A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Citaat van: twani op november 13, 2014, 22:53:05
Zojuist (ná een koopavond draaien) bij Eddy135 de Beogram 8000 draaitafel opgehaald :pompom:


Deze verkeerd momenteel optisch duidelijk in leeftijds-conforme conditie.  Aangeslagen door de tand des tijds maarrrrrrrr..... Onbeschadigd! :)

Dit biedt dus alle perspectief voor een "rebuild" terúg naar nieuwstaat.

Ik zal foto's vóór en ná maken zodat jullie de vorderingen op dit gebied kunnen volgen.

Hier alvast wat product specs/foto's:

http://beophile.com/?page_id=761







licht jaloers
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

eddy135

Citaat van: twani op november 14, 2014, 09:41:56
Volgens mij is Edwin zich voorzichtig aan het beraden voor wat akoestische panelen op die positie..... ;)
Er hangt daar gelukkig al iets 'akoestisch' maar moet iets met wat meer rendement worden, zeg maar...
Plafondeiland wordt ook nog over gesproken  ;)

En ja, de luidsprekers staan in deze ruimte niet in de weg gelukkig  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

#10828
Citaat van: eddy135 op november 14, 2014, 17:17:59
Er hangt daar gelukkig al iets 'akoestisch' maar moet iets met wat meer rendement worden, zeg maar...
Plafondeiland wordt ook nog over gesproken  ;)

En ja, de luidsprekers staan in deze ruimte niet in de weg gelukkig  :)

De kat van Edwin is overigens eveneens een zeer bekwaam gastheer/gastvrouw.👍 

Je komt echt niet ongezien wég zeg maar :)

twani

#10829
Zoals beloofd een paar eerste (haastig geschoten) donkere plaatjes van de B&O welke nog in een nog wat "vuige" conditie verkeerd.

Al wel opgestelt in z'n natuurlijke habitat..... (Bóven óp het Beomaster RG900 DeLuxe meubel uit de "late sixties")







Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: advr op november 14, 2014, 14:46:31
Heb jij hem in ingepikt..ik was net te laat...wilde hem ook graag hebben....:-)
Stond achteraf bezien al een hele tijd te koop hier hoor :sigh:

eddy135

Nu maar stoppen jongens, begin al bijna spijt te krijgen van de verkoop... :confused:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op november 14, 2014, 23:47:01
Nu maar stoppen jongens, begin al bijna spijt te krijgen van de verkoop... :confused:


Misschien moeten we het eens over een "bezoekregeling" hebben Edwin :tounge2:

eddy135

Citaat van: twani op november 15, 2014, 08:08:21

Misschien moeten we het eens over een "bezoekregeling" hebben Edwin :tounge2:

Haha, goed plan!  :clapping:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

frank2

Toen ik nog 18 was, kwam ik vaak bij Fox platenzaken in Hengelo, en als je dan een LP wilde horen werd dat op deze mooie platenspeler van B&O afgespeeld. Puur jeugdsentiment, vond het altijd een zeer mooie platenspeler. Ik vond het destijds de top op gebied van platenspelers.... 

En zelfs nu zien ze er nog steeds prachtig uit.....  goed design team.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

Citaat van: twani op november 14, 2014, 22:29:18
Stond achteraf bezien al een hele tijd te koop hier hoor :sigh:
Beetje erg druk gehad afgelopen tijd..mijn vader had dezelfde vandaar de interesse :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

#10837
Citaat van: advr op november 15, 2014, 18:47:04
Beetje erg druk gehad afgelopen tijd..mijn vader had dezelfde vandaar de interesse :-)

Ah sentimenten..... Ja, snap ik ;)


(Hád......in die zin van je vader leeft niet meer? :()

advr

Citaat van: twani op november 15, 2014, 22:52:13
Ah sentimenten..... Ja, snap ik ;)


(Hád......in die zin van je vader leeft niet meer? :()
Yep...het luisteren naar muziek heb ik ook van mijn vader. Hij draaide ook veel platen. Zondag morgen stond de muziek hard, heerlijk :-)
Verder zag ik mijn vader niet veel. Hij was altijd aan het werk.. maar mooie hifi spullen had hij wel. Hij had ook een 8000 maar die had wat problemen met gelijk loop. Raar, want juist de 8000 was ontworpen voor superieure gelijk loop. Dat was helemaal een super platenspeler....

De laatste tijd ben ik er wat meer mee bezig. Nadat ik, 3 jaar geleden, ook gekozen heb om na 24 jaar huwelijk, met mijn eerste echte, eigenlijk enige, liefde verder te gaan en daardoor alles op zijn plek valt, is er ook rust gekomen om dingen te herleven en dingen in een perspectief te zien. Ik ben altijd positief ingesteld maar als je in korte tijd een van je beste vrienden verliest en daarna je zus besef je ook dat je NU moet leven en dingen moet oppakken die je altijd hebt willen doen.
Op zoek gaan naar zo'n platenspeler is er een :-) Gewoon voor de lol omdat mijn vader er ook zo'n plezier mee had en niet om mijn vader terug te willen hebben. Zo nuchter ben ik nu ook wel weer.

Maar we dwalen af :-) veel plezier er mee en ja, ik ben natuurlijk jaloers!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

#10839
Citaat van: advr op november 15, 2014, 23:46:47
Yep...het luisteren naar muziek heb ik ook van mijn vader. Hij draaide ook veel platen. Zondag morgen stond de muziek hard, heerlijk :-)
Verder zag ik mijn vader niet veel. Hij was altijd aan het werk.. maar mooie hifi spullen had hij wel. Hij had ook een 8000 maar die had wat problemen met gelijk loop. Raar, want juist de 8000 was ontworpen voor superieure gelijk loop. Dat was helemaal een super platenspeler....

