A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

twani


twani


twani


twani


twani


BuSpu

Speel je Spotify op de hoogste kwaliteit?

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

BuSpu


twani

#11033
Is 320 inderdaad.

Klank komt heerlijk "lós van de speakers", laat voor mij eigenlijk geen wensen over.

Realiseer me dat dat van set tot set ánders kan zijn.   

Misschien ook wel door de excellente DAC die ik heb, weet het niet.

Klinkt iig super....

Misschien dat een confectie-DAC hetzelfde truckje niet kan.....

lynch1979

MP3 is helaas gecomprimeerd, daardoor gaat er een hoop van de muziek verloren.

Kan best goed klinken, maar het kan altijd beter  ;)

Robiwan

#11035
Citaat van: lynch1979 op december 11, 2014, 11:08:04
MP3 is helaas gecomprimeerd, daardoor gaat er een hoop van de muziek verloren.

Kan best goed klinken, maar het kan altijd beter  ;)

klopt maar 320 kbs klinkt toch best te pruimen, zeg maar gewoon goed terwijl 3/4 van die info is weggeflikkerd, hoe kan dat nou :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

#11036
Citaat van: lynch1979 op december 11, 2014, 11:08:04
MP3 is helaas gecomprimeerd, daardoor gaat er een hoop van de muziek verloren.

Kan best goed klinken, maar het kan altijd beter  ;)

Tja, dat is een lastige discussie Frank.

Als jij bij mij Spotify Premium zou luisteren - terwijl ik je heb wijsgemaakt dat het FLAC is waarnaar je luistert - zul je gewoon keihard roepen dat het fantastisch klinkt.

Als iemand bij jou vandaag alle apparatuur "uit fase" zet terwijl je dit niet weet, ga je vanavond gewoon heerlijk luisteren zonder dat je ook maar iets opvalt.

Waarschijnlijk ga je de set nog een compliment maken omdat deze toch zo heerlijk speelt.....

twani

Citaat van: LPlover op december 11, 2014, 11:21:58
terwijl 1/4 van die info is weggeflikkerd, hoe kan dat nou :D

Overbodig kennelijk :)

twani

#11038
Overigens even "los van deze discussie" vind ik Qobuz ook heerlijk klinken hoor, hoor echt ook het verschil wel...

`T laat me echter geen spat minder genieten van de Spotify kwaliteit die weliswaar anders is, maar daarom niet mínder plezierig om naar te luisteren.

Robiwan

Citaat van: twani op december 11, 2014, 11:28:26
Overigens even "los van deze discussie" vind ik Qobuz ook heerlijk klinken hoor, hoor echt ook het verschil wel...

`T laat me echter geen spat minder genieten van de Spotify kwaliteit die weliswaar anders is, maar daarom niet mínder plezierig om naar te luisteren.

Doe af en toe wat vergelijkingen tussen CD album via Cd-speler en het album op Spotify en de verschillen zijn kleiner dan ik dacht. De Sonos verliest het net wat betreft levendigheid en dynamiek en nog meer van dat geneuzel, maar is dat erg?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

#11041
Citaat van: LPlover op december 11, 2014, 12:14:29
Doe af en toe wat vergelijkingen tussen CD album via Cd-speler en het album op Spotify en de verschillen zijn kleiner dan ik dacht. De Sonos verliest het net wat betreft levendigheid en dynamiek en nog meer van dat geneuzel, maar is dat erg?

Sommigen slapen al heel slecht zelfs als is er maar sprake van een minimaal verschil. :D

Ik zélf nochtans kan de slaap immer prima vatten :)

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#11043
"The Boards of Canada" excelleert hier in een heerlijke Q9 OGG Vorbis 320 kbps

Meteen een stukje uitleg erbij voor enkele onwetenden en goedgelovigen...

twani


twani


twani

 :music:   "Global Communication" in Q9 OGG Vorbis 320 kbps

scrutinizer

Citaat van: twani op december 11, 2014, 21:33:05
"The Boards of Canada" excelleert hier in een heerlijke Q9 OGG Vorbis 320 kbps

Meteen een stukje uitleg erbij voor enkele onwetenden en goedgelovigen...

For some whipped cream will do.....i like the cherry on top. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Zodra er een streamingdienst is die de Qobuz kwaliteit koppelt aan de compleetheid van de Spotify bibliotheek ben ik hun klant.

Vooralsnog zit er aan beiden dus een minipuntje en kies ik voor de optie waarbij ik het minst last heb van dat minpuntje.

Spotify dus ;)

Bas Akkerman

#11049
Citaat van: twani op december 11, 2014, 11:23:32
Tja, dat is een lastige discussie Frank.

Als jij bij mij Spotify Premium zou luisteren - terwijl ik je heb wijsgemaakt dat het FLAC is waarnaar je luistert - zul je gewoon keihard roepen dat het fantastisch klinkt.
Als ik de muziek fantastisch vind, zeker.
Op één of andere manier word ik letterlijk meer ontspannen van hogere resoluties dan bijvoorbeeld MP3 320. Met lp gaat dat nog een stapje verder. Even ervan uitgaande dat er geen stoorzenders in de set zitten. Ik word dan rustig, mijn ademhaling en hartslag gaan naar beneden. Ik ervaar dat dan dus meer dan dat ik het eventueel zou horen.

CitaatAls iemand bij jou vandaag alle apparatuur "uit fase" zet terwijl je dit niet weet, ga je vanavond gewoon heerlijk luisteren zonder dat je ook maar iets opvalt.

Waarschijnlijk ga je de set nog een compliment maken omdat deze toch zo heerlijk speelt.....
Geinig! Laatst had ik lopen klooien met de voeding van de SBT, helemaal niet denkend aan fase. Toen ik een paar dagen later luisterde, vond ik het geluid echt anders en minder fijn. Henk gaf de tip om de fase te checken en verdomd het prettige geluid was terug toen ik de stekker had omgedraaid. Of ik dat in een blinde test telkens zou kunnen herhalen? Ik denk het niet, maar vond het wel frappant.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten