A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

AbZ

#9225
Citaat van: Dynky op maart 27, 2014, 21:58:13
ik ken zo welgeteld één voorbeeld, de Logitech streamers
die worden idd niet meer doorontwikkeld door Logitech zelf, maar ze blijven nog wel gewoon werken en vele eigenaars zweren erbij.
...maar 'k ben benieuwd welke dedicated streamers er volgens jou dan nog geweest zijn  ;)
Was er niet ook iemand die een beetje klaar was met Meridian wegens zwakke update policy?

Dirk

Citaat van: AbZ op maart 27, 2014, 22:00:25
Was er niet ook iemand die een beetje klaar was met Meridian wegens zwakke update policy?
de (hoofd)reden waarom ik de Meridian combi weg deed was in mijn geval meerledig (oa omwille vh het gebrek aan ondersteuning van diensten als Qobuz en vooral het complete gebrek aan communicatie omtrent dat onderwerp van hun kant).

maar Twani stelt hier dat je de "support" voor dedicated streamers bij oudere toestellen gewoon ziet wegvallen

ik kan me uiteraard vergissen, maar die stelling lijkt me toch iets te kort (zeg maar gewoon rechtdoor :D) door de bocht.

daarom vraag ik dus ff naar die andere toestellen/fabrikanten waar hij het dan over heeft ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Citaat van: Dynky op maart 27, 2014, 21:58:13
ik ken zo welgeteld één voorbeeld, de Logitech streamers
die worden idd niet meer doorontwikkeld door Logitech zelf, maar ze blijven nog wel gewoon werken en vele eigenaars zweren erbij.
...maar 'k ben benieuwd welke dedicated streamers er volgens jou dan nog geweest zijn  ;)
Een streamer is wat mij betreft een soort van, door fabrikanten ingelast, tussenstation om de consument te laten wennen aan een nieuwe manier van data verzamelen en afspelen.

Dataopslag is binnenkort sowieso fini, dan grijp je alles "realtime" uit de lucht, ook losless data trouwens....

"Dú moment" dat de consument het allemaal wel begrijpt en ermee vertrouwt is geraakt ( en dat gaat nu snel) piept de streamer er tussenuit. Hét moment ook voor fabrikanten om de support te stoppen.

Tenminste, zó zie ík het. Erbij gezegd moet worden dat ik wel eens een matige marktanalist zou blijken te kunnen zijn. Zó reëel wil ik wel zijn.....

eddy135

En hoe wordt die 'uit de lucht gegrepen' data verwerkt tot een hoorbaar signaal, Rene du Pre?  ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

#9229
Citaat van: Dynky op maart 27, 2014, 22:06:14
de (hoofd)reden waarom ik de Meridian combi weg deed was in mijn geval meerledig (oa omwille vh het gebrek aan ondersteuning van diensten als Qobuz en vooral het complete gebrek aan communicatie omtrent dat onderwerp van hun kant).

maar Twani stelt hier dat je de "support" voor dedicated streamers bij oudere toestellen gewoon ziet wegvallen

ik kan me uiteraard vergissen, maar die stelling lijkt me toch iets te kort (zeg maar gewoon rechtdoor :D) door de bocht.

daarom vraag ik dus ff naar die andere toestellen/fabrikanten waar hij het dan over heeft ;)
Qobuz is een relevant voorbeeld van waar het zoal mis (kan) gaan met dedicated streamers.

Deze dienst draait al een tijdje op mijn MacMini. Niets wachten tot een fabrikant eindelijk iets gaat supporten (of niet). Gewoon installeren en gasgeven.....

twani

Citaat van: eddy135 op maart 27, 2014, 23:19:29
En hoe wordt die 'uit de lucht gegrepen' data verwerkt tot een hoorbaar signaal, Rene du Pre?  ;)
Je snapte me wel :)

AbZ

Meeste mensen spelen toch allang gewoon vanaf pc/laptop,
uit gemakzucht en/of omdat ze geen hifi set hebben (wat natuurlijk goed samengaat).

Audiofiele wereldje loopt niet voor, maar achter.

twani

#9232
Citaat van: AbZ op maart 27, 2014, 23:27:40
Meeste mensen spelen toch allang gewoon vanaf pc/laptop,
uit gemakzucht en/of omdat ze geen hifi set hebben (wat natuurlijk goed samengaat).

Audiofiele wereldje loopt niet voor, maar achter.
Sharp as a knife, as always. :D

Audiofielen zijn sowieso de "sukkels van de maatschappij" :D

Alhoewel ik in een ander (om duistere reden gesloten) topic iemand tegenkwam die "healingsessies"  voor deze groep mensen wilde organiseren. Hij had daar erg lang voor geleerd las ik :D

AbZ

Het leek meer op een ervaringsdeskundige  :D

Kingpin

Citaat van: AbZ op maart 27, 2014, 23:27:40
Meeste mensen spelen toch allang gewoon vanaf pc/laptop,
uit gemakzucht en/of omdat ze geen hifi set hebben (wat natuurlijk goed samengaat).

Audiofiele wereldje loopt niet voor, maar achter.
+1

Muziek afspelen op de stereoset via een pc verbinding deden we 20 jaar geleden al.
Snap het verhaal trouwens ook niet van Theo dat streamers achterhaald zijn en de support niet meer wordt gegeven.

Ik koop een streamer omdat ik mijn flac files lossless wil afspelen, dat is de kern en dat doen de meeste streamers gewoon goed.
Welke support heb ik dan nog nodig?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

#9235
Citaat van: twani op maart 27, 2014, 23:01:11
Erbij gezegd moet worden dat ik wel eens een matige marktanalist zou blijken te kunnen zijn.
geen idee vwb die capaciteiten van je, maar je lijkt me tot nog toe vooral een matige lezer, want ik zie je nu wel inpikken op enkele specifieke issues, maar zag nog geen antwoord op m'n gestelde vraag  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

#9236
Citaat van: Kingpin op maart 28, 2014, 00:00:27
+1



Ik koop een streamer omdat ik mijn flac files lossless wil afspelen

Dat is het juist, daar heb je helemaal geen streamer voor nodig.

twani

Citaat van: Dynky op maart 28, 2014, 07:14:41
geen idee vwb die capaciteiten van je, maar je lijkt me tot nog toe vooral een matige lezer, want ik zie je nu wel inpikken op enkele specifieke issues, maar zag nog geen antwoord op m'n gestelde vraag  ;)
Ik schets toch echt vrij duidelijk en voorál een beeld dat ik verwacht te zien de komende jaren?




twani


lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op maart 27, 2014, 18:59:19
Ik ga zaterdag ook. Eerst nog eens lekker uit eten en dan uitbuiken bij Anouar  :D.

Het was GEWELDIG, ja ik was er ook  :D

Het gemak waarmee ze speelden en het plezier, nu moet ik ook zeggen dat de akoestiek bij Lantaren Venster subliem is, over 2,5 week naar Dhafer Youssef toe.

AbZ

Misschien valt de support voor streamers nog niet weg (al is dat bij dacs of usb-spdif converters wel eens gebeurd)
maar denk dat twani wel een punt heeft vwb de afhankelijkheid die je bij streamers hebt en bij een pc niet.
Kwestie van Qobuz/Spotify bij Meridian/Linn/Naim is daar ook al een voorbeeld van.

twani

#9241
Citaat van: AbZ op maart 28, 2014, 08:38:51
Misschien valt de support voor streamers nog niet weg (al is dat bij dacs of usb-spdif converters wel eens gebeurd)
maar denk dat twani wel een punt heeft vwb de afhankelijkheid die je bij streamers hebt en bij een pc niet.
Kwestie van Qobuz/Spotify bij Meridian/Linn/Naim is daar ook al een voorbeeld van.
Is een beetje wat ik bedoel. Door de open structuur kun je anytime van software, bedieningsapp, mediaplayer, streamingdienst enz enz wisselen.

En als je dan toch echt voorbeelden van me wil hebben waarbij de ondersteuning ernstig tekort is geschoten DNKY....

ik denk aan de belabberde Remote APP van de NA11, een kostelijk apparaat met een APP die volstrekt "hoerig" is (en maar weer wachten op de volgende Beta release)

Het Gapless verhaal bij Cambridge was ook een leuk voorbeeld van hóe fabrikanten consumenten laten rondspartelen in het door hun zelf "volgejankte meertje van frustratie"

Bij een computerbased systeem ben je altijd "free to go"

Ik heb zélf oa een Majik DS en een MF Clic gehad en weet dus echt wel waar de pijnpunten (kunnen) zitten.....

AbZ

#9242
Gapless ding was beginnersfoutje bij Cambridge Sonata, heeft ff geduurd maar is netjes opgelost, en hun latere Stream Magic heeft er nooit problemen mee gehad.  (Dit is nog steeds veruit de meest veelzijdige streamer, wel goed en niet duur.) 

