A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op december  8, 2013, 22:30:40
Het gaat er om dat jij tevreden ben met de sound zoals die bij jou thuis is Henk  ;) (zoals ik gisterenmiddag volkomen tevreden was  ;D)
Het is ook niet makkelijk, zoniet onmogelijk om een één op één vergelijk te maken tussen jouw set en mijn set, daarvoor zijn er teveel ''variabelen''.

Als je een keer het vergelijk wilt maken tussen jouw Touch en mijn Mac mini dan moet je het maar zeggen, kunnen we zeker regelen.
Ik zit de laatste tijd toch erg veel in jouw woonplaats en het is voor mij een kleine moeite om de MM, Teradak LPS, en M2Tech Hiface Evo mee te nemen naar je  ;)

''Knopen'' we gewoon de Metrum achter de MM en de Hiface Evo via een goede USB kabel en jouw Wireworld Starlight.
QNap nas (met iTunes server) er aan en spelen.... :music:

Mooi aanbod Jan, dank.

Er komt overigens een nieuwe MM aan met de Haswell processor en snellere graphics. De Haswell consumeert minder energie en blijft koeler. Verder weinig echt interessante wijzigingen.

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op december  8, 2013, 22:59:26
Mooi aanbod Jan, dank.

Er komt overigens een nieuwe MM aan met de Haswell processor en snellere graphics. De Haswell consumeert minder energie en blijft koeler. Verder weinig echt interessante wijzigingen.

Gr
Henk

Interessant.....  Heb overigens vanmiddag nog een uitgebreide diagnose check gedaan met de MM.
Ik was met name nieuwsgierig hoe zwaar het CPU vermogen belast werd tijdens het streamen met Pure Music. Wel te verstaan een belachelijk lage 9,3 % !
Het streamen (waar ik de MM dus hoofdzakelijk voor inzet) kost dus nauwelijks vermogen. Verder nog even gekeken naar de capaciteit van de Samsung 840 Pro SSD (128 GB) waar puur alleen OS X software opstaat. Deze heeft nog ruim 100 GB over aan data capaciteit.

Zit dus wel goed....  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

cardas49

@YamahaRXV: Mooi werk met die Mac Mini  :headbanging:. Had het plaatje in je avatar al een paar keer voorbij zien flitsen maar dacht dat het een nieuwe Devialet was oid :D.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

YamahaRXV

Citaat van: mark235 op december  8, 2013, 23:26:42
@YamahaRXV: Mooi werk met die Mac Mini  :headbanging:. Had het plaatje in je avatar al een paar keer voorbij zien flitsen maar dacht dat het een nieuwe Devialet was oid :D.

Dank je  ;)  Maar een Devialet voor mij.......?  :nowink: ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Zo'n glimmende weegschaal maakt Jan zo ná in z'n "Aluminium CNC Atelier" ;D


Jan welke MM remote app gebruik jij? VNC of Teamviewer oid?

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Als "Apple Lummel" zag ik dat je PureMusic niet in de AppStore aanschaft Jan, klopt dat?

YamahaRXV

Citaat van: twani op december  9, 2013, 22:59:58
Als "Apple Lummel" zag ik dat je PureMusic niet in de AppStore aanschaft Jan, klopt dat?

;D Dat is correct... Deze link http://www.channld.com/puremusic/ moet je openen in Safari op je MM en dan ''demo'' aanklikken  ;)
(staat overigens ook in de lijvige ''handleiding'' die ik je per PM heb toegestuurd  :tounge:)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Na veel testen en vergelijken houd ik het definitief bij deze versie: 25 mm. dik aluminium met aluminium in hoogte verstelbare ''spikes + borg ringen'' en contra schoteltjes onder de MM.

De klankmatige verschillen tussen deze set-up, met Viablue Tri Absorbers, en ''rustend'' op de originele kunststof onderplaat zijn m.i. gewoon erg groot te noemen en zeer duidelijk te horen... :music:
Nu een heerlijke combinatie van muzikaliteit, ruimtelijkheid, goede focus op stemmen en melodie lijnen, kortom niets meer aan doen !

I am happy  :pompom:







Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

En het ziet er nog eens zeer gelikt uit! Erg mooi Jan  :worship:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op december 10, 2013, 15:28:26
En het ziet er nog eens zeer gelikt uit! Erg mooi Jan  :worship:.

Thanks Nick, ben er zelf ook wel content mee  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

WickedGame

Citaat van: YamahaRXV op december 10, 2013, 15:27:23
Na veel testen en vergelijken houd ik het definitief bij deze versie: 25 mm. dik aluminium met aluminium in hoogte verstelbare ''spikes + borg ringen'' en contra schoteltjes onder de MM.

De klankmatige verschillen tussen deze set-up, met Viablue Tri Absorbers, en ''rustend'' op de originele kunststof onderplaat zijn m.i. gewoon erg groot te noemen en zeer duidelijk te horen... :music:
Nu een heerlijke combinatie van muzikaliteit, ruimtelijkheid, goede focus op stemmen en melodie lijnen, kortom niets meer aan doen !

I am happy  :pompom:





Ziet er goed uit zeg!  :clapping:

twani

Pfiewwh zeg, das mooi :inlove:   Jij mag wel oppassen dat die "highend botenkopers" dit niet zien Jan.

Moeten ze allemaal éentje hebben natuurlijk, misschien wel op een oliegedempt platformpje dan voor als de zee 'ruig" is :pompom:

twani

Had ik net (ná m'n mislukte stekkerblokproject :D) weer wat zelfvertrouwen getankt met de bouw van de DDDAC 1794 komt Jan voorbij met deze bijzondere productie (vooral qua afwerking) .

