A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

BuSpu

Citaat van: J.H op februari 18, 2014, 13:19:30
Als je solid core bedrading gebruikt zou je ook kunnen overwegen om de uiteindes in elkaar te twisten en dan te voorzien van een conex lasdop.
Mits je de twisting goed maakt is dit één van de betere verbindingen.

http://www.conexholland.nl/data/product/pdf/Lasdoppen.PDF

Bovendien een stuk veiliger dan kroonstenen.

Mitch--

Citaat van: BuSpu op februari 18, 2014, 14:53:18
Bovendien een stuk veiliger dan kroonstenen.

Mag ik zo vrij zijn te vragen waarom?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Nahpets

Ik zat het mij ook net af te vragen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Staaled

Goed aangebracht is de kans dat er iets losraakt nihil.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Het is niet voor niets dat kroonstenen niet meer voldoen aan de NEN norm. In de praktijk valt het natuurlijk mee, maar het idee erachter is dat alles dat geschroefd is, kan lostrillen.

BuSpu

Citaat van: garmtz op februari 18, 2014, 16:13:19
Het is niet voor niets dat kroonstenen niet meer voldoen aan de NEN norm. In de praktijk valt het natuurlijk mee, maar het idee erachter is dat alles dat geschroefd is, kan lostrillen.
Dat was mijn punt inderdaad  ;)

twani

Citaat van: Staaled op februari 18, 2014, 16:06:19
Goed aangebracht is de kans dat er iets losraakt nihil.

Maar wat is de "aanlegdruk" c.q. het "contactoppervlak" in vergelijking met een krimpverbinding of een kroonsteentje?

Gevoelsmatig ligt deze behoorlijk lager toch?  :unsure:

Staaled

Citaat van: twani op februari 18, 2014, 17:46:09
Maar wat is de "aanlegdruk" c.q. het "contactoppervlak" in vergelijking met een krimpverbinding of een kroonsteentje?

Gevoelsmatig ligt deze behoorlijk lager toch?  :unsure:
Beide liggen hoog.
Ik ben geen expert , maar degene die het hier heeft gedaan wel.

Ruim strippen en strak twisten . Afknippen om vervolgens de juiste maat lasdop te gebruiken.
Dat zit echt heel strak en vast. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted Member 2

Crimpen geeft de hoogste druk. Het probleem is dat je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt.


twani

Citaat van: Staaled op februari 18, 2014, 17:50:07
Beide liggen hoog.
Ik ben geen expert , maar degene die het hier heeft gedaan wel.

Ruim strippen en strak twisten . Afknippen om vervolgens de juiste maat lasdop te gebruiken.
Dat zit echt heel strak en vast. :)

En daarna de lasdop inwendig dichtlijmen met een of andere composietlijm wellicht?

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 18, 2014, 19:07:47
Crimpen geeft de hoogste druk. Het probleem is dat je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt.



Dat is een mooie "macro etch" Henk die je geplaatst heb  8)
Mooi om zo te kunnen zien hoe de koperen geleiders tot nagenoeg één homogeen blok zijn samengeperst !

Het gebruik van geschikt gereedschap hiervoor is inderdaad van essentieel belang  ;)

p.s. Heb je de envelop met inhoud binnen gekregen via de post ?

Groeten,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 18, 2014, 19:31:12
En daarna de lasdop inwendig dichtlijmen met een of andere composietlijm wellicht?

blanke ader beschermen tegen oyderen met bijvoorbeeld SilClear

http://www.kempelektroniks.nl/FilesContent/menu/menu000304/pdf_ps_silclear__eng.pdf

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari 18, 2014, 21:08:22
Dat is een mooie "macro etch" Henk die je geplaatst heb  8)
Mooi om zo te kunnen zien hoe de koperen geleiders tot nagenoeg één homogeen blok zijn samengeperst !

Het gebruik van geschikt gereedschap hiervoor is inderdaad van essentieel belang  ;)

p.s. Heb je de envelop met inhoud binnen gekregen via de post ?

Groeten,

Jan

Nog niet Jan. Heb wel de twee andere kandidaten meerdere keren uitgebreid getest en opmerkelijke verschillen gehoord.

Een geschikte crimptang met bijbehorende c-tjes hoort toch in de inventaris van een bouwer van super yachts... ;)

Houd de zaak heel en groet,

Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 18, 2014, 21:17:48
Nog niet Jan. Heb wel de twee andere kandidaten meerdere keren uitgebreid getest en opmerkelijke verschillen gehoord.

Een geschikte crimptang met bijbehorende c-tjes hoort toch in de inventaris van een bouwer van super yachts... ;)

Houd de zaak heel en groet,

Henk

Huh, nóg niet binnen....?  :( Vorige week vrijdag (middag) zijn "ze" weggebracht voor verzending naar jouw adres....

Ik ben erg benieuwd naar je opgedane ervaringen met de andere twee kandidaten, maar dat hoor ik nog wel binnenkort  ;)

Wij hebben wel verschillende geschikte kalibers krimptangen op de zaak, alleen niet de "C"-tjes.
Zal volgende week eens even op onderzoek gaan...

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

BuSpu

Citaat van: twani op februari 18, 2014, 19:31:12
En daarna de lasdop inwendig dichtlijmen met een of andere composietlijm wellicht?
Waarom? De dop verzorgt de isolatie en voorkomt sluiting en de aders zijn tegen elkaar geperst. Als je daar nog iets tussen gaat stoppen aan lijm ofzo weet ik niet of dat wel een vooruitgang is.

RubenV.

Citaat van: BuSpu op februari 18, 2014, 22:14:50
Waarom? De dop verzorgt de isolatie en voorkomt sluiting en de aders zijn tegen elkaar geperst. Als je daar nog iets tussen gaat stoppen aan lijm ofzo weet ik niet of dat wel een vooruitgang is.

Of misschien juist om het geheel strak tegen elkaar aan te houde voor langere tijd? (de lijm gebruikt als omhulsel voor de aders)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

BuSpu

Het mooie van een lasdop is dat aan de binnenkant van de dop een soort stijve veer zit. Daar draai je dus je getwiste kabels in. De veer perst de kabels tegen elkaar aan zonder dat er een ander materiaal tussenzit. Ik heb ooit wel eens zo'n lasdop constructie willen demonteren, nou dat valt niet mee. Eigenlijk kan je ze alleen maar afknippen zo strak zit het geheel.

eddy135

Citaat van: RubenV. op februari 18, 2014, 22:39:34
Of misschien juist om het geheel strak tegen elkaar aan te houde voor langere tijd? (de lijm gebruikt als omhulsel voor de aders)
Wil je het handeltje op je brommer monteren?.
Een lasdop trilt heus niet los hoor!  ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

RubenV.

Citaat van: BuSpu op februari 18, 2014, 22:45:53
Het mooie van een lasdop is dat aan de binnenkant van de dop een soort stijve veer zit. Daar draai je dus je getwiste kabels in. De veer perst de kabels tegen elkaar aan zonder dat er een ander materiaal tussenzit. Ik heb ooit wel eens zo'n lasdop constructie willen demonteren, nou dat valt niet mee. Eigenlijk kan je ze alleen maar afknippen zo strak zit het geheel.

Dan lijkt mij om corrosie te gaan (zoals al eerder aangegeven) de meest voor de hand liggende optie.

Citaat van: eddy135 op februari 18, 2014, 22:46:53
Wil je het handeltje op je brommer monteren?.
Een lasdop trilt heus niet los hoor!  ;)

Dat heb ik nou altijd al gewild, een mooi stekkerblok voor achterop de brommer  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Citaat van: RubenV. op februari 18, 2014, 22:57:22
Dan lijkt mij om corrosie te gaan (zoals al eerder aangegeven) de meest voor de hand liggende optie.

Dat heb ik nou altijd al gewild, een mooi stekkerblok voor achterop de brommer  :D
:D

RubenV.

Makkelijk als je je Voxan brommer wil opladen  :clapping:.  (150kW)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

eddy135

Citaat van: RubenV. op februari 18, 2014, 23:26:50
Makkelijk als je je Voxan brommer wil opladen  :clapping:.  (150kW)


Kijk aan, we komen langzaam bij de essentie... :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Die koplamp "model vuurtoren" is wel cool :headbanging:

tompj

#8849
Citaat van: twani op februari 10, 2014, 07:55:16
Ik ga de Klonwalls van Marco Brouwer bouwen, inderdaad gewoon om lekker te kunnen bouwen.


http://www.audio-creative.nl/projecten/klonwall-een-zelfbouw-hoornluidspreker-van-formaat/


De huidige spullen blijven gewoon, inderdaad 0,0 reden om te wisselen.
Onderhand klaar Theo? :tounge:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element