A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

frank2

Heeft niets met magisch te maken, maar meer met inzicht, sommigen hebben dat sommigen totaal niet.
Inzicht, overzicht enz.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Jij hebt 'het' begrijp ik ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

evilniek

Citaat van: frank2 op februari  5, 2014, 16:33:11
Heeft niets met magisch te maken, maar meer met inzicht, sommigen hebben dat sommigen totaal niet.
Inzicht, overzicht enz.

Inderdaad, en daarom moet je in het verkeer rekening met elkaar houden.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

M

Citaat van: YamahaRXV op februari  4, 2014, 23:43:26
:worship:

Dacht eerst dat het een filmpje van mij was tijdens de heen rit van de laatste wintersport vakantie, maar minimaal twee dingen zijn afwijkend..  :angel:
Ten eerste is die van mij een handgeschakelde versie en ten tweede klopt het mannelijke opgewonden stemgeluid wat je hoort zo rond de 280 km/u niet.
Dit had het hevig verontwaardigde gegil van Sheila moeten zijn toen zij een blik op de teller wierp na wakker geworden te zijn van een nogal luid aanwezig windgeruis...??

Tja, dat krijg je als je als fanatieke BMW rijder jezelf gek laat maken doordat een merk met 4 ringen op de gril, verchroomde spiegelkappen en S5 logo op de gril in je nek zit te hijgen  >:(
De toen 380 Kelleners Sport pk,s waren gelukkig genoeg om de verbeten duitse bestuurder met hoogblonde vriendin goed ''los'' te rijden en de 4 ringen waren op een gegeven moment nauwelijks meer te zien  :pompom:

Ging wel lekker door zo... 01.00u s'nachts thuis vertrokken en 06.15 u reed ik de Pfandertunnel bij Bregenz uit.  Helaas wel met een zwaar ontstemde en chagrijnige vriendin naast me  :devil:   Zoonlief had de grootste lol op de achterbank en kon niet begrijpen dat mama zo boos was...hahaha
:clapping:
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Mr.M

Citaat van: Maro op februari  5, 2014, 14:39:19
Weet niet of je daar nou moraalridder voor moet zijn om zoiets onverantwoord te vinden, maar on topic maar weer. Trek maar weer een blik ranzige wijven open.
Waaaahahahahahahahh
**UNDER CONSTRUCTION**

Maro

Citaat van: maz op februari  5, 2014, 18:35:41
Waaaahahahahahahahh

Kom op Maz, jij hebt nogal wat bronmateriaal.  :tongue2:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Lion of Judah

Citaat van: Staaled op februari  5, 2014, 16:23:39
Het opmerkelijke is dan dat een ieder incl. bovengenoemde types zich zal betitelen als een bekwaam bestuurder met bijbehorende voertuigcontrole. ::)

En dat groeit dan ook nog mee met de auto. ;)

Kom op, we hebben het hier alleen over rechtuit rijden maar dan een beetje harder. Dat lukt toch nog wel?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op februari  5, 2014, 16:08:56
Apart dat iedereen hier over snelheid begint.

Als ik over de weg rijd en ik zie hoe mensen rijden, is het soms verbazingwekkend dat deze mensen ooit een rijbewijs hebben gehaald. Meestal in een Opeltje Minerva tuf tuf, hooo een grote auto, een echte vrachtwagen... inhalen, en ja hoor meteen links met een snelheid van 100 die tijdens het inhalen terugloopt naar 90....  en dit puur als voorbeeld, op de nederlandse snelweg wordt sowieso zeer slecht gereden, omdat er altijd van die gasten tussen zitten die 100 al wel heel erg hard vinden.....
Nee in duitsland is alles wat dat betreft veel beter, daar kunnen ze echt rijden, uiterste noodzaak dan even snel naar links en meteen weer naar rechts. Hier in NL doe 'ze' dat heel anders 1 km van te voren vast naar links, oh nog een auto dan maar links blijven, met een vaartje van 90 a 100. En ze snappen echt niet dat er zo'n grote file achter ze aan rijdt....

Er zijn ook mensen die echt kunnen rijden, een goed overzicht hebben en snel reageren, ik ken Yamaha niet persoonlijk, maar hij zou zo iemand kunnen zijn.

