A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 44 gasten bekijken dit topic.

sultankat

#10200
Citaat van: twani op juli 25, 2014, 22:13:45
NU!





Anouar Brahem:    Conte de l'incroyable amour

Interessant! Deze cd van dit gezelschap kende ik nog niet.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

De K900 unit terug in het meubel geplaatst. Schoon én perfect spelend.

twani

#10202
Vandaag het sprongetje naar "AudioNirvana Plus" gemaakt.

Zelfs ík hoor verschil. :D

Geluid komt wat "gemakkelijker", er zit nog wat meer "spanning" in de klank.


twani

Zónder extra drivers de DDDAC met z'n "Luckit XMOS" USB board gevonden ;)

rovinggecko

Audirvana klonk voor mij op de mini het beste en daarnaast ook nog eens gebruikers vriendelijk. Leuk dat jij daar nu ook aanbeland bent
Blijft leuk spelen :). Benieuwd hoe het gaat bevallen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Citaat van: rovinggecko op juli 27, 2014, 23:05:28
Audirvana klonk voor mij op de mini het beste en daarnaast ook nog eens gebruikers vriendelijk. Leuk dat jij daar nu ook aanbeland bent
Blijft leuk spelen :). Benieuwd hoe het gaat bevallen.
Er was niet een directe aanleiding, BitPerfect draaide immers feilloos hier.

Tóch maar eens geprobeerd en inderdaad....de muziek komt met nóg wat méér pregnantie.

Klopt het overigens dat AudioNirvana "buitenspel" staat als je internetradio uit iTunes speelt?
(Doe ik namelijk nogal geregeld)

sultankat

Citaat van: rovinggecko op juli 27, 2014, 23:05:28
Audirvana klonk voor mij op de mini het beste en daarnaast ook nog eens gebruikers vriendelijk. Leuk dat jij daar nu ook aanbeland bent
Blijft leuk spelen :). Benieuwd hoe het gaat bevallen.

Hier ook heel tevreden ermee.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

Inderdaad erg "cool"

twani

#10208
Deze radiozender "doet het" helemaal voor mij op het ogenblik.

Voor Ambiënt/Electro freaks ;)


Veelal in "remix" versies.....


twani

Equalizer "binnen Spotify". Sinds vandaag beschikbaar in iOS App.


Staaled

Citaat van: twani op juli 11, 2014, 22:08:19
Nú:
Bliss   So many of us

Gekocht nav. ;) :)
Klinkt fraai maar errug pseudo reli.
Wel lekker veel laag en ruimtelijk.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op juli 31, 2014, 18:45:23
Bliss   So many of us

Gekocht nav. ;) :)
Klinkt fraai maar errug pseudo reli.
Wel lekker veel laag en ruimtelijk.
:). Doe je altijd eerst "proefluisteren" via Spotify, of koop je direct?

Staaled

Ik luister via Qobuz en Airplay op de grote set of op de kleine simpel Qobuz en USB wat samples.
Meestal geeft dat wel een juiste indruk.
Spotify en Qobuz streaming zijn nog steeds Linn DS pijnpuntjes. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op juli 31, 2014, 19:08:39
Ik luister via Qobuz en Airplay op de grote set of op de kleine simpel Qobuz en USB wat samples.
Meestal geeft dat wel een juiste indruk.
Spotify en Qobuz streaming zijn nog steeds Linn DS pijnpuntjes. ;D

Het was/is de belangrijkste reden dat ik nooit meer bij Linn DS ben teruggekeerd. De sound lag mij namelijk zéér goed ;)

(Mijn Majik DS Dynamik is destijds dodelijk getroffen door de 💥 )

Staaled

Tsja.
Hoewel 100 % tevreden over de robuustheid en bediening en nog steeds verliefd op de sound zou het tijd worden. :hmmm:

Wat kitscherig in tekst maar heerlijk klinkend : Phaeleh featuring Soundmouse    "Afterglow original mix".
Zoem zoem. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op juli 31, 2014, 19:46:45
Tsja.
Hoewel 100 % tevreden over de robuustheid en bediening en nog steeds verliefd op de sound zou het tijd worden. :hmmm:

Wat kitscherig in tekst maar heerlijk klinkend : Phaeleh featuring Soundmouse    "Afterglow original mix".
Zoem zoem. :thumbs-up:
Die gaan we zo eens even door Spotify "héénjagen"

Staaled

Hij/zij heeft wel meer aardige muziek. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op juli 31, 2014, 20:54:42
Hij/zij heeft wel meer aardige muziek. :)
Ben ik doorheen aan het luisteren :)

Dan zul jij vast ook de DJ's "Lenny Ibizarre" en "Gary B." kunnen waarderen ;)

twani

Ik doel dan oa op de "Ambiënt Collection" series van Lenny Ibizarre....

twani

Maar van Gary B oa ook deze...

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

#10221
NU!

"Marianne Rosenberg/Er gehört zu mir"  in de "Schiller Remix"

Woest! :pompom:

tompj

Citaat van: twani op augustus  1, 2014, 21:48:55
NU!

"Marianne Rosenberg/Er gehört zu mir"  in de "Schiller Remix"

Woest! :pompom:
En heb je er ook al naar geluisterd? ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op augustus  1, 2014, 23:13:00
En heb je er ook al naar geluisterd? ;)
Jazeker, anders kom ik natuurlijk nooit bij Marianne Rosenberg uit. Dat doe je niet specifiek voor je lol zeg maar :D

Behalve heel veel andere muziekstijlen ben en blijf ik nog steeds een "Die Hard" Ambiënt liefhebber.

DJ Schiller maakt me erg blij momenteel, kan morgen weer over zijn trouwens :)

twani

Ondanks het feit dat ik me niet bewust ben van enig akoestisch "malfunctioneren" in mijn luisterruimte ben ik me toch eens aan het inlezen in dit interessante onderwerp.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik hier bijzonder weinig zinnigs over kan vertellen, echter toch met een aantal bescheiden aanpassingen wil aanvangen.

Niet gehinderd door enige vorm van kennis op het akoestische vlak heb ik plan opgevat om eens te starten met het ophangen van 2 vierkante panelen áchter mijn speakers.

De eerste vraag die vrijwel direct opdoemt is dan Absorptie of Diffusie?


Het gaat dan specifiek om de positie aan de wand áchter de beide luidsprekers.