A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

#7650
Citaat van: twani op november 27, 2013, 22:41:41
Omdat ik nóg audiogerelateerde minder componenten in het zicht wil hebben heb ik er toch nog maar een MacMini bíj besteld.

Ondanks dat ik zéér tevreden was ik over mijn Compaq SSD laptop (als Spotify/iTunes bron) stap ik toch over naar een MM, vooral omdat ik geen laptop meer op mijn audiodressoir wil.

Een nieuwe wereld zal opengaan, heb nog niet eerder met Apple software gestoeid als muziekbron.

Gelukkig ken ik de méde-eigenaar van dit topic enigszins :P misschien dat hij mij voor wat misstappen kan behoeden  :pompom:

Ben ik die mede-eigenaar misschien....?  :angel:

Maar Theo, toch de stap naar de Mac mini genomen dus..  ;) ;D  Dat gaat leuk worden man, gaaf hoor  :pompom:
Ik ben heel benieuwd welk upgrade pad je evt. met de MM gaat bewandelen en hoe je ervaringen gaan zijn.

De Mac mini heeft zelf DLNA/UPnP, maar flac files afspelen zal met iTunes server op de MM niet gaan lukken... (tenzij je Amarra gaat gebruiken met native flac playback)
De connectie met de NAS is geen probleem, maar heeft jouw Netgear NAS ook iTunes server ''aan boord'' ?
Mijn Synology (en ook de ex QNap) heeft standaard de iTunes server.

Als je de Mac mini aan je netwerk koppelt dan ''ziet'' deze de NAS en zal hem aan de linkerzijde van de iTunes lay out op het scherm weergeven. Vervolgens linksboven in het scherm naar archief gaan en de optie ''voeg toe aan bibliotheek'' aanklikken. In het nieuw geopende scherm zie je vervolgens links in het rijtje bij ''gedeeld'' de naam van je NAS staan. Deze vervolgens weer aanklikken en de MM opent je mappen van de NAS waar je je muziekfiles op heb staan.
Als je de betreffende map aanklikt zal hij alle files weergeven, als je dubbelklikt op de map importeert hij alle bestanden op de map meteen naar de iTunes server op de NAS (mits aanwezig natuurlijk....)
Dit gaat bij mij aardig snel en vervolgens zie je al je muziek op het scherm bij de optie ''albums''  ;)

Uiteraard kan je ook de muziekbestanden op de interne HDD of SSD van de MM opslaan, maar dit zou ik niet doen...
Bij mij is de gemonteerde SSD puur alleen voor de kale OS X software, Trim Enabler, en Pure Music werkzaam.
Na het opstarten is het ding binnen 8 seconden startklaar. Vergeet overigens niet in het dock iTunes (en evt. Pure Music, Amarra, Audirvana etc.) aan te vinken als meteen opstarten. Dit zorgt ervoor dat je iTunes meteen kan bedienen met de Apple Remote app op de iPad of iPhone na het opstarten  :thumbs-up:

Zoals al aangegeven gaat flac files afspelen via de iTunes server niet lukken, je zult deze dus (net als ik gedaan heb) in AIFF (gelijk aan WAV) of ALAC moeten converteren. Gaat overigens perfect met DBpoweramp  ;)

Als je nog wat meer info nodig heb stuur je maar even een mailtje, heb ook nog zat interessante linkjes voor je.

Succes !

Edit: net gezien dat de Netgear Ready NAS standaard voorzien moet zijn van iTunes server !

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#7651
Theo,

Nog ''even'' een ''to do list''  :pompom:

* Originele HDD er uit ''slopen'' en een SSD (bv Samsung Pro 840 128 GB) plaatsen + ''Trim Enabler'' installeren.
* Originele RAM geheugen kaarten verwijderen en 16 GB (2x 8 GB kaarten) plaatsen. (bv. Corsair Vengeance)
* Pure Music, Audirvana, Amarra (nog steeds ''buggy'' !!) of BitPerfect installeren)

En als laatste ''kers op de taart'' de originele geschakelde voeding verwijderen, voedingsconnector op het moederboard aanpassen en een lekkere dikke (min. 7,5 amp. 12 volt ) stand alone lineaire voeding (Teradak, Mojo Audio of Teddy Pardo ? ) plaatsen. (liefst zo ver mogelijk bij de MM vandaan)  :headbanging:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

knubbe

Toch een nieuwe MM?
Mooi man ! Welke hebbie precies besteld?
Heb ook net mn laptop weggedaan voor een MM, tot nu toe nog geen spijt van !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Martin!!!

Ik voorzie een mooi project..........  :pompom:

Gefeliciteerd.....
mainly British stuff

twani

Dank allen..... :worship:   Als ik Jan z`n mail zo lees ben ik voorlopig in ieder geval van de straat :D

Eddye

Citaat van: twani op november 28, 2013, 13:22:04
Dank allen..... :worship:   Als ik Jan z`n mail zo lees ben ik voorlopig in ieder geval van de straat :D
Net als zoveel dingen, kan je er zover in gaan als je wil. Ik heb (nog) geen Mac Mini hardware upgrades, maar heb alleen Audirvana icm iTunes, en OS tweaks. Ook dat kostte de nodige tijd trouwens.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ

Citaat van: Eddye op november 28, 2013, 13:24:53
Net als zoveel dingen, kan je er zover in gaan als je wil.
Ja ik miste hier iig nog het powercord, de juiste stekkers en het inspelen.
Anyway wel een mooi ding.

Eddye

Citaat van: AbZ op november 28, 2013, 13:36:37
Ja ik miste hier iig nog het powercord, de juiste stekkers en het inspelen.
Anyway wel een mooi ding.
Stekkers? Bij een Mac Mini hoor je je kamer te zuiveren van zuurstof tot een percentage van 17.83344522%
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ

Citaat van: Eddye op november 28, 2013, 13:38:35
Stekkers? Bij een Mac Mini hoor je je kamer te zuiveren van zuurstof tot een percentage van 17.83344522%
Oei dat heb ik weer lelijk onderschat  ;D

Eddye

Citaat van: AbZ op november 28, 2013, 13:40:06
Oei dat heb ik weer lelijk onderschat  ;D
Dan zit je op het goede spoor. Onder en overschatten is een wezelijk deel van de Audio hobby ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ

Citaat van: Eddye op november 28, 2013, 13:44:30
Dan zit je op het goede spoor. Onder en overschatten is een wezelijk deel van de Audio hobby ;)
Daar maak je een scherpe inschatting  O0

twani

Citaat van: AbZ op november 28, 2013, 14:01:25
Daar maak je een scherpe inschatting  O0
Hier zijn deskundigen aan het woord schat ik zo ín ;)

Eddye

Citaat van: twani op november 28, 2013, 14:04:05
Hier zijn deskundigen aan het woord schat ik zo ín ;)
Dan overschat je mij weer :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

#7664
Citaat van: YamahaRXV op november 28, 2013, 00:26:39
Theo,

Nog ''even'' een ''to do list''  :pompom:

* Originele HDD er uit ''slopen'' en een SSD (bv Samsung Pro 840 128 GB) plaatsen + ''Trim Enabler'' installeren.
* Originele RAM geheugen kaarten verwijderen en 16 GB (2x 8 GB kaarten) plaatsen. (bv. Corsair Vengeance)
* Pure Music, Audirvana, Amarra (nog steeds ''buggy'' !!) of BitPerfect installeren)

En als laatste ''kers op de taart'' de originele geschakelde voeding verwijderen, voedingsconnector op het moederboard aanpassen en een lekkere dikke (min. 7,5 amp. 12 volt ) stand alone lineaire voeding (Teradak, Mojo Audio of Teddy Pardo ? ) plaatsen. (liefst zo ver mogelijk bij de MM vandaan)  :headbanging:
Nou Jan, door jouw verhaal en uitleg krijg ik ook zin om een MM aan te schaffen. Al zal ik het "bewerken" ervan maar aan een ander overlaten. :eh:

Edit: eindelijk geplaatst.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op november 28, 2013, 13:38:35
Stekkers? Bij een Mac Mini hoor je je kamer te zuiveren van zuurstof tot een percentage van 17.83344522%
Dan is de weergave in ieder geval adembenemend. :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 28, 2013, 13:22:04
Dank allen..... :worship:   Als ik Jan z`n mail zo lees ben ik voorlopig in ieder geval van de straat :D

Gaat vast goed komen.... ;D  Zoniet, dan weet je mijn mail adres  ;)

In mijn ''to do list'' ben ik nog wat vergeten te melden.... een goede demping/ontkoppeling onder de aluminium behuizing scheelt echt.
Zal door sommigen wel weer naar ''het land der fabelen'' worden verwezen, maar ik weet uit eigen ervaring dat er echt klankmatige verschillen zijn waar te nemen door verschillende materialen te gebruiken/vergelijken  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Citaat van: YamahaRXV op november 28, 2013, 20:08:00
Gaat vast goed komen.... ;D  Zoniet, dan weet je mijn mail adres  ;)

In mijn ''to do list'' ben ik nog wat vergeten te melden.... een goede demping/ontkoppeling onder de aluminium behuizing scheelt echt.
Zal door sommigen wel weer naar ''het land der fabelen'' worden verwezen, maar ik weet uit eigen ervaring dat er echt klankmatige verschillen zijn waar te nemen door verschillende materialen te gebruiken/vergelijken  ;)
Eigen ervaring is het enige eikpunt, wat mij betreft. Als je iets zelf beter vind klinken (al is het een schroefje van een bepaalde legering op een printplaat), dan is dat toch genoeg? Beter/slechter is sowieso niet kwantificeerbaar. Dat is het leuke, en ook frusterende aan deze hobby.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

twani

#7668
Die verschillen zijn er, al naar gelang de tweak, zeker.....  Feit is dat ik er tegenwoordig weinig onrustig meer van word, vooral gedragen door het feit dat de set tóch al klinkt zoals ik het wil.

Mijn set heeft wat mij betreft de juiste "kleurtemperatuur", met zowel naar boven (méér helder) als naar ónder (méér mid-laag) nog wel wat speelruimte zónder aan mijn "satisfaction area" te knagen.

Mij maak je even niet gek "Jonguh". :coffee:

Natuurlijk ga ik voorzichtig aan het rijtje af hetgeen Jan mij heeft ingefluisterd, zoveel vertrouwen heb ik daar zeker in. Van enige dwang of onrust echter is geen sprake, mijn set is een echte alleseter.

AbZ

Citaat van: twani op november 28, 2013, 21:36:35Mijn set heeft wat mij betreft de juiste "kleurtemperatuur", met zowel naar boven (méér helder) als naar ónder (méér mid-laag) nog wel wat speelruimte zónder aan mijn "satisfaction area" te knagen.
Tja dan is een solid state amp misschien the way to go  ::)
Buizenwarmte kan je in een pre amp doen.

twani

#7670
Mwah Abel, jij leest 'm anders dan ik bedoel. Ik wil helemaal niets anders en zeker geen solid state meer. Ik ben (zo blijkt) een echte "Billy Buizen Boy" :D

Ik bedoelde eigenlijk dat de klank voor mij zó precies in het midden zit van wat ik prefereer, dat een kleine afwijking naar onder of boven, veroorzaakt door eventuele MM tweaks, ruim binnen de marges zal blijven.

Vrijheid van rommelen dus...

AbZ

Ach so  ;D  Tweaken kan idd geen kwaad zolang het niet echt effect heeft  ;D

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Misschien handig om te weten: van zowel Audirvana, als PureMusic en Amarra zijn volledig werkende trailversies te downloaden. Je kan dus een aantal dagen (volgens mij 15) vergelijken welke je het beste vindt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

twani

Citaat van: Eddye op november 29, 2013, 07:39:46
Misschien handig om te weten: van zowel Audirvana, als PureMusic en Amarra zijn volledig werkende trailversies te downloaden. Je kan dus een aantal dagen (volgens mij 15) vergelijken welke je het beste vindt.
Als je Bitperfect even meetelt, ga ik uit deze vier gekozen softwarepaketten voor degene die het minst de iTunes structuur aantast, en het meest "buggyfree" is.