A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: tompj op januari  2, 2014, 20:59:49
Vooral de eigenaar van de buizenversterker is er minder gevoelig voor.

Maar dat is dan ook alles wat ik me bij dat allerlaatste miniscule stukje stroomkabel dat de versterker in gaat kan voorstellen na dat enorme eind kabel achter het pleisterwerk.

Het is niet het allerlaatste stukje, maar het allereerste stuk.

Gr
Henk

tompj

Citaat van: YamahaRXV op januari  2, 2014, 21:01:20
Dus.... of dit is het geval of die buizenversterker laat de verschillen gewoon niet horen zoals Henk al suggereert  ;)
De Accuphase E 250 i.c.m. Audiovectors SI 3 Avantgarde,s van mijn goede kennis Bram laat overigens wel haarfijn de verschillen tussen de standaard netkabel en een Furutech Alpha 3 horen, maar dat terzijde... :angel:
Grappig, Ik heb het ook geprobeerd met een Accuphase E250 die ik hiervoor had.... ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Citaat van: Onder013 op januari  2, 2014, 21:04:40
Het is niet het allerlaatste stukje, maar het allereerste stuk.

Gr
Henk
Echt? Geeft jouw versterker stroom terug aan Nuon?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: tompj op januari  2, 2014, 21:06:45
Grappig, Ik heb het ook geprobeerd met een Accuphase E250 die ik hiervoor had.... ;)

Ik weet dat je een E250 had, dus vandaar ook mijn opmerking...  :sleep:

Overigens erg fijn klinkende versterker die E250, zeker i.c.m de DP 510 speler  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik heb Tom leren kennen als iemand die zeker in staat is dat soort verschillen te horen, echter hij is tevens nogal pragmatisch van aard en laat zich niet leiden door die verschillen........


De beste tweak die je me aan de hand gedaan hebt Jan is XLD, "fuck" wat een verschil zeg :blink:


Me happy :pompom:

twani

Citaat van: tompj op januari  2, 2014, 21:08:09
Echt? Geeft jouw versterker stroom terug aan Nuon?
Een beetje versterker kan dat :tounge2:

tompj

Citaat van: twani op januari  2, 2014, 21:32:53
Ik heb Tom leren kennen als iemand die zeker in staat is dat soort verschillen te horen, echter hij is tevens nogal pragmatisch van aard en laat zich niet leiden door die verschillen........
Klopt inderdaad. Ik geloof best dat er (technisch logische) tweaks zijn die verschil uitmaken en ik gun het eenieder die er genoegen in schept ze uit te proberen. Ik heb zelf echt nu eenmaal weinig met zaken die je vaak fractioneel meer laten horen, maar je niet fijner laten luisteren. En zeker niet met kabelgeflip. Ben ook nogal een twijfelkont....hoor ik het nu wel of niet????? Als ik daarover twijfel is het voor mij persoonlijk de moeite niet waard.

Jij weet denk ik wat ik bedoel Theo......echt lekker luisteren heb ik op jouw speakers zeker gedaan!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Deleted Member 2


twani

Citaat van: Onder013 op januari  2, 2014, 22:58:49
Eneco :angel:
Eneco klinkt véél beter ;D.   Eneco, ik weet niet waarom maar het is zó :tounge2:


YamahaRXV

Citaat van: twani op januari  3, 2014, 21:27:21
Leuke site, leuke "goodies", mooie foto's


http://www.mapleshadestore.com/galleries.php




http://shop.mapleshadestore.com

Ze zijn in ieder geval aardig gecharmeerd van ''hout tweaks'' zie ik wel... :P

Leuk allemaal die tweaks met hout, vibration control, kabels, stekkers, etc. etc., maar allemaal zonde van het geld...... draagt niets bij aan klankverbetering...... pure onzin dus !  :devil: :crazy: 

Alleen geschikt als ''detonatie'' voor zinloze discussies  :-X
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari  4, 2014, 01:02:57
Ze zijn in ieder geval aardig gecharmeerd van ''hout tweaks'' zie ik wel... :P

Leuk allemaal die tweaks met hout, vibration control, kabels, stekkers, etc. etc., maar allemaal zonde van het geld...... draagt niets bij aan klankverbetering...... pure onzin dus !  :devil: :crazy: 

Alleen geschikt als ''detonatie'' voor zinloze discussies  :-X
Jij doelt op de CA plates Jan :D



Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op januari  4, 2014, 01:02:57
Ze zijn in ieder geval aardig gecharmeerd van ''hout tweaks'' zie ik wel... :P

Leuk allemaal die tweaks met hout, vibration control, kabels, stekkers, etc. etc., maar allemaal zonde van het geld...... draagt niets bij aan klankverbetering...... pure onzin dus !  :devil: :crazy: 

Alleen geschikt als ''detonatie'' voor zinloze discussies  :-X

Wat ben jij toch een non-believer Jan ;D

De zilverpasta die ze verkopen pas ik overigens wel toe op de aders van netkabel voor dat ik deze monteer en met positief resultaat.

