A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Keer op keer oprecht verbaasd hóe feilloos de huidige setup functioneert.

We hebben het dan over de STANDAARD! MacMini die via USB aan de DDDDac hangt.

De MacMini wordt áán én uít gezet via MochaVNC remote op de iPad, de Mac start automatisch de Spotify applicatie op.

Eenmaal áán wordt Spotify Premium met de officiële iPad App genavigeerd hetgeen via "Connect" automatisch aan de Mac wordt doorgegeven.

Hiermee heb je daadwerkelijk de allerfijnste besturing voor Spotify in handen, kan geen Third party app tegenop.

Bovendien switch je in een handomdraai naar iTunes waarna je met de Apple Remote app de boele evenzo gemakkelijk bedient.

Qobuz? Draait ie ook. Deezer? Doet ie ook. Tidal? Doet ie ook.

Eea draait nu al even méér dan een jaar zónder één Hick-up of andersoortig softwarematig gezeik.

Een verademing in alle opzichten. Klank, bediening, diversiteit aan mogelijkheden alles Top Notch!


twani

Citaat van: doorofnight op april 16, 2015, 21:38:20
bEEdEEgEE (feat. Lovefoxxx)
Flowers
SUM/ONE

https://www.youtube.com/watch?v=toFq2pkoCFE
Die schiet ik nu meteen door de Spotify zoekmachine héén :tounge2:


THX "DON" :worship:

twani


Bas Akkerman

Citaat van: twani op april 16, 2015, 21:39:18
Keer op keer oprecht verbaasd hóe feilloos de huidige setup functioneert.

We hebben het dan over de STANDAARD! MacMini die via USB aan de DDDDac hangt.

De MacMini wordt áán én uít gezet via MochaVNC remote op de iPad, de Mac start automatisch de Spotify applicatie op.

Eenmaal áán wordt Spotify Premium met de officiële iPad App genavigeerd hetgeen via "Connect" automatisch aan de Mac wordt doorgegeven.

Hiermee heb je daadwerkelijk de allerfijnste besturing voor Spotify in handen, kan geen Third party app tegenop.

Bovendien switch je in een handomdraai naar iTunes waarna je met de Apple Remote app de boele evenzo gemakkelijk bedient.

Qobuz? Draait ie ook. Deezer? Doet ie ook. Tidal? Doet ie ook.

Eea draait nu al even méér dan een jaar zónder één Hick-up of andersoortig softwarematig gezeik.

Een verademing in alle opzichten. Klank, bediening, diversiteit aan mogelijkheden alles Top Notch!
Te zijner tijd zal ik de Mac Mini ook zeker meenemen wanneer ik mijn huidige streaming ga verbeteren (?). Dat kleine ding komt toch steeds wonderlijk naar boven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

BuSpu

Citaat van: twani op april 16, 2015, 21:39:18
Keer op keer oprecht verbaasd hóe feilloos de huidige setup functioneert.

We hebben het dan over de STANDAARD! MacMini die via USB aan de DDDDac hangt.

De MacMini wordt áán én uít gezet via MochaVNC remote op de iPad, de Mac start automatisch de Spotify applicatie op.

Eenmaal áán wordt Spotify Premium met de officiële iPad App genavigeerd hetgeen via "Connect" automatisch aan de Mac wordt doorgegeven.

Hiermee heb je daadwerkelijk de allerfijnste besturing voor Spotify in handen, kan geen Third party app tegenop.

Bovendien switch je in een handomdraai naar iTunes waarna je met de Apple Remote app de boele evenzo gemakkelijk bedient.

Qobuz? Draait ie ook. Deezer? Doet ie ook. Tidal? Doet ie ook.

Eea draait nu al even méér dan een jaar zónder één Hick-up of andersoortig softwarematig gezeik.

Een verademing in alle opzichten. Klank, bediening, diversiteit aan mogelijkheden alles Top Notch!
Klinkt als een erg goede setup !

twani

Citaat van: Bas Akkerman op april 17, 2015, 07:13:48
Te zijner tijd zal ik de Mac Mini ook zeker meenemen wanneer ik mijn huidige streaming ga verbeteren (?). Dat kleine ding komt toch steeds wonderlijk naar boven.
Voordeel van een Mac is dat indien er - door welke dienst of partij dan ook - een nieuwe muziekdienst of bedieningsapplicatie of anders wordt gelanceerd, je altijd vrijwel direct kunt inhaken.

Het Apple platform wordt door externe ontwikkelaars van bovengenoemde faciliteiten sowieso als 1e meegenomen.

Nooit wachten of iets eindelijk beschikbaar komt voor jouw platform, gewoon meteen Buggyfree meedoen.

Bovendien is zo`n ding eigenlijk helemaal niet duur.  Zeker als je bekijkt wat een MacMini tov een streamer zoal nog meer kan en nog meer als je daarin ook nog de restwaarde na een jaar of 4 a 5 meeneemt.

Een dedicated streamer is trouwens eigenlijk niet meer dan een zeer beperkte computer, die nog niet een fractie van de rekenkracht en mogelijkheden heeft van een MacMini.

