A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

twani

Al jaren terug Henk, ik was daar heel vroeg bij :P

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei  6, 2013, 11:29:23
Al jaren terug Henk, ik was daar heel vroeg bij :P

Jij blijft me toch vaak weer verbazen ;)

bmateijsen

Citaat van: twani op mei  6, 2013, 11:17:36
Nu zich zo links en rechts op het forum méér of minder "zware" discussies voortslepen, en daaruit voortvloeiend de algemene gedachte zich vormt dat er wel degelijk klankverschillen zijn tussen de diverse netwerkkabels heb ik besloten mij hierin wat verder te verdiepen.

Gaat met name om het stuk na de switch. Dus ik zou kiezen voor 1 netwerkkabel tot de switch en deze CAT 7 nemen, dan een switch plaatsen en daarna de netwerkkabel naar keuze.

CitaatÓók al omdat mijn eerstvolgende project het ínvrezen van "doorvoerbuizen" in de betonnen wand áchter mijn set zal zijn.

Direct stuit ik al op een voor mij onbekende variabele, dit betreft de keuze tussen "solid core" en "stranded" netwerkkabels....

Tevens vraag ik mij dan af wat de mooiste RJ45 connectoren op de markt zijn waarbij mij ook al duidelijk is dat zelfs díe specifiek voor SC of stranded geconstrueerd zijn.

Wat is dan bijv een mooie 100%! Koperen netwerk kabel van de rol?

Audioquest heeft ook netwerkkabels op de rol.

Groet,

Bjorn

Deleted Member 2

Citaat van: bmateijsen op mei  6, 2013, 13:13:22
Gaat met name om het stuk na de switch. Dus ik zou kiezen voor 1 netwerkkabel tot de switch en deze CAT 7 nemen, dan een switch plaatsen en daarna de netwerkkabel naar keuze.

Audioquest heeft ook netwerkkabels op de rol.

Groet,

Bjorn

Ah, Bjorn heeft beter gelezen dan ik. Ik dacht dat je netkabel bedoelde. :closedeyes:

Staaled

Citaat van: Onder013 op mei  6, 2013, 11:25:24
Theo,

Ik heb de ervaring opgedaan dat één type kabel voor de verschillende onderdelen van je set niet optimaal is. Waarom probeer je niet gewoon wat combinaties?
Is je verdeelblok en mogelijk de aparte audiogroep al up and running? Zo niet zou daar eerst energie in steken.
Mijn ervaring is juist dat er synergie optreedt zodra je het bij één fabrikant houdt,"het valt op z'n plek".
Dat hoeft echter inderdaad niet hetzelfde type te zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted Member 2

Citaat van: Hipster op mei  6, 2013, 13:57:04
Mijn ervaring is juist dat er synergie optreedt zodra je het bij één fabrikant houdt,"het valt op z'n plek".
Dat hoeft echter inderdaad niet hetzelfde type te zijn.

inderdaad wel één merk, maar niet hetzelfde type

twani

 En wat kost de Audioquest van de rol per meter? En welke RJ45 raden jullie dan aan?

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei  6, 2013, 14:37:30
En wat kost de Audioquest van de rol per meter? En welke RJ45 raden jullie dan aan?

cat 7. Ik betwijfel of het verstandig is om van de rol te kopen. De connector en de wijze waarop deze gemonteerd is, is nogal kritisch bij cat7. Zoals Bjorn al aangaf is het beter om een switch te plaatsen (dicht bij je apparatuur. Tot de switch gwoon cat7 kant en klaar op lengte en na de switch eens gaan experimenteren met diverse types cat7. Een voorbeeld is Audioquest in alle soorten en prijzen, maar er zijn meerdere aanbieders. het voordeel van de switch is dat je na die switch korte stukken nodig hebt. Ik zou die switch overigens uitsluitend gebruiken voor audio en niet alle verdere netwerkaansluitingen.

twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  6, 2013, 14:37:30
En wat kost de Audioquest van de rol per meter? En welke RJ45 raden jullie dan aan?

Als ik mij niet vergis komt de cat. 7 van Audioquest op € 4,50 p/m  ;)

Als Bjorn nou eens een rol Audioquest bestel (plus bijbehorende RJ 45 connectoren) dan kunnen we een ''power buy'' doen.... :P
Ik doe in ieder geval wel mee  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op mei  6, 2013, 19:06:07
Als ik mij niet vergis komt de cat. 7 van Audioquest op € 4,50 p/m  ;)

Als Bjorn nou eens een rol Audioquest bestel (plus bijbehorende RJ 45 connectoren) dan kunnen we een ''power buy'' doen.... :P
Ik doe in ieder geval wel mee  :)
Ik wil eerst zelf vergelijken. :P En eigenwijs ben ik niet. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Lazybird

Ik heb sinds een week vi BBG de AQ vodka het doet toch wat met het geluid, zijde zacht hoog, verfijnd geluid. Ik wissel af met een reguliere Cat 6 en er is voor beide kabels wat te zeggen. Ik zou zeker gaan experimenteren ben erg benieuwd naar wat jij lekker vind klinken. 
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei  6, 2013, 19:06:07
Als ik mij niet vergis komt de cat. 7 van Audioquest op € 4,50 p/m  ;)

Als Bjorn nou eens een rol Audioquest bestel (plus bijbehorende RJ 45 connectoren) dan kunnen we een ''power buy'' doen.... :P
Ik doe in ieder geval wel mee  :)

zoals eerder gemeld: let op de kwaliteit van de connectoren en kwaliteit van de montage.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei  6, 2013, 20:05:53
zoals eerder gemeld: let op de kwaliteit van de connectoren en kwaliteit van de montage.

Daar heb je wel een punt  ;)  Het aanbod van geschikte connectoren is redelijk ''mager'' te noemen en het monteren van de RJ 45 connectoren is een geduldig en (best wel) lastig werkje. Ik heb een tijdje geleden zelf nog wat goede Draka cat. 5e UTP kabel aan RJ 45 connectoren bevestigd, maar ondanks de uitstekende gereedschapkit van Fluke vond ik het toch een erg tijdrovend werk.
Ik ben zelf van plan om op korte termijn een goede Netgear switch aan te schaffen en deze primair te koppelen met een mooi geprijsde cat. 7 kabel (lengte 15 m.!) aan mijn TP Link router.
Eén van de forumsponsors verkoopt deze, en ze zijn nog redelijk betaalbaar. Vanaf de Netgear switch wil ik dan met bv. Audioquest UTP naar de Superuniti, Mac mini en NAS.
Dit hoeven (gelukkig) geen super lange lengtes te zijn (ca. 1,5 m.)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

evilniek

Ik heb sinds kort een kabeltje van Meicord, mechanisch gezien heel degelijk. Niet heel goedkoop, maar wel te doen wat mij betreft.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

twani

Citaat van: evilniek op mei  6, 2013, 21:27:05
Ik heb sinds kort een kabeltje van Meicord, mechanisch gezien heel degelijk. Niet heel goedkoop, maar wel te doen wat mij betreft.
Meicord schijnt welhaast "Walhalla" te zijn volgens duitse testen, heb ik ook al eerder een gepost.
Klonk in een vergelijkingstest met concurrenten veruit het best ;)

Grappig genoeg constateerde men dat juist deze Meicord van het ónafgeschermde type is, dit itt zijn medestanders......

twani

Wordt ook geleverd met "meetprotocol" ;)

twani

#5042
Deze dus.



YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  6, 2013, 22:02:46
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=Meicord&_sacat=0&_from=R40

Hmm, verkopers uit Engeland... heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee  :(

Dan liever rechtstreeks uit Duitsland bestellen, daar heb ik juist weer (hele) goede ervaringen mee; lekker vlot, punctueel en betrouwbaar die duitsers  :)

http://neu.meicord.de/shop/MeiCord-opal:::1.html?language=en
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#5046
Van het Linn forum  ;)
http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=14490&page=16

Well, my Meicord ethernet cables came in today. Great packing, measurement protocols (in German) included. Nice stiff cables.

Played my reference songs, switched the cables and played the reference songs again.

I can confirm that there is indeed an enhancement of the sound. I can not easily discribe this, but the music "flows" much better. I have the impression that the "highs" are much more pronounced than before (although I was already using a cat7 cable).

Nice upgrade. Thanks for the tip.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#5047
Citaat van: YamahaRXV op mei  6, 2013, 22:33:34
Hmm, verkopers uit Engeland... heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee  :(

Dan liever rechtstreeks uit Duitsland bestellen, daar heb ik juist weer (hele) goede ervaringen mee; lekker vlot, punctueel en betrouwbaar die duitsers  :)

Ga dóór Jan, ik ben half Duits dat wist je toch :P Ik ben zoooooh betrouwbaar ook :angel:

bmateijsen

Citaat van: YamahaRXV op mei  6, 2013, 19:06:07
Als ik mij niet vergis komt de cat. 7 van Audioquest op € 4,50 p/m  ;)

Als Bjorn nou eens een rol Audioquest bestel (plus bijbehorende RJ 45 connectoren) dan kunnen we een ''power buy'' doen.... :P
Ik doe in ieder geval wel mee  :)

Als iemand die powerbuy op wil starten, wil ik hem best leveren ;). Degene die de powerbuy opstart, doet dan ook verzending/ distributie naar de afnemers.

advr

Met die powerbuy wil ik ook wel meedoen. Ik heb al Cat7 liggen (gemonteerd door KPN technici) maar wil het verschil ook wel eens uitproberen.  :bigsmile:

De Cat7 bracht in ieder geval ook snelheidswinst (streamen video) tov een Cat6 kabel. Echt verchil in geluid kon ik niet ontdekken.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster