A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Citaat van: twani op mei 24, 2013, 23:04:07
Ik zie hier enorm veel afwerk mogelijkheden voor mijn Belden CAT7 ;).  Deze heeft een buitendiameter van 7,7 mm las ik....

Ge je voor kantoen dan heeft hifi-supply ook het nodige in huis (overigens niet de forum sponsor van het sample pack)!
mainly British stuff

twani

#5376
Je kunt er ook de "poor man's" Kimber kabel kopen (naar beneden scrollen)

edit door Christiaan: link naar niet sponsor weggehaald.

twani

Citaat van: Martin!!! op mei 24, 2013, 23:07:53
Ge je voor kantoen dan heeft hifi-supply ook het nodige in huis (overigens niet de forum sponsor van het sample pack)!
Katoen zou 'm kunnen worden maar eerst nog eens afwachten wanneer mijn reeds eerder bestelde spulletjes daar vandaan binnenkomen :devil:

Martin!!!

#5378
Citaat van: twani op mei 24, 2013, 23:09:19
Je kunt er ook de "poor man's" Kimber kabel kopen (naar beneden scrollen)

edit door Christiaan: link naar niet sponsor weggehaald.

Zie er ook zeer veel Vicol-achtigen tussen zitten voor een habbekrats........
mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: twani op mei 24, 2013, 23:11:14
Katoen zou 'm kunnen worden maar eerst nog eens afwachten wanneer mijn reeds eerder bestelde spulletjes daar vandaan binnenkomen :devil:

Ik denk dat katoen "te dik" wordt de Telegärtner RJ47 biedt ruimte tot en met een doorsnede van 9mm

ook mooi:

http://www.techflex.nl/general-purpose-flexo-pet-c-41_46.html

maar wat voor kleur zou ik nu nemen mmmm
mainly British stuff

twani

Citaat van: Martin!!! op mei 24, 2013, 23:16:10
Zie er ook zeer veel Vicol-achtigen tussen zitten voor een habbekrats........
Laat Frank dat maar niet zien... :D.  Men, wat een snoepwinkel :inlove:


YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 24, 2013, 23:11:14
Katoen zou 'm kunnen worden maar eerst nog eens afwachten wanneer mijn reeds eerder bestelde spulletjes daar vandaan binnenkomen :devil:

:o Nog steeds niet....?  Iets met een Nuforce USB kabel toch  ;)   
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op mei 24, 2013, 23:19:59
Ik denk dat katoen "te dik" wordt de Telegärtner RJ47 biedt ruimte tot en met een doorsnede van 9mm

ook mooi:

http://www.techflex.nl/general-purpose-flexo-pet-c-41_46.html

maar wat voor kleur zou ik nu nemen mmmm

Ik denk dat het toch wel gaat lukken hoor Martin, met die katoenen kabelsleeve  ;)  Zelfs met de Belden 1885 (die redelijk fors is) heb ik nog voldoende ruimte in de Telegartner connector.
Het achterste zwarte kunststof klepje (klemmechanisme/trekontlasting)  is bij mij tot het laatste ''klikje'' aangedrukt, wat dus betekent dat er nog een grotere diameter gehuisvest kan worden.
Ik verval misschien in herhaling, maar ik blijf het top connectoren vinden  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

http://www.hifi.nl/artikel/20588/Naim-DAC-V1-en-NAP-100-Little-Objects-Of-Desire.html

Leuke review van de Naim V1 dac en de NAP 100 versterker  ;)

@Martin!!!  ''Jouw'' Supernait komt ook in het verhaal voor..... 8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei 25, 2013, 00:37:45
:o Nog steeds niet....?  Iets met een Nuforce USB kabel toch  ;)
Inderdaad Jan, scherp ;)

YamahaRXV

#5386
Vanmorgen ging mijn voordeurbel en ik vroeg mij af wie dat nou kon zijn zo redelijk vroeg op de zaterdagochtend, maar al snel bleek het iemand te zijn die ik liever zag komen dan gaan.... ''Onze'' vaste pakketbezorger van PostNL stond met een grote doos voor de deur waar niets anders dan mijn verwachte Teradak lineare voeding in zou kunnen zitten en al snel bleek het zo te zijn omdat de bezorger mij een rekening overhandigde met daarop inklaringskosten en BTW. De kosten voor het uit Taiwan verzonden item waren bepaald op € 17,50 inklaringskosten en € 24,00 BTW.
Nadat de door mij verschuldigde kosten waren afgerekend ben ik snel naar binnen gegaan om als een blij kind de doos open te maken. Mijn ''mailvriend'' en head engineer Michael Li van Teradak bleek zich keurig aan zijn afspraken gehouden te hebben; in de voeding zat alles keurig gemonteerd zoals ik het gevraagd had en ook zat er een zeer mooie getwiste DC powercable bij met zilveren aders en mooie degelijke 2 pins DIN connector  :tongue2:

