A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: tompj op juli  5, 2013, 22:00:21
Inderdaad....die Mastersound broertjes....oude mannetjes.

Fabriekje telt naast deze Barabassen nog 3 medewerkers. Alles handgemaakt, echt ambachtelijk vakwerk.

Buizen bevallen echt erg goed Theo. Had ik eerder moeten doen. Ondanks dat onze vriend Alan Shaw het belachelijk vindt om zo weinig vermogen te gebruiken, is dit voor mij toch je van het. Ik ben mijn Accuphase helemaal vergeten. En die Mastersound is echt wat ik zocht. Single ended buizen, toch nog redelijk vermogen, autobias, afstandsbediening en met het kappie erop veilig voor de kids.
Ik heb nog minder, 2x12 watt :blush:   'T zegt me inmiddels allemaal niets meer Tom, ze lullen allemaal maar raak. Deze schamele 12 watjes doen de Harbeths dieper  de kelder ingaan dan iedere andere solid state versterker met weet ik hoeveel watts..... Ik vind het prima zo, die ruimtelijkheid en sfeer in de klank hé, wat een feest is dat toch iedere avond weer........

twani

Ik heb overigens achter de Leben wél een actieve PC fan staan om de boel lekker lauw te houden bij de lange luister avond sessies.... ;). Ik kan er gevoelsmatig namelijk nog steeds niet tegen als de boel zo knetterheet wordt. Ik weet, het zal een dwaling in mijn hoofd zijn maar op deze manier zit ik rustiger...  Ik heb deze fan overigens in 4 veren opgehangen zodat je deze helemaal niet hoort ;D

tompj

Ik stook hem gewoon lekker op. Kan mijn hand niet lang op de tube cage houden als hij helemaal opgewarmd is. Heet inderdaad.

Ik kan me voorstellen dat jij lekker geniet. Topset. En warm of lauw, die Leben is zo cool om te zien... :wub:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op juli  5, 2013, 22:34:35
Ik stook hem gewoon lekker op. Kan mijn hand niet lang op de tube cage houden als hij helemaal opgewarmd is. Heet inderdaad.


Maar jij kan Barrabas bellen als ie stuk is, mijn Japans is niet al te best tegenwoordig :D

tompj

Citaat van: twani op juli  5, 2013, 22:41:04
Maar jij kan Barrabas bellen als ie stuk is, mijn Japans is niet al te best tegenwoordig :D
;D
Gelukkig is mijn Italiaans even goed als mijn Japans.. :unhappy:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Paul Simon & Art Garfunkel, Harbeth en Leben as evening falls in huize Twani

Bas Akkerman

Aan dat felle laptoplicht kan ik nog steeds niet erg wennen Theo. :(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Zo een mooie set en dan een laptop om te streamen??  :nervous:

Zou dan toch eens gaan sparen voor een Linn of naim streamer.

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op juli  5, 2013, 23:08:55
Zo een mooie set en dan een laptop om te streamen??  :nervous:

Zou dan toch eens gaan sparen voor een Linn of naim streamer.

Dan kan je beter het scherm uit zetten 8)

twani

Citaat van: Joris1971 op juli  5, 2013, 23:08:55
Zo een mooie set en dan een laptop om te streamen??  :nervous:

Zou dan toch eens gaan sparen voor een Linn of naim streamer.
Jij moet nog veel leren Joris :P. Een Majik DS had ik in 2010 al, dit speelt mooier.....

Over een paar jaar zijn er overigens helemaal geen streamers meer, computers nemen alles (helaas) over.....

Een streamer is nú al een min of meer nutteloze tussenfase waarbij (de meesten onder ons) hun FLAC files van een minicomputer (NAS!) pulken om deze vervolgens aan de streamer door te spelen. Why? :crazy:



YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op juli  5, 2013, 23:01:13
Aan dat felle laptoplicht kan ik nog steeds niet erg wennen Theo. :(

Het is inderdaad een aardig ''pittig'' lichtschijnsel....  ;D  Het zal wel aan mij liggen, maar dit soort dingen (zo ook de plasma als die aan staat tijdens het muziek luisteren) leiden mij op één of andere manier altijd af en zorgen ervoor dat ik niet lekker relaxed muziek kan luisteren. Een soort van rusteloosheid eigenlijk  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Onder013 op juli  6, 2013, 00:01:59
Dan kan je beter het scherm uit zetten 8)
Foto toevallig genomen met scherm nog aan maar gaat na korte tijd vanzelf uit ;) het schijnt bovendien lang zo fel niet als het lijkt......

twani

En de set is "still glowing"....

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  6, 2013, 00:25:15
Foto toevallig genomen met scherm nog aan maar gaat na korte tijd vanzelf uit ;) het schijnt bovendien lang zo fel niet als het lijkt......

