10:41
Het zijn keer op keer toch écht de buizenversterkers die me compleet inpakken.

Het zal de initiële vervorming van buizenapparatuur zijn die mijn brakke gehoor pleziert... :D

Ik vind - in direct vergelijk met buizen - transistor doorgaans nogal "deaud" klinken
+1
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op mei 20, 2015, 22:26:14
+1

Ik heb het gevoel Tom dat ik - en volgens mij geldt hetzelfde voor jou - mijn eindbestemming nader vwb de "wandeltocht" langs allerlei versterkerconcepten .

Ik ben enorm nieuwsgierig naar jouw set en ben vol verwachting over de implementatie van mijn DAC in deze exquise set-up......

"Himmel Gehts auf" zo verwacht ik :)

twani

Kun je bij jouw versie trouwens de terugkoppeling van de versterker ook per ab wijzigen Tom?

tompj

#11981
Citaat van: twani op mei 20, 2015, 22:42:02
Kun je bij jouw versie trouwens de terugkoppeling van de versterker ook per ab wijzigen Tom?
Triode/ultralineair schakelaar op de AB Theo.

Ik heb de voorbuizen een dikke upgrade gegeven inmiddels (o.a. NOS buizen). Flinke stap!

En naar die DAC ben ik natuurlijk benieuwd. Heb alleen geen zin om zelf te bouwen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: twani op mei 19, 2015, 21:16:02
Okidoki.  Een later moment is ook goed hoor Bas.
Het wordt okidoki. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: twani op mei 20, 2015, 22:10:41
Het zijn keer op keer toch écht de buizenversterkers die me compleet inpakken.

Het zal de initiële vervorming van buizenapparatuur zijn die mijn brakke gehoor pleziert... :D

Ik vind - in direct vergelijk met buizen - transistor doorgaans nogal "deaud" klinken

+1

buizen heeft echt zijn eigen charme en muzikaliteit(vervorming) ;) die een transistor gewoon niet heeft.

hier nog een buis liefhebber, vooral in de vv. met 300 b heb ik helaas geen ervaring.
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Zo de PM11 is zojuist opgehaald door z'n nieuwe blije eigenaar.  Gaat daar de Dali Epicon opstoken.

Gaat vast veel beter :)

daanvanduif

Bedankt nogmaals Theo, we gaan eens kijken hoe hij het doet op de Dali's!
Optisch was je buizenversterker toch wel een stuk fraaier  ;D

Citaat van: twani op mei 22, 2015, 21:10:12
Zo de PM11 is zojuist opgehaald door z'n nieuwe blije eigenaar.  Gaat daar de Dali Epicon opstoken.

Gaat vast veel beter :)
Corazón

DofN

Citaat van: daanvanduif op mei 22, 2015, 22:13:55
Bedankt nogmaals Theo, we gaan eens kijken hoe hij het doet op de Dali's!
Optisch was je buizenversterker toch wel een stuk fraaier  ;D

Oh interessant, laat je het weten hoe dat afloopt Daan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op mei 22, 2015, 23:17:28
Oh interessant, laat je het weten hoe dat afloopt Daan?

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. De 1e berichtgeving is dat ook Daan erg moet wennen aan de "wat teruggetrokken" speelwijze van de Marantz. Als je wat langer luisterd hoor je overigens de kwaliteiten er wel degelijk vanaf.

Dan beginnen (ruimtelijke) plaatsing en detail echt wel op te vallen. Het is echter niet een versterker die je van meet af aan imponeert. De presentatie is er wel een van "macht en gemak", je voelt gewoon dat er veel "Botton End" power aanwezig is.

Robiwan

Citaat van: twani op mei 23, 2015, 08:03:07
je voelt gewoon dat er veel "Botton End" power aanwezig is.

altijd positief wat mij betreft, zeg maar veel koppel!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

daanvanduif

Citaat van: doorofnight op mei 22, 2015, 23:17:28
Oh interessant, laat je het weten hoe dat afloopt Daan?

Zoals Twani als schreef was het bij de eerste tonen wel even schrikken, doods geluid geen diepte. Vriendin zei direct verkoop hem maar weer hier ga ik niet naar luisteren (voor mij een goede referentie, ze leest helemaal niks hifi gerelateerd dus geen vooringenomen mening).
Maar na paar uurtjes luisteren begon het geluid al een stuk aangenamer te klinken (of het nou gewenning is, ik weet het niet), we gaan hem gewoon nog een paar weken geven om zich te bewijzen.
Er staan nu 2 versterkers (vergelijk hem met de Plinius Hiato), tot nu toe wint de Hiato voor mijn gevoel nog wel (betere scheiding. toch nog beter in de bottom end)

Moet wel zeggen dat als je de nieuwprijzen vergelijkt de Marantz een heel fraaie prijs/kwaliteit biedt in verhouding tot de Plinius!
Corazón

DofN

Zoals altijd betaal je je blauw voor de laatste paar procenten "beter", maar als je die laatste procenten belangrijk vindt? Wat is eigenlijk de reden dat je iets anders wilt dan die Plinius? (wordt het niet eens tijd voor je eigen draadje ;-))
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

daanvanduif

Veel te verlegen voor een eigen draadje  ;D Maar hier hoort het inderdaad ook niet echt.
Was van plan de Plinius en DAC te vervangen door iets als Devialet/Lyngdorf, het moet in ieder geval iets kleiner zijn dan de enorme Hiato (we/vrouwlief wil graag het rack uit de woonkamer hebben). De Marantz kwam voor zo een leuke prijs voorbij dat ik hem gewoon eens wou proberen, en de Marantz kan mooi de Plinius Hiato vervangen (mocht het lukken deze te verkopen) terwijl ik de DAC te koop zet.

Zal nu je topic niet meer vervuilen Twani  ;D

Citaat van: doorofnight op mei 23, 2015, 09:13:47
Zoals altijd betaal je je blauw voor de laatste paar procenten "beter", maar als je die laatste procenten belangrijk vindt? Wat is eigenlijk de reden dat je iets anders wilt dan die Plinius? (wordt het niet eens tijd voor je eigen draadje ;-))
Corazón

BuSpu

Citaat van: daanvanduif op mei 23, 2015, 08:39:02
tot nu toe wint de Hiato voor mijn gevoel nog wel (betere scheiding. toch nog beter in de bottom end)
klinkt niet als een dramatische verschil. Vreemd gezien het verschil in prijs (2,5 keer zo duur)

twani

Citaat van: daanvanduif op mei 23, 2015, 20:19:04
Veel te verlegen voor een eigen draadje  ;D Maar hier hoort het inderdaad ook niet echt.
Was van plan de Plinius en DAC te vervangen door iets als Devialet/Lyngdorf, het moet in ieder geval iets kleiner zijn dan de enorme Hiato (we/vrouwlief wil graag het rack uit de woonkamer hebben). De Marantz kwam voor zo een leuke prijs voorbij dat ik hem gewoon eens wou proberen, en de Marantz kan mooi de Plinius Hiato vervangen (mocht het lukken deze te verkopen) terwijl ik de DAC te koop zet.

Zal nu je topic niet meer vervuilen Twani  ;D
Dit topic staat beter bekend als een "vuilnisvat" van onderwerpen.  Schrijf jij maar lekker door hier hoor Daan :pompom:

twani

Animals finished to go!


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

daanvanduif

Corazón