PS Audio daarentegen heeft het ondanks eerdere beloften bij de toch tamelijk dure PerfectWave nooit voor elkaar gekregen.  Dat is toch nogal een aanfluiting imo, in marktsegment dat meer neigt naar 'high end' (of zeg maar gewoon overpriced).

Staaled

#9243
Citaat van: twani op maart 28, 2014, 08:47:28
Is een beetje wat ik bedoel. Door de open structuur kun je anytime van software, bedieningsapp, mediaplayer, streamingdienst enz enz wisselen.

En als je dan toch echt voorbeelden van me wil hebben waarbij de ondersteuning ernstig tekort is geschoten DNKY....

ik denk aan de belabberde Remote APP van de NA11, een kostelijk apparaat met een APP die volstrekt "hoerig" is (en maar weer wachten op de volgende Beta release)

Het Gapless verhaal bij Cambridge was ook een leuk voorbeeld van hóe fabrikanten consumenten laten rondspartelen in het door hun zelf "volgejankte meertje van frustratie"

Bij een computerbased systeem ben je altijd "free to go"

Ik heb zélf oa een Majik DS en een MF Clic gehad en weet dus echt wel waar de pijnpunten (kunnen) zitten.....

Het voordeel daarvan ontgaat mij........tenzij je wisselen leuk vindt.
Of zijn er toch ook wel vaak "problemen" met een dergelijk " eindstation" ? ;)

Als ik voor mijzelf spreek , Linn DS bezitter, speelt het naar wens in muzikaal opzicht en is de bediening inmiddels prettig en aardig robuust.
Net een draaitafel en die houdt het toch ook al wat jaartjes uit. ;D
Ik zit dan ook echt niet te wachten op een open basic apparaat dat je zelf tot grote hoogte moet brengen. :-\
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Tja, Linn zegt dan gewoon dat ze DSD geen goed idee vinden,
omdat ze er nog niet in mee kunnen komen.

Nu hoef je als consument niet in DSD geinteresseerd te zijn
maar het geeft toch aan dat je wel afhankelijk bent, al gaat het meestal goed.

Heb je nu al Qobuz flac op je Linn?

garmtz

Ik ken beide kanten en voor zowel een UPnP streamer als computer+ dac is iets te zeggen. In absolute zin ook wb geluidskwaliteit geen 'winnaar' aan te wijzen. Puur een voorkeurskwestie dus...

Staaled

#9246
Citaat van: AbZ op maart 28, 2014, 09:20:43
Tja, Linn zegt dan gewoon dat ze DSD geen goed idee vinden,
omdat ze er nog niet in mee kunnen komen.

Nu hoef je als consument niet in DSD geinteresseerd te zijn
maar het geeft toch aan dat je wel afhankelijk bent, al gaat het meestal goed.

Heb je nu al Qobuz flac op je Linn?

Nope, al schijnt het via Songcast wel te kunnen.
Songcast draait op Windows machine/Mac en al wat daar speelt zou de DS dan doorgezonden krijgen.
Mijn laptop , Windows 8 , wil dat echter op de één of andere manier niet doen. :-\
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

#9247
Citaat van: Staaled op maart 28, 2014, 09:16:47

Of zijn er toch ook wel vaak "problemen" met een dergelijk " eindstation" ? ;)


NUL.  Anders kocht ik wel weer iets van een Linn terug, beviel me namelijk erg goed.

Mitch--

Ik denk dat streamers en pc/dac combinaties beiden mikken op hun 'eigen' markt. Er zijn mensen, waaronder ikzelf, die gewoon een goed klinkende oplossing zoeken die goed werkt en goed klinkt, in mijn geval de Majik DSM. Een computer heb ik zeker aan gedacht, maar op het moment dat je een computer zo ver tweakt en 'veranderd' raak je, in mijn geval, weer terug van de regen in de drup en ligt geneuzel in de 'marge' op de loer. En dat is nou juist iets waar IK klaar mee was, tuurlijk zijn er mensen die iets anders willen en verwachten en die kiezen voor hun eigen 'beste' oplossing.

Wat er beter klinkt, tsja, wat is 'beter', is natuurlijk puur subjectief (en een veel gevoerde discussie die ik niet wil starten) maar zo zijn er 'streamer mensen' en 'pc/dac mensen', een ieder met zijn eigen verwachtingspatroon, maar het standpunt dat streamers 'over' zijn is wel erg 'recht voor zn raap'.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Staaled

Citaat van: twani op maart 28, 2014, 09:33:07
NUL.  Anders kocht ik wel weer iets van een Linn terug, beviel me namelijk erg goed.
Dan kunnen we beiden tevreden genieten van onze keuzes. :music:  ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)