A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

twani


twani

#5051
Citaat van: Onder013 op mei  6, 2013, 20:05:53
zoals eerder gemeld: let op de kwaliteit van de connectoren en kwaliteit van de montage.
Omdat ik Henk z'n opmerking wel degelijk ernstig opneem vraag ik me mbt de "powerbuy" af welke connectoren hier dan op moeten? En net zo belangrijk, wie heeft kennis en tools om profi te monteren?
Tenslotte de vraag hoeveel kilometer er op een rol zit? :D

Hifi Addict

Interessante onderwerpen weer theo  8)

Ik heb wel wat met Belden niet afgeschermde "bonded pair" utp bekabeling. Qua stekkers: TM31P-TM-88P  8)


Hifi Addict

Volgens mij had ik :

Non-Plenum (1700A, 1700R)
Plenum (1701A)

Hier gaat het om iig: http://www.belden.com/pdfs/Techpprs/BondedPair.pdf

twani


Hifi Addict

Teflon vs Polyolefin. Teflon heeft een wat lagere dieelectrische constante, of het uitmaakt? waarschijnlijk niet veel  ::)

YamahaRXV

#5057
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Citaat van: YamahaRXV op mei  7, 2013, 20:47:34
Theo, een ''bulk'' rol Audioquest cat. 7 UTP kabel heeft een lengte van 152 meter en kost € 684,00
Ik doe mee met de ''powerbuy'' met alvast 30 meter, blijft over: 122 meter, wie volgt ?  :D


15 m graag :xmas: :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

YamahaRXV

Citaat van: advr op mei  7, 2013, 20:52:44
15 m graag :xmas: :xmas:

Kijk, dat is mooi  ;)

Blijft er nog 107 meter te ''verdelen''....wie volgt ??  Theo, kan jij nog 107 meter kwijt ?  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hifi Addict

#5060
Die belden kost ongeveer 1 euro   50 cent  ;D de meter en is meer vergelijkbaar met de meicord, zou leuk zijn als iemand ze eens echt kon vergelijken he  8)

twani

Die mogelijkheid ontbreekt ons nog even inderdaad ;)

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei  7, 2013, 20:56:23
Kijk, dat is mooi  ;)

Blijft er nog 107 meter te ''verdelen''....wie volgt ??  Theo, kan jij nog 107 meter kwijt ?  :P
Met een meter of 20 ben ik er ook wel uit denk ik (kan even lastig meten vanuit Pula Kroatië :P)

twani

Wat ik mij even zo afvraag Jan...Welke netwerkabel van Audioquest heeft de "bulk edtion" als basis. Is dat Forest, of wellicht hoger? Een op zichzelf staande uitvoering misschien?

En hoe ziet de opbouw van de "bulkkabel" er uit?

Pff van een vragen weer van mijn kant :blush:

twani


Bas Akkerman

Ik dacht dat de kwaliteit van de netwerkkabel er alleen toe deed ná de switch? Enlighten me, heren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

En nog een mooie netwerkkabel  :pompom:  Van een merk wat ik persoonlijk hoog heb zitten door de vaak uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en neutrale klankeigenschappen  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#5069
De bulk kabel van AudioQuest is het basismodel in de range. De aders bestaan uit koper net zoals die van het basis confectiemodel Pearl.
Ik heb gekozen voor de Forest. Alles in mijn configuratie was al voorzien van standaard cat7 kabel. Stap voor stap ben ik gaan omwisselen met Forest cat7. Dat houdt voor de configuratie in van router (het connectiepunt naar internet) naar switch, van switch naar NAS, van switch naar Touch.
Ten opzicht van de standaard cat7 kabel kon ik een positief verschil vast stellen tussen switch en Touch. Alles was met Forest bekabeld. Vervolgens ben ik Forest gaan vervangen door de standaard cat7. Wederom maakte de verbinding tussen switch en Touch het verschil. Voor mijn eigen gemoedrust heb ik de Forest laten zitten tussen router en switch en uiteraard tussen switch en Touch.

Of het verschil tussen het instapmodel (de bulkkabel) en de forest te horen is weet ik niet.  Of de opstap naar de hogere modellen of cat7 kabels van een andere leverancier beter is weet ik ook niet.

Het verschil tussen de standaard cat7 en de Forest was voor mij heel duidelijk en postief. tochis het moeilijk in woorden uit te drukken. Misschien dat de (te)vaak gebruikte term "het gemak waarmee de muziek wordt gepresenteerd" nog het meest van toepassing is. Misschien zegt het feit dat ik deze kabel niet meer wil missen nog meer.

Hoewel ik wel zeer benieuwd ben hoe de hogere versies in het assortiment van Audioquest klinken, betwijfel ik wel of ik daar vele honderden euros voor over heb. Wie weet ga ik het toch nog eens testen....



YamahaRXV

#5070
Grappig (en ook wel interessant) om op verschillende fora de vele discussies over netwerkkabels te kunnen lezen  :)

Op dit forum praat men zelfs al over klankmatige verbeteringen door een lineare voeding te gebruiken voor een router... :withstupid:  Het moet niet gekker worden...

http://jplay.eu/forum/computer-audio/ethernet-cat-5-or-6-cables-influence-on-sound-quality./
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Onder013 op mei  7, 2013, 22:40:14
De bulk kabel van AudioQuest is het basismodel in de range. De aders bestaan uit koper net zoals die van het basis confectiemodel Pearl.
Ik heb gekozen voor de Forest. Alles in mijn configuratie was al voorzien van standaard cat7 kabel. Stap voor stap ben ik gaan omwisselen met Forest cat7. Dat houdt voor de configuratie in van router (het connectiepunt naar internet) naar switch, van switch naar NAS, van switch naar Touch.
Ten opzicht van de standaard cat7 kabel kon ik een positief verschil vast stellen tussen switch en Touch. Alles was met Forest bekabeld. Vervolgens ben ik Forest gaan vervangen door de standaard cat7. Wederom maakte de verbinding tussen switch en Touch het verschil. Voor mijn eigen gemoedrust heb ik de Forest laten zitten tussen router en switch en uiteraard tussen switch en Touch.

Of het verschil tussen het instapmodel (de bulkkabel) en de forest te horen is weet ik niet.  Of de opstap naar de hogere modellen of cat7 kabels van een andere leverancier beter is weet ik ook niet.

Het verschil tussen de standaard cat7 en de Forest was voor mij heel duidelijk en postief. tochis het moeilijk in woorden uit te drukken. Misschien dat de (te)vaak gebruikte term "het gemak waarmee de muziek wordt gepresenteerd" nog het meest van toepassing is. Misschien zegt het feit dat ik deze kabel niet meer wil missen nog meer.

Hoewel ik wel zeer benieuwd ben hoe de hogere versies in het assortiment van Audioquest klinken, betwijfel ik wel of ik daar vele honderden euros voor over heb. Wie weet ga ik het toch nog eens testen....
Twijfel twijfel twijfel.... De enige constatering die ik écht vaak zie terugkomen is die jij hierboven ook benoemd: "de laatste connectie"! eigenlijk behoorlijk overeenkomstig "powercables".....

Gr.
Theo

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei  7, 2013, 22:56:26
Grappig (en ook wel interessant) om op verschillende fora de vele discussies over netwerkkabels te kunnen lezen  :)

Op dit forum praat men zelfs al over klankmatige verbeteringen door een lineare voeding te gebruiken voor een router... :withstupid:  Het moet niet gekker

Heb jij die nog niet dan? :D

twani

Citaat van: Onder013 op mei  7, 2013, 22:40:14
De bulk kabel van AudioQuest is het basismodel in de range.

Dit spreekt me nu niet direct erg aan :nopompom:

Deleted member

Dit lijken me ook prima kabels: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/992478/DRAKA-Netwerkkabel-RJ45-CAT-6A-SFTP-Zwart-1-m

Draka UC-900 (CAT 7, 1000MHz) met Hirose TM31 connectors (CAT6A)