A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Broner op juni  5, 2013, 21:07:19
Kabels fotograferen...

Tja.
Wat moet jij dan? :sneaky2:

Broner


YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op juni  5, 2013, 22:03:44
De dac van de NDX schijnt klankmatig ook aanzienlijk te verschillen van die in de SN hoorde ik vanmiddag van een hier zeer bekende forumsponsor  ::)

Jij hebt Garmt gesproken....?  ;) ;D

Ik geloof graag dat de dac van de NDX klankmatig aanzienlijk verschilt met die van de SN.
En dan ben ik ook nog benieuwd hoe de nieuwe Naim V1 dac zich verhoudt tot de interne dac van de SU  :angel:  Ik vind het een leuk ding met die asynchrone USB implementatie.
Op de Ndac komt tie nog aardig ''tekort'' als ik zo her en der de verhalen mag geloven...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Broner op juni  5, 2013, 22:33:38
Niets waar ik niet toe gedwongen wordt.
Nou ja maakt ook niet uit, je hebt in ieder geval de eer de meest onzinnige post van 220 pagina's te hebben geplaatst, is ook wat waard toch? :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  5, 2013, 22:48:27
Nou ja maakt ook niet uit, je hebt in ieder geval de eer de meest onzinnige post van 220 pagina's te hebben geplaatst, is ook wat waard toch? :D

;) :clapping:   :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op juni  5, 2013, 22:45:56
Jij hebt Garmt gesproken....?  ;) ;D

Ik geloof graag dat de dac van de NDX klankmatig aanzienlijk verschilt met die van de SN.
En dan ben ik ook nog benieuwd hoe de nieuwe Naim V1 dac zich verhoudt tot de interne dac van de SU  :angel:  Ik vind het een leuk ding met die asynchrone USB implementatie.
Op de Ndac komt tie nog aardig ''tekort'' als ik zo her en der de verhalen mag geloven...

Inderdaad  :worship: die is nooit te beroerd om je van advies te voorzien....

mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op juni  5, 2013, 23:14:02
Inderdaad  :worship: die is nooit te beroerd om je van advies te voorzien....

:)   Dat zullen we dan meteen maar eens testen... ;D
De klankmatige verschillen tussen de interne dac van de SU en dé Naim dac......groot of niet, zo ja op welk gebied ??  Garmt....?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op juni  5, 2013, 22:45:56
Ik geloof graag dat de dac van de NDX klankmatig aanzienlijk verschilt met die van de SN.

In technisch opzicht "schijnt" de dac van de NDX veel te delen met de N-dac.............
mainly British stuff


YamahaRXV

Citaat van: Hifi Addict op juni  6, 2013, 10:17:24
Yamaharxv: De teradak's zijn blijkbaar nog aardig te verbeteren, en goedkoop met wat diy soldeer skills  ;D
http://www.computeraudiophile.com/f6-dac-digital-analog-conversion/continuing-pursuit-power-supply-improvements-and-improved-dac-performance-14165/

Solderen is geen probleem voor mij  ;)  Verder erg interessant om te lezen (en mogelijk om uit te voeren) maar waar haal ik zo,n ripple of smoothing filter en welke waarde heb ik nodig voor een 7,5 amp. voeding ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op juni  5, 2013, 23:33:41
:)   Dat zullen we dan meteen maar eens testen... ;D
De klankmatige verschillen tussen de interne dac van de SU en dé Naim dac......groot of niet, zo ja op welk gebied ??  Garmt....?  ;)

Ik heb de SU dac in isolatie nooit getest. Weet wel dat een NDX analoog op een SU zeker 'zin' heeft. Heb ook de NDX naast de Naim DAC gezet en naar mijn mening klinken ze vooral 'verschillend', geen overduidelijke winnaar dus. Dit maakt de NDX de winnaar wat betreft prijs/prestatie/features. Omdat de NDX op een SU een stap omhoog is, zal de Naim DAC dat indirect dus ook wel zijn.

Broner

Citaat van: twani op juni  5, 2013, 22:48:27
Nou ja maakt ook niet uit, je hebt in ieder geval de eer de meest onzinnige post van 220 pagina's te hebben geplaatst, is ook wat waard toch? :D

Jij kan het weten. Je post foto's van kabels en hebt al bijna 5000 berichten geplaatst op een forum. Dat maakt je toch zo'n beetje tot een expert betreffende zinnige posts...

Deleted Member 2

#5512
Citaat van: Broner op juni  6, 2013, 20:19:03
Jij kan het weten. Je post foto's van kabels en hebt al bijna 5000 berichten geplaatst op een forum. Dat maakt je toch zo'n beetje tot een expert betreffende zinnige posts...

Volgens mij houdt Broner niet van koffie. Zijn zevende post op dit forum smaakt net als de vorige naar terpentine ;D

Broner

Citaat van: Onder013 op juni  6, 2013, 20:24:58
Volgens mij houdt Broner niet van koffie. Zijn zevende post op dit forum smaakt net als de vorige naar terpentine ;D

Goed dat je er een smiley bij hebt gezet. Zo is het duidelijk dat jouw post vrolijk bedoeld is.

Deleted Member 2

#5514
Citaat van: Broner op juni  6, 2013, 20:26:41
Goed dat je er een smiley bij hebt gezet. Zo is het duidelijk dat jouw post vrolijk is.

Niets waar ik niet toe gedwongen wordt :sneaky2: :yawnee:

Heb je al die andere leuke en interesante onderwerpen op dit forum en vooral ook de collega forums allemaal al gelezen? Het is daar toch interessant zeg......

