A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: Sonority audio op oktober 16, 2013, 13:37:51schijnt solide te zijn  :D
Maakt wel uit hoor, rigide constructie en massa,
geeft gegarandeerd meer geluid vd plaat en minder vh gammele loopwerk. 
Of is dat ook alweer subjectief  :D

Sonority audio

Citaat van: Martin!!! op oktober 16, 2013, 13:44:14
Wat heb je in de aanbieding dan? Mijn zoon zoekt nog iets!
nou,dat is niet echt iets voor je zoon  :D
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Sonority audio

Citaat van: AbZ op oktober 16, 2013, 13:56:17
Maakt wel uit hoor, rigide constructie en massa,
geeft gegarandeerd meer geluid vd plaat en minder vh gammele loopwerk. 
Of is dat ook alweer subjectief  :D
ik weet het,heb ook aan massa loopwerk  ;D
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Martin!!!

Citaat van: Sonority audio op oktober 16, 2013, 14:31:04
nou,dat is niet echt iets voor je zoon  :D

Dat weet je nooit natuurlijk! Om welke DT gaat het hier dan?

Ben ook gewoon een beetje nieuwsgierig natuurlijk  ;D
mainly British stuff

Sonority audio

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Martin!!!

mainly British stuff

AbZ


YamahaRXV

Citaat van: Sonority audio op oktober 16, 2013, 14:52:29
degelijk duits  ;D

acoustic signature

Mooi merk met mooie draaitafels  :headbanging:

Alleen die importeur..... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Een paar fraaie plaatjes van een "quasi ideaal" situatie..

YamahaRXV

 Zou ik goed mee kunnen leven hoor...  :thumbs-up:  Very nice  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

 :o die laatste speaker.. schitterend. Mooie ruimte ook inderdaad.

jwrossie

Wat een super mooie luisterruimte heb je daar!

Mooie setup ook  :)

Bas Akkerman

Mooie diffusors op dat eerste en laatste plaatje!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RubenV.

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 17, 2013, 07:52:43
Mooie diffusors op dat eerste en laatste plaatje!

Erg leuk gedaan die golfjes, niet alleen audiofiel maar ook artistiek verantwoord  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Vorige week heb ik van Mitch een furutech powercable met oiyade kloon stekkers overgenomen. Deze wilde ik er afgelopen weekend "achter knopen" om eens te kijken of ik überhaupt verschil ga horen tov mijn "jouw hifi" kabel...

Bij het (van tevoren) checken van de fase kwam ik erachter dat deze kabel niet goed "stil" is.

Ik mat op de "niet fase" kant een restspanning van 12 Volt!!! :blink:  De kabel van Erik S. daarentegen meet helemaal stil, geen enkele lekkage op de nul.....

De Furutech gaat dis eerst maar eens op de operatietafel om eens te kijken wat daar mis is gegaan met het "afmonteren". Met 12volt lekkage heb ik 'm er niet eens aan durven hangen ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 17, 2013, 22:54:26
Vorige week heb ik van Mitch een furutech powercable met oiyade kloon stekkers overgenomen. Deze wilde ik er afgelopen weekend "achter knopen" om eens te kijken of ik überhaupt verschil ga horen tov mijn "jouw hifi" kabel...

Bij het (van tevoren) checken van de fase kwam ik erachter dat deze kabel niet goed "stil" is.

Ik mat op de "niet fase" kant een restspanning van 12 Volt!!! :blink:  De kabel van Erik S. daarentegen meet helemaal stil, geen enkele lekkage op de nul.....

De Furutech gaat dis eerst maar eens op de operatietafel om eens te kijken wat daar mis is gegaan met het "afmonteren". Met 12volt lekkage heb ik 'm er niet eens aan durven hangen ;)

Dat is een beetje ''wazig''....   :blink:  Welk type Furutech is het Theo ?
Als het een versie is met een gevlochten mantel inwendig (net als bv de FP-3TS20) dan heb je kans dat ''men'' deze bij zowel de schuko als de IEC connector zijde bij de randaarde heeft toegevoegd  ;)

Normaal gesproken sluit je de gevlochten mantel (indien aanwezig) aan bij alleen de schuko zijde. Zelf geloof ik niet zo erg in deze (afscherming) methode en durf zelfs te beweren dat zonder de gevlochten buitenmantel te verbinden het meestal beter klinkt.

Ik zou even een testje met de multimeter doen om zo uit te sluiten dat er absoluut geen connectie is tussen fase, nul , en randaarde  ;)
Gewoon de multimeter inschakelen op de stand met het ''muzieknootje'' en met de contactpinnen afzonderlijk aan beide connectorzijden eerst iedere ader doormeten en testen. Dus fase aan fase, nul aan nul etc. en luisteren of je het geluidsignaal van de multimeter hoor. (gelijk ook even kijken of het display verschillende waarden aangeef)

Daarna nog even een check met de ene contactpin op de fase en de andere bv op de nul. Hoor je nu een geluidsignaal uit je multimeter, dan is er echt iets niet goed gegaan met de montage van de connectoren.

Ben benieuwd naar de uitkomst... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op oktober 17, 2013, 23:40:58
Zelf geloof ik niet zo erg in deze (afscherming) methode en durf zelfs te beweren dat zonder de gevlochten buitenmantel te verbinden het meestal beter klinkt.
Biju mij klonk zonder randaarde ook beter ... maar als dat zo verstandig is met een buizenversterker ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op oktober 18, 2013, 00:06:07
Biju mij klonk zonder randaarde ook beter ... maar als dat zo verstandig is met een buizenversterker ::)
Broodroosters zijn inderdaad altijd geaard :P

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 17, 2013, 23:40:58
Dat is een beetje ''wazig''....   :blink:  Welk type Furutech is het Theo ?
Als het een versie is met een gevlochten mantel inwendig (net als bv de FP-3TS20) dan heb je kans dat ''men'' deze bij zowel de schuko als de IEC connector zijde bij de randaarde heeft toegevoegd  ;)

Normaal gesproken sluit je de gevlochten mantel (indien aanwezig) aan bij alleen de schuko zijde. Zelf geloof ik niet zo erg in deze (afscherming) methode en durf zelfs te beweren dat zonder de gevlochten buitenmantel te verbinden het meestal beter klinkt.

Ik zou even een testje met de multimeter doen om zo uit te sluiten dat er absoluut geen connectie is tussen fase, nul , en randaarde  ;)
Gewoon de multimeter inschakelen op de stand met het ''muzieknootje'' en met de contactpinnen afzonderlijk aan beide connectorzijden eerst iedere ader doormeten en testen. Dus fase aan fase, nul aan nul etc. en luisteren of je het geluidsignaal van de multimeter hoor. (gelijk ook even kijken of het display verschillende waarden aangeef)

Daarna nog even een check met de ene contactpin op de fase en de andere bv op de nul. Hoor je nu een geluidsignaal uit je multimeter, dan is er echt iets niet goed gegaan met de montage van de connectoren.

Ben benieuwd naar de uitkomst... :angel:
Ik denk ook dat ze het scherm aan beide zijden hebben aangesloten Jan, zal van het weekend eens kijken....

Mitch--

Citaat van: twani op oktober 18, 2013, 07:39:26
Ik denk ook dat ze het scherm aan beide zijden hebben aangesloten Jan, zal van het weekend eens kijken....

Das vaag :S naar mijn weten heb ik de afscherming helemaal niet eens aangesloten, het is trouwens een Oyaide kabel Theo, type PA-23, kleine broertje van de Tunami.

Hou mij ook even op de hoogte wat er mis is gegaan!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Robiwan

Citaat van: twani op oktober 16, 2013, 21:50:00
Een paar fraaie plaatjes van een "quasi ideaal" situatie..

Ik zou toch zweren aan de hand van de laatste foto dat het open baffle speakers zijn :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: Mitch-- op oktober 18, 2013, 10:14:40
Das vaag :S naar mijn weten heb ik de afscherming helemaal niet eens aangesloten, het is trouwens een Oyaide kabel Theo, type PA-23, kleine broertje van de Tunami.

Hou mij ook even op de hoogte wat er mis is gegaan!
Ik neem jou ook niks kwalijk Mitch ;)  Het was gewoon heel opvallend dat ik (van den Hul Polechecker) bijn 12 V op "de nul" meet, daar waar de de Jouw Hifi volkomen "stil" is op de "nul"

eddy135

Citaat van: LPlover op oktober 18, 2013, 10:32:56
Ik zou toch zweren aan de hand van de laatste foto dat het open baffle speakers zijn :D

Ik moest ook een paar keer kijken...
Kwestie van flink poetsen! ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Verrek, zo had ik het nog niet bekeken ;D

Cyreg

#7174
Citaat van: Kingpin op oktober 18, 2013, 00:06:07
Biju mij klonk zonder randaarde ook beter ... maar als dat zo verstandig is met een buizenversterker ::)

Wat eerder werd bedoeld is of de "afscherming" v.d. netkabel, al-dan-niet of zelfs-aan-2-kanten, verbonden is met de "randaarde"  ;)
Of bedoel jij daadwerkelijk de randaarde helemaal niet aangesloten  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)