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari  4, 2014, 09:39:55
Wat ben jij toch een non-believer Jan ;D

De zilverpasta die ze verkopen pas ik overigens wel toe op de aders van netkabel voor dat ik deze monteer en met positief resultaat.

Gr
Henk

Yep, een echte non-believer  ;)

Die pasta is dezelfde als die Antoine gebruikt toch...?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op januari  4, 2014, 11:12:33
Yep, een echte non-believer  ;)

Die pasta is dezelfde als die Antoine gebruikt toch...?

klopt

AbZ

Je moet het onder je zolen plakken, krijg je goeie vibes met je Walkman.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op januari  4, 2014, 11:26:24
Je moet het onder je zolen plakken, krijg je goeie vibes met je Walkman.

Back on the track...?  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op januari  4, 2014, 11:26:24
Je moet het onder je zolen plakken, krijg je goeie vibes met je Walkman.

In het verkeerde topic geplaatst? Topic van Frank2 is net boven of net onder dit topic..... :angel:

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op januari  4, 2014, 01:02:57
Ze zijn in ieder geval aardig gecharmeerd van ''hout tweaks'' zie ik wel... :P

Leuk allemaal die tweaks met hout, vibration control, kabels, stekkers, etc. etc., maar allemaal zonde van het geld...... draagt niets bij aan klankverbetering...... pure onzin dus !  :devil: :crazy: 

Alleen geschikt als ''detonatie'' voor zinloze discussies  :-X
Heb je dergelijke tweaks zelf geprobeerd?

Citaat van: AbZ op januari  4, 2014, 11:26:24
Je moet het onder je zolen plakken, krijg je goeie vibes met je Walkman.
Ah, dat wordt dus houten wielen volgende keer. Genoeg vibes denk ik zo!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op januari  4, 2014, 11:56:17
Heb je dergelijke tweaks zelf geprobeerd?

@Bas  Ik heb vaak zat dergelijke tweaks uitgeprobeerd (zoals toch wel een aantal keren in het verleden hier geplaatst) maar dat staat overigens los van mijn cynisch getinte reactie.
Denk dat mensen zoals Henk precies weten/aanvoelen wat ik bedoel... ;)

Ik ben er eerlijk gezegd ook een beetje klaar mee om tijd te steken in het beantwoorden van gerelateerde vragen of het aangeven van ervaringen op bepaalde vlakken. Het enige ''rendement'' wat er uit komt is dat het als leesvoer gebruikt wordt door mensen die blijkbaar zeeën van tijd hebben om de godganse dag hier op het forum te speuren naar bronnen voor de meest onzinnige en in helaas toenemende mate respectloze discussies. (zoals in een ander topic mooi verwoord door Technative)

Het is blijkbaar erg  trendy en cool om het afzeikgehalte hoog in stand te houden vandaag de dag...
Als je kijk naar het aantal PM,s die binnen komen waarin mensen alleen daar in vragen durven te stellen over bepaalde dingen dan schetst dat m.i. toch wel een aardige beeldvorming van wat er hier op het forum heerst. De angst om geheel afgefakkeld te worden en te moeten verzanden in hopeloze en eindeloze discussies viert hoogtij dagen blijkbaar.

Maar goed, iedereen moet maar doen waar hij zich lekker bij voelt en voldoening uit put, want het betreft hier immers alleen maar een hobby toch... :angel:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op januari  4, 2014, 13:28:02
Sfeer topic 2010 ????

Gr Hans

Hopelijk niet....zou zonde zijn van dit topic  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

#7998
Tja, wat ik hierin ook lees, is dat het weer aan de anderen ligt.  Yam wil ze toch weer ff voor rotte vis uitmaken?  Met respect heeft dat allemaal niets te maken, of het is er iig geen voorbeeld van.  Zelfde bij Technative en Stefan, veel teveel boter op het hoofd.  Nergens voor nodig om zo selectief te lezen.  Gaat ook niet over believers vs sceptici.

Verder heeft MarkD ook een deel goed verwoord...

Perfectionist

Citaat van: YamahaRXV op januari  4, 2014, 13:32:52
Hopelijk niet....zou zonde zijn van dit topic  :angel:

Graag de showcase en andere topics VRIJ houden van discussies over sfeer en metacommunicatie. Dan kan hier ( 2010 is verwijderd ):

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105177.0

Verder reacties over sfeer/ communicatie elders worden vanaf nu verwijderd. Dank.
Een beter forum begint bij jezelf.