A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 27, 2013, 00:10:21
Wil je een eerlijk antwoord Garmt ?  :)

Ik heb eerst een aantal uren aandachtig zitten luisteren met Audirvana, maar ik moet toch definitief vaststellen dat Amarra voor mij de best klinkende versie is.
Audirvana laat een minder warm en muzikaal beeld horen waarbij bepaalde details erg naar voren komen (haast analytisch te noemen), maar de melodie lijnen achter blijven.
Ook is er beduidend minder diepte in het beeld dan wanneer Amarra ingezet wordt.

Als ik eerlijk moet zijn (maar dat is puur mijn persoonlijke mening) dan is de Mac mini met Amarra beter in het weergeven van detail en informatie dan de interne streamer van de Superuniti. Het klinkt wat meer open en schoner (moeilijk om echt in woorden aan te geven wat ik exact bedoel  :))
Ik hoor gewoon dingen in opnames die ik met de interne streamer veel minder hoor. Op het gebied van een stukje warmte en muzikaliteit is de interne streamer van de SU net in het voordeel, maar zoals gezegd verwacht ik met de Chord Digital Signature ''het gat'' te kunnen dichten.

Het blijft gewoon leuk om het ding klankmatig telkens een stapje hoger te krijgen en uiteindelijk heb ik niets te verliezen want ik heb beide mogelijkheden in huis  ;)
Klinkt dus meer als een luxe probleem  :D



Ik zou Martin nog eens uitnodigen 8)

atie

Citaat van: YamahaRXV op maart 27, 2013, 00:10:21


Het blijft gewoon leuk om het ding klankmatig telkens een stapje hoger te krijgen en uiteindelijk heb ik niets te verliezen want ik heb beide mogelijkheden in huis  ;)


in die zin nog als tip de eerder elders aangehaalde aparte voedingen voor de V-link, scheelt echt nog een hoop, heb ook ik bemerkt.
Hier zeer duidelijk waarneembaar

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: atie op maart 27, 2013, 08:15:58
in die zin nog als tip de eerder elders aangehaalde aparte voedingen voor de V-link, scheelt echt nog een hoop, heb ook ik bemerkt.
Hier zeer duidelijk waarneembaar

Interssant, heb je mogelijk wat meer info hier over ? ;)

Ik weet wel dat de Groef ook hun eigen gemodificeerde versie van de V-Link 192 hebben.
Intern is het ding volgens mij aardig aangepast, alleen ik weet niet wat ze met de voeding doen  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op maart 27, 2013, 00:10:21
Wil je een eerlijk antwoord Garmt ?  :)

Ik heb eerst een aantal uren aandachtig zitten luisteren met Audirvana, maar ik moet toch definitief vaststellen dat Amarra voor mij de best klinkende versie is.
Audirvana laat een minder warm en muzikaal beeld horen waarbij bepaalde details erg naar voren komen (haast analytisch te noemen), maar de melodie lijnen achter blijven.
Ook is er beduidend minder diepte in het beeld dan wanneer Amarra ingezet wordt.

Als ik eerlijk moet zijn (maar dat is puur mijn persoonlijke mening) dan is de Mac mini met Amarra beter in het weergeven van detail en informatie dan de interne streamer van de Superuniti. Het klinkt wat meer open en schoner (moeilijk om echt in woorden aan te geven wat ik exact bedoel  :))
Ik hoor gewoon dingen in opnames die ik met de interne streamer veel minder hoor. Op het gebied van een stukje warmte en muzikaliteit is de interne streamer van de SU net in het voordeel, maar zoals gezegd verwacht ik met de Chord Digital Signature ''het gat'' te kunnen dichten.

Het blijft gewoon leuk om het ding klankmatig telkens een stapje hoger te krijgen en uiteindelijk heb ik niets te verliezen want ik heb beide mogelijkheden in huis  ;)
Klinkt dus meer als een luxe probleem  :D


Hoe heb jij je volume control ingedeelt (sw + pc)?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martin!!!

#4580
Citaat van: garmtz op maart 25, 2013, 20:13:10
Nee, had nog niet geantwoord... Ik heb alleen echt ervaring met Cinnamon en Vodka. Moet nog eens een test doen tussen deze 2 en de Forest.

Ben benieuwd naar de uikomsten. Tussen de Cinnamon en Vodka zit zo'n € 100 prijsverschil en de Forest lijkt de instapper te zijn voor een nette utp kabel van AQ. De Diamond is buitenproportioneel qua prijs i.i.g  :D
mainly British stuff

atie

Citaat van: YamahaRXV op maart 27, 2013, 08:44:17
Interssant, heb je mogelijk wat meer info hier over ? ;)

Ik weet wel dat de Groef ook hun eigen gemodificeerde versie van de V-Link 192 hebben.
Intern is het ding volgens mij aardig aangepast, alleen ik weet niet wat ze met de voeding doen  :angel:


http://www.squeeze-upgrade.com/musical-fidelity-lineaire-voeding-voor-vlink-p-1666.html

deze voeding op  een "gewone" vlink is echt weer een stap voorwaarts , er zijn er meer, zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127244.0,

Pjotr27

Ik heb sinds zondag zo'n voeding in gebruik op mijn pro-ject streambox, zeer tevreden zeker na 3 dagen continue spanning erop. Voor weinig geld een mooie upgrade!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op maart 27, 2013, 08:51:18
Hoe heb jij je volume control ingedeelt (sw + pc)?

Volume control staat op maximaal in Amarra en iTunes  ;)
Hoewel Amarra de Mac mini heerlijk laat klinken, is het wel software wat niet geheel vrij van bugs is  :-X
Straks is het de beurt aan Pure Music (trial versie), eens kijken hoe dat klinkt en zich implementeert in iTunes.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: atie op maart 27, 2013, 17:20:49

http://www.squeeze-upgrade.com/musical-fidelity-lineaire-voeding-voor-vlink-p-1666.html

deze voeding op  een "gewone" vlink is echt weer een stap voorwaarts , er zijn er meer, zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127244.0,

@atie  Bedankt nog voor de linkjes  :clapping:  Interessant die voedingen voor de V-Link, ga ik mij even wat verder in verdiepen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 27, 2013, 20:29:12
Volume control staat op maximaal in Amarra en iTunes  ;)
Hoewel Amarra de Mac mini heerlijk laat klinken, is het wel software wat niet geheel vrij van bugs is  :-X
Straks is het de beurt aan Pure Music (trial versie), eens kijken hoe dat klinkt en zich implementeert in iTunes.
Jij bent flink onderweg Jan :clapping:  Helaas heb ik momenteel te weinig tijd om zaken dóór te pakken, eigenlijk best wel druk op de zaak. Kan op het ogenblik wel 16 uur per dag werken.....

Ben dus jaloers op je  :P

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 27, 2013, 20:29:12
Volume control staat op maximaal in Amarra en iTunes  ;)
Hoewel Amarra de Mac mini heerlijk laat klinken, is het wel software wat niet geheel vrij van bugs is  :-X
Dit is wel een beetje wat Garmt bedoeld denk ik....  Ach Jan, jij kan dat prima handlen.. ;) voor de gemiddelde aspirant streamer zal het al vlot te bewerkelijk zijn.....

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 27, 2013, 21:03:21
Jij bent flink onderweg Jan :clapping:  Helaas heb ik momenteel te weinig tijd om zaken dóór te pakken, eigenlijk best wel druk op de zaak. Kan op het ogenblik wel 16 uur per dag werken.....

Ben dus jaloers op je  :P

Nou Theo, bij ons op de zaak is het ook erg druk op het moment. Iedere dag sowieso 2 overuren maken en op mijn afdeling nog meer ingeleende medewerkers dan eigen medewerkers, drukte en soms hectiek ten top  :crazy:  Maar zolang het allemaal nog (net) onder controle te houden is gaat het nog goed  :D
De beschikbare privé tijd schiet er wel bij in zo, maar gelukkig blijft er nog wel tijd over om lekker wat te ''rommelen'' met o.a de MM  :pompom:

Wat betreft de bugs van Amarra: ik had hier vooraf al wel wat issues over gelezen, maar die zijn best wel verschillend van aard bij verschillende gebruikers.
Het laden van muziekmappen gaat vrij traag en af en toe hapert er wat.
Pure Music schijnt (naar wat ik her en der lees) perfect te werken qua implementatie en ook erg goed te klinken.
We zullen het weer gaan beleven, ik heb er in ieder geval weer zin in.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 27, 2013, 21:06:13
Dit is wel een beetje wat Garmt bedoeld denk ik....  Ach Jan, jij kan dat prima handlen.. ;) voor de gemiddelde aspirant streamer zal het al vlot te bewerkelijk zijn.....

En Pure Music draait al op dit moment  :headbanging:
Nu nog ''even'' al die instellingsmogelijkheden zien te begrijpen, wat een uitgebreid programma zeg.... ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Jan, kan je al iets zeggen hoe het bladeren door een uitgebreide collectie gaat? Dus: geen wachttijd bij het bladeren door mappen en het openen daarvan; geen wachttijd bij het gaan afspelen van een album? Misschien het meest simpel: werkt het net zo smeuïg als het navigeren door de schermen van een iPad?

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 27, 2013, 22:56:35
Jan, kan je al iets zeggen hoe het bladeren door een uitgebreide collectie gaat? Dus: geen wachttijd bij het bladeren door mappen en het openen daarvan; geen wachttijd bij het gaan afspelen van een album? Misschien het meest simpel: werkt het net zo smeuïg als het navigeren door de schermen van een iPad?

Henk, inmiddels is Pure Music (na Amarra) al een tijdje ''actief'' aan het spelen en moet ik zeggen dat Pure Music zeer goed implementeert in iTunes qua bediening.
Met de remote app op de iPad gaat alles zeer soepeltjes en probleemloos en het switchen tussen verschillende albums en nummers verloopt gewoon zoals het hoort te zijn, kortom een verademing t.o.v. Amarra waar helaas gewoon nog een aantal irritante bugs in lijken te zitten.
Pure Music is dus qua bediening en snelheid met stip de beste optie.(gewoon goed en probleemloos)

Zoals er klankmatig verschillen waren waar te nemen tussen Audirvana en Amarra, zo zijn er nu ook weer klankmatige verschillen te horen tussen Amarra en Pure Music.
Tot zover ik nu kan oordelen valt het op dat Pure Music een wat meer laid back sound geeft dan Amarra, maar wel mooi uitgewogen en gebalanceerd zonder dat je het idee heb dat er evt. software matig ''truukjes'' uitgehaald worden om het totale beeld wat meer imposant te doen klinken.
Je zou dus kunnen stellen dat Pure Music meer natuurlijk en neutraal klinkt en niets ''aandikt'' in het gehele klankbeeld. ''Pure'' dus..... :)
Plaatsing en stereobeeld zeker vergelijkbaar met Amarra, maar net wat minder diepte en breedte in de soundstage.

De sound van Amarra is er één die snel imponeert; veel detail, goede diepte in het beeld, en een stevig fundament in het laag. (misschien wel té ??)
Pure Music laat een weergave horen die ietsje meer terughoudend klinkt, maar luistertechnisch gezien wel klopt. Als je er langer naar luistert ga je de Pure Music sound eigenlijk steeds meer waarderen en is het mogelijk wel de fijnste ''overall'' software voor de Mac mini om lekker lang en onvermoeid muziek te kunnen luisteren.
Misschien een raar voorbeeld, maar de weergave van Pure Music neigt m.i. meer naar de belevenis van het luisteren naar een Linn streamer. In eerste instantie mogelijk wat saai, maar een uiterst correcte weergave die je na langer luisteren steeds meer gaat waarderen  ;)





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

Iedereen druk  :eh:
- "kan wel 16 uur/dag werken"
- "elk dag 2 uur overwerken"

We zaten toch in een crisis  :butbut:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

En als je dan ook nog weet dat ik verkoper van nieuwe auto's ben zul je het wel helmaal niet meer snappen :P

Iedere economische periode brengt z'n eigen specifieke kansen en bedreigingen met zich mee...