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 19:13:02
Ik heb de SU dac in isolatie nooit getest. Weet wel dat een NDX analoog op een SU zeker 'zin' heeft. Heb ook de NDX naast de Naim DAC gezet en naar mijn mening klinken ze vooral 'verschillend', geen overduidelijke winnaar dus. Dit maakt de NDX de winnaar wat betreft prijs/prestatie/features. Omdat de NDX op een SU een stap omhoog is, zal de Naim DAC dat indirect dus ook wel zijn.

Garmt, bedankt voor je reply  ;)

De NDX zal als streamer zeker wel beter presteren als de streamer van de Superuniti, en ook zal de interne dac van de NDX klankmatig beter presteren dan die van de SU  ;)
Het heeft voor mij alleen geen nut om een externe streamer met hoogwaardige interne dac (zoals de NDX) nog eens aan een ''all in one'' component als de SU toe te voegen.
Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat het bewandelde Mac mini pad mij klankmatig (maar ook qua bediening) heel erg goed bevalt; het ding speelt met de LPS voor mij nu op zo,n hoog niveau dat ik zelf sterk het idee heb dat het qua streamer niet veel beter meer kan. De MM staat hier hier al eenmaal en naar mijn gevoel zou de toevoeging van een standalone dac zoals de Naim dac zeker nog wel een upgrade kunnen zijn i.v.m. de interne dac van de SU ondanks dat deze zeker niet slecht te noemen is.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Broner

Citaat van: Onder013 op juni  6, 2013, 20:30:23
Niets waar ik niet toe gedwongen wordt :sneaky2: :yawnee:

Heb je al die andere leuke en interesante onderwerpen op dit forum en vooral ook de collega forums allemaal al gelezen? Het is daar toch interessant zeg......

Collega forums... Daar heb ik geen weet van. Misschien kan ik daar een aantal mensen op de pik trappen. Zouden ze daar foto's van bijvoorbeeld knopjes en ledjes plaatjes? Do tell.

Deleted Member 2

Citaat van: Broner op juni  6, 2013, 20:35:27
Collega forums... Daar heb ik geen weet van. Misschien kan ik daar een aantal mensen op de pik trappen. Zouden ze daar foto's van bijvoorbeeld knopjes en ledjes plaatjes? Do tell.

Have fun verder.

YamahaRXV

Citaat van: Broner op juni  6, 2013, 20:19:03
Jij kan het weten. Je post foto's van kabels en hebt al bijna 5000 berichten geplaatst op een forum. Dat maakt je toch zo'n beetje tot een expert betreffende zinnige posts...

Die bijna 5000 geplaatste berichten hebben blijkbaar toch een bepaalde aantrekkingskracht op je....? :angel:
Met 8 prille posts heb je trouwens wel een op z,n zachtst gezegd ''typische'' manier van binnenkomen en jezelf te introduceren, althans wel in dit topic waar doorgaans de meeste mensen er een wat andere manier van communiceren op na houden  ;)
Maar goed, doe vooral waar je jezelf lekker bij voelt want dat is het beste voor jouw gemoedsrust  8)

Veel leesplezier nog toegewenst met de duizenden berichten die hier geplaatst zijn. Heb je in ieder geval een leuk tijdverdrijf toch... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

notoxus

Citaat van: Broner op juni  6, 2013, 20:35:27
Collega forums... Daar heb ik geen weet van. Misschien kan ik daar een aantal mensen op de pik trappen. Zouden ze daar foto's van bijvoorbeeld knopjes en ledjes plaatjes? Do tell.

doei  :nowink:
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

Jumping Jack

Broner: je bent blijkbaar niet alleen nieuw in hifi (zoals je in je eerste post schreef) maar ook in menselijke interactie. Je komt er wel, ik geloof in je.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op juni  6, 2013, 20:45:03
Broner: je bent blijkbaar niet alleen nieuw in hifi (zoals je in je eerste post schreef) maar ook in menselijke interactie. Je komt er wel, ik geloof in je.

En hier: http://mangahelpers.com/ kunnen ze je verder helpen.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Broner

Citaat van: YamahaRXV op juni  6, 2013, 20:41:05
Die bijna 5000 geplaatste berichten hebben blijkbaar toch een bepaalde aantrekkingskracht op je....? :angel:
Met 8 prille posts heb je trouwens wel een op z,n zachtst gezegd ''typische'' manier van binnenkomen en jezelf te introduceren, althans wel in dit topic waar doorgaans de meeste mensen er een wat andere manier van communiceren op na houden  ;)
Maar goed, doe vooral waar je jezelf lekker bij voelt want dat is het beste voor jouw gemoedsrust  8)

Veel leesplezier nog toegewenst met de duizenden berichten die hier geplaatst zijn. Heb je in ieder geval een leuk tijdverdrijf toch... :D

Ik kan er echt niet met mijn harsens bij dat iemand foto's van kabeltjes plaatst. Ik ervaar niet zo'n extreme mate van diepgang over zoiets onbenulligs. Ik ken dat niet en zoiets fascineert me mateloos. Het geeft aan hoe diep een hobby kan zitten en waar het mannen en hun hobby's betreft worden details de wereld en verandert de wereld in ruis.

Vergeef me mijn pleziertje als ik die wereld heel eventjes verstoor.

Het gaat u verder goed.

Broner

Citaat van: Jumping Jack op juni  6, 2013, 20:45:03
Broner: je bent blijkbaar niet alleen nieuw in hifi (zoals je in je eerste post schreef) maar ook in menselijke interactie. Je komt er wel, ik geloof in je.

Ik kom net uit mijn hol gekropen. Maar jij bent met gemiddeld 6 posts per dag op een hobby-forum voor mannen uiteraard een expert in menselijke interactie.