Nadat ik de voeding had gepositioneerd naast de SU en gekoppeld aan de Furutech FP-3TS20 netkabel met Iego connectoren ben ik eerst de uitgaande spanning van de voeding gaan meten. Deze gaf netjes 12,1 volt (onbelast) aan dus er was in ieder geval geen sprake van evt. overspanning voor de Mac Mini.
Toen was het zover om de MM te gaan ontleden; moederboard, SSD, ventilator, wifi antenne unit, voeding etc. moesten worden gedemonteerd en verwijdert om uiteindelijk een kale aluminium behuizing over te houden waaruit als laatste de originele geschakelde voeding verwijdert kon worden.
Al met al een geduldig werkje waarbij je zeker de rust en kalmte moet bewaren om geen schade te berokkenen  ???
Nadat de voeding verwijdert was ben ik de originele kabelboom van moederboard naar voeding gaan aanpassen. De originele kabelboom heeft een negen aderige connector waarvan er 4 aders ''+" zijn en 4 aders die ''-" zijn, de overige (middelste) van de connector wordt niet gebruikt en kan dus afgedekt worden met tape etc.
De mooie bijgeleverde kabel gaat nu rechtstreeks (zonder female paneel connector) de MM in en is dus zorgvuldig gesoldeerd aan de doorgeknipte kabelboom die naar het moederboard gaat.
Daarna was het zaak om alles weer netjes in mekaar te gaan zetten en te kijken (of beter gezegd horen) wat deze toch wel ingrijpende upgrade klankmatig zou gaan geven  :angel:

Na de voeding ingeschakeld te hebben en een controle uitgevoerd te hebben of alles correct werkte ben ik er eens voorzichtig voor gaan zitten om te kijken of er klankmatige verschillen waarneembaar zouden zijn t.o.v. de set up met de standaard geschakelde voeding.....
En die verschillen zijn er wel degelijk  :o  De dingen die als eerste bijna meteen opvallen zijn met name de toename van hoogte van de plaatsing van vocalen, strakkere laagweergave, meer diepte in het beeld en vooral een beduidend bredere stage met nog wat betere scheiding tussen vocalen en instrumenten.
Bij live nummers valt het vooral op dat de achtergrondgeluiden van publiek (gejuich, applaus, fluiten) nog meer 3D achtig te horen zijn.
Volgens Michael Li van Teradak moet de voeding eerst nog 48 uur inspelen voordat deze zijn optimale performance geeft dus dat gaat mogelijk nog wat meer opleveren...

Al met al een zeer mooie en erg geslaagde upgrade waarbij ik volmondig kan zeggen dat de MM nu in vol upgrade ornaat de interne UPnP streamer compleet door het stof laat bijten.  Laat die shoot out maar komen nu... 8)


Interne voeding verwijdert en power cable aan moederboard connector verbonden.
(De plek waar de kabel met 2 blauwe aders te zien zijn, is de plek waar de originele voeding zat  ;))





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

In één woord WAUW :worship:

Wat zie ik nu? Een zilveren faceplate? :o.  Is de "black bible" in de kast gezet? :P

YamahaRXV

Mooi zilver is (ook) niet lelijk Theo  :P
Ik heb wel overwogen om het front evt. zwart te laten anodiseren of zelf te spuiten, maar de vrouw des huize zegt dat ze het zo ook best mooi vind en dat het in ''evenwicht'' is met de kleur van de MM  ::)

Ach, mag ze ook eens een keertje ergens in mee beslissen  O0

Het enige wat ze niet mooi vind is de kleur en de felheid van het ledje op het front......dat moet Naim groen worden en minder fel  :withstupid:
Daar kan ik het wel mee eens zijn.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Jouw vrouw is van de details, maar daar is niets mis mee. Ik hoop dat mijn vriendin op de dagdat ik van speakers wissel iets minder van de details is  :D.