Geheel mee eens  ;)

Als ik een risico inventarisatie zou moet maken tussen de gemiddelde risico,s die je als automobilist loopt in het Nederlandse verkeer of die van het verkeer in Duitsland dan weet ik wel hoe de uitkomst uitpakt.
De situaties die Frank2 schetst zijn dagelijks aan de orde van de dag hier op de Nederlandse wegen en het is gewoon een feit dat de gemiddelde Nederlandse automobilist in de verste verte niet kan tippen aan de gemiddelde Duitse automobilist op het gebied van inschattingsvermogen, anticiperen, wagenbeheersing, gedrag,etc., ondanks het feit dat ook Duitsland steeds meer te maken heeft met de veranderende trend van overfanatieke milieufanaten en nog meer van dat soort geneuzel  :devil:

Gedrag en inschattingsvermogen op de weg is denk ik nog één van de meest sprekende voorbeelden; het is hier de normaalste zaak van de wereld om tuffend met zo,n 30 km/u onder de max. snelheid plotsklaps en vaak zonder richting aangevend van de rechterbaan naar de linkerbaan uit te wijken en er voor te zorgen dat een op de linkerbaan en sneller rijdende achterligger boven op zijn rem moet gaan staan.
Vaak uit totale onoplettendheid, maar ook regelmatig met de beweegreden om zelf maar even rechtertje te willen spelen en de te snel rijdende achterligger uit morele overtuiging even een radicale brake-test te bezorgen met alle mogelijke gevolgen van dien ! Als de schijnbaar te snel rijdende achterligger dan ook nog eens met een wagen blijkt te rijden die vele malen sneller en duurder is dan die van ''de rijdende rechter'' dan zijn de rapen helemaal gaar en komt er een radicaal fanatisme tevoorschijn wat soms ongekend is  :-X

Ja, echt lekker veilig en verantwoord bezig op zo,n manier, zeker als je dit soort fratsen overhoop haalt met zelfs twee of drie kinderen op de achterbank gepropt en er vanuit gaat dat de achterligger en ook zijn achterliggers het toch wel makkelijk aangeremd krijgen... wie verdiend er dan de classificatie ''debiel'' ?  :devil:
Dit is ook het stereotype mensen die bij het horen van de eerste winterse weersvoorspelling op de autoradio meteen al de rem in gaan trappen en neerlands wegen tot files en chaos weten te creëren.

En ja, het goed kunnen sturen, voldoende en tijdig kunnen inschatten en anticiperen en geheel niet onbelangrijk je wagen door en door kennen qua stuur-en handling gedrag zijn met name primaire dingen die heel veel ellende kunnen voorkomen. Dat in mijn geval een ruim 10 jaar lange ervaring in de kartsport en vele circuitdagen op Assen, Zandvoort en de Nordschleife meespelen kan best wel eens een groot voordeel genoemd worden ja....

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: twani op februari  5, 2014, 07:49:12
Klopt allemaal.

En toch is het ook belangrijk om "4 ringen los te rijden op de bahn" :D
... nog niet zo lang geleden met zwager mee in de RS6, die 4 ringen los je maar niet zo 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Citaat van: Lion of Judah op februari  5, 2014, 18:47:01
Kom op, we hebben het hier alleen over rechtuit rijden maar dan een beetje harder. Dat lukt toch nog wel?
Kennelijk niet ,want dergelijk rijgedrag/gedachtengang heeft mij een linkerhand gekost.
Al zit ie er nog aan, het is op 45 %.
Ik was voordien best blij ermee. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani


twani

#8536
Citaat van: Xander32 op februari  5, 2014, 19:10:07
... nog niet zo lang geleden met zwager mee in de RS6, die 4 ringen los je maar niet zo 8).
Klopt, zijn ook hele dure ringen :tounge2:   Bruut geluid ook :pompom:


Helaas komt de "prijs" voor de mooiste uitlaatsound niet bij BMW wég maar bij het concurrerende merk van Franzie Bauer....


http://m.youtube.com/watch?v=VJOoxR3u4GI


Xander32

Citaat van: twani op februari  5, 2014, 19:18:16
Klopt, zijn ook hele dure ringen :tounge2:   Bruut geluid ook :pompom:
... M.n. Het remvermogen maakte diepe indruk! Zoals al aangegeven; hard rechtuit was Kinderspiel ... Maar de RS is al weer passé: Cayenne Turbo is de huidige. Oerlelijke bak, maar waanzinnig om zo'n op 't oog logge bak zo snoeihard te zien gaan, zelfs de bocht om 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Zó, dat is een stap terúg.....vaak gereden in een Cayenne Turbo, helemaal niks. Wat een gedrocht om te zien en om te rijden.

Prima voor het vaticaan :D

evilniek

Citaat van: YamahaRXV op februari  5, 2014, 19:07:50
Geheel mee eens  ;)

Als ik een risico inventarisatie zou moet maken tussen de gemiddelde risico,s die je als automobilist loopt in het Nederlandse verkeer of die van het verkeer in Duitsland dan weet ik wel hoe de uitkomst uitpakt.
De situaties die Frank2 schetst zijn dagelijks aan de orde van de dag hier op de Nederlandse wegen en het is gewoon een feit dat de gemiddelde Nederlandse automobilist in de verste verte niet kan tippen aan de gemiddelde Duitse automobilist op het gebied van inschattingsvermogen, anticiperen, wagenbeheersing, gedrag,etc., ondanks het feit dat ook Duitsland steeds meer te maken heeft met de veranderende trend van overfanatieke milieufanaten en nog meer van dat soort geneuzel  :devil:

Gedrag en inschattingsvermogen op de weg is denk ik nog één van de meest sprekende voorbeelden; het is hier de normaalste zaak van de wereld om tuffend met zo,n 30 km/u onder de max. snelheid plotsklaps en vaak zonder richting aangevend van de rechterbaan naar de linkerbaan uit te wijken en er voor te zorgen dat een op de linkerbaan en sneller rijdende achterligger boven op zijn rem moet gaan staan.
Vaak uit totale onoplettendheid, maar ook regelmatig met de beweegreden om zelf maar even rechtertje te willen spelen en de te snel rijdende achterligger uit morele overtuiging even een radicale brake-test te bezorgen met alle mogelijke gevolgen van dien ! Als de schijnbaar te snel rijdende achterligger dan ook nog eens met een wagen blijkt te rijden die vele malen sneller en duurder is dan die van ''de rijdende rechter'' dan zijn de rapen helemaal gaar en komt er een radicaal fanatisme tevoorschijn wat soms ongekend is  :-X

Ja, echt lekker veilig en verantwoord bezig op zo,n manier, zeker als je dit soort fratsen overhoop haalt met zelfs twee of drie kinderen op de achterbank gepropt en er vanuit gaat dat de achterligger en ook zijn achterliggers het toch wel makkelijk aangeremd krijgen... wie verdiend er dan de classificatie ''debiel'' ?  :devil:
Dit is ook het stereotype mensen die bij het horen van de eerste winterse weersvoorspelling op de autoradio meteen al de rem in gaan trappen en neerlands wegen tot files en chaos weten te creëren.

En ja, het goed kunnen sturen, voldoende en tijdig kunnen inschatten en anticiperen en geheel niet onbelangrijk je wagen door en door kennen qua stuur-en handling gedrag zijn met name primaire dingen die heel veel ellende kunnen voorkomen. Dat in mijn geval een ruim 10 jaar lange ervaring in de kartsport en vele circuitdagen op Assen, Zandvoort en de Nordschleife meespelen kan best wel eens een groot voordeel genoemd worden ja....



Wat een arrogante rechtse bal ben jij zeg.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Integra

Ah, jij bent dus die links sukkelaar?
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

twani


eddy135

Beetje te makkelijk om milieubewustzijn als geneuzel en sukkelig te bestempelen.

Iedereen weet dat het klimaat naar de klote gaat door menselijk toedoen, en door daarover op te scheppen, maakt je gewoon een arrogante rechtse wormvormig aanhangsel, ja  :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN


Integra

Citaat van: eddy135 op februari  5, 2014, 19:38:24
Beetje te makkelijk om milieubewustzijn als geneuzel en sukkelig te bestempelen.

Iedereen weet dat het klimaat naar de klote gaat door menselijk toedoen, en door daarover op te scheppen, maakt je gewoon een arrogante rechtse wormvormig aanhangsel, ja  :devil:

Menig grotere wagen zuipt minder bij een wat hogere snelheid....    Die moeten nu dus meer zuipen en uitstoten omdat een ander zonodig links blijft sukkelen....     

