A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 10, 2013, 18:19:47
Omdat ik merk (aan het aantal PM'en dat ik ontvang ná publicatie) dat men het kennelijk toch wel leuk vindt om te zien waar "hún" apparaat nu eigenlijk staat in "Die Bestenliste" van bijv een blad als "Audio", leek het me leuk om bij wijze van uitzondering wat "screenshots" te plaatsen van het meest recente decembernummer.

Soms confronterend, soms verrassend :)

Altijd weer interessant te noemen die ''rangorde'' lijsten van ''Audio''.

Doet mij wel deugd om die eigenwijze Supernait aardig hoog in het lijstje te zien staan met een goede prijs/rangorde verhouding.... :pompom:
Zie gelukkig dat Adam Audio het ook niet verkeerd doet in de lijsten, of zouden die duitsers zo chauvinistisch zijn... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

clockwork

Citaat van: YamahaRXV op december 10, 2013, 19:38:04
Zie gelukkig dat Adam Audio het ook niet verkeerd doet in de lijsten, of zouden die duitsers zo chauvinistisch zijn... :D

Dat zal toch niet?  ;D

Wellicht een domme vraag: waar staat AK voor?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

YamahaRXV

#7802
Citaat van: clockwork op december 10, 2013, 19:42:58
Wellicht een domme vraag: waar staat AK voor?

AK = Audio Kennzahl  ;)

Die AUDIO-Kennzahl ist eine Richtgröße, wie gut Verstärker und Lautsprecher elektrisch miteinander harmonieren.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Dat staat voor het zogeheten "Audiokenzahl". Het geeft aan ofwel de kracht/stabiliteit van een versterker danwel de spanningsbehoefte van een luidspreker.

Hún (dus niet de mijne) stelregel is dat de versterker (om ook aan "gehobene anspruche" te kunnen voldoen, ofwel flink luid spelen) minimaal de AK van de luidspreker moet kunnen leveren.

Uitzonderingen zijn er óók, soms lopen ze tijdens testen tegen een (op papier potentiële elektrische mismatch) wonderbaarlijk goede combi aan.

Dwz, een moeilijke speaker met een hoge AK waar diverse sterke transistors de tanden op stukbijten, die dan opeens op een ultrazwak buizenbakkie de sterren van de hemel speelt. Elektrisch gezien een lucky shot zeg maar.  Komt weinig voor maar geeft aan dat die getallen niet altijd leidend zijn.

clockwork

Oke, thanks beiden!

Dank voor de screen shots.

(En voor de mooi plaatjes van de MM, je zou er hebberig van worden). :inlove:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

twani

#7805
Citaat van: YamahaRXV op december 10, 2013, 19:53:07
AK = Audio Kennzahl  ;)

Die AUDIO-Kennzahl ist eine Richtgröße, wie gut Verstärker und Lautsprecher elektrisch miteinander harmonieren.
De handiger manier om hetzelfde uit te leggen :tounge:

twani

#7806
De kerstman is ook weer in het land ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 10, 2013, 20:05:16
De handiger manier om hetzelfde uit te leggen :tounge:

Zeker als je net als ik niet veel interesse in de duitse taal heb  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 10, 2013, 20:38:45
De kerstman is ook weer in het land ;D

Heeft de kerstman je Mac mini meegenomen....?   :unsure:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#7809
Herken je de originele bouwvorm van mijn DAC nog Jan? Inmiddels is er wel een randje van de bovenzijde van de frontplaat afgezaagd om deze precies in het meubel te laten passen.

Voor de duidelijkheid, hij staat dus achter de frontplaat bóven op mijn DAC :tounge2:

En zeg nou zelf, hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze een stuk van hun DAC hebben afgezaagd? :laugh:

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 10, 2013, 21:40:35
Herken je de originele bouwvorm van mijn DAC nog Jan? Inmiddels is er wel een randje van de bovenzijde van de frontplaat afgezaagd om deze precies in het meubel te laten passen.