De laatste tijd ben ik er wat meer mee bezig. Nadat ik, 3 jaar geleden, ook gekozen heb om na 24 jaar huwelijk, met mijn eerste echte, eigenlijk enige, liefde verder te gaan en daardoor alles op zijn plek valt, is er ook rust gekomen om dingen te herleven en dingen in een perspectief te zien. Ik ben altijd positief ingesteld maar als je in korte tijd een van je beste vrienden verliest en daarna je zus besef je ook dat je NU moet leven en dingen moet oppakken die je altijd hebt willen doen.
Op zoek gaan naar zo'n platenspeler is er een :-) Gewoon voor de lol omdat mijn vader er ook zo'n plezier mee had en niet om mijn vader terug te willen hebben. Zo nuchter ben ik nu ook wel weer.

Maar we dwalen af :-) veel plezier er mee en ja, ik ben natuurlijk jaloers!


Mooi om te lezen dat je - ná een dramatische periode - een tevredenstellende route aan het bewandelen bent waarin je wat rust hebt gevonden.

Het verlies vergeet je nooit, zélf nog wél genieten van hetgeen het leven nog voor je petto heeft mag je echter ook niet vergeten......

Diegenen die jouw zijn ontvallen hadden waarschijnlijk niet anders gewild dan dat jij nu tóch geniet.


advr

Citaat van: twani op november 15, 2014, 23:57:39

Mooi om te lezen dat je - ná een dramatische periode - een tevredenstellende route aan het bewandelen bent waarin je wat rust hebt gevonden.

Het verlies vergeet je nooit, zélf nog wél genieten van hetgeen het leven nog voor je petto heeft mag je echter ook niet vergeten......

Diegenen die jouw zijn ontvallen hadden waarschijnlijk niet anders gewild dan dat jij nu tóch geniet.
Genieten doe ik (we) elke dag,  zeker nu we na zoveel jaar weer bij elkaar zijn. Wat toen niet kon, hebben we nu'gewoon' gedaan. We zijn verder gegaan waar we toen waren, heerlijk :-)

Prettige zondag en geniet van het leven, het is al zo kort.


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eddy135

Jeetje, wat een verhaal...

En idd. genieten van het moment zolang het kan.

Die 8000 komt er ook wel voor jou, Ad.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

scrutinizer

Citaat van: advr op november 15, 2014, 23:46:47
Yep...het luisteren naar muziek heb ik ook van mijn vader. Hij draaide ook veel platen. Zondag morgen stond de muziek hard, heerlijk :-)
Verder zag ik mijn vader niet veel. Hij was altijd aan het werk.. maar mooie hifi spullen had hij wel. Hij had ook een 8000 maar die had wat problemen met gelijk loop. Raar, want juist de 8000 was ontworpen voor superieure gelijk loop. Dat was helemaal een super platenspeler....

De laatste tijd ben ik er wat meer mee bezig. Nadat ik, 3 jaar geleden, ook gekozen heb om na 24 jaar huwelijk, met mijn eerste echte, eigenlijk enige, liefde verder te gaan en daardoor alles op zijn plek valt, is er ook rust gekomen om dingen te herleven en dingen in een perspectief te zien. Ik ben altijd positief ingesteld maar als je in korte tijd een van je beste vrienden verliest en daarna je zus besef je ook dat je NU moet leven en dingen moet oppakken die je altijd hebt willen doen.
Op zoek gaan naar zo'n platenspeler is er een :-) Gewoon voor de lol omdat mijn vader er ook zo'n plezier mee had en niet om mijn vader terug te willen hebben. Zo nuchter ben ik nu ook wel weer.

Maar we dwalen af :-) veel plezier er mee en ja, ik ben natuurlijk jaloers!

;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

De Beogram 8000 gaat vandaag onder het mes.

Eerst nog een paar foto's van de huidige (optische) staat.







De uitstraling is vooralsnog dus enigszins droevig...

Kijken hoe ver we komen ;)

twani

#10844
Een bijna 30 jarige B&O platenspeler ontmantelen doet veel denken aan het "s'ochtends wakker worden naast een veels te oude onbekende vrouw zónder Make-Up" , die je in je jonge jaren de avond ervóór weleens met je dronken kop in het nest pleegde te lullen...


Valt altijd "iets" tegen :D



scrutinizer

Citaat van: twani op november 16, 2014, 13:01:21
Een bijna 30 jarige B&O platenspeler ontmantelen doet veel denken aan het "s'ochtends wakker worden naast een veels te oude onbekende vrouw zónder Make-Up" , die je in je jonge jaren de avond ervóór weleens met je dronken kop het nest in had geluld....


Valt altijd "iets" tegen :D

;D
....misschien wil je ook niet aanhoren wat zij over jou zegt wanneer je ze dit hebt laten lezen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....


twani


ajbeefde

Citaat van: twani op november 16, 2014, 13:01:21
Een bijna 30 jarige B&O platenspeler ontmantelen doet veel denken aan het "s'ochtends wakker worden naast een veels te oude onbekende vrouw zónder Make-Up" , die je in je jonge jaren de avond ervóór weleens met je dronken kop in het nest pleegde te lullen...


Valt altijd "iets" tegen :D





:clapping:
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

twani

Citaat van: scrutinizer op november 16, 2014, 13:04:29
;D
....misschien wil je ook niet aanhoren wat zij over jou zegt wanneer je ze dit hebt laten lezen. ;)


Zal weinig fraaier zijn denk ik :tounge2: