A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

twani

Lees ik daar nou een stukje "berusting" in het antwoord van Garmt ;D.

garmtz

Ik blijf het omslachtig vinden, maar had niet gedacht dat de interne streamer zo easy te kloppen zou zijn. Zegt meer over de interne streamer dan de Mac Mini overigens...

garmtz

Ik blijf het omslachtig vinden, maar had niet gedacht dat de interne streamer zo easy te kloppen zou zijn. Zegt meer over de interne streamer dan de Mac Mini overigens...

Bas Akkerman

Zo aan de zijlijn, met een kop thee, een beetje mee gelezen de laatste tijd. Interessant leesvoer, zeker in het licht van mijn toekomstige plannen om verschillende streamingmogelijkheden te testen. Of geef ik hiermee aan dat ik lui ben en een ander de kolen uit het vuur laat halen? :dozingoff: ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 09:59:04
Zo aan de zijlijn, met een kop thee, een beetje mee gelezen de laatste tijd. Interessant leesvoer, zeker in het licht van mijn toekomstige plannen om verschillende streamingmogelijkheden te testen. Of geef ik hiermee aan dat ik lui ben en een ander de kolen uit het vuur laat halen? :dozingoff: ;D

Mag ook wel eens... :)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op maart 30, 2013, 10:39:28
Mag ook wel eens... :)
Haha, zo had ik het nog niet gezien. We hebben mooi werk afgeleverd Garmt als ik de beide grijnzen gisteren in gedachten neem.

Terug naar het onderwerp, mocht de mogelijkheid er zijn, dan ga ik echt de verschillende streamingmogelijkheden uitvoerig testen. Lijkt me een leuke onderneming! En mogelijk interessant voor degenen die over een jaar nog op het forum zitten... :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 10:52:32
En mogelijk interessant voor degenen die over een jaar nog op het forum zitten... :laugh:

Alleen daarom al blijf ik nog wel een jaartje hangen.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op maart 30, 2013, 09:07:15
Ik blijf het omslachtig vinden, maar had niet gedacht dat de interne streamer zo easy te kloppen zou zijn. Zegt meer over de interne streamer dan de Mac Mini overigens...

Is die interne streamer van Naim dan volgens jou zo slecht? Of interpreteer ik je boodschap niet juist?

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 10:52:32
Haha, zo had ik het nog niet gezien. We hebben mooi werk afgeleverd Garmt als ik de beide grijnzen gisteren in gedachten neem.

Vertel...............  :popcorn:
mainly British stuff

atie

Citaat van: garmtz op maart 30, 2013, 09:07:59
Ik blijf het omslachtig vinden, maar had niet gedacht dat de interne streamer zo easy te kloppen zou zijn. Zegt meer over de interne streamer dan de Mac Mini overigens...

waarom?
het is toch ook net alsof de Macmini maar niks voorstelt , he .
Is er eindelijk een onafhankelijk waarnemer die aangeeft dat de MM een befaamd merkstreamer "verslaat" , ligt het weer niet aan de MM.....
Kweet denk ik genoeg, denk er maar het mijne van



garmtz

Citaat van: atie op maart 30, 2013, 12:03:35
waarom?
het is toch ook net alsof de Macmini maar niks voorstelt , he .
Is er eindelijk een onafhankelijk waarnemer die aangeeft dat de MM een befaamd merkstreamer "verslaat" , ligt het weer niet aan de MM.....
Kweet denk ik genoeg, denk er maar het mijne van

Ik denk dat je wellicht niet goed hebt gelezen... Ik zeg hier toch nergens iets negatiefs over de Mac Mini? In tegendeel! Blijkbaar heeft deze een enorme potentie, die zo groot is dat een interne UPnP streamer wordt verslagen. En dat zegt naar mijn idee meer over de interne streamer: namelijk dat daar bij Naim nog potentie blijft liggen... Hoe eerlijk wil je het hebben van een Naim dealer? Denk daar ook gerust maar het jouwe van... ;)

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op maart 30, 2013, 09:07:59
Ik blijf het omslachtig vinden, maar had niet gedacht dat de interne streamer zo easy te kloppen zou zijn. Zegt meer over de interne streamer dan de Mac Mini overigens...

