A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: Onder013 op maart 26, 2014, 10:45:30
Daar zeg je wat ;D

Je weet hoe het is met die Citroën rijders.......

Die zijn net zo erg als Naim en Linn liefhebbers :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

frank2

Citaat van: LPlover op maart 26, 2014, 10:54:49
Die zijn net zo erg als Naim en Linn liefhebbers :D

Misschien wel erger. 
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op maart 26, 2014, 10:54:49
Die zijn net zo erg als Naim en Linn liefhebbers :D

Citroën en Linn zou wel eens een goede combinatie kunnen zijn......

Naim is meer BMW


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 26, 2014, 11:02:25
Citroën en Linn zou wel eens een goede combinatie kunnen zijn......

Naim is meer BMW

Klopt  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Citaat van: Onder013 op maart 26, 2014, 11:02:25
Citroën en Linn zou wel eens een goede combinatie kunnen zijn......

Naim is meer BMW

hmmm ik rij een Hyundai :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

frank2

Citaat van: LPlover op maart 26, 2014, 11:29:59
hmmm ik rij een Hyundai :D

Mmmm, navigatie kopen je bent duidelijk de weg kwijt ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2


Deleted Member 2


twani

Ik rij BMW én Citroen, is dát wat :D

Mogen jullie raden welke privé en welke zakelijk is :laugh:

Robiwan

Citaat van: frank2 op maart 26, 2014, 11:31:25
Mmmm, navigatie kopen je bent duidelijk de weg kwijt ;D

ja maar veel goedkoper rijden dan met een I10 is nauwelijks mogelijk :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

RubenV.

Citaat van: Onder013 op maart 26, 2014, 10:16:59
Qua klank zullen de iOS en Windows machines heel dicht bij elkaar zitten.

Dat is een gevaarlijke veronderstelling die ik maar al te graag in twijfel trek. Als ik zie hoeveel verschil er zat tussen Windows 8 en Windows Server 2012. Mijn vorige DAC (Zodiac+) heb ik ook wel eens aangesloten op mijn MacbookPro, maar dat is kwa hardware vergeleken met mijn dedicated streamers geen eerlijke vergelijking.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Deleted Member 2

Citaat van: RubenV. op maart 26, 2014, 13:09:39
Dat is een gevaarlijke veronderstelling die ik maar al te graag in twijfel trek. Als ik zie hoeveel verschil er zat tussen Windows 8 en Windows Server 2012. Mijn vorige DAC (Zodiac+) heb ik ook wel eens aangesloten op mijn MacbookPro, maar dat is kwa hardware vergeleken met mijn dedicated streamers geen eerlijke vergelijking.

Ik ken twee systemen (een met windows en de andere met iOS) die op en top getuned zijn om muziek weer te geven. Helaas heb ik niet beide systemen op één en dezelfde set gehoord, maar je hoort wel degelijk waartoe deze streamers in staat zijn. Zo kwam ik tot mijn stelling dat ze elkaar niet veel ontlopen.
Ik ben het met je eens dat met verschillende software er klankverschillen zijn. Zelfs binnen één software pakket kan je klankverschillen aanbrengen.

Gr
Henk

RubenV.

Ik zou wel interesse hebben om zo'n vergelijking in een set te doen. Ik heb nog nooit een volledig geoptimaliseerd iOS systeem gehoord(alleen regulier mac's met speciale software) en ik sta altijd open voor nieuwe inzichten  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Deleted Member 2

Citaat van: RubenV. op maart 26, 2014, 13:32:13
Ik zou wel interesse hebben om zo'n vergelijking in een set te doen. Ik heb nog nooit een volledig geoptimaliseerd iOS systeem gehoord(alleen regulier mac's met speciale software) en ik sta altijd open voor nieuwe inzichten  :D

Van dit forum weet ik dat Jan (YamahaRXV) met zijn MM heel ver is (gegaan).....

garmtz

Als je JRiver draait op de Mac Mini, ben je onafhankelijk van iTunes...

twani

Citaat van: garmtz op maart 26, 2014, 16:51:45
Als je JRiver draait op de Mac Mini, ben je onafhankelijk van iTunes...
Tja inderdaad, daar denk je dan weer niet meteen aan, maar dat kan natuurlijk gewoon :)

YamahaRXV

#9166
Citaat van: twani op maart 26, 2014, 17:42:03
Tja inderdaad, daar denk je dan weer niet meteen aan, maar dat kan natuurlijk gewoon :)

Is inderdaad ook een optie ja  ;)

Amarra heeft ook een set up waarbij je geheel iTunes niet meer hoeft te gebruiken, zelfs niet als mediabibliotheek, maar aangezien Amarra nog steeds te duur en vol met bugs zit zou ik dat niet aanraden... :-X
Daarbij vind ik Amarra redelijk aangezet en niet ''natuurgetrouw'' klinken.

Hier http://www.6moons.com/audioreviews/oddsnends/2.html nog een linkje met wat interessant leesvoer voor de ''niet - insiders'' van de Mac Mini  ;)

En nog eentje http://www.scribd.com/doc/99223542/guide-to-mini-media-server

Vooral de info onder het kopje ''tweaks'' is interessant te noemen...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#9167
Citaat van: YamahaRXV op maart 26, 2014, 18:00:49
Is inderdaad ook een optie ja  ;)

Amarra heeft ook een set up waarbij je geheel iTunes niet meer hoeft te gebruiken, zelfs niet als mediabibliotheek, maar aangezien Amarra nog steeds te duur en vol met bugs zit zou ik dat niet aanraden... :-X
Daarbij vind ik Amarra redelijk aangezet en niet ''natuurgetrouw'' klinken.

Hier http://www.6moons.com/audioreviews/oddsnends/2.html nog een linkje met wat interessant leesvoer voor de ''niet - insiders'' van de Mac Mini  ;)

Apart van de klank van de software heb ik maar een paar eisen:

- flac formaat wordt ondersteund
- spelen op basis van de bestandsorganisatie van de opslag (dus niet op tag)
- snel en soepel browsen door >10.000 cd's
- zoekfunctie op nieuw in collectie, songtitel, artiest op basis van directory en/of bestandsnaam
- voorkeur voor selectiemogelijkheid "niet eerder gespeeld"
- native formats: flac (alle nu bekende bitrates), wav en mp3
- gapless spelen
- coverart jpg
- Full memory-based playback
- Maximal Priority Scheduling
- Hibernate Mode
- DSD??


Als JRiver dat allemaal kan, zou het perfect zijn

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 26, 2014, 18:17:20
Apart van de klank van de software heb ik maar een paar eisen:

- flac formaat wordt ondersteund
- spelen op basis van de bestandsorganisatie van de opslag (dus niet op tag)
- snel en soepel browsen door >10.000 cd's
- zoekfunctie op nieuw in collectie, songtitel, artiest op basis van directory en/of bestandsnaam
- voorkeur voor selectiemogelijkheid "niet eerder gespeeld"
- native formats: flac (alle nu bekende bitrates), wav en mp3
- gapless spelen
- coverart jpg
- Full memory-based playback
- Maximal Priority Scheduling
- Hibernate Mode
- DSD??


Als JRiver dat allemaal kan, zou het perfect zijn

Ik kan je (nog) geen antwoord geven op je vragen Henk, maar ik lees toch wel veel dat JRiver klankmatig gezien niet kan tippen aan Pure Music i.c.m. iTunes  ;)

Zomaar een stukje tekst wat ik vond tussen vele soortgelijke bevindingen: (en ondertussen zoekend naar antwoorden op jouw vragen.... :P)

http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=79522.0
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 26, 2014, 18:39:24
Ik kan je (nog) geen antwoord geven op je vragen Henk, maar ik lees toch wel veel dat JRiver klankmatig gezien niet kan tippen aan Pure Music i.c.m. iTunes  ;)

Zomaar een stukje tekst wat ik vond tussen vele soortgelijke bevindingen: (en ondertussen zoekend naar antwoorden op jouw vragen.... :P)

http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=79522.0

Ik ben zeker niet gehecht aan JRiver Jan.
interessante links overigens.

tompj

Citaat van: YamahaRXV op maart 26, 2014, 18:39:24
Ik kan je (nog) geen antwoord geven op je vragen Henk, maar ik lees toch wel veel dat JRiver klankmatig gezien niet kan tippen aan Pure Music i.c.m. iTunes  ;)
Ik heb dat allemaal niet uitgetest, maar wat je leest is nogal eens een gehypte mening. Ik draai iTunes uit een windows laptopje geheel zonder fratsen. Ik hoor geen enkel verschil tussen die weergave of die via mijn allesspelertje van Denon, die ook nog eens niet via dezelfde DAC loopt. Zelfde CD als iTunes file, ingangen (beetje amateuristisch) qua volume gematched op mijn verterker (waar dat op kan)......geen verschil hoorbaar bij heen en weer schakelen. Kan (meen ik oprecht) aan mijn oren liggen, maar ik heb geen aanwijzingen dat daar veel mis mee is......

Ik heb het gevoel dat al die verschillen, die technisch moeilijk of niet verklaarbaar zijn, zo hier en daar, zo af en toe, door deze en gene, een heel klein beetje overdreven zouden kunnen worden wellicht eventueel misschien.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Deleted Member 2

Citaat van: tompj op maart 26, 2014, 19:10:03
Ik heb dat allemaal niet uitgetest, maar wat je leest is nogal eens een gehypte mening. Ik draai iTunes uit een windows laptopje geheel zonder fratsen. Ik hoor geen enkel verschil tussen die weergave of die via mijn allesspelertje van Denon, die ook nog eens niet via dezelfde DAC loopt. Zelfde CD als iTunes file, ingangen (beetje amateuristisch) qua volume gematched op mijn verterker (waar dat op kan)......geen verschil hoorbaar bij heen en weer schakelen.

Je bent een bevoorrecht mens ;D

Dirk

Citaat van: tompj op maart 26, 2014, 19:10:03
Ik heb het gevoel dat al die verschillen, die technisch moeilijk of niet verklaarbaar zijn, zo hier en daar, zo af en toe, door deze en gene, een heel klein beetje overdreven zouden kunnen worden wellicht eventueel misschien.
^^
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

#9173
Citaat van: Onder013 op maart 26, 2014, 19:14:20
Je bent een bevoorrecht mens ;D
Ik heb Tom op (luister) bezoek gehad, hij is een bijzonder "Flex" mens :thumbs-up:  Hij schiet al vrij gauw van de "technisch luisteren modus" in de "muziek geniet modus", een grote pré is dat.

Ik kan dat inmiddels zélf ook aardig ;)

twani

Lijkt me nu echt iets voor jou Jan ;)


http://wadia.com/en-us/products/321