A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

Xander32

#6100
Citaat van: Hifi Addict op juli 30, 2013, 09:23:26
Ik zou het denk ik wel afnemen  ;D

Ik vraag me wel af of zoiets kan overleven, ik zou denken dat de markt toch enigzins beperkt is?  ;)
... ik denk juist dat dit de toekomst is en dan fysieke schijfjes waarop software is vastgelegd, daaronder ook de NAS, zijn langste tijd heeft gehad.

Ik ben er van overtuigd dat men steeds meer zal gaan inloggen bij een bibliotheek (cloud) al dan niet tegen betaling (abbo) en dat hetgeen daar wordt aangeboden steeds verder zal worden uitegbreid betreft assortiment en kwaliteit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Hifi Addict op juli 30, 2013, 09:23:26
Ik zou het denk ik wel afnemen  ;D

Ik vraag me wel af of zoiets kan overleven, ik zou denken dat de markt toch enigzins beperkt is?  ;)
Over het potentiëel "FLAC afnemers" is inderdaad weinig duidelijk. Ofwel, hoe groot is ons groepje "gekken" nu eigenlijk.

Ik betrap mezelf er overigens op voor 90% van de tijd tevreden te zijn met de kwaliteit die bijv. Spotify biedt. Een heel enkel keer heb ik zin om eens een echte FLAC van de NAS af "te pulken". Het zijn de momenten dat ik er echt voor ga zitten, alléén thuis en rustig in het hoofd ben, en ook de tijd ervoor heb ;)

Hifi Addict

Ja dat is een beetje het punt he, hoeveel wil de massa betalen voor zeg 700kbps (+/- 50% flac compressie 16/44) vs 320kbps?

Xander32

Kwestie van tijd voordat "Flac-kwaliteit" de maatstaf/basis is en daarvoor niet extra betaald dient te worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op juli 30, 2013, 15:25:28
Kwestie van tijd voordat "Flac-kwaliteit" de maatstaf/basis is en daarvoor niet extra betaald dient te worden.
Ivm het steeds goedkoper worden van massa opslagruimte bedoel je dan?  Of omdatvde klant domweg meer kwaliteit zal eisen?

De gemiddelde luisteraar zal niet weten wat FLAC is toch?

Xander32

Citaat van: twani op juli 30, 2013, 19:24:22
Ivm het steeds goedkoper worden van massa opslagruimte bedoel je dan?  Of omdatvde klant domweg meer kwaliteit zal eisen?

De gemiddelde luisteraar zal niet weten wat FLAC is toch?
... Basis stream is dan Flac of iets vergelijkbaars. En dat zal anders naar de gemiddelde (onwetende) klant worden gepresenteerd; net zoal WIMP die het onder de noemer "Hifi" in de markt zet ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#6106
 :xmas:
Citaat van: Xander32 op juli 30, 2013, 19:32:55
... Basis stream is dan Flac of iets vergelijkbaars. En dat zal anders naar de gemiddelde (onwetende) klant worden gepresenteerd; net zoal WIMP die het onder de noemer "Hifi" in de markt zet ...
Er zal voor de dataleveranciers toch eerst een supplementaire reden (lees vraag uit de markt waarvoor men bovendien extra wil betalen) moeten ontstaan wil men FLAC als zijnde standaard gaan aanbieden lijkt mij.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juli 22, 2013, 23:46:37
Het is als dikke str**t door een rietje :(

Dit is al ''wat'' beter toch.... :pompom:



Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat dit bedraad is. Met wifi via het Technicolor UPC modem verlies ik meer dan de helft van de snelheid  :o
Toch maar weer de snelle TP Link 700 N router er achter knallen...?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op augustus  2, 2013, 14:09:49
Dit is al ''wat'' beter toch.... :pompom:



Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat dit bedraad is. Met wifi via het Technicolor UPC modem verlies ik meer dan de helft van de snelheid  :o
Toch maar weer de snelle TP Link 700 N router er achter knallen...?

er moet een wereld voor je open zijn gegaan ;D

Ik zou toch nog even kijken naar de asus router: http://www.kieskeurig.nl/router/asus/rt-n66u_dual-band_wireless-n900_gigabit_router/reviews/1058688 of eventueel de AC uitvoering (is een nieuw protocol): http://www.routershop.nl/asus-rt-ac66u-wireless-ac-dual-band-gigabit-router/pid=28508

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op augustus  2, 2013, 14:22:08
er moet een wereld voor je open zijn gegaan ;D

Ik zou toch nog even kijken naar de asus router: http://www.kieskeurig.nl/router/asus/rt-n66u_dual-band_wireless-n900_gigabit_router/reviews/1058688 of eventueel de AC uitvoering (is een nieuw protocol): http://www.routershop.nl/asus-rt-ac66u-wireless-ac-dual-band-gigabit-router/pid=28508

Er is inderdaad een wereld voor mij opengegaan Henk  ;D

Die Asus router heb ik al meer over gelezen, moet echt een goed ding zijn  ;)
Daar ga ik binnenkort even serieus naar kijken.
Zometeen eerst even een metertje of 50 Hirschmann Koka 799 digital coax kabel halen en 2 mediaboxen aan zien te sluiten...het is er tenslotte goed weer voor en ik ben benieuwd hoe de beeldkwaliteit gaat worden t.o.v. de huidige van de schotel  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Veel beter Jan, hiermee kunnen we jouw reacties in topics misschien diezelfde dag nog lezen :P

twani

Ik haalde gisterenavond wireless 34 down, om 10 up bij 14 ping.......

twani

Gezien ik op termijn van plan ben de ruimte tussen mijn speakers helemaal vrij te maken ben ik me aan het oriënteren op een eenvoudig edoch mooi houten hifirack. Hierin zullen dan slechts Leben amp, de dac en de laptop plaats moeten hebben.

Reden nummer 1 is nog meer ruimte om mijn Harbeths heen te creëren om de "sound" wellicht nóg "losser" de kamer in te "vlijen".

In beginsel heb ik hiertoe eerder zélf al een dressoir gebouwd met wat kleinere afmetingen, nu is het moment gekomen om de ruimte helemaal vrij te maken.

De amp, dac en laptop zullen décentraal naar de zijkant worden verplaatst.

Nu vind ik de meeste audioracks duur én lelijk en daarom wil ik eigenlijk wel een Ikea Lack ombouwen.
Deze schijnen daar best veel voor gebruikt te worden, op het forum is daar ook wel eea over te lezen.

Klanktechnisch behoorlijk geschikt schijnt, Garmt riep al eens dat dit komt door de lichte bouw en de geringe "massaopslag" van dit rack.

Nu is mijn vraag of dit type rack óók voor een buizenamp geschikt is? Of vraagt een buizenversterker juist om een rigide en zwaar gebouwd rack?


Deleted Member 2

Theo,

De buizenversterker die ik goed ken is de audiomat arpège op een constructie zoals die van de Ikea Lack. Klinkt werkelijk zeer goed. Die tafels van de Ikea kosten niks, dus waarom zou je niet gewoon eens proberen?

Andere mogelijkheid:
Heb je al eens gekeken naar de flexy table zoals te vinden op tnt-audio.com? Deze kan je maken als een rack met geringe massa (bijvoorbeeld met berken multiplex) of met dragers die flink wat dode massa hebben (3x berken gevuld met zand). Je kan er uiteraard ook CA-plates voor gebruiken ;).

Sinds het experiment met mijn draaitafel op het blad van de Lack, leisteen en een graniet sandwich ben ik overtuigd van de invloed van de ondergrond op de klank van de componenten. De Lack was overigens de minst lekker klinkende. Dit zegt overigens niets over hoe je leben op zo'n blad klinkt.

Nog een voorbeeld van een open rack van finite:

kost wel wat.......

Op naar de ikea...

Succes,

Henk





YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus  2, 2013, 19:18:31
Veel beter Jan, hiermee kunnen we jouw reacties in topics misschien diezelfde dag nog lezen :P

;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus  2, 2013, 19:20:05
Ik haalde gisterenavond wireless 34 down, om 10 up bij 14 ping.......



Wireless met een abonnement van 60 Mbps download en 6 Mbps uploadsnelheid.
Al een aardig stukje verbeterd sinds vanmiddag; ik was mijn oude Tele2 modem (wat 50 cm van het UPC modem was gemonteerd) vergeten uit te schakelen en weg te halen  :-X
Kan je zien wat een stukje interferentie kan doen....

Ik ben er van overtuigd dat ik met een snelle router via wireless nagenoeg dezelfde snelheden kan halen als bedraad.
Na mijn verdiende vakantie maar eens mee aan de slag gaan  ::)

Er draaien nu overigens twee mediaboxen van UPC en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit zelfs beter is als dat via de schotel  :crazy:  Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht  :angel:
Tot zover dus nog zeer tevreden over UPC......
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus  2, 2013, 22:49:53
Gezien ik op termijn van plan ben de ruimte tussen mijn speakers helemaal vrij te maken ben ik me aan het oriënteren op een eenvoudig edoch mooi houten hifirack. Hierin zullen dan slechts Leben amp, de dac en de laptop plaats moeten hebben.

Reden nummer 1 is nog meer ruimte om mijn Harbeths heen te creëren om de "sound" wellicht nóg "losser" de kamer in te "vlijen".

In beginsel heb ik hiertoe eerder zélf al een dressoir gebouwd met wat kleinere afmetingen, nu is het moment gekomen om de ruimte helemaal vrij te maken.

De amp, dac en laptop zullen décentraal naar de zijkant worden verplaatst.

Nu vind ik de meeste audioracks duur én lelijk en daarom wil ik eigenlijk wel een Ikea Lack ombouwen.
Deze schijnen daar best veel voor gebruikt te worden, op het forum is daar ook wel eea over te lezen.

Klanktechnisch behoorlijk geschikt schijnt, Garmt riep al eens dat dit komt door de lichte bouw en de geringe "massaopslag" van dit rack.

Nu is mijn vraag of dit type rack óók voor een buizenamp geschikt is? Of vraagt een buizenversterker juist om een rigide en zwaar gebouwd rack?

Ik vind dat meubel op die onderste foto er zo zeker niet verkeerd uit zien Theo.
Er zijn zeker mooie en goede oplossingen te vinden voor niet al te veel geld  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus  2, 2013, 23:59:56


Wireless met een abonnement van 60 Mbps download en 6 Mbps uploadsnelheid.
Al een aardig stukje verbeterd sinds vanmiddag; ik was mijn oude Tele2 modem (wat 50 cm van het UPC modem was gemonteerd) vergeten uit te schakelen en weg te halen  :-X
Kan je zien wat een stukje interferentie kan doen....

Ik ben er van overtuigd dat ik met een snelle router via wireless nagenoeg dezelfde snelheden kan halen als bedraad.
Na mijn verdiende vakantie maar eens mee aan de slag gaan  ::)

Er draaien nu overigens twee mediaboxen van UPC en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit zelfs beter is als dat via de schotel  :crazy:  Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht  :angel:
Tot zover dus nog zeer tevreden over UPC......
Maar nog altijd is 32% van NL sneller dan jij Jan :P

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus  3, 2013, 18:36:12
Maar nog altijd is 32% van NL sneller dan jij Jan :P

Ahum, daar kan ik nog wel mee mee leven hoor  ;D
"Best of the rest" zullen we maar zeggen... :sleep:

Zoals Henk al aangaf; er ging een wereld voor mij open  :worship:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Dat was uiteraard ook maar een, de snelheden zien er nu "pico de luxe" uit bij jou :clapping:  ik zal morgen is bedraad meten bij mij.....

Om nog even terug te komen op het Ikea Lack "ameubelement".  Je moet de (holle) poten op gewenste hoogte afzagen en de onderkant dan afwerken met een passend houten blokje welke er "pasgenau" ingaat . 

Mijn vraag betreft nu eventuele suggesties voor mooie schroefspikes en het daartoe benodigde schroefdraad in het houten voetje waarin de spike dan weer wordt geschroefd...

Anders gezegd, hoe krijg ik mooi schroefdraad in de houten voeten van "Lack"?

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op augustus  2, 2013, 14:09:49
Dit is al ''wat'' beter toch.... :pompom:



Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat dit bedraad is. Met wifi via het Technicolor UPC modem verlies ik meer dan de helft van de snelheid  :o
Toch maar weer de snelle TP Link 700 N router er achter knallen...?
Dat gaat de goede kant op :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

#6121
Citaat van: twani op augustus  3, 2013, 21:33:49
Dat was uiteraard ook maar een, de snelheden zien er nu "pico de luxe" uit bij jou :clapping:  ik zal morgen is bedraad meten bij mij.....

Om nog even terug te komen op het Ikea Lack "ameubelement".  Je moet de (holle) poten op gewenste hoogte afzagen en de onderkant dan afwerken met een passend houten blokje welke er "pasgenau" ingaat . 

Mijn vraag betreft nu eventuele suggesties voor mooie schroefspikes en het daartoe benodigde schroefdraad in het houten voetje waarin de spike dan weer wordt geschroefd...

Anders gezegd, hoe krijg ik mooi schroefdraad in de houten voeten van "Lack"?

Waarom moeten er spikes onder? Wat wil je daar mee bereiken; wat moeten ze doen? (1 gek kan >...) ;)

twani

Nou Henk, ik hoopte dat jij me dat kunt vertellen ::).   Ik weet niet heel veel beter dan dat alle hifi racks op spikes staan :blush:

AbZ

Citaat van: Onder013 op augustus  2, 2013, 23:32:36Heb je al eens gekeken naar de flexy table zoals te vinden op tnt-audio.com? Deze kan je maken als een rack met geringe massa (bijvoorbeeld met berken multiplex) of met dragers die flink wat dode massa hebben (3x berken gevuld met zand). Je kan er uiteraard ook CA-plates voor gebruiken ;).

Sinds het experiment met mijn draaitafel op het blad van de Lack, leisteen en een graniet sandwich ben ik overtuigd van de invloed van de ondergrond op de klank van de componenten. De Lack was overigens de minst lekker klinkende. Dit zegt overigens niets over hoe je leben op zo'n blad klinkt.
Draaitafel (mechanische component) is wel heel andere koek.
Je zou trouwens Lack bladen met 'flexy' staanders (draadeinden) kunnen doen.

AbZ

Citaat van: twani op augustus  3, 2013, 22:03:54
Nou Henk, ik hoopte dat jij me dat kunt vertellen ::).   Ik weet niet heel veel beter dan dat alle hifi racks op spikes staan :blush:
Betekent niet dat je spikes moet gaan stapelen...