Ben ik wel met je eens hoor, zeker met software als Amarra wat de MM heerlijk laat klinken, maar echt "sucks" v.w.b. aanwezige bugs in de software en daardoor gewoon onbetrouwbaar werkt.
Klankmatig gezien zou ik er wel € 159,00 (met korting !) over hebben, maar het is teveel geld voor een programma wat (nog) instabiel is.
Net was ik aan het luisteren naar de verbeteringen die de Squeeze Upgrade voeding voor de V-Link laat horen (meer dan subtiel te noemen) en dan is er plotseling geen weergave meer te bespeuren  :-X
Daarna Pure Music ingeschakeld en dat speelt dan vervolgens net zo probleemloos als de "kale" iTunes variant, zeker met de memory play functie ingeschakeld.

Er is overigens niets mis met de interne streamer van de SU, alleen wat detailweergave en resolutie betreft gaat de MM naar mijn gevoel net een stapje verder, zeker nu met BOTW voeding op de V-Link.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op maart 30, 2013, 12:14:20
Er is overigens niets mis met de interne streamer van de SU, alleen wat detailweergave en resolutie betreft gaat de MM naar mijn gevoel net een stapje verder, zeker nu met BOTW voeding op de V-Link.

Nu is het nou net een beetje 'Naims' om de laatste details juist te laten voor wat ze zijn en meer te focussen op de algehele lijn in de muziek. Dus je bent het Naimse er misschien wat van af aan het halen nu?

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op maart 30, 2013, 12:09:09
Ik denk dat je wellicht niet goed hebt gelezen... Ik zeg hier toch nergens iets negatiefs over de Mac Mini? In tegendeel! Blijkbaar heeft deze een enorme potentie, die zo groot is dat een interne UPnP streamer wordt verslagen. En dat zegt naar mijn idee meer over de interne streamer: namelijk dat daar bij Naim nog potentie blijft liggen... Hoe eerlijk wil je het hebben van een Naim dealer? Denk daar ook gerust maar het jouwe van... ;)

Dan heb ook ik je verkeerd geïnterpreteerd.

notoxus

Citaat van: garmtz op maart 30, 2013, 12:17:00
Nu is het nou net een beetje 'Naims' om de laatste details juist te laten voor wat ze zijn en meer te focussen op de algehele lijn in de muziek. Dus je bent het Naimse er misschien wat van af aan het halen nu?

Of je nu de "zwakke" punten aan het verbeteren bent van de Naim of juist de sterke punten aan het afvlakken bent.. Ik vind het mooie kijk op de zaak!
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op maart 30, 2013, 12:17:00
Nu is het nou net een beetje 'Naims' om de laatste details juist te laten voor wat ze zijn en meer te focussen op de algehele lijn in de muziek. Dus je bent het Naimse er misschien wat van af aan het halen nu?

Dat zat ik mij ook eerder te bedenken ja. De interne streamer laat natuurlijk wel de Naim klanksignatuur horen die zo kenmerkend is voor het merk  ;)
Zoals eerder aangegeven is zijn er met Amarra actief op de MM erg veel klankmatige overeenkomsten met de interne streamer van de SU. Het pakkende en ritmische, het is er allemaal, alleen dan met het verschil in detail en resolutie in het voordeel van de MM.
Met Pure Music gaat het meer de kant van het Linn achtige op, minder wijdse stage, maar ontzettend gecontroleerd en uitgebalanceerd klinkend.
Blijkt toch maar weer hoe ontzettend groot de invloed van de bron kan zijn  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op maart 30, 2013, 11:58:24
Vertel...............  :popcorn:
Simpel, lynch1979 en ik hebben gisteren heerlijk genoten van muziek. De door mij samengestelde set met advies en installatie van Garmt is een prachtig middel geworden om muziek te luisteren. Dat vind ik leuk om te melden.

Garmt kan prima voor zichzelf opkomen. Toch wil ik gezegd hebben dat ik benieuwd ben of sommige reacties stand zouden houden als zij Garmt "in het echt" zouden kennen. Ik vind het vervelend als mensen twijfelen aan de goede bedoelingen van anderen. Natuurlijk begrijp ik de voorzichtigheid en kritische houding wel omdat Garmt ook dealer is. Maar wat meer "credit" verdient hij naar mijn mening wel. Nu is het overigens Garmt, maar zou het een ander zijn geweest, had ik ook mijn zegje gedaan. Naast mijn blijdschap over de set moest ik dit even kwijt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 30, 2013, 13:04:39
Dat zat ik mij ook eerder te bedenken ja. De interne streamer laat natuurlijk wel de Naim klanksignatuur horen die zo kenmerkend is voor het merk  ;)
Zoals eerder aangegeven is zijn er met Amarra actief op de MM erg veel klankmatige overeenkomsten met de interne streamer van de SU. Het pakkende en ritmische, het is er allemaal, alleen dan met het verschil in detail en resolutie in het voordeel van de MM.
Met Pure Music gaat het meer de kant van het Linn achtige op, minder wijdse stage, maar ontzettend gecontroleerd en uitgebalanceerd klinkend.
Blijkt toch maar weer hoe ontzettend groot de invloed van de bron kan zijn  ;)

Twee vliegen in één klap dus. Met een muisklik switch je tussen naim en linn. De plus is dat je de nadelen van beide sounds (of smaakverschillen) kan aanpassen in de software naar je eigen smaak.

En is het bedieningsgemak - op wat bugs na - dan zoveel minder dan met een N of L streamer? De hoeveelheid "gedoe" lijkt mij ook nog wel meet vallen. Qua prijs zit een opgetuigde MM op het niveau van een instap Linn? Dan krijg je dus een naim streamer er bij cadeau ;D

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 13:19:28
Simpel, lynch1979 en ik hebben gisteren heerlijk genoten van muziek. De door mij samengestelde set met advies en installatie van Garmt is een prachtig middel geworden om muziek te luisteren. Dat vind ik leuk om te melden.

Garmt kan prima voor zichzelf opkomen. Toch wil ik gezegd hebben dat ik benieuwd ben of sommige reacties stand zouden houden als zij Garmt "in het echt" zouden kennen. Ik vind het vervelend als mensen twijfelen aan de goede bedoelingen van anderen. Natuurlijk begrijp ik de voorzichtigheid en kritische houding wel omdat Garmt ook dealer is. Maar wat meer "credit" verdient hij naar mijn mening wel. Nu is het overigens Garmt, maar zou het een ander zijn geweest, had ik ook mijn zegje gedaan. Naast mijn blijdschap over de set moest ik dit even kwijt.

Ik waardeer de bijdragen van Garmt over het algemeen zeer. Dat neemt niet weg dat ik ze ook kritisch lees en weeg. En ja, daarbij schiet ook wel eens de gedachte door het hoofd dat hij commerciële belangen heeft en ook overduidelijk een liefhebber is van muziek en van audio.

Dat moest ik even kwijt ;) ;D

atie

Citaat van: garmtz op maart 30, 2013, 12:09:09
Ik denk dat je wellicht niet goed hebt gelezen... Ik zeg hier toch nergens iets negatiefs over de Mac Mini? In tegendeel! Blijkbaar heeft deze een enorme potentie, die zo groot is dat een interne UPnP streamer wordt verslagen. En dat zegt naar mijn idee meer over de interne streamer: namelijk dat daar bij Naim nog potentie blijft liggen... Hoe eerlijk wil je het hebben van een Naim dealer? Denk daar ook gerust maar het jouwe van... ;)

eerlijk, zeker, :angel: en gewaardeerd, ook dat. ;D
En dat sterkt me er in het mijne van te denken ,waarmee ik overigens niks meer bedoel ,dan dat ik het bij de MM hou  :closedeyes:

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 30, 2013, 13:28:25
Ik waardeer de bijdragen van Garmt over het algemeen zeer. Dat neemt niet weg dat ik ze ook kritisch lees en weeg. En ja, daarbij schiet ook wel eens de gedachte door het hoofd dat hij commerciële belangen heeft en ook overduidelijk een liefhebber is van muziek en van audio.

Dat moest ik even kwijt ;) ;D
Gaan we allebei opgelucht weekend in! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 13:19:28
Simpel, lynch1979 en ik hebben gisteren heerlijk genoten van muziek. De door mij samengestelde set met advies en installatie van Garmt is een prachtig middel geworden om muziek te luisteren. Dat vind ik leuk om te melden.

Over het fine-tunen van je set had ik gelezen in je eigen topic. Ik dacht even dat jullie er nog iets bijzonders aan toegevoegd hadden vandaar............. Gaat (misschien) nog beter worden met de juiste streamer in de toekoemst!
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op maart 30, 2013, 14:55:34
Over het fine-tunen van je set had ik gelezen in je eigen topic. Ik dacht even dat jullie er nog iets bijzonders aan toegevoegd hadden vandaar............. Gaat (misschien) nog beter worden met de juiste streamer in de toekoemst!
Nee, eerder weg gehaald. Akoestiek dat gaat nog wel het een en ander opleveren vermoed ik...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 30, 2013, 13:23:58
Twee vliegen in één klap dus. Met een muisklik switch je tussen naim en linn. De plus is dat je de nadelen van beide sounds (of smaakverschillen) kan aanpassen in de software naar je eigen smaak.

En is het bedieningsgemak - op wat bugs na - dan zoveel minder dan met een N of L streamer? De hoeveelheid "gedoe" lijkt mij ook nog wel meet vallen. Qua prijs zit een opgetuigde MM op het niveau van een instap Linn? Dan krijg je dus een naim streamer er bij cadeau ;D

Twee vliegen inéén klap, zo zou je het inderdaad kunnen zien Henk  :D
Het bedieningsgemak is met Pure Music zeker niet slecht of omslachtig te noemen hoor.
Kwestie van iTunes en Pure Sound (of Amarra) aanvinken als direct opstarten bij het inschakelen en op de iPad de remote app gebruiken.  Je heb dan geen scherm nodig voor de instellingen. Verder kan je ook nog Mocha VNC op de iPad zetten zodat je praktisch alle overige instellingen (buiten iTunes) van de Mac mini kan veranderen op de iPad.

Kostenplaatje (wat ik betaald heb)  zit nu zo rond de € 1220,00  (Mac mini+Samsung 840 pro SSD+Corsair Vengeance 16 GB RAM+MF V-Link 192+Squeeze Upgrade voeding voor de V-Link+Nuforce USB kabel)
Ik heb hierin niet de prijs van de Chord dig. Signature meegenomen omdat de keus van de dig. interlink een persoonlijke is en deze goedkoper (of duurder) uit kan vallen.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de netkabel die je achter de Mac mini wilt hangen. Een relatief goedkope Belden of Lapp met Iego of W&M connectoren volstaat al erg goed (ook op het gebied van netbekabeling laat de MM horen dat hier klankmatige verschillen tussen netkabels zeker aan de orde zijn).
Mijn voorkeur gaat er naar uit om nog een keer de Furutech FP-3TS20 te proberen aan de MM  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maximus_Aurelius

Citaat van: Onder013 op maart 29, 2013, 20:21:10
Een windows laptop met JPlay en......ik ga dat niet weer zeggen hoor. Je kent mijn evangelie (jaja de MP ging er dit jaar weer in als het woord in de ouderling) zo langzamerhand wel.

Als er een programma is voor de MacMini dat iTunes killed en Flac Flac laat + gapless speelt is dat ook een heel goed alternatief.


Volgens mij laat Amarra Flac > Flac ;). Je moet alleen het het $ 189 programma nemen. Flac play files playback. Ik neem dan aan dat hij Flac > Flac laat ;) en Can work independently from iTunes.
JRiver heeft nu ook hun programma voor Mac uit en ik verwacht dat daar ook Flac > Flac blijft.

@YamahaRXV.
Leuk om te lezen dat je uitvoerig getest heb met Mac Mini en de programma's. Ik neem je reviews even mee in mijn overweging naar een Mac Mini. Uiteraard ga ik ook uitvoerig testen het verschil met een Mac Mini en mijn getweakte > aangepaste Notebook(Windows > Sonataserver).
Imac instap(21.5 inch) zit ik ook aan te denken, kosten zijn fractie duurder omdat een Imac zit het scherm erbij en bij de Mac Mini zal ik een apart scherm erbij moeten kopen.

Een goede computer of het nu een Apple is of Windows PC met een goede DAC speelt zeker op niveau van een goede streamer of zelfs beter. Ik denk(zelf ervaren) dat je met een DAC plus computer veel beter resultaat haalt dan een streamer die veelal duurder zijn en soms wel 2x zo duur zijn. Alles is uiteraard afhankelijk van dat het moet matchen in een  set.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.