A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

twani

Gisteren de Cinemag 15b trafo's besteld. Mij was opgevallen dat de DDDac ervoor zorgde dat de Leben 2 streepjes in volume omhoog moest tov de MF M1 dac.

Ik vroeg Dick van Merwe hoe dit zat en ook of de uitgangstrafo's daar nog iets aan gaan veranderen.

De uitgangsspanning ligt nu op ongeveer 1,2 V en gaat met de trafo's erachter naar het dubbele.

Het doet overigens niets aan de klank af.

Ook vroeg ik hem nog naar de status van de (buizen) versterker kits, waarover hij eerder dit jaar riep dat ze eraan komen.... Welnu, die komen nog dit jaar met als bijzonderheid dat de kits de moeilijke diy. Items ook zullen bevatten. Hieronder verstaan we dan de metalen "plates" waarin de gaten voor de buizenvoeten moeten worden gevreesd en de houten behuizing.

Die ga ik ook maken, weet ik zeker....  Leuk leuk leuk...

Kingpin

Citaat van: twani op september  3, 2013, 19:52:40
Gisteren de Cinemag 15b trafo's besteld. Mij was opgevallen dat de DDDac ervoor zorgde dat de Leben 2 streepjes in volume omhoog moest tov de MF M1 dac.

Ik vroeg Dick van Merwe hoe dit zat en ook of de uitgangstrafo's daar nog iets aan gaan veranderen.

De uitgangsspanning ligt nu op ongeveer 1,2 V en gaat met de trafo's erachter naar het dubbele.

Het doet overigens niets aan de klank af.

Ook vroeg ik hem nog naar de status van de (buizen) versterker kits, waarover hij eerder dit jaar riep dat ze eraan komen.... Welnu, die komen nog dit jaar met als bijzonderheid dat de kits de moeilijke diy. Items ook zullen bevatten. Hieronder verstaan we dan de metalen "plates" waarin de gaten voor de buizenvoeten moeten worden gevreesd en de houten behuizing.

Die ga ik ook maken, weet ik zeker....  Leuk leuk leuk...
Bij de meesten ligt het uitgangsniveau rond de 2V.
Mooi dat je je gaat wagen aan het bouwen van een buizenversterker.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: twani op september  3, 2013, 19:52:40
Gisteren de Cinemag 15b trafo's besteld. Mij was opgevallen dat de DDDac ervoor zorgde dat de Leben 2 streepjes in volume omhoog moest tov de MF M1 dac.

Ik vroeg Dick van Merwe hoe dit zat en ook of de uitgangstrafo's daar nog iets aan gaan veranderen.

De uitgangsspanning ligt nu op ongeveer 1,2 V en gaat met de trafo's erachter naar het dubbele.

Het doet overigens niets aan de klank af.

Ook vroeg ik hem nog naar de status van de (buizen) versterker kits, waarover hij eerder dit jaar riep dat ze eraan komen.... Welnu, die komen nog dit jaar met als bijzonderheid dat de kits de moeilijke diy. Items ook zullen bevatten. Hieronder verstaan we dan de metalen "plates" waarin de gaten voor de buizenvoeten moeten worden gevreesd en de houten behuizing.

Die ga ik ook maken, weet ik zeker....  Leuk leuk leuk...

Als ik mij niet vergis hebben we het hier een keer over gehad in dit topic.... ;)
Als je de uitgangsspanning van de Burson Conductor ziet wordt je jaloers  :P ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Is geen diy :( theo heeft het virus te pakken. Het kan zomaar zo zijn dat hij een aluminium verdeelblok voor je maakt :D

Gr
Henk

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Onder013 op september  3, 2013, 21:45:21
Is geen diy :( theo heeft het virus te pakken. Het kan zomaar zo zijn dat hij een aluminium verdeelblok voor je maakt :D

Gr
Henk
Vooral het vrezen van de aluminium bovenplaat mag ik tot één van mijn specialiteiten rekenen.

Tja vrienden, dit voorval heeft voor flink vermaak gezorgd destijds, zo mag ik nog steeds van jullie vernemen :D

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op september  3, 2013, 21:53:37
Why?

Je heb het antwoord zelf al eerder aangegeven  ::)

Bij de Burson kan je de uitgangsspanning zelfs in 3 standen variëren  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#6532
Citaat van: twani op september  3, 2013, 22:15:31
Vooral het vrezen van de aluminium bovenplaat mag ik tot één van mijn specialiteiten rekenen.

Tja vrienden, dit voorval heeft voor flink vermaak gezorgd destijds, zo mag ik nog steeds van jullie vernemen :D

:withstupid: is mij niets van bekend.....vertel ?  :angel:

Er is hier aangegeven dat we niet meer terugkijken naar het verleden (wat een goed initiatief is) dus dat doen we in het geval van een aluminium stekkerblok dan ook maar niet meer  :P ;D

We zijn weer lekker bezig hier, en laat dat nou net één van die dingen zijn die ik de laatste tijd gemist heb  :pompom: 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Citaat van: twani op september  3, 2013, 22:15:31
Vooral het vrezen van de aluminium bovenplaat mag ik tot één van mijn specialiteiten rekenen.

Frezen...  ;D ;D

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op september  3, 2013, 22:35:48
Je heb het antwoord zelf al eerder aangegeven  ::)

Bij de Burson kan je de uitgangsspanning zelfs in 3 standen variëren  ;)
Geld dat niet alleen voor de koptelefoonuitgang zodat je diverse koptelefoons erop kunt "aanpassen"?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op september  3, 2013, 22:57:35
Geld dat niet alleen voor de koptelefoonuitgang zodat je diverse koptelefoons erop kunt "aanpassen"?

Ja en nee  ;D  De Conductor heeft fixed analoge uitgangen en variabel instelbare analoge uitgangen.
Bij de laatst genoemde optie kan je de uitgangsspanning in 3 standen afregelen en als je hem als voorversterker gebruikt moet je (logischerwijs) de stappengeschakelde volumeknop er bij gebruiken  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Onder013 op september  3, 2013, 23:10:14
"Frezen"

Forumlid Antoine is zo te zien beter in Nederlands dan in fysica. Knap hoor.
Toch nog een "pluspuntje" gevonden dan :D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september  3, 2013, 23:42:37
Toch nog een "pluspuntje" gevonden dan :D

Jij vindt altijd weer een pareltje in een mossel ..... ;)

twani

Woensdag morgen: de achterwand heeft een "oldlook" finish" gekregen inmiddels en de tengels voor de holle lambriseringswand zijn geplaatst

Ook ben ik van steigerhout een soort van lage lambrisering aan het maken welke tevens als een soort van dubbele wand moet gaan fungeren. Doel is mijn níet audio gerelateerde apparatuur uit het midden weg te halen zodat hiermee ook het dressoir kan vervallen en er een nóg ruimtelijker weergave zou kunnen ontstaan. Daarom passen mij de lange HDMI kabels ook zo goed, deze gaan door de dubbele wand naar de zijkant lopen......

Monique is niet blij :D

twani

Woensdag morgen: de achterwand heeft een "oldlook" finish" gekregen inmiddels en de tengels voor de holle lambriseringswand zijn geplaatst

Ook ben ik van steigerhout een soort van lage lambrisering aan het maken welke tevens als een soort van dubbele wand moet gaan fungeren. Doel is mijn níet audio gerelateerde apparatuur uit het midden weg te halen zodat hiermee ook het dressoir kan vervallen en er een nóg ruimtelijker weergave zou kunnen ontstaan. Daarom passen mij de lange HDMI kabels ook zo goed, deze gaan door de dubbele wand naar de zijkant lopen......

Monique is niet blij :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op september  4, 2013, 08:16:17
Woensdag morgen: de achterwand heeft een "oldlook" finish" gekregen inmiddels en de tengels voor de holle lambriseringswand zijn geplaatst

Ook ben ik van steigerhout een soort van lage lambrisering aan het maken welke tevens als een soort van dubbele wand moet gaan fungeren. Doel is mijn níet audio gerelateerde apparatuur uit het midden weg te halen zodat hiermee ook het dressoir kan vervallen en er een nóg ruimtelijker weergave zou kunnen ontstaan. Daarom passen mij de lange HDMI kabels ook zo goed, deze gaan door de dubbele wand naar de zijkant lopen......

Monique is niet blij :D

;D Dezelfde chaos als hier een paar dagen geleden zie ik wel  ;)  Ach Monique moet maar even door de zure appel heen bijten, het eindresultaat zal ze zeker wel kunnen waarderen toch  :P

Vandaag is mijn nieuwe audiomeubel gearriveerd en op dit moment ben ik nog steeds druk bezig met de kabelspaghetti netjes te geleiden en weg te werken pfff........

De kabels zijn overigens vandaag al gearriveerd Theo, waarvoor dank  :clapping:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Plaatjes !

;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: YamahaRXV op september  4, 2013, 23:47:25
;D Dezelfde chaos als hier een paar dagen geleden zie ik wel  ;)  Ach Monique moet maar even door de zure appel heen bijten, het eindresultaat zal ze zeker wel kunnen waarderen toch  :P

Vandaag is mijn nieuwe audiomeubel gearriveerd en op dit moment ben ik nog steeds druk bezig met de kabelspaghetti netjes te geleiden en weg te werken pfff........

De kabels zijn overigens vandaag al gearriveerd Theo, waarvoor dank  :clapping:
Jij hebt dan ook maar één postcode Jan ;D

En de plaatjes komen denk ik wel als het klaar is toch ;)


Van de kabelbende ben ik verlost door de dubbele "lambriseringswand" waartussen nu veel ruimte is...

Ik was dat ook zó zat...

Pjotr27

In de " Fidelity 5-2013" een mooi stuk over je Leben CS300....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Citaat van: Pjotr27 op september  5, 2013, 12:12:27
In de " Fidelity 5-2013" een mooi stuk over je Leben CS300....

Heet het blad "Fidelity" ?

Pjotr27

Ja klopt fidelity, als je me een mail stuurt kan ik je wel een wetransfer sturen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani


Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8