En húp weer helemaal terug bij áf en ik kruip weer terug in de "ultra nederige" modus :hehe:

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 10, 2013, 17:18:29
Pfiewwh zeg, das mooi :inlove:   Jij mag wel oppassen dat die "highend botenkopers" dit niet zien Jan.

Moeten ze allemaal éentje hebben natuurlijk, misschien wel op een oliegedempt platformpje dan voor als de zee 'ruig" is :pompom:

Dank je Theo  :thumbs-up:  Als ze het zien en mooi vinden is het nog niet zo verkeerd om er een ''lucratief'' handeltje in te beginnen...
Die mannen kunnen het toch makkelijk betalen  :tounge:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 10, 2013, 17:26:24
Had ik net (ná m'n mislukte stekkerblokproject :D) weer wat zelfvertrouwen getankt met de bouw van de DDDAC 1794 komt Jan voorbij met deze bijzondere productie (vooral qua afwerking) .

En húp weer helemaal terug bij áf en ik kruip weer terug in de "ultra nederige" modus :hehe:

:D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#7791
Citaat van: twani op december 10, 2013, 17:26:24
Had ik net (ná m'n mislukte stekkerblokproject :D) weer wat zelfvertrouwen getankt met de bouw van de DDDAC 1794 komt Jan voorbij met deze bijzondere productie (vooral qua afwerking) .

En húp weer helemaal terug bij áf en ik kruip weer terug in de "ultra nederige" modus :hehe:

juiste state of mind om de uitgebreide handleiding van J.F. te bestuderen? :blush:

Succes,
Henk

Kop op theo, je kan het :coffee:

twani

Omdat ik merk (aan het aantal PM'en dat ik ontvang ná publicatie) dat men het kennelijk toch wel leuk vindt om te zien waar "hún" apparaat nu eigenlijk staat in "Die Bestenliste" van bijv een blad als "Audio", leek het me leuk om bij wijze van uitzondering wat "screenshots" te plaatsen van het meest recente decembernummer.

Soms confronterend, soms verrassend :)


twani

#7793
Und so weit

twani

Und so weit

twani

Und so weit

Deleted Member 2

#7796
Stukje vakwerk Jan. Prachtig

Naar aanleiding van de sessie van afgelopen zaterdag ben ik nog eens in de literatuur gedoken over damping factors van diverse materialen. Erg interessant, maar ook flink ingewikkeld. Een vaak genoemde oplossing om ongewenste resonanties te dempen, is de sandwich van aluminium en een composiet materiaal (kunsthars gemengd met kattenbak korrels). Dit soort constructies zie je ook toegepast worden in de high-end draaitafels en cd-loopwerken.

Een theoretische vraag: als je MM die ontdaan is van draaiende onderdelen qua kwaliteit van het geluid profiteert van een goede basis, welke invloed zou deze basis hebben op de Ndac?

Groet,
Henk

twani


Martin!!!

mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op december 10, 2013, 18:28:08
Stukje vakwerk Jan. Prachtig

Naar aanleiding van de sessie van afgelopen zaterdag ben ik nog eens in de literatuur gedoken over damping factors van diverse materialen. Erg interessant, maar ook flink ingewikkeld. Een vaak genoemde oplossing om ongewenste resonanties te dempen, is de sandwich van aluminium en een composiet materiaal (kunsthars gemengd met kattenbak korrels). Dit soort constructies zie je ook toegepast worden in de high-end draaitafels en cd-loopwerken.

Een theoretische vraag: als je MM die ontdaan is van draaiende onderdelen qua kwaliteit van het geluid profiteert van een goede basis, welke invloed zou deze basis hebben op de Ndac?

Groet,
Henk

Dank je Henk  ;)

De gehele demping materie waar jij je eigen in verdiept heb vind ik ook reuze interessant en het is mij ook al meerdere keren opgevallen dat aluminium zeer vaak gebruikt wordt voor dit soort toepassingen. Zie o.a. ook deze toepassing: http://vanmedevoort.nl/producten/ra4.html
Men praat vaak over een ''wafelstructuur'' waarbij aluminium als basis al dan niet gecombineerd wordt met andere materialen (zoals ook door jou aangegeven)

Om jouw theoretische vraag te beantwoorden: als ik de gehele filosofie van het merk Naim betreffende ''vibration control'' zou mogen geloven dan zou dit kunnen betekenen dat niet alleen de bron voordeel zou hebben van ''vibration çontrol'', maar ook het component (in mijn geval dus de Ndac ) wat direkt aan de gedempte bron gelinkt is. Of dat in mijn situatie ook het geval is durf ik niet te zeggen. Feit is wel dat ik na het plaatsen van de nieuwe baseplate een weergave waarnam zoals ik nog niet eerder had gehoord  :crazy:  De dingen die mij nu het meeste opvallen t.o.v. de vorige ''experimenten'' zijn met name een toegenomen ruimtelijkheid en een meer vloeiende en geaccentueerde weergave van lagen en lijnen in de muziek.
Een nummer als ''Keep the streets empty'' van Fever Ray (zaterdag jl. ook door ons beiden beluisterd) laat nu een soort van ''lagenzweem'' horen waarvan je bijna gaat denken dat dit nu extra benadrukt wordt.
Moeilijk om uit te drukken maar ik ervaar het meer als een soort flow die zo duidelijk en makkelijk hoorbaar is.

Ik ben er inmiddels voor mijzelf van overtuigt dat de MM het beste klinkt als deze in combinatie met de goede materialen zo stijf en strak mogelijk ''gefixeerd'' is, zoals nu ook weer het geval is met deze set up.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8