A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

Hifi Addict

Citaat van: twani op mei 31, 2013, 20:55:45
Nee hoor, zit niet op de Leben CS300 versterker :nopompom:

Precies  ;) dan gebruik je maar de helft van de dacs, elke dac chip is differentieel.. Als je nu een gebalanceerde naar single ended trafo gebruikt gebruik je beide differentiele kanten, dus zeg maar hetzelfde effect als van 4 naar 8 dac boards  ;D

YamahaRXV

Citaat van: Hifi Addict op mei 31, 2013, 19:31:03
Dat inspelen blijft toch een raar fenomeen  8)

Ik zit te twijfelen over 2 teradak voedingen voor mn pc's. Zit erg op het randje qua kosten/moeite om zelf wat te bouwen, ik heb alleen al zoveel lopende projectjes  :(

Inspelen, vibration control, en stroom/netbekabeling zijn dingen waarbij absoluut (sterke) klankmatige issues een rol spelen, alleen het volledige ''hoe, wat, en waarom'' blijft een niet volledig te doorgronden materie  ;)

Hoeveel volt en amp. moeten die Teradak voedingen zijn/geven ?
Anders even naar [email protected] (t.a.v. Michael Li) een mailtje sturen; het kan even duren voordat je antwoord krijgt maar het komt zeker goed  ;D)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hifi Addict

19V@5A dus dat kan wel, zag zelfs dat ze een 280 watt variant hebben, kost wel meteen $350  ;)

YamahaRXV

Citaat van: Hifi Addict op mei 31, 2013, 22:13:39
19V@5A dus dat kan wel, zag zelfs dat ze een 280 watt variant hebben, kost wel meteen $350  ;)

Een 280 watt variant...?  :o  Heftig... ;D

Heb je destijds de Teradak voeding voor de Hiface Evo ook rechtstreeks bij hun besteld ?

Deze dus: http://www.teradak.com/en/product_view.asp?ID=209
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hifi Addict

Theo, lees even het commentaar onderaan deze pagina, daar hebben ze het over trafo's die even duur zijn als de mundorf caps  8)

http://www.audio-creative.nl/hifi/dddac-1794-nos-diy-dac-deel-4-2/

Hifi Addict

Citaat van: YamahaRXV op mei 31, 2013, 22:23:24
Een 280 watt variant...?  :o  Heftig... ;D

Heb je destijds de Teradak voeding voor de Hiface Evo ook rechtstreeks bij hun besteld ?

Deze dus: http://www.teradak.com/en/product_view.asp?ID=209

Nee volgens mij niet, ze waren toen trouwens wel iets duurder  :o

twani

Citaat van: Hifi Addict op mei 31, 2013, 22:25:20
Theo, lees even het commentaar onderaan deze pagina, daar hebben ze het over trafo's die even duur zijn als de mundorf caps  8)

http://www.audio-creative.nl/hifi/dddac-1794-nos-diy-dac-deel-4-2/
Ik had dat stukje gelezen inderdaad ;). Begrijp ik goed dat een 4 deks versie dan op 8 deks niveau presteert?

Hifi Addict

Citaat van: twani op mei 31, 2013, 22:29:01
Ik had dat stukje gelezen inderdaad ;). Begrijp ik goed dat een 4 deks versie dan op 8 deks niveau presteert?

Als je single ended speelt wel  ;) Elke dac heeft een geinverteerde en niet geinverteerde uitgang (gebalanceerd), is dus eigenlijk 2 dacs in 1. Je gebruikt single ended maar de helft van elke dac chip. Als je een gebalanceerde naar single ended trafo gebruikt gebruik je beide "helften" van elke dac chip..

Dus met 4 dac boards met een gebalanceerde naar single ended trafo erachter gebruik je evenveel "dacs" als met 8 boards met een condensator erachter  ;D

Nu kun je natuurlijk ook voor 8 dac boards gaan met trafo's  :headbanging:

Of eco mode, 2 dacboards met trafo's wat ws beter klinkt dan 4 dacboards met condensatoren  >:D

twani

Citaat van: Hifi Addict op mei 31, 2013, 22:35:53


Nu kun je natuurlijk ook voor 8 dac boards gaan met trafo's  :headbanging:



:thumbs-up: :clapping:    Ik dit weekend mijn bestelling maar eens plaatsen..

twani


Hifi Addict

Citaat van: twani op mei 31, 2013, 22:56:38
:thumbs-up: :clapping:    Ik dit weekend mijn bestelling maar eens plaatsen..

Complete DAC SET: DAC and USB WaveIO Board - KIT <- interessant, ik gebruik die waveio ook, was ik al 150 euro voor kwijt incl. shipping/invoer/btw   :(

Wat echt veel doet is een aparte powersupply voor de waveio, kan ik sowieso aanbevelen, maar goed dat kan natuurlijk altijd later nog. Hou je nog wat in het vat  ;D

twani

Citaat van: Hifi Addict op mei 31, 2013, 23:06:38
Complete DAC SET: DAC and USB WaveIO Board - KIT <- interessant, ik gebruik die waveio ook, was ik al 150 euro voor kwijt incl. shipping/invoer/btw   :(

Wat echt veel doet is een aparte powersupply voor de waveio, kan ik sowieso aanbevelen, maar goed dat kan natuurlijk altijd later nog. Hou je nog wat in het vat  ;D
Je moet toch sowieso twee x een PS bestellen? :o. 1 voor het dac board en 1 voor het usb gedeelte?

Hifi Addict

Citaat van: twani op mei 31, 2013, 23:12:08
Je moet toch sowieso twee x een PS bestellen? :o. 1 voor het dac board en 1 voor het usb gedeelte?

Powersupply voor de dac heb je nodig, maar de waveio (usb gedeelte) kan ook op de 5V van de USB bus van je computer draaien. Er zit een jumper op de waveio om te kiezen voor usb power of een externe powersupply. Een externe powersupply klinkt aanzienlijk beter, als je die erbij neemt vergeet dan niet de jumper om te zetten anders blijft het gewoon op usb power draaien  :P

twani

Citaat van: Hifi Addict op mei 31, 2013, 23:20:24
Powersupply voor de dac heb je nodig, maar de waveio (usb gedeelte) kan ook op de 5V van de USB bus van je computer draaien. Er zit een jumper op de waveio om te kiezen voor usb power of een externe powersupply. Een externe powersupply klinkt aanzienlijk beter, als je die erbij neemt vergeet dan niet de jumper om te zetten anders blijft het gewoon op usb power draaien  :P
Neeeee, ik bestel gewoon 2X een PS hoor...... ;D

Hifi Addict

Citaat van: twani op juni  1, 2013, 08:00:53
Neeeee, ik bestel gewoon 2X een PS hoor...... ;D

;D

Ik zou die mundorf SGO condensators voor 150 euro even laten zitten, er zit al een setje goedkopere mundorfs bij dus je kunt alvast spelen  ;D

twani

Citaat van: Hifi Addict op mei 31, 2013, 22:25:20
Theo, lees even het commentaar onderaan deze pagina, daar hebben ze het over trafo's die even duur zijn als de mundorf caps  8)

http://www.audio-creative.nl/hifi/dddac-1794-nos-diy-dac-deel-4-2/
Nu nog een goed soldeerstationnetje op de kop tikken en gáán ;D

twani

Ik zeg "Sowter gebruikers" bouwen mooie dingen zeg :o :wub:


advr

Citaat van: twani op mei 31, 2013, 22:57:25
Voor de "Linnies" met een LP 12 kwam ik deze nog tegen......
http://www.bfly-audio.de/produkte/linn-tuning.html

Leuk van die gewichten maar dat werkt niet niet op een LP12.  :-[ Zeker 350g niet :-X
Ik heb hier samen met Steve Herbelin (tube dampers)mee geëxperimenteerd maar verder dan 167,4 gr kwamen we niet al vond ik 120 gr ook al redelijk. Het lijkt allemaal leuk in het begin, strakkere bas, meer controle maar dit ten koste van de  levendigheid en muzikaliteit van de LP12.

Met die 350 gr zakt de LP12 door zijn hoeven en is het ook geen subchassis speler meer :hehe: :hehe:

Absoluut niet aan te raden. 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: advr op juni  3, 2013, 21:49:53
Leuk van die gewichten maar dat werkt niet niet op een LP12.  :-[ Zeker 350g niet :-X
Ik heb hier samen met Steve Herbelin (tube dampers)mee geëxperimenteerd maar verder dan 167,4 gr kwamen we niet al vond ik 120 gr ook al redelijk. Het lijkt allemaal leuk in het begin, strakkere bas, meer controle maar dit ten koste van de  levendigheid en muzikaliteit van de LP12.

Met die 350 gr zakt de LP12 door zijn hoeven en is het ook geen subchassis speler meer :hehe: :hehe:

Absoluut niet aan te raden. 8)
Mmm, ik dacht jullie er een plezier mee te doen :blush:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op juni  3, 2013, 22:20:48
Mmm, ik dacht jullie er een plezier mee te doen :blush:

Er zou een hydractieve vering in zo'n linn moeten zitten. Dan komt hij pas op niveau ;)

eddy135

Citaat van: Onder013 op juni  3, 2013, 22:40:26
Er zou een hydractieve vering in zo'n linn moeten zitten. Dan komt hij pas op niveau ;)

Tja, da's dan wel weer een Franse uitvinding, natuurlijk... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted member


twani

Citaat van: Onder013 op juni  3, 2013, 22:40:26
Er zou een hydractieve vering in zo'n linn moeten zitten. Dan komt hij pas op niveau ;)
Ligt er wel iedere keer zo'n kenmerkend plasje LHM olie onder je draaitafel.... :D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op juni  3, 2013, 23:17:48
Ligt er wel iedere keer zo'n kenmerkend plasje LHM olie onder je draaitafel.... :D

derde generatie nemen, dan heb je nergens last van :lookaround: