A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: chansig op februari 10, 2014, 07:59:09
Mooi project...

Gr Hans
En vooral ook te doén en te betalen Hans ;)

chansig

En da's ook belangrijk...als de klank dan ook nog eens goed is heb je helemaal een topper in huis.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Citaat van: twani op februari 10, 2014, 07:55:16
Ik ga de Klonwalls van Marco Brouwer bouwen, inderdaad gewoon om lekker te kunnen bouwen.


http://www.audio-creative.nl/projecten/klonwall-een-zelfbouw-hoornluidspreker-van-formaat/


De huidige spullen blijven gewoon, inderdaad 0,0 reden om te wisselen.

Maak je daar een los topic van?

Lijkt me leuk, helemaal om te volgen  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mitch--

Citaat van: twani op februari 10, 2014, 08:07:41
En vooral ook te doén en te betalen Hans ;)

nog geen 300b in de maak dus?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op februari 10, 2014, 08:48:29
nog geen 300b in de maak dus?
Ze zijn nog niet beschikbaar in de webshop van Audio Creative, om de tijd te doden eerst dit maar dan.

Zodra de 300B pakketten bestelbaar zijn gaan we aan de gang.....  Er zit vertraging op bij Dick van Merwe, komt omdat er natuurlijk geen enkel foutje in mag zitten. Staat zo slordig op je "conduite" als webshop, al die uitgefikte "Little Ceasars" :tounge2:

twani

Citaat van: i2Paq op februari 10, 2014, 08:25:50
Maak je daar een los topic van?

Lijkt me leuk, helemaal om te volgen  :music:
Net als de bouw van mijn DAC zal de voortgang híer te volgen zijn.

Geen tieten meer dus :D

Kingpin

Waar ga je die scheidingsfilters toepassen?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Ik zal ze zelf opbouwen KP.

MVG

Gaaaf zeg!

Heel veel plezier en succes met de bouw! Bestel je de onderdelen in Duitsland via de link op de website waar bovenstaande foto's van komen?

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Lijkt enorm op die oude disco speakers uit de jaren '70. Schel, tetterend en bonkbas.

Mag hopen dat dat niet het geval is, anders zou ik er niet eens aan beginnen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

VlisChris

Volgens de link die hier eerder geposts is gaat dat ook niet echt het geval zijn als het goed is.
Zijn replica's van klassiekers die "behoorlijk" goed schijnen te klinken. Althans, dat is wat de link claimt ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kingpin

#8712
Citaat van: frank2 op februari 10, 2014, 14:05:35
Lijkt enorm op die oude disco speakers uit de jaren '70. Schel, tetterend en bonkbas.

Mag hopen dat dat niet het geval is, anders zou ik er niet eens aan beginnen.
Jij kijkt naar het uiterlijk, wat ik zo kan zien is het serieus goed spul.
Ik weet nog dat ik eens voor 5k aan onderdelen een actief 3 weg systeem heb gebouwd.
Elke unit z'n eigen berekende compartiment ingebouwd in 1 kast, en een filter (Linkwitz) die zo werd berekend dat de sinussen van de 3 units op fase 0 uitgestuurd werd (tijdcompensatie), en alle componenten binnen de kleinste tolleranties.
Elke unit was ook voorzien van z'n eigen stroom en versterker (6 totaal).
100kg schoon aan de haak per kast, tot op heden mijn referentie die ik nog niet eerder zo heb gehoord, en ook daar gebruik makend van een goede hoorn (probeer maar eens te testen met trompet en sax .... zijn maar weinig speakers die dat echt goed krijgen bij dit soort instrumenten).
Alleen die afmetingen he ... ik heb ze een aantal jaren gelden "ontmanteld" en in onderdelen verkocht, want qua afmeting en uiterlijk wilde niemand ze hebben.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

eddy135

:
Citaat van: Christiaan S op februari 10, 2014, 14:31:02
Volgens de link die hier eerder geposts is gaat dat ook niet echt het geval zijn als het goed is.
Zijn replica's van klassiekers die "behoorlijk" goed schijnen te klinken. Althans, dat is wat de link claimt ;)

Da's van harte te hopen, want uiterlijk is wel droevig... :(
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

#8714
Citaat van: frank2 op februari 10, 2014, 14:05:35
Lijkt enorm op die oude disco speakers uit de jaren '70. Schel, tetterend en bonkbas.

Mag hopen dat dat niet het geval is, anders zou ik er niet eens aan beginnen.
Eens te meer blijkt jouw leercurve gedurende al die (nutteloze) jaren op het forum bedroevend laag   :D

Je zou ook het linkje eens kunnen lezen, alhoewel ik je gedurende al die jaren niet op die vaardigheid heb kunnen betrappen :laugh:

twani

Citaat van: Christiaan S op februari 10, 2014, 14:31:02
Volgens de link die hier eerder geposts is gaat dat ook niet echt het geval zijn als het goed is.
Zijn replica's van klassiekers die "behoorlijk" goed schijnen te klinken. Althans, dat is wat de link claimt ;)
Een Cornwall op buizen is één van de "arbeitsgeräte" van een groot Duits audioblad, niet voor niks.

twani

Oh ja, die had ik nog nooit laten zien, mijn 1e oefenprojectje was dat op basis van een retro Fostex 103 breedbander.

Verre van perfect maar heel veel lol gehad aan het bouwen en ze klinken ook nog eens prima.

twani

.

frank2

#8718
Citaat van: twani op februari 10, 2014, 14:54:32
Eens te meer blijkt jouw leercurve gedurende al die (nutteloze) jaren op het forum bedroevend laag   :D

Je zou ook het linkje eens kunnen lezen, alhoewel ik je gedurende al die jaren niet op die vaardigheid heb kunnen betrappen :laugh:
Gelukkig hebben wij op dit forum Daar jou voor als expert. :mellow:
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

ant66

 ^^
Citaat van: frank2 op februari 10, 2014, 15:22:04
Gelukkig hebben wij op dit forum Daar jou voor als expert. :mellow:
^^

MVG

Inderdaad even verder kijken dan diens neus lang is en even moeite doen op  :google: lijkt steeds meer lieden vreemd...

Voor wat t waard is: ik vind het prachtig! En alleen maar leuk dat er iemand op deze tour gaat en dit wil delen!

twani


twani

#8722
Citaat van: frank2 op februari 10, 2014, 15:22:04
Gelukkig hebben wij op dit forum Daar jou voor als expert. :mellow:
Mooi hé, íemand moet die zware taak op zich nemen, vindt je niet? ;D

Perfectionist

#8723
Citaat van: frank2 op februari 10, 2014, 15:22:04
Gelukkig hebben wij op dit forum Daar jou voor als expert. :mellow:

Frank, ook nergens voor nodig om je onder de gordel te gaan begeven en onnodig te provoceren. Gedraag je zoals jij ook wilt dat je behandeld wordt.....
Een beter forum begint bij jezelf.

twani

Ach, ik heb geen last van de man hoor ;)