Voor de duidelijkheid, hij staat dus achter de frontplaat bóven op mijn DAC :tounge2:

En zeg nou zelf, hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze een stuk van hun DAC hebben afgezaagd? :laugh:

Ah, nu komt de aap Mac mini uit de mouw, vandaar dat ik hem niet kon ontdekken op de foto,s  ;) ;D

Uhmm, ik was niet van plan om een stuk van mijn dac af te zagen, wat dat betreft ben je redelijk uniek te noemen Theo  :tounge:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#7811

twani


twani



YamahaRXV

Citaat van: twani op december 10, 2013, 23:36:17
Worden er ook niet goedkoper op Jan ;)


http://www.ebay.de/itm/Lancia-Delta-S4-Strada-/221333449884?pt=Automobile&hash=item3388806c9c

:wacko: :crazy: :withstupid:

Vroeger was ik helemaal ''stoked'' van de Lancia Delta HF Integrale maar heb er (gelukkig) nooit ééntje gehad.
Een maat van mij wel en gaf er daadwerkelijk iedere maand praktisch zijn gehele maandsalaris aan uit doordat er telkens weer wat stuk ging aan dat ding  :devil:
Onbetrouwbare trammelantbak  :unhappy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 10, 2013, 23:44:54
:wacko: :crazy: :withstupid:

Vroeger was ik helemaal ''stoked'' van de Lancia Delta HF Integrale maar heb er (gelukkig) nooit ééntje gehad.
Een maat van mij wel en gaf er daadwerkelijk iedere maand praktisch zijn gehele maandsalaris aan uit doordat er telkens weer wat stuk ging aan dat ding  :devil:
Onbetrouwbare trammelantbak  :unhappy:
Eens, wél gruwelijk snel.

mikekiwi

Waar is Koos Spee als je hem nodig hebt???

Wat een mafketel....

twani

Citaat van: mikekiwi op december 10, 2013, 23:48:06
Waar is Koos Spee als je hem nodig hebt???

Wat een mafketel....
Respect voor het sturen, disrespect voor de plek waar de man dit doet :nopompom: je zal net met je gezinnetje oversteken.

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 10, 2013, 23:41:08
Deze mafketel al gezien?

http://m.youtube.com/watch?v=fcgyAD2VZJ4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DfcgyAD2VZJ4

Heb net vol aandacht het filmpje zitten kijken.... wat een risico,s durft die malloot te nemen zeg  :crazy:  Hij kan het overigens wel  ;D
Dat stukje met die ''burn out'' bij het stoplicht op 2 minuut 25 vind ik wel humor trouwens, net zoals de ontstemde blikken van de wandelende mensen langs ''de route''  :smile:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 10, 2013, 23:51:48
Respect voor het sturen, disrespect voor de plek waar de man dit doet :nopompom: je zal net met je gezinnetje oversteken.

+1  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Mag ik hier ook posten ook al drink ik geen koffie....of moet ik dan naar de thee corner  :D

twani

Citaat van: lynch1979 op december 11, 2013, 09:05:50
Mag ik hier ook posten ook al drink ik geen koffie....of moet ik dan naar de thee corner  :D
Ik heb eens even je signatuur bekeken maar daar staat niets in wat hier niet kan :tounge2:

Je moet alleen wel zelf je alcohol meenemen, we schenken hier slechts thee en koffie :)

lynch1979

Citaat van: twani op december 11, 2013, 10:50:45
Ik heb eens even je signatuur bekeken maar daar staat niets in wat hier niet kan :tounge2:

Je moet alleen wel zelf je alcohol meenemen, we schenken hier slechts thee en koffie :)

Ik had stiekem natuurlijk al wat gepost in je topic maar ik wilde zeker weten dat ik door de screening heen kwam  :P

Alcohol is geen probleem, is ook lekker in de koffie....of het in de thee lekker is zou ik niet weten  ;D

twani

#7824
Citaat van: lynch1979 op december 11, 2013, 11:47:20
Ik had stiekem natuurlijk al wat gepost in je topic maar ik wilde zeker weten dat ik door de screening heen kwam  :P

Alcohol is geen probleem, is ook lekker in de koffie....of het in de thee lekker is zou ik niet weten  ;D
Alles mag hier, je kunt hier gewoon zeggen dat je een Leben versterker stom vindt, Harbeth speakers lelijk enz enz.  :xmas:

Niemand die boos wordt of op de welbekende tenen is getrapt. Feel free O0

And RIP Mandela  :worship:(doen we die er gelijk even bij)