Voorts weer een uitgebreid verslag, direct inclusief fotos van jouw aanwinsten; hulde :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

#5390
Citaat van: Xander32 op mei 25, 2013, 18:56:38
Jouw vrouw is van de details, maar daar is niets mis mee. Ik hoop dat mijn vriendin op de dagdat ik van speakers wissel iets minder van de details is  :D.

Voorts weer een uitgebreid verslag, direct inclusief fotos van jouw aanwinsten; hulde :thumbs-up:.

Sander, volgens mij heb jij je vriendin al lang zover ''bespeeld'' dat zij zeker een oogje dicht zal knijpen als het op hét moment van details aan zal gaan komen... :P :D

Morgen krijg ik trouwens de man met het ''factor 3 accent'' (jou wel bekend  ;D) op visite met zijn MM, volgens mij is hij erg nieuwsgierig naar het vergelijk.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 25, 2013, 17:57:09
In één woord WAUW :worship:

En nog een paar plaatjes voor de geïnteresseerden onder ons  :pompom:
(hopelijk vervuil ik Theo z,n topic niet teveel zo...  ;D)









Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op mei 25, 2013, 21:01:09
....
Morgen krijg ik trouwens de man met het ''factor 3 accent'' (jou wel bekend  ;D) op visite met zijn MM, volgens mij is hij erg nieuwsgierig naar het vergelijk.
Ik bun aller bastends benejd naor den uutslag daor van!


:D



...iets met accent he?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei 25, 2013, 21:32:17
Ik bun aller bastends benejd naor den uutslag daor van!


:D



...iets met accent he?

:o :withstupid:    :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Xander32 op mei 25, 2013, 21:32:17
Ik bun aller bastends benejd naor den uutslag daor van!


:D



...iets met accent he?
Wat is dat voor "geknauw" in het topic van een Ras Haarlemmer ;D. Er wordt geroepen dat Haarlemmers het meest beschaafde ABN spreken :D


En nee Jan, met zulke plaatjes vervuil je het topic echt niet, prachtig werkelijk. Ben je gelijk van die malle positie van de inlet pal naast de RJ 45 connector af zie ik :clapping:

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 25, 2013, 23:30:47
En nee Jan, met zulke plaatjes vervuil je het topic echt niet, prachtig werkelijk. Ben je gelijk van die malle positie van de inlet pal naast de RJ 45 connector af zie ik :clapping:

Dacht wel dat je de plaatjes kon waarderen  :P

Die positie van de ''figure 8'' inlet is inderdaad een minder praktisch dingetje bij de MM als je wat meer/beter wilt dan een standaard figure 8 connector. Zeker als je een RJ 45 connector van het type Telegartner gaat gebruiken.
Met een beetje aanpassen en een standaard RJ 45 connector gaat het wel (zie ook de door mij aangepaste Furutech figure 8 Gold), maar de recente upgrade naar een externe voeding is (naast klankmatig) ook zeker een voordeel op dat punt.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Jan, omdat de resultaten best indrukwekkend zijn (de SU wordt immers "getopt" als streamer) is het misschien een idee om even een lijstje te maken met de mods die je nu hebt verricht, een soort samenvatting (how to by J.F.) tot nog toe...

Uiteraard volg ik je nauwgezet (het is tenslotte ons eigen topic :P) maar zelfs ík heb moeite om ze allemaal nog uit elkaar te houden, jij gaat namelijk zó snel :worship: :D

Er is denk ik onder de lezers/geïnteresseerden wel behoefte aan zo'n overzichtje, temeer ook nu anderen bij jou hebben geluisterd en de MM inderdaad, als zijnde béter dan de SU, hebben gekwalificeerd ;)

twani

Voor de mensen die dit stukje "huisvleit" nog niet kennen en een stille (dedicated audio?) pc in de huiskamer willen :P


http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=197139

Open ook even de youtube filmpjes ;)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op mei 26, 2013, 08:39:07
Voor de mensen die dit stukje "huisvleit" nog niet kennen en een stille (dedicated audio?) pc in de huiskamer willen :P


http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=197139

Open ook even de youtube filmpjes ;)
Cool! Ik vind bittech een prima site met goed geschreven artikelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

#5399
Mooi dat je de TeraDak nog voor het bezoek van mijn naamgenoot in huis hebt.

Gaaf om te lezen hoe snel je het inmiddels ook "draaiende" hebt staan :headbanging: en het ook nog eens aan je verwachtingen voldoet!

Veel plezier vanmiddag, ik kijk nu al uit naar de verslagen!

:popcorn:
mainly British stuff