Ah, dat is beter  ;)  Heb je trouwens die lang geleden bestelde NuForce USB kabel al gekregen Theo, of speel je nog met de door Hifi Supply geboden (tijdelijke) oplossing ?
Volgens mij een Audioquest of heb ik het verkeerd ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Citaat van: twani op juli  6, 2013, 00:23:50
Jij moet nog veel leren Joris :P. Een Majik DS had ik in 2010 al, dit speelt mooier.....

Over een paar jaar zijn er overigens helemaal geen streamers meer, computers nemen alles (helaas) over.....

Een streamer is nú al een min of meer nutteloze tussenfase waarbij (de meesten onder ons) hun FLAC files van een minicomputer (NAS!) pulken om deze vervolgens aan de streamer door te spelen. Why? :crazy:

En dit uit iemands mond die de laptop niet op z'n lap heeft liggen maar op z'n kast zet, een gloeilampenversterker heeft waar een afstandsbediening al te modern voor is om meegeleverd te worden én een half uur eerder Devialet zit af te zeiken.  ;D

Joris1971

Citaat van: twani op juli  6, 2013, 00:23:50
Jij moet nog veel leren Joris :P. Een Majik DS had ik in 2010 al, dit speelt mooier.....

Over een paar jaar zijn er overigens helemaal geen streamers meer, computers nemen alles (helaas) over.....

Een streamer is nú al een min of meer nutteloze tussenfase waarbij (de meesten onder ons) hun FLAC files van een minicomputer (NAS!) pulken om deze vervolgens aan de streamer door te spelen. Why? :crazy:

Sorry wist niet dat je een majik had gehad.

Toch betwijfel ik wat je zegt, daarbij heb je daarbij nog de akurate en de klimax

Als het een nutteloze tussenfase zou zijn dan zou niemand meer een streamer kopen.
Denk je nu echt dat een pc laptop betere hoogwaardige componenten heeft dan een linn streamer?

twani

Citaat van: Antoine op juli  6, 2013, 01:22:45
En dit uit iemands mond die de laptop niet op z'n lap heeft liggen maar op z'n kast zet, een gloeilampenversterker heeft waar een afstandsbediening al te modern voor is om meegeleverd te worden én een half uur eerder Devialet zit af te zeiken.  ;D
Je hebt gelijk, ik rommel ook maar wat aan....... ;D


Oh ja, mijn laptop hangt wel keurig bekabeld aan de RJ45, WIFI hoor ik zulke rare dingen over de laatste tijd :D

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli  6, 2013, 00:31:07
Ah, dat is beter  ;)  Heb je trouwens die lang geleden bestelde NuForce USB kabel al gekregen Theo, of speel je nog met de door Hifi Supply geboden (tijdelijke) oplossing ?
Volgens mij een Audioquest of heb ik het verkeerd ?
Wat is dat toch met jou Jan? Je stelt de vraag precies op de dag dat de kabel binnen is gekomen :o

Ongelooflijk ;D

Kingpin

Citaat van: Joris1971 op juli  6, 2013, 07:40:42
Toch betwijfel ik wat je zegt, daarbij heb je daarbij nog de akurate en de klimax

Als het een nutteloze tussenfase zou zijn dan zou niemand meer een streamer kopen.
Denk je nu echt dat een pc laptop betere hoogwaardige componenten heeft dan een linn streamer?
Grappig toch dat er telkens weer naar de Linn gerefereerd wordt alsof er niets anders meer is wat op gelijke level speelt.
Als het maar duur is dan moet het wel goed zijn, alles wat minder is kan niet concurreren met een Linn ...
Gelukkig gaan mensen een beetje licht zien en experimenteren en komen erachter dat dit wel mogelijk is.
Ik (en anderen) durven zelfs te beweren dat mijn gemodde Touch op het niveau speelt van een Klimax Renew DS, maar dat zullen velen dan wel weer in het verkeerde keelgat schieten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Citaat van: Kingpin op juli  6, 2013, 08:58:14
Grappig toch dat er telkens weer naar de Linn gerefereerd wordt alsof er niets anders meer is wat op gelijke level speelt.
Als het maar duur is dan moet het wel goed zijn, alles wat minder is kan niet concurreren met een Linn ...
Gelukkig gaan mensen een beetje licht zien en experimenteren en komen erachter dat dit wel mogelijk is.
Ik (en anderen) durven zelfs te beweren dat mijn gemodde Touch op het niveau speelt van een Klimax Renew DS, maar dat zullen velen dan wel weer in het verkeerde keelgat schieten.

