A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Doe je dat elke dag of alleen als er onweer wordt voorspeld? Hier blijft alles gewoon continu aan...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Citaat van: twani op mei  8, 2014, 13:52:40
Ja :D.  Tevéél ellende met blikseminslag meegemaakt hier ;). Bovendien is één stekker erin steken minder werk dan een stuk of 5 componenten áánzetten.

De meterkast zit bij mij in de gang en is erg makkelijk bereikbaar middels een fraai deurtje, kost eigenlijk niet eens méér tijd dan een lamp in de slaapkamer aandoen bijvoorbeeld....

Moet je apparatuur dan niet iedere keer weer 'opwarmen'? Condensators moeten zichzelf natuurlijk weer herladen, en iedere keer zo'n 'stroomstoot' lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de 'slijtage' op je apparatuur?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Jumping Jack op mei  8, 2014, 13:55:04
Doe je dat elke dag of alleen als er onweer wordt voorspeld? Hier blijft alles gewoon continu aan...
Jij hebt dan ook Naim, die moet je een half jaar ínspelen als de spanning eraf is geweest :tounge:


Elke dag, is niks raars aan toch?

twani

#9803
Citaat van: Mitch-- op mei  8, 2014, 14:07:51
Moet je apparatuur dan niet iedere keer weer 'opwarmen'? Condensators moeten zichzelf natuurlijk weer herladen, en iedere keer zo'n 'stroomstoot' lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de 'slijtage' op je apparatuur?

All mijn apparatuur gaat áán met een soort van "mute/opwarmfunctie, krijg er verder weinig van mee dus..

De MacMini zit apart op een normale aansluiting.

Méér heb ik ook niet, een Dac en een versterker, beiden met softstart, dat is het :D

Mitch--

Citaat van: twani op mei  8, 2014, 14:14:18
All mijn apparatuur gaat áán met een soort van "mute/opwarmfunctie, krijg er verder weinig van mee dus..

De MacMini zit apart op een normale aansluiting.

Méér heb ik ook niet, een Dac en een versterker, beiden met softstart, dat is het :D

Goedzo ;) wel een audiofiel verantwoorde stekker en stopcontact hoop ik voor je  :devil: hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op mei  8, 2014, 14:18:43
Goedzo ;) wel een audiofiel verantwoorde stekker en stopcontact hoop ik voor je  :devil: hehe
Zeker wel ;)

Mitch--

Schattige hartjes Theo ;) Pimp my profile? :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

lynch1979

Theo wil zijn liefde met ons delen  ;)

twani

Citaat van: Mitch-- op mei  9, 2014, 11:44:56
Schattige hartjes Theo ;) Pimp my profile? :P
Ik denk laat ik eens wat aan mijn "kille attitude" op het forum doen :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  9, 2014, 16:35:06
Ik denk laat ik eens wat aan mijn "kille attitude" op het forum doen :D

Kille attitude....?  :withstupid:  Softie !  :P :D

Zondag a.s. kabelknutseldag Theo ?  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#9810
Ik verwacht zo zondagmorgen een uur of elf aan te komen in Zandvoort.  Eerst morgen middag met de auto de boot op, een uurtje of 6 varen/zonnen.

Daarna morgenavond om half elf in Italië aan wal en karren maar met de Picasso, toch zo rond de 1op20😉

Joris1971

Geniet vd paar laatste dagen vakantie Theo, dus niet teveel forummen.

twani

De laatste avond😥


Daarna volgas "buffelen" tot eind september als we naar Toscane gaan.

In de tussentijd de introductie van de nieuwe Citroen C1 en de nieuwe Citroen Cactus wat behoorlijk wat drukte zal geven en flink energie zal nemen.

Geen probleem, zin in.


YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  9, 2014, 18:00:17
De laatste avond😥


Daarna volgas "buffelen" tot eind september als we naar Toscane gaan.

In de tussentijd de introductie van de nieuwe Citroen C1 en de nieuwe Citroen Cactus wat behoorlijk wat drukte zal geven en flink energie zal nemen.

Geen probleem, zin in.

Alvast een veilige terugreis en een laatste aangename en mooie avond in Sardinië toegewenst ! Het reizen in de Picasso zal zeker geen straf zijn denk ik zo ?

btw: Heb vanmiddag bij Conrad nog maar even een paar meter FD 796 CP besteld om eens te testen hoe deze klinkt t.o.v. de FD 781 CP  ;)
Ik kan overigens melden dat ik nog nooit zo aangenaam verrast ben geweest met de performance van een netkabel als nu; de FD 781 CP lijkt de Naim componenten wel een anabolenkuur te hebben gegeven  :inlove:

Zit er over te denken om de interne bekabeling van mijn DIY alu stekkerblok ook te voorzien van de FD 781 CP....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2014, 18:37:16
Alvast een veilige terugreis en een laatste aangename en mooie avond in Sardinië toegewenst ! Het reizen in de Picasso zal zeker geen straf zijn denk ik zo ?

btw: Heb vanmiddag bij Conrad nog maar even een paar meter FD 796 CP besteld om eens te testen hoe deze klinkt t.o.v. de FD 781 CP  ;)
Ik kan overigens melden dat ik nog nooit zo aangenaam verrast ben geweest met de performance van een netkabel als nu; de FD 781 CP lijkt de Naim componenten wel een anabolenkuur te hebben gegeven  :inlove:

Zit er over te denken om de interne bekabeling van mijn DIY alu stekkerblok ook te voorzien van de FD 781 CP....

ben benieuwd naar de uitkomst, ook van de wat makkelijker te krijgen fp 796! anders ga ik ook eens een paar meter bestellen!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2014, 18:37:16
Alvast een veilige terugreis en een laatste aangename en mooie avond in Sardinië toegewenst ! Het reizen in de Picasso zal zeker geen straf zijn denk ik zo ?

btw: Heb vanmiddag bij Conrad nog maar even een paar meter FD 796 CP besteld om eens te testen hoe deze klinkt t.o.v. de FD 781 CP  ;)
Ik kan overigens melden dat ik nog nooit zo aangenaam verrast ben geweest met de performance van een netkabel als nu; de FD 781 CP lijkt de Naim componenten wel een anabolenkuur te hebben gegeven  :inlove:

Zit er over te denken om de interne bekabeling van mijn DIY alu stekkerblok ook te voorzien van de FD 781 CP....

De nieuwe Picasso is de eerste auto uit de PSA stal die op het nieuwe "superstijve" "leichtbau" platform staat.

Nieuwe staalsoorten zorgen voor een zeer rigide bodemsectie die zo goed als geen resonanties/ trillingen doorgeeft en tevens erg licht is.  Dat voel je zeker tijdens het rijden! Stabiel en stil.

Al bij al een bovenste beste reisauto kan ik inmiddels met zekerheid zeggen.

Picasso/Grand Picasso is inmiddels ook vét segmentsleider in NL, mede door het feit dat ALLE diesels 20% bijtelling zijn, tot aan de 150pk vólautomaat aan toe....

Én Topgear gezinsauto van het jaar ook nog :D


twani

Citaat van: Mitch-- op mei  9, 2014, 18:47:33
ben benieuwd naar de uitkomst, ook van de wat makkelijker te krijgen fp 796! anders ga ik ook eens een paar meter bestellen!

Inmiddels liggen er bij mij thuis 3 metertjes te wachten. Ben vooral benieuwd hoe dik de kabel is :blink:

Mitch--

Citaat van: twani op mei  9, 2014, 21:32:27
Inmiddels liggen er bij mij thuis 3 metertjes te wachten. Ben vooral benieuwd hoe dik de kabel is :blink:

en deze gaat aan je stekkerblok of ga je er kabels voor je apparatuur van maken?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Kabels voor aan de apparatuur.  Ik ga wel de afgeschermde "dedicated" aanvoerkabel die vanuit de meterkast komt (Lapp Ölflex 110 CY 3G 2,5) eraf halen.

Daar gaat weer gewoon onafgeschermd installatiedraad komen ;)

Mitch--

Citaat van: twani op mei  9, 2014, 22:15:59
Kabels voor aan de apparatuur.  Ik ga wel de afgeschermde "dedicated" aanvoerkabel die vanuit de meterkast komt (Lapp Ölflex 110 CY 3G 2,5) eraf halen.

Daar gaat weer gewoon onafgeschermd installatiedraad komen ;)

maar maak je ze dan maar 1 meter lang? want de werking bij 796 word past als ideal omschreven bij minimaal 1.5 meter
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op mei  9, 2014, 22:33:07
maar maak je ze dan maar 1 meter lang? want de werking bij 796 word past als ideal omschreven bij minimaal 1.5 meter
Ik heb 3 meter besteld, 2 x 1,5 dus. Ik had het ook gelezen Mitch ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  9, 2014, 22:34:27
Ik heb 3 meter besteld, 2 x 1,5 dus. Ik had het ook gelezen Mitch ;)

Deze Lapp bevalt mij zo goed dat ik ook één lengte van 1,5 m. aan de Teradak voeding voor de MM ga plaatsen, althans de bestelde FD 796 CP dan. De rest van de lengte ga ik in het stekkerblok monteren.
Straks is de set helemaal Furutech "vrij"  ;D

De kabel is overigens van "stevig" kaliber Theo, 12 mm.dik en redelijk stug en veerkrachtig.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Citaat van: twani op mei  9, 2014, 22:34:27
Ik heb 3 meter besteld, 2 x 1,5 dus. Ik had het ook gelezen Mitch ;)

alleen voor de versterker dan nu, of zijn ze voor de toekomst met de Crofts?? :)

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2014, 22:50:37
Deze Lapp bevalt mij zo goed dat ik ook één lengte van 1,5 m. aan de Teradak voeding voor de MM ga plaatsen, althans de bestelde FD 796 CP dan. De rest van de lengte ga ik in het stekkerblok monteren.
Straks is de set helemaal Furutech "vrij"  ;D

De kabel is overigens van "stevig" kaliber Theo, 12 mm.dik en redelijk stug en veerkrachtig.


toch wel bizar dat ie het 'wint' van de alpha3 die 6 keer duurder is :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op mei  9, 2014, 22:52:39
alleen voor de versterker dan nu, of zijn ze voor de toekomst met de Crofts?? :)

toch wel bizar dat ie het 'wint' van de alpha3 die 6 keer duurder is :P
Voor de beide  Crofts inderdaad....

12mm? :crazy:

twani

Ach, ik denk dat Furutech ook gewoon z'n kabeltjes bij een grote jongen besteld. Met een jasje in eigen kleur dan.

Dit alles veronderstel ik zo maar.

Weet eigenlijk niet of Furutech een eigen kabel productielijn heeft.........