A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 30, 2013, 15:55:17
Een UPnP streamer is niks mis mee, maar wel altijd "as it is". Vaak al met een geïntegreerde dac ook nog.

Mocht je een keer willen "soundtweaken" omdat jouw set "iets" nodig heeft, kun je niets doen want software, dac enz liggen vast. Of je moet een hele nieuwe streamer ( en een goede is toch niet goedkoop) kopen. Computeraudio geeft je alle vrijheden die er maar zijn, verschillende afspeel players, plug ins, op een windows machine zelfs zowel  iTunes als windows gerelateerde players, makkelijk van (externe) dac wisselen. Bovendien is een laptop (of een "knetterwaardevaste" MacMini ;)) multifunctioneel en inzetbaar. Een beetje streamer is na een paar jaar al weer ingehaald door de tijd, vooral op DAC gebied gaan de ontwikkelingen heel snel.

Niks mis met UPnP overigens, heb bijv genoten van mijn vroeger Majik DS maar uiteindelijk zul je uitkomen bij computers, zoals met bijna alles tegenwoordig. Een streamer is echt een tussenstation voor mensen die niet in één keer de stap naar computeraudio durven/willen nemen/wagen....

Een "koudwatervreeswatervóórverwarmer" zal ik maar zeggen :P

''Een "koudwatervreeswatervóórverwarmer" zal ik maar zeggen :P''

''Een woord wat je niet vaak hoort''   Wel een mooie trouwens Theo  :clapping:

Ben het overigens wel grotendeels eens met je mening hoor  ;)
Met een ''standalone'' UPnP streamer heb je wel een hoop bedieningsgemak, daar kan je gewoon niet omheen natuurlijk, maar de prijzen die gevraagd worden voor de ''premium'' streamers die klankmatig dermate goed presteren vind ik m.i. eerlijk gezegd buiten proportie.
Uiteindelijk zijn deze ook gebaseerd op computertechnology en is de prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van een goede PC / laptop / Mac (mini) set up  toch wel een eind zoek.
Persoonlijk had ik vroeger nooit de overtuiging dat de prestaties van een goede UPnP streamer geëvenaard zouden kunnen worden met bv een Mac mini in de juiste ''trim'' maar die mening heb ik inmiddels door eigen ervaringen moeten herzien.

Overigens heb ik wel grote waardering voor merken zoals Soundaware die nu produkten op de markt gaan zetten met een meer no nonsense opzet en ook aangeven dat een standalone streamer geen ''rocketsience'' hoeft te zijn en buitensporig duur moet zijn  ;)
De optie om een externe dac en evt. clock toe te voegen vind ik trouwens een mooi initiatief en biedt ook weer mogelijkheden om e.e.a. naar eigen voorkeur te kunnen aanpassen  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Ik zie de dingen van Soundaware ook meer als een soort dedicated pc dan als een geheel 'gesloten' streamsysteem a la Linn en Naim.  Daarom wel interessant.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op september 30, 2013, 19:04:18
Ik kan je verzekeren dat afgelopen zaterdag ondanks dat er telkens kabels gewisseld zijn, de verschillen zeer duidelijk waren. Gen verschil tussen goed en slecht, maar wel heel duidelijk verschillen in klank.

Ook hier verschillen gehoord tussen twee pittig geprijsde Chord Company dig. interlinks die aan dezelfde streamer waren aangesloten en op dezelfde dac.
Het was dus alleen een kwestie van switchen van ingangselectie op de dac en dus makkelijk te realiseren  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op september 30, 2013, 19:16:15
Ik zie de dingen van Soundaware ook meer als een soort dedicated pc dan als een geheel 'gesloten' streamsysteem a la Linn en Naim.  Daarom wel interessant.

Ben ik helemaal met je eens  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Vind van deze nieuweling vooral de diversiteit aan uitvoeringen van de Soundaware lovenswaardig. Het geeft aan dat men niet alleen snel geld wil verdienen, maar ook daadwerkelijk aan de te verwachten behoeftes van de consument heeft gedacht.

Het concept straalt wat mij betreft empathie uit, vooral ook door de prijzen waar de gemiddelde hifi-ist nog wel iets mee kan.

Lion of Judah

Ik heb tegenwoordig ook mijn laptop aan de dac van de SN gehangen. Maar dan kan ik niet even mijn iPad als afstandsbediening gebruiken. Dan heb ik dus altijd nog een tussenstation nodig?! Een macmini is voor mij geen optie omdat die geen flac afspeelt. Dan maar een sonos ofzo?

Ps. Twani: ik hoop niet dat ik je topic teveel "misbruik" maar ik haak even aan op de discussie
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

twani

Citaat van: Lion of Judah op september 30, 2013, 22:07:01
Ik heb tegenwoordig ook mijn laptop aan de dac van de SN gehangen. Maar dan kan ik niet even mijn iPad als afstandsbediening gebruiken. Dan heb ik dus altijd nog een tussenstation nodig?! Een macmini is voor mij geen optie omdat die geen flac afspeelt. Dan maar een sonos ofzo?

Ps. Twani: ik hoop niet dat ik je topic teveel "misbruik" maar ik haak even aan op de discussie
Dit is zo goed als de enige plek op het forum waar censuur niet als hoofddoel staat genoteerd ;D

Zonder dollen, "haak aan" en werp al je vragen het "koffiehok" in ;)

Best raar eigenlijk dat door de enigszins krampachtige regulering hier en daar op het forum, leden je eerst gaan vragen of het gepast is een vraag in je topic te mogen stellen. :o

Heel keurig overigens van je, maar op deze plek niet nodig "lion", voel je vrij en welkom hier.... ;)

Jan, alias de "Mac Mini Wiki" kom er maar in........ ;D

twani

Ik bedien overigens mijn eigen SSD laptop wel degelijk met de iPad.

J.S.

Om ook maar even aan te haken: mijn Windows laptop (kleine SSD schijf intern met grote NAS in het netwerk voor de opslag) bedien ik vanaf een iPad, MacBook en Android toestellen. Hij staat in een afgesloten kast, aangesloten op mijn LAN en hangt aan een externe DAC.

Met software als Jriver (UPnP server en renderer) en UPnP controlpoints als BubbleUPnP (of Gizmo/JRemote specifiek voor Jriver) kan je de muziek prima bedienen. Met een VNC kan je vervolgens de laptop zelf bedienen vanaf een andere computer/tablet/telefoon. Als je je laptop echt niet aan wil raken dan kan je wake on LAN gebruiken om 'm aan te zetten (doe ik ook, enige 'nadeel' is dat WOL bij mij alleen werkt als de laptop aan de netstroom hangt).

Het is soms even rommelen om de boel goed spelend te krijgen (zo was mijn eerste netwerk-switch geen vriendjes met UPnP, maar voordat dat ik daar achter was...), maar als het werkt dan is het zeer comfortabel muziek luisteren en is het in mijn beleving moeilijk om de geluidskwaliteit te overtreffen.

twani

Citaat van: J.S. op oktober  1, 2013, 13:56:42
Om ook maar even aan te haken: mijn Windows laptop (kleine SSD schijf intern met grote NAS in het netwerk voor de opslag) bedien ik vanaf een iPad, MacBook en Android toestellen. Hij staat in een afgesloten kast, aangesloten op mijn LAN en hangt aan een externe DAC.

Met software als Jriver (UPnP server en renderer) en UPnP controlpoints als BubbleUPnP (of Gizmo/JRemote specifiek voor Jriver) kan je de muziek prima bedienen. Met een VNC kan je vervolgens de laptop zelf bedienen vanaf een andere computer/tablet/telefoon. Als je je laptop echt niet aan wil raken dan kan je wake on LAN gebruiken om 'm aan te zetten (doe ik ook, enige 'nadeel' is dat WOL bij mij alleen werkt als de laptop aan de netstroom hangt).

Het is soms even rommelen om de boel goed spelend te krijgen (zo was mijn eerste netwerk-switch geen vriendjes met UPnP, maar voordat dat ik daar achter was...), maar als het werkt dan is het zeer comfortabel muziek luisteren en is het in mijn beleving moeilijk om de geluidskwaliteit te overtreffen.
Jou hoeven we niets uit te leggen ;). Haast identiek aan mijn setup...

J.S.

Hahaha, was ook gericht op de post van Lion en geen stoerdoenerij ;D

Deleted Member 2

Citaat van: J.S. op oktober  1, 2013, 13:56:42
Om ook maar even aan te haken: mijn Windows laptop (kleine SSD schijf intern met grote NAS in het netwerk voor de opslag) bedien ik vanaf een iPad, MacBook en Android toestellen. Hij staat in een afgesloten kast, aangesloten op mijn LAN en hangt aan een externe DAC.

Met software als Jriver (UPnP server en renderer) en UPnP controlpoints als BubbleUPnP (of Gizmo/JRemote specifiek voor Jriver) kan je de muziek prima bedienen. Met een VNC kan je vervolgens de laptop zelf bedienen vanaf een andere computer/tablet/telefoon. Als je je laptop echt niet aan wil raken dan kan je wake on LAN gebruiken om 'm aan te zetten (doe ik ook, enige 'nadeel' is dat WOL bij mij alleen werkt als de laptop aan de netstroom hangt).

Het is soms even rommelen om de boel goed spelend te krijgen (zo was mijn eerste netwerk-switch geen vriendjes met UPnP, maar voordat dat ik daar achter was...), maar als het werkt dan is het zeer comfortabel muziek luisteren en is het in mijn beleving moeilijk om de geluidskwaliteit te overtreffen.

Heb je Jplay wel eens getest en dan vooral in de hibernation mode?

twani

Daar ben ik zeer in geínteresseerd Henk. Ben er wel eens mee begonnen maar liep toen vast vanwege een gebrek aan "computertechnisch" inzicht. Is het nu een player op zich of een plug in voor een bestaande player?

Lion of Judah

#6913
Citaat van: J.S. op oktober  1, 2013, 13:56:42
Om ook maar even aan te haken: mijn Windows laptop (kleine SSD schijf intern met grote NAS in het netwerk voor de opslag) bedien ik vanaf een iPad, MacBook en Android toestellen. Hij staat in een afgesloten kast, aangesloten op mijn LAN en hangt aan een externe DAC.

Met software als Jriver (UPnP server en renderer) en UPnP controlpoints als BubbleUPnP (of Gizmo/JRemote specifiek voor Jriver) kan je de muziek prima bedienen. Met een VNC kan je vervolgens de laptop zelf bedienen vanaf een andere computer/tablet/telefoon.

Ok, Jriver net op de laptop  en Jremote op de Ipad geïnstalleerd. Check. Audiobestanden geïmporteerd, check. Maar dan het koppelen van de Ipad/Jremote lukt niet. Het kan op 2 manieren, met acces key of Ip adress. Welke moet je gebruiken? In beide gevallen geeft hij bij mij aan dat hij niet met de computer kan verbinden.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

twani

Even inloggen op je router en kijken welk ip adres de desbetreffende pc heeft, deze dan handmatig invoeren?

Deleted Member 2

Citaat van: twani op oktober  1, 2013, 19:05:20
Daar ben ik zeer in geínteresseerd Henk. Ben er wel eens mee begonnen maar liep toen vast vanwege een gebrek aan "computertechnisch" inzicht. Is het nu een player op zich of een plug in voor een bestaande player?

Ik denk dat je hier kan lezen wat het is en wat het kan: http://www.6moons.com/audioreviews/jplay/1.html
Geen idee of jij tot de 6moons haters behoort, maar het geeft over Jplay wel aardig wat informatie.
Zelf gebruik ik Jplay nog niet omdat ik maar geen afscheid kan en wil nemen van de good old Touch.

Gr
Henk

J.S.

Citaat van: Onder013 op oktober  1, 2013, 18:36:24
Heb je Jplay wel eens getest en dan vooral in de hibernation mode?
Ik heb Jplay even getest, al is het even geleden, maar ik vind het gebruiksgemak eronder lijden (is ook erg belangrijk voor mij). Geluidskwaliteit op zich heb ik niet serieus vergeleken met Jriver, maar ik vind het erg twijfelachtig (net zoals veel tweaks die ik wel gebruik, dus neem het met een korreltje zout ;)) zeker gezien het feit dat Jriver ook continu doorontwikkelt.

Citaat van: Lion of Judah op oktober  1, 2013, 19:10:02
Ok, Jriver net op de laptop  en Jremote op de Ipad geïnstalleerd. Check. Audiobestanden geïmporteerd, check. Maar dan het koppelen van de Ipad/Jremote lukt niet. Het kan op 2 manieren, met acces key of Ip adress. Welke moet je gebruiken? In beide gevallen geeft hij bij mij aan dat hij niet met de computer kan verbinden.

Je instellingen in Jriver MC19 zouden er ongeveer als op het bijgevoegde plaatje uit moeten zien.

Lion of Judah

Het is gelukt! Legecy UPnP toegevoegd bij Add and Configure DLNA servers was de truuk. Bedankt mensen :clapping:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML


twani

Citaat van: Onder013 op oktober  1, 2013, 19:49:47
Ik denk dat je hier kan lezen wat het is en wat het kan: http://www.6moons.com/audioreviews/jplay/1.html
Geen idee of jij tot de 6moons haters behoort, maar het geeft over Jplay wel aardig wat informatie.
Zelf gebruik ik Jplay nog niet omdat ik maar geen afscheid kan en wil nemen van de good old Touch.

Gr
Henk
Ik vind 6Moons fantastisch, de "credibility " taxeer ik zélf wel :D

twani

De Cinemag trafo's uit Amerika zijn binnen :pompom:  klaar om de DDDac naar "the next level" te helpen.  Helaas nogal prijzig :nopompom:

Martin!!!

Citaat van: twani op oktober  5, 2013, 09:49:06
De Cinemag trafo's uit Amerika zijn binnen :pompom:  klaar om de DDDac naar "the next level" te helpen.  Helaas nogal prijzig :nopompom:

Wat doen die trafo's Theo?
mainly British stuff

twani

Ze komen in de plaats van de uitgangs condensatoren die in het reguliere ontwerp van de dac zitten.


http://www.audio-creative.nl/hifi/dddac-1794-nos-diy-dac-deel-5/3/


Op de foto zie je een paartje Sowter uitgangstrafo's zitten, zelfde principe....

twani

Hier een aantal verschillende trafo's in een "shoot out" op de DDDAC.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack