A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op mei 10, 2013, 23:00:42
Ja, en wordt het onschuldige tukkie een ware nachtmerrie.... :wacko:  :D

Korte feedback over het album Excavation  ;)  De luisteraar moet eerst een lichte hartaanval ondergaan bij de inzet van het nummer ''Miste''..... ???  Ik zeg: fijne muziek hoor  :crazy:

U raadt het al: dit is geen hapklaar werk, noch leent 'Excavation' zich tot beluisteren zonder mind check. Koptelefoon, okee. Maar best niet voor het slapen gaan. Dit is niet donker, wel gitzwart. Toch wordt het tweede deel van 'Excavation' stelselmatig lichter via industrialklanken en het epische 'The Mirror Reflecting (Part Two)', om tot slot uit te monden in een soort new wave/goth ambientsfeer met 'The Drop' (ironische titel, we presume?). Voordien moet de luisteraar nog een lichte hartaanval ondergaan bij de inzet van 'Miste'. Dit is hardcore en genadeloos, tot op het bot. Muziek die tot het essentiële overgaat en als het ware voor je ogen een klankkleur schildert.

Voor de liefhebbers (waar ik zeker niet toe behoor  :nowink:): http://www.youtube.com/watch?v=RLZsD1lwGVs

(ik kreeg net nog bij het zeer kort beluisteren van het nummer van mijn vriendin de opmerking te horen dat dit muziek voor psychopaten en satanisme aanhangers is  ??? :D)
Ik heb wel wat losgemaakt... :crazy: Mooie review, heb je het album dus helemaal afgeluisterd?

Haha, na je laatste zin, word ik nu écht nergens meer uitgenodigd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

#5126
Iets voor jou Jan?!
Adam – bekend van de grote en de nog grotere luidsprekers – pakt uit met elektronica op de beurs. Op de foto de fraaie CS250 monoblok.

In combinatie met de streamer die je wel erg goed bevalt :-X

Lees meer : http://www.hifi.nl/artikel/20554/Mnchen-in-beeld.html#ixzz2T0P2EQOU

Deleted Member 2

#5127
foutje, 2 x

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 11, 2013, 19:24:25
Ik voorspel dat de superuniti het bij Jan de langste tijd heeft gehad.  :o

Dit is de oorzaak:
Adam – bekend van de grote en de nog grotere luidsprekers – pakt uit met elektronica op de beurs. Op de foto de fraaie CS250 monoblok.

In combinatie met de streamer die hem wel erg goed bevalt :-X

Je weet het niet, je weet het niet :confused:

Lees meer : http://www.hifi.nl/artikel/20554/Mnchen-in-beeld.html#ixzz2T0P2EQOU

En dan aansturen met deze voorversterker Henk ?  ;)



Ik heb het merk Adam Audio hoog staan qua weergave, kwalitatief hoogwaardige afwerking, en toch ook wel een beetje eigenzinnigheid, maar de Superuniti i.c.m. de Adam Pencil,s bevalt nog zeer goed hoor. Daarbij is de afgebeelde versterker niet helemaal mijn smaak optisch gezien... Je heb wel gelijk dat die ''ene'' streamer mij zeker erg goed bevalt, want die maakt het de interne streamer van de SU wel erg lastig... :headbanging:

Als, als....er nog eens wat anders na de Superuniti zal komen is het iets waarvan de oprichter cq eigenaar zijn voornaam met Nelson begint  8)
Vergezelt van de Pencil,s , die streamer die mij erg goed bevalt, en misschien wel de dac die ik hier een tijdje in huis heb gehad en waarvan zijn heerlijke muzikale en ritmische weergave nog steeds in mijn hoofd zit  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Laat ik dat nou ook in het vizier hebben. Nog niet gePasseerd hoor.
Het kwam door mijn zoektocht naar mooie phono pre's. En deze mijnheer Nelson heeft een verschrikkelijk mooie in het assortiment. Daarvan ben ik nu de bouwplannen en de verkrijgbaarheid van de onderdelen aan het onderzoeken. Kant en klaar kopen is me te simpel ;D

Overigens bevalt de pearl mij nog zo goed in combinatie met de overige onderdelen dat ik me net als bij de luidsprekers afvraag waarom er iets anders zou moeten komen. Ik denk dat het de invloed is van dit verschrikkelijke forum >:( ;D




YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op mei 11, 2013, 07:31:33
Ik heb wel wat losgemaakt... :crazy: Mooie review, heb je het album dus helemaal afgeluisterd?

Haha, na je laatste zin, word ik nu écht nergens meer uitgenodigd!

Je heb zeker wat losgemaakt Bas  :D  Met het beluisteren van het nummer ''Miste'' heb ik ná mijn vriendin ook mijn 6 jarig zoontje de stuipen op het lijf gejaagd  :angel:
Ik kon mij er niet toe zetten om het hele album af te luisteren. Normaal gesproken ben ik in staat om de meest uiteenlopende genres zelfs met grote interesse te beluisteren, maar met de muziek van The Haxan Cloak bekruipt mij (maar dat is natuurlijk persoonlijk) een gevoel van depressie, ongeluk en ellende terwijl ik normaal gesproken redelijk positief in het leven staat met veel dingen.

Nee, dan ga ik nog liever bij Harry van Dalen (Rhapsody) langs om op de bovenverdieping klanktherapie te volgen; werkt ontspannend en energieverrijkend en heeft een totaal tegenovergestelde werking als het luisteren naar The Haxan Cloak  :D
Mijn vriendin vindt het wel wat en ik heb stiekem een klankschaal voor haar gekocht voor moederdag... O0
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Ik heb vandaag overigens weer wat spulletjes uit china ontvangen. Keurig volgens afspraak en met 0 verzendkosten. :thumbs-up:


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 11, 2013, 22:26:38
Laat ik dat nou ook in het vizier hebben. Nog niet gePasseerd hoor.
Het kwam door mijn zoektocht naar mooie phono pre's. En deze mijnheer Nelson heeft een verschrikkelijk mooie in het assortiment. Daarvan ben ik nu de bouwplannen en de verkrijgbaarheid van de onderdelen aan het onderzoeken. Kant en klaar kopen is me te simpel ;D

Overigens bevalt de pearl mij nog zo goed in combinatie met de overige onderdelen dat ik me net als bij de luidsprekers afvraag waarom er iets anders zou moeten komen. Ik denk dat het de invloed is van dit verschrikkelijke forum >:( ;D

Erg inter''Pass''ant  ahum interessant om te horen Henk  ;)  Ik heb mij ook al diverse keren verdiept in een aantal reviews etc. over Pass producten en interviews met de heer Nelson en het merk spreekt mij enorm aan. Een gescheiden voor-en eindversterker lijken mij zeker wel wat, alhoewel ik ook zeer goed met de int. 150 of de volledig klasse A 30 A zou kunnen leven. Laatstgenoemde schijnt trouwens nog beter te klinken als de int. 150.
Ik heb het gevoel/verwachting (maar dat kan in werkelijkheid tegenvallen natuurlijk...) dat een Pass int. 150 met Burson DA-160 of liever de Conductor dac wel eens een heerlijk spelende combi kan zijn  :inlove: Die streamer die mij heel goed bevalt kan mooi blijven staan  :pompom:  (Laat de aankoop van deze streamer met tweaks nou misschien net met voorbedachte rade zijn geweest.... 8))

Ik denk dat jij met de KI Pearl een erg goede match heb gevonden met de rest van de keten in je set  ;) Ook heb je deze match natuurlijk nog een gedeelte kunnen beinvloeden door toevoeging van ''geselecteerde'' bekabeling etc.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 11, 2013, 22:44:25
Ik heb vandaag overigens weer wat spulletjes uit china ontvangen. Keurig volgens afspraak en met 0 verzendkosten. :thumbs-up:

Kijk, dat geeft de burger (mijn persoontje) moed  8)  Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe mijn bestelling verder gaat verlopen.
Als mijn voedinkje klaar is gaat hij op transport en krijg ik van meneer M. Li de track trace code.
Hij begreep wel dat ik geen zin heb om invoerrechten of extra tax te betalen en dus zou de voeding als ''repaired item'' verstuurd worden  ;)

Het kan mij niet snel genoeg gaan, want mijn tweakvingers jeuken alweer  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 11, 2013, 23:01:29
Kijk, dat geeft de burger (mijn persoontje) moed  8)  Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe mijn bestelling verder gaat verlopen.
Als mijn voedinkje klaar is gaat hij op transport en krijg ik van meneer M. Li de track trace code.
Hij begreep wel dat ik geen zin heb om invoerrechten of extra tax te betalen en dus zou de voeding als ''repaired item'' verstuurd worden  ;)

Het kan mij niet snel genoeg gaan, want mijn tweakvingers jeuken alweer  :pompom:

Het zal ongetwijfeld goed gaan.
Maar bedenk wel dat er ongeveer 1 miljard chinezen zijn waarvan er 1 iets aan mij geleverd heeft en dat prima heeft gedaan....... :unsure:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 11, 2013, 23:23:07
Het zal ongetwijfeld goed gaan.
Maar bedenk wel dat er ongeveer 1 miljard chinezen zijn waarvan er 1 iets aan mij geleverd heeft en dat prima heeft gedaan....... :unsure:

Ik wacht het maar vol goede hoop af  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Om toch enigszins in het kader van de topic titel van twani te blijven heb ik maar besloten om 20 m. Belden Cat. 7  kabel en een 5 poorts Megabit Netgear switch te bestellen  :pompom:
Het wordt dus zelf lengtes maken en connectoren confectioneren aan de kabels.

Ik heb urenlang vele cat.7 kabels zitten vergelijken qua specs, maar de betreffende Belden heeft (op papier) erg mooie waarden als het gaat om weerstand etc.
Lapp heeft ook nog de goed bekend staande Unitron cat.7 in zijn pakket, maar deze laat op papier wat minder gunstige specs zien dan de Belden en is ook een stuk stugger.

Van de router naar de Netgear switch zal zo,n 10 meter benodigd zijn, de NAS naar switch zo,n 3 meter, en tot slot vanaf de MM en de SU 2x 1 meter naar de switch die aan de wand achter het audiomeubel bevestigd zal worden.

In eerste instantie had ik niet zo,n geloof in de verschillen tussen netwerkkabels, maar toen ik vanavond de (tijdelijke) el cheapo cat 5e achter de MM verwisselde voor een Draka cat.5e was er wel degelijk verschil te horen terwijl het beiden cat.5e betreft  :crazy:
Ik ga er dus maar voorzichtig vanuit dat de nieuwe netwerk set up met Netgear switch en Belden cat. 7 nog wat voordelen gaat opleveren  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

#5140
@JJ: Miste vind ik het beste nummer, juist daarom. Maar even genoeg erover. Ik geloof sterk in preventie binnen de geestelijke en lichamelijke gezondheidszorg, dus laat ik dit album nou niet teveel promoten... ;)

@Henk: Ik moet dus nog oppassen dat ik niet te laat bij jou langskom? Voor je het weet, heb je Pass Labs in je set staan... :devil:

@Sander: Een netwerkkabel is zeker fine-tuning, maar was toch stomverbaasd dat ik überhaupt verschil hoorde. Wat invloed betreft is het voor mij iets onder een digitale interlink.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 12, 2013, 09:31:43

@Henk: Ik moet dus nog oppassen dat ik niet te laat bij jou langskom? Voor je het weet, heb je Pass Labs in je set staan... :devil:


Dat gaat nog wel even duren. Het gaat om de phono pre. Ik zal eerst nog wat moeten utzoeken en het selectyeren en verzamelen van alle onderdelen vergt zeer veel tijd. De meeste bouwers zijn er een jaar mee zoet....Een soort hobbie in de hobbie dus ;)

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op mei 12, 2013, 09:45:03
Dat gaat nog wel even duren. Het gaat om de phono pre. Ik zal eerst nog wat moeten utzoeken en het selectyeren en verzamelen van alle onderdelen vergt zeer veel tijd. De meeste bouwers zijn er een jaar mee zoet....Een soort hobbie in de hobbie dus ;)
Een jaar mee zoet... Nou, dan red ík het zelfs nog wel om iets met je af te spreken!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 12, 2013, 09:31:43
....

@Sander: Een netwerkkabel is zeker fine-tuning, maar was toch stomverbaasd dat ik überhaupt verschil hoorde. Wat invloed betreft is het voor mij iets onder een digitale interlink.
Ik verbaas mij in dit wereldje niet heel erg snel meer ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#5144
Zeg vrienden! Kan ik niet eens even rustig vanuit Kroatië terugrijden zonder dat mijn eigen topic 2 pagina's verder is :P

Gisteren 3 uur op de snelweg A3 in Duitsland stilgestaan door een zwaar ongeval, minder dus :nopompom:

De Burson Jan, staat bij mij op de to do list zodra de Asynchrone versie er is, staat deze hier thuis ;)

Ik zal je wel even een pm sturen voor het juiste type Belden, kan ik ook aan de gang ;D

Tja, en dan Nelson Pass....in mijn laatste nummer "Stereo" dat ik op vakantie heb stúkgelezen :D staat een dubbeltest met daarin de"First Watt" 14 watt en een MF versterker met 1400 watt, de Pass won dit vergelijk........

De set die de testers van het blad afgelopen weken waanzinnig had geboeid (niet op het specsvlak maar vooral de "fun"/"muziekmaak" gebied) bestond uit jawel... de Lumin Netwerkspeler, de Nelson First Watt eindbak aangesloten op een setje Klipsch Cornwall III
Hǎo ba, wǒ míngbáileII speakers....

Magistraal vond men het......

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 12, 2013, 10:51:55
Zeg vrienden! Kan ik niet eens even rustig vanuit Kroatië terugrijden zonder dat mijn eigen topic 2 pagina's verder is :P

Gisteren 3 uur op de snelweg A3 in Duitsland stilgestaan door een zwaar ongeval, minder dus :nopompom:

De Burson Jan, staat bij mij op de to do list zodra de Asynchrone versie er is, staat deze hier thuis ;)

Ik zal je wel even een pm sturen voor het juiste type Belden, kan ik ook aan de gang ;D

Tja, en dan Nelson Pass....in mijn laatste nummer "Stereo" dat ik op vakantie heb stúkgelezen :D staat een dubbeltest met daarin de"First Watt" 14 watt en een MF versterker met 1400 watt, de Pass won dit vergelijk........

De set die de testers van het blad afgelopen weken waanzinnig had geboeid (niet op het specsvlak maar vooral de "fun"/"muziekmaak" gebied) bestond uit jawel... de Lumin Netwerkspeler, de Nelson First Watt eindbak aangesloten op een setje Klipsch Cornwall III
Hǎo ba, wǒ míngbáileII speakers....

Magistraal vond men het......

Tja Theo, het gaat hier gewoon door zoals je heb kunnen lezen  :P

Hopelijk hebben jullie zelf geen schade opgelopen door het ongeval op de A3 ? Dat zou wel erg zuur zijn als je van een geslaagde vakantie terugkomt  ???

Wat betreft de Burson; ik weet niet hoe het nu staat met de levering van de Burson Conductor in Nederland, maar dat is een mooi asynchroon dac-je hoor  ;)

De Belden Cat. 7 is besteld i.c.m. een aantal Hirose connectoren en zal zo,n beetje (naar verwachting) a.s. woensdag binnenkomen.
Dat wordt weer even lekker knutselen...  De gehele ''routing'' van het UTP kabelnetwerk hier gaat op de schop want dit zit mij al een tijdje niet lekker.
Er zitten nu 3 lange lengtes van zo,n 30 meter UTP kabel vanaf de router door een elektra buis gepropt waar vroeger de coax kabel van dat gekke UPC doorheen liep.
Vanuit de elektra buis lopen de UTP kabels ook nog eens klem parallel langs twee Hirschman coax kabels van de satelliet schotel.
Verder heb ik al een tijdje problemen dat de NAS met iTunes server soms niet in het netwerk gevonden kan worden; dit blijkt nu (zeer waarschijnlijk) door een brakke connectorverbinding aan de achterzijde van de NAS te komen want met een beetje rommelen aan de connector gaat het LAN ledje van de QNap aan-en uit  :-X
Vanaf de router zal er in ieder geval een zo kort mogelijke lengte Belden cat.7 (vrij) door de kruipruimte gaan en dan aangesloten worden aan de Netgear switch.

Ik heb een tijdje terug nog een stuk op 6Moons zitten lezen over de First Watt  ;) http://www.6moons.com/audioreviews/firstwatt10/j2.html
Meestal vind ik het een wazig gebeuren dat 6Moons, maar ik vond het nu wel een interessant stukje om te lezen. Schitterend om te zien wat voor ''markant'' maar technisch begaafd persoon die Nelson Pass is  :wacko:
Vooral de eerste foto met de ''spraakmakende'' historische persoon op de impressie op de achtergrond aan de muur  :worship:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op mei 12, 2013, 12:12:25
Tja Theo, het gaat hier gewoon door zoals je heb kunnen lezen  :P

Hopelijk hebben jullie zelf geen schade opgelopen door het ongeval op de A3 ? Dat zou wel erg zuur zijn als je van een geslaagde vakantie terugkomt  ???

Wat betreft de Burson; ik weet niet hoe het nu staat met de levering van de Burson Conductor in Nederland, maar dat is een mooi asynchroon dac-je hoor  ;)

De Belden Cat. 7 is besteld i.c.m. een aantal Hirose connectoren en zal zo,n beetje (naar verwachting) a.s. woensdag binnenkomen.
Dat wordt weer even lekker knutselen...  De gehele ''routing'' van het UTP kabelnetwerk hier gaat op de schop want dit zit mij al een tijdje niet lekker.
Er zitten nu 3 lange lengtes van zo,n 30 meter UTP kabel vanaf de router door een elektra buis gepropt waar vroeger de coax kabel van dat gekke UPC doorheen liep.
Vanuit de elektra buis lopen de UTP kabels ook nog eens klem parallel langs twee Hirschman coax kabels van de satelliet schotel.
Verder heb ik al een tijdje problemen dat de NAS met iTunes server soms niet in het netwerk gevonden kan worden; dit blijkt nu (zeer waarschijnlijk) door een brakke connectorverbinding aan de achterzijde van de NAS te komen want met een beetje rommelen aan de connector gaat het LAN ledje van de QNap aan-en uit  :-X
Vanaf de router zal er in ieder geval een zo kort mogelijke lengte Belden cat.7 (vrij) door de kruipruimte gaan en dan aangesloten worden aan de Netgear switch.

Ik heb een tijdje terug nog een stuk op 6Moons zitten lezen over de First Watt  ;) http://www.6moons.com/audioreviews/firstwatt10/j2.html
Meestal vind ik het een wazig gebeuren dat 6Moons, maar ik vond het nu wel een interessant stukje om te lezen. Schitterend om te zien wat voor ''markant'' maar technisch begaafd persoon die Nelson Pass is  :wacko:
Vooral de eerste foto met de ''spraakmakende'' historische persoon op de impressie op de achtergrond aan de muur  :worship:
Kortom; voorlopig zit je weer krap in jouw vrije tijd, al begreep ik dat dit tweaken ook een stukje ontspanning voor jouw brengt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei 12, 2013, 12:20:19
Kortom; voorlopig zit je weer krap in jouw vrije tijd, al begreep ik dat dit tweaken ook een stukje ontspanning voor jouw brengt.

;) En mijn vrije tijd is de laatste tijd al redelijk schaars door drukte (en daardoor vele overuren) op mijn werk. (maar van werken ga je niet dood en onze hobby moet tenslotte ook bekostigd kunnen worden, toch ?)
Maar ik vind het ''tweaken'' erg leuk om te doen hoor; het geeft mij een stukje ontspanning, maar tevens heeft het ook wel wat uitdagends  ::)
Ik maak er graag tijd voor  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Vanaf de router zal er in ieder geval een zo kort mogelijke lengte Belden cat.7 (vrij) door de kruipruimte gaan en dan aangesloten worden aan de Netgear switch.
[/quote]

Welke netwerkkabel ga je gebruiken van de Netgear naar je streamers?
mainly British stuff

YamahaRXV

#5149
Citaat van: Martin!!! op mei 12, 2013, 13:38:11
Vanaf de router zal er in ieder geval een zo kort mogelijke lengte Belden cat.7 (vrij) door de kruipruimte gaan en dan aangesloten worden aan de Netgear switch.


Welke netwerkkabel ga je gebruiken van de Netgear naar je streamers?

Hoi Martin,

Vooralsnog gaat ook hier de Belden voor ingezet worden. Ook de NAS naar Netgear switch zal deze kabel als link krijgen  ;)
De specs van de Belden zijn (zoals al eerder aangegeven) erg goed en ik heb eerlijk gezegd geen zin om astronomische bedragen te gaan betalen voor ''fancy'' uitziende kabels van bepaalde merken die op papier soms nog niet aan de specs komen van de betere ''bulk'' kabels van de ''gevestigde orde'' ???
Daarbij heb ik sterk het idee dat bepaalde merken hun netwerkkabels wel eens bij fabrikanten als Belden, Lapp, van Damme en Draka laten maken, al dan niet met bepaalde specs v.w.b. uiterlijk en connectoren.
Als proef op de som zal ik (als de Belden hier een tijdje ligt) nog wat vergelijkingstestjes gaan doen met bv. Audioquest etc.
Ik vraag mij nu al hardop af of er dan daadwerkelijke verschillen hoorbaar zullen zijn... :angel:

Verder hoop ik volgende week zaterdag (als jij hier kom) alles aangelegd en ''actief''  te hebben  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8