Dus nee, miljeu vind ik hier niet passen....
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari  5, 2014, 19:07:50
Geheel mee eens  ;)

Als ik een risico inventarisatie zou moet maken tussen de gemiddelde risico,s die je als automobilist loopt in het Nederlandse verkeer of die van het verkeer in Duitsland dan weet ik wel hoe de uitkomst uitpakt.
De situaties die Frank2 schetst zijn dagelijks aan de orde van de dag hier op de Nederlandse wegen en het is gewoon een feit dat de gemiddelde Nederlandse automobilist in de verste verte niet kan tippen aan de gemiddelde Duitse automobilist op het gebied van inschattingsvermogen, anticiperen, wagenbeheersing, gedrag,etc., ondanks het feit dat ook Duitsland steeds meer te maken heeft met de veranderende trend van overfanatieke milieufanaten en nog meer van dat soort geneuzel  :devil:

Gedrag en inschattingsvermogen op de weg is denk ik nog één van de meest sprekende voorbeelden; het is hier de normaalste zaak van de wereld om tuffend met zo,n 30 km/u onder de max. snelheid plotsklaps en vaak zonder richting aangevend van de rechterbaan naar de linkerbaan uit te wijken en er voor te zorgen dat een op de linkerbaan en sneller rijdende achterligger boven op zijn rem moet gaan staan.
Vaak uit totale onoplettendheid, maar ook regelmatig met de beweegreden om zelf maar even rechtertje te willen spelen en de te snel rijdende achterligger uit morele overtuiging even een radicale brake-test te bezorgen met alle mogelijke gevolgen van dien ! Als de schijnbaar te snel rijdende achterligger dan ook nog eens met een wagen blijkt te rijden die vele malen sneller en duurder is dan die van ''de rijdende rechter'' dan zijn de rapen helemaal gaar en komt er een radicaal fanatisme tevoorschijn wat soms ongekend is  :-X

Ja, echt lekker veilig en verantwoord bezig op zo,n manier, zeker als je dit soort fratsen overhoop haalt met zelfs twee of drie kinderen op de achterbank gepropt en er vanuit gaat dat de achterligger en ook zijn achterliggers het toch wel makkelijk aangeremd krijgen... wie verdiend er dan de classificatie ''debiel'' ?  :devil:
Dit is ook het stereotype mensen die bij het horen van de eerste winterse weersvoorspelling op de autoradio meteen al de rem in gaan trappen en neerlands wegen tot files en chaos weten te creëren.

En ja, het goed kunnen sturen, voldoende en tijdig kunnen inschatten en anticiperen en geheel niet onbelangrijk je wagen door en door kennen qua stuur-en handling gedrag zijn met name primaire dingen die heel veel ellende kunnen voorkomen. Dat in mijn geval een ruim 10 jaar lange ervaring in de kartsport en vele circuitdagen op Assen, Zandvoort en de Nordschleife meespelen kan best wel eens een groot voordeel genoemd worden ja....

Laat maar Jan, dat gaan mensen zónder racelicentie echt niet snappen. Dat snap ik dan ook wel weer ;)

Een auto is als mijn handschoen, hij doet alles wat ik wil. Spontaan on de slip, geforceerd in de slip, allemaal goed. Los daarvan blijft goed kunnen anticiperen erg belangrijk natuurlijk. Wát kan wáár wél en wat níet....

tompj

Citaat van: YamahaRXV op februari  5, 2014, 19:07:50
wie verdiend er dan de classificatie ''debiel'' ?  :devil:
...ik durf het bijna niet te zeggen....
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Maro

Citaat van: twani op februari  5, 2014, 19:42:40
Laat maar Jan, dat gaan mensen zónder racelicentie echt niet snappen. Dat snap ik dan ook wel weer ;)

Een auto is als mijn handschoen, hij doet alles wat ik wil. Spontaan on de slip, geforceerd in de slip, allemaal goed. Los daarvan blijft goed kunnen anticiperen erg belangrijk natuurlijk. Wát kan wáár wél en wat níet....

Dat dacht Paul Walker ook..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

tompj

Citaat van: Maro op februari  5, 2014, 19:48:18
Dat dacht Paul Walker ook..
...en Rob Slotemaker. Wat een domme praatjes zeg....
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: Maro op februari  5, 2014, 19:48:18
Dat dacht Paul Walker ook..
Ik weet niet wat hij dacht, ik ben verantwoordelijk voor wat ík denk.

Ik woon niet voor niets 150 meter bij het Circuit Zandvoort vandaan.

Paul Walker is dood, ik niet.