Ben het wel met je eens, maar dat men vaak naar Linn refereert en Harbeth komt dat hele volksstammen BB&G als hun dealer hebben, en niet verder kijken. Op zich niets mis mee, maar dan kom je op die dure app. uit. En ja er zijn zeker vele andere mogelijkheden. Nu moet ik wel zeggen dat BB&G wel hun zaakjes goed voor elkaar hebben, veel support geven en vele mogelijkheden al onderzocht hebben, echter je moet wel zelf dingen onderzoeken, het is wel een winkel die geld moeten verdienen. En de marge op en duur app. zal meer zijn dan een goedkoop app.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: Kingpin op juli  6, 2013, 08:58:14
Grappig toch dat er telkens weer naar de Linn gerefereerd wordt alsof er niets anders meer is wat op gelijke level speelt.
Als het maar duur is dan moet het wel goed zijn, alles wat minder is kan niet concurreren met een Linn ...
Gelukkig gaan mensen een beetje licht zien en experimenteren en komen erachter dat dit wel mogelijk is.
Ik (en anderen) durven zelfs te beweren dat mijn gemodde Touch op het niveau speelt van een Klimax Renew DS, maar dat zullen velen dan wel weer in het verkeerde keelgat schieten.
... Ik kan het niet beamen maar wel aangeven dat mijn SBT niet onder doet voor mijn sacd- speler (stream vanaf laptop, Flac, over de dac van de sacd-speler, upgrade voeding).

Echter heb ik bij Jan mogen ervaren dat het nog een stuk beter kan ... Maar daar hangt een heel ander prijskaartje aan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#5796
Citaat van: frank2 op juli  6, 2013, 09:04:31
Ben het wel met je eens, maar dat men vaak naar Linn refereert en Harbeth komt dat hele volksstammen BB&G als hun dealer hebben, en niet verder kijken. Op zich niets mis mee, maar dan kom je op die dure app. uit. En ja er zijn zeker vele andere mogelijkheden. Nu moet ik wel zeggen dat BB&G wel hun zaakjes goed voor elkaar hebben, veel support geven en vele mogelijkheden al onderzocht hebben, echter je moet wel zelf dingen onderzoeken, het is wel een winkel die geld moeten verdienen. En de marge op en duur app. zal meer zijn dan een goedkoop app.
Frank, de pot verwijt ... ( Usher, Anthem, W&W)  8).


De boodschap zou kunnen zijn; ga zelf (veel) luisteren en niet slechts op 1 plek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Kingpin op juli  6, 2013, 08:58:14
Grappig toch dat er telkens weer naar de Linn gerefereerd wordt alsof er niets anders meer is wat op gelijke level speelt.
Als het maar duur is dan moet het wel goed zijn, alles wat minder is kan niet concurreren met een Linn ...
Gelukkig gaan mensen een beetje licht zien en experimenteren en komen erachter dat dit wel mogelijk is.
Ik (en anderen) durven zelfs te beweren dat mijn gemodde Touch op het niveau speelt van een Klimax Renew DS, maar dat zullen velen dan wel weer in het verkeerde keelgat schieten.

Het is niet alleen het apparaat an sich, ook het gebruikersgemak, de regelmatige software updates, de stabiliteit etc.

Ja een gemodde fiat panda rijdt ook net zo fijn als een ferrari  :nowink:

frank2

Citaat van: Xander32 op juli  6, 2013, 09:07:50
Frank, de pot verwijt ... ( Usher, Anthem, W&W)  8).


De boodschap zou kunnen zijn; ga zelf (veel) luisteren en niet slechts op 1 plek.

Ik moet toegeven dat ik inderdaad bovenstaande merken veel gepromoot heb, echter dat doe ik al een tijdje niet meer. ( al was dat eigenlijk alleen maar om te zeggen dat er ook andere merken en winkels zijn)

Ik heb ook veel sets bij mensen thuis beluistert, maar het liefst doe ik het op 1 plek en dat is hier thuis.
Maar dat is nu ook wel zo'n beetje klaar, de apparatuur en speakers zijn voor mij goed, stroomvoorziening e.d. is ook oke.
Dankzij Jouw Hifi ben ik nu 2 verschillende soorten zekeringen die in de EV moeten aan het beluisteren, Nl. de HFT supreme en de ultimate, dus eind volgende week hoop ik daar ook mee klaar te zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: Joris1971 op juli  6, 2013, 09:37:31
Het is niet alleen het apparaat an sich, ook het gebruikersgemak, de regelmatige software updates, de stabiliteit etc.

Ja een gemodde fiat panda rijdt ook net zo fijn als een ferrari  :nowink:
Verkeerd vergelijk, appels en peren. Zou kunnen zijn; met een gemodde Evo kan je het een 911 rijder erg lastig maken ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT