A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

twani


twani


AbZ

#7052
Die HF heb je absoluut geen last van op LS kabel niveau.
Bij interlinks is die kans ook nog vrij gering.
Meeste versterkers gaan maar tot 20kHz of zo dus doen toch niets met radiofreqs.

O ja, je gehoor gaat minder hoog dus de kans dat je zulke freqs hoort is ook niet bijster groot...

twani

Citaat van: AbZ op oktober 14, 2013, 13:52:23
Die HF heb je absoluut geen last van op LS kabel niveau.
Bij interlinks is die kans ook nog vrij gering.
Meeste versterkers gaan maar tot 20kHz of zo dus doen toch niets met radiofreqs.

O ja, je gehoor gaat minder hoog dus de kans dat je zulke freqs hoort is ook niet bijster groot...
Maakte me ook niet al te veel zorgen ;D

AbZ


Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ


Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

BuSpu

Citaat van: twani op oktober 14, 2013, 13:41:10
En hoe zit dat dan met de terminals achter op de luidsprekers? Die worden door HF overgeslagen?

Veel speakers hebben zelfs een (verguld, dat nog nét) blikken plaatje als brugje tussen de klemmen aan de achterzijde..... Daar komt (oa) HF dus niet?

Er is een groot verschil tussen speakerkabels en interlinks. Omdat het signaal naar je speaker toe een veel sterker signaal is, is de invloed van HF relatief gering. HF instraling op je terminals daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Echter bij een interlink in het signaalniveau zoveel lager en dus de ingang waar het heen gaat zoveel gevoeliger dat storingen veel eerder een rol spelen.

twani

Omdat de beste connector géén connector is heb ik de solidcore 0,8 zilverwire gewoon "bare wire" aangesloten.


Mitch--

Citaat van: twani op oktober 14, 2013, 18:35:38
Omdat de beste connector géén connector is heb ik de solidcore 0,8 zilverwire gewoon "bare wire" aangesloten.

goed idee!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op oktober 14, 2013, 18:41:45
goed idee!
Men spreekt altijd over "overgangsweerstanden" igv connectoren. Het lijkt me dat ik er nu ééntje mínder heb :P

Volgens mij worden connectoren alleen in "Heavy Duty" omstandigheden geadviseerd. Dwz, bij het vaak ín en úitpluggen.

Zó heb ik het begrepen tenminste....

Mitch--

Citaat van: twani op oktober 14, 2013, 20:48:17
Men spreekt altijd over "overgangsweerstanden" igv connectoren. Het lijkt me dat ik er nu ééntje mínder heb :P

Volgens mij worden connectoren alleen in "Heavy Duty" omstandigheden geadviseerd. Dwz, bij het vaak ín en úitpluggen.

Zó heb ik het begrepen tenminste....

soms klinkt de kabel ook echt minder goed, de 47 labs met connectoren was echt GEEN succes, weg dynamiek!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

AbZ

Citaat van: twani op oktober 14, 2013, 20:48:17Volgens mij worden connectoren alleen in "Heavy Duty" omstandigheden geadviseerd. Dwz, bij het vaak ín en úitpluggen.
Mooie pluggen zijn idd vaak meer snuisterijtjes maar soms klemt het beter dan bare op de terminals.

Mitch--

Citaat van: AbZ op oktober 14, 2013, 21:49:31
Mooie pluggen zijn idd vaak meer snuisterijtjes maar soms klemt het beter dan bare op de terminals.

dat wel inderdaad, vooral als ze erg dun zijn zijn ze nogal fragiel en soms wel heel erg dun om goed contact te maken, je zou ze bijna wel willen vastsolderen
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Cyreg

Citaat van: twani op oktober 14, 2013, 18:35:38
Omdat de beste connector géén connector is heb ik de solidcore 0,8 zilverwire gewoon "bare wire" aangesloten.

En hoe anders...., hopelijk beter, klinkt het nu al met die solidcore zilveren LSkabels en naakte verbindingsdraadjes?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

AbZ

Citaat van: Mitch-- op oktober 14, 2013, 21:54:43
dat wel inderdaad, vooral als ze erg dun zijn zijn ze nogal fragiel en soms wel heel erg dun om goed contact te maken, je zou ze bijna wel willen vastsolderen
47 Labs OTA is hierin ook wel een beetje extreem.
Heb dit ook eens gekocht maar kon het toch moeilijk serieus nemen voor speakers.

Mitch--

Citaat van: AbZ op oktober 14, 2013, 21:59:02
47 Labs OTA is hierin ook wel een beetje extreem.
Heb dit ook eens gekocht maar kon het toch moeilijk serieus nemen voor speakers.

ik heb er veel plezier van gehad, en vooral afblijven als het eenmaal goed zit
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Cyreg op oktober 14, 2013, 21:58:06
En hoe anders...., hopelijk beter, klinkt het nu al met die solidcore zilveren LSkabels en naakte verbindingsdraadjes?
Eerst 180 uur inspelen :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:  Nee hoor, kan het nog even niet goed omschrijven maar het lijkt iets dunner te klinken allemaal. De Atlas Equator MK2 bi-wire (mijn reguliere speakerkabel) klinkt dus erg goed zo kan de conclusie alvast wel luiden.

Overigens, als het me niet bevalt gebruik ik deze kabels voor de interne wiring van mijn (eind dit jaar) nog te bouwen 300 B SE monoblokken, daar heb ik ook solid core silver voor nodig.

Eerst maar eens een paar dagen luisteren...

twani


Deleted Member 2


Deleted Member 2


YamahaRXV

#7072
Citaat van: Onder013 op oktober 14, 2013, 23:45:31
Het waren drie fantastische dagen :D

Henk, goed om je weer terug te zien  :pompom:

Moest even wennen aan je nieuwe avatar en ondertekst, maar de boodschap is voor mij duidelijk en begrijpelijk  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op oktober 14, 2013, 14:09:01
Je had al voorzorgen genomen?



@Theo   Nou weet je meteen waarom ik je destijds de aluminiumtape heb gegeven.... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op oktober 14, 2013, 18:35:38
Omdat de beste connector géén connector is heb ik de solidcore 0,8 zilverwire gewoon "bare wire" aangesloten.

Ziet er mooi uit theo.

Wil je echter beter, dan soldeer je de aders direct op het scheidingsfilter. Twee connectoren er uit en je hebt voldoende ruimte om de aders door te voeren. Even de overtollige ruimte afstoppen en klaar.
Nadeel is dat je de luidspreker niet even kan loskoppelen. Bij jou geen probleem omdat de opstelling je mogelijk maakt om als het nodig is de kabel aan de versterkerkant los te koppelen.

Gr
Henk