Ofwel, wat kan een streamer méér dan een Mac Mini?      Bovendien heb je nog de vrije keuze voor een DAC. Belangrijk..., want de ontwikkelingen op DAC-gebied gaan zeer snel en ze worden rap goedkoper.  Hierin wil je dus vrij zijn qua keuze.  Je dure dedicated streamer daarentegen heeft ná een paar jaar al een verouderde DAC aan boord, zie je ook aan de beroerde verkoopprijzen van streamers na een aantal jaren....

Nog merkwaardiger zijn die lui die een mooie DAC áchter een dure streamer hangen.. WHY????????? :wacko: :wacko: :wacko:

twani

#11807
Citaat van: BuSpu op april 17, 2015, 10:49:25
Klinkt als een erg goede setup !

Ik ben er - als digibeet die vrij snel in paniek raakt wanneer de software tegenstribbelt - buitengemeen  tevreden over!! ;)

Bas Akkerman

#11808
Technisch kan ik het niet verklaren door mijn gebrek aan kennis en wil ik het niet verklaren om niet weer te verzanden in oeverloze discussies. Maar wellicht dat een Mac Mini betere componenten (denk aan SSD) heeft dan een streamer en daardoor beter klinkt. Misschien heeft een streamer wel betere componenten en een kortere signaalweg en klinkt het daardoor beter.

Hoe dan ook, ik sta voor alles open, wijs niets bij voorbaat af en wordt de uiteindelijke keuze voor het grootste deel bepaald door de combinatie van smaak, gemak en of ik de meerwaarde het waard vind. En dat blijft heel persoonlijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op april 17, 2015, 11:43:23
Technisch kan ik het niet verklaren door mijn gebrek aan kennis en wil ik het niet verklaren om niet weer te verzanden in oeverloze discussies. Maar wellicht dat een Mac Mini betere componenten (denk aan SSD) heeft dan een streamer en daardoor beter klinkt. Misschien heeft een streamer wel betere componenten en een kortere signaalweg en klinkt het daardoor beter.

Hoe dan ook, ik sta voor alles open, wijs niets bij voorbaat af en wordt de uiteindelijke keuze voor het grootste deel bepaald door de combinatie van smaak, gemak en of ik de meerwaarde het waard vind. En dat blijft heel persoonlijk.

Heb je helemaal gelijk in Bas.

Een MacMini heeft standaard overigens gewoon een HDD...... :)   Die je niet hoort overigens, helemaal stil zo`n ding.


BJF

Citaat van: twani op april 17, 2015, 10:54:56
Voordeel van een Mac is dat indien er (...) enz.
Vergeet niet dat het je ook nog eens een computer kan schelen, daar wordt ie ook wel eens voor gebruikt heb ik gehoord  :tongue2:
NAD M10 V2
Elac FS247

twani

Citaat van: BJF op april 17, 2015, 21:22:13
Vergeet niet dat het je ook nog eens een computer kan schelen, daar wordt ie ook wel eens voor gebruikt heb ik gehoord  :tongue2:


Ohw F*CK inderdaad, dat was ik eigenlijk FF helemaal kwijt.  Dat kan ie ook nog zijn ja :laugh:

Bas Akkerman

Citaat van: BJF op april 17, 2015, 21:22:13
Vergeet niet dat het je ook nog eens een computer kan schelen, daar wordt ie ook wel eens voor gebruikt heb ik gehoord  :tongue2:
Cool! Dat wist ik niet! :ohmy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


twani


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani


DofN

De CD-s heb ik indertijd besteld in de USA. Nu staat het ook gewoon op Spotify :) Ja.. Af en toe.. :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Hier staat Biosphere - Substrata voor de vierde keer op. Erg fijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op april 21, 2015, 21:38:11
Hier staat Biosphere - Substrata voor de vierde keer op. Erg fijn.

De sfeer in die opnames is weergaloos. Het album staat bij mij al 4 avonden achtereen op.

Ik ben diep en diep onder de indruk :)

DofN

Ben het met je eens. En heel breed en ruimtelijk opgenomen met absolute rust. Sfeer: futuristisch, dromerig, spannend .. absoluut niet saai terwijl er in eerste instantie weinig lijkt te gebeuren. Ik wil dit op CD of via Qobuz in CD kwaliteit. :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op april 21, 2015, 21:42:49
Ben het met je eens. En heel breed en ruimtelijk opgenomen met absolute rust. Sfeer: futuristisch, dromerig, spannend .. absoluut niet saai terwijl er in eerste instantie weinig lijkt te gebeuren. Ik wil dit op CD of via Qobuz in CD kwaliteit. :)

Ik bestel 'm zeker ;)

garmtz

Leerde Biosphere al kennen ten tijde van Microgravity... Was toen in discussie of die plaat of toch UROrb van The Orb beter was... :)  We praten dan 1991...

garmtz

Zal ik ook hier gaan bijhouden wat ik aan ambient allemaal draai? :)   Breed begrip, maar zal om het spannend te houden ook de muziek noemen die aan ambient RAAKT...

Gisteren bijvoorbeeld 2 albums gedraaid van Eberhard Weber: Encore en Resume... ECM jazz met de contrabas van Weber in de hoofdrol. Subliem...