Wat te denken van al die mensen die juist nú besluiten om hun auto in te ruilen voor een exemplaar dat minder (of zelfs niets) in de wegenbelasting "doet" en minder verbruikt......Juist, die mensen kopen een nieuwe auto omdat?  Precies: omdat het crisis is ;)

Het bekende "kansen en bedreigingen" verhaal......  Ik ben zelf nogal van de kansen... ;D

In de showroom "doe ik" regelmatig de bekende reclame slogan: "Crisis? Best wel verfrissend zo'n crisis :pompom:

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 28, 2013, 00:07:03
Henk, inmiddels is Pure Music (na Amarra) al een tijdje ''actief'' aan het spelen en moet ik zeggen dat Pure Music zeer goed implementeert in iTunes qua bediening.
Met de remote app op de iPad gaat alles zeer soepeltjes en probleemloos en het switchen tussen verschillende albums en nummers verloopt gewoon zoals het hoort te zijn, kortom een verademing t.o.v. Amarra waar helaas gewoon nog een aantal irritante bugs in lijken te zitten.
Pure Music is dus qua bediening en snelheid met stip de beste optie.(gewoon goed en probleemloos)

Zoals er klankmatig verschillen waren waar te nemen tussen Audirvana en Amarra, zo zijn er nu ook weer klankmatige verschillen te horen tussen Amarra en Pure Music.
Tot zover ik nu kan oordelen valt het op dat Pure Music een wat meer laid back sound geeft dan Amarra, maar wel mooi uitgewogen en gebalanceerd zonder dat je het idee heb dat er evt. software matig ''truukjes'' uitgehaald worden om het totale beeld wat meer imposant te doen klinken.
Je zou dus kunnen stellen dat Pure Music meer natuurlijk en neutraal klinkt en niets ''aandikt'' in het gehele klankbeeld. ''Pure'' dus..... :)
Plaatsing en stereobeeld zeker vergelijkbaar met Amarra, maar net wat minder diepte en breedte in de soundstage.

De sound van Amarra is er één die snel imponeert; veel detail, goede diepte in het beeld, en een stevig fundament in het laag. (misschien wel té ??)
Pure Music laat een weergave horen die ietsje meer terughoudend klinkt, maar luistertechnisch gezien wel klopt. Als je er langer naar luistert ga je de Pure Music sound eigenlijk steeds meer waarderen en is het mogelijk wel de fijnste ''overall'' software voor de Mac mini om lekker lang en onvermoeid muziek te kunnen luisteren.
Misschien een raar voorbeeld, maar de weergave van Pure Music neigt m.i. meer naar de belevenis van het luisteren naar een Linn streamer. In eerste instantie mogelijk wat saai, maar een uiterst correcte weergave die je na langer luisteren steeds meer gaat waarderen  ;)
Is geen raar voorbeeld hoor, ik begrijp je heel goed..... Precies ook de reden dat ik weer voor een Linn streamer heb gekozen. Ik wil namelijk muziek horen en niet een aantal " los van elkaar staande" en voor korte tijd imponerende "en boven hun macht grijpende" deeltoon gebiedjes horen..

Geen afgrond diepe bass bij een achterblijvend midden, of anders een kristalhelder microdetailistisch hoog waarbij de rest van het spectrum teveel naar de achtergrond verdwijnt....

Zoals jij het beschrijft Jan zou Pure míjn software kunnen zijn......

garmtz

Ik heb na testen destijds ook geconcludeerd dat Pure Music zowel klankmatig als gebruiksmatig de beste oplossing was. Ik gebruik dus uitsluitend deze add on.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 28, 2013, 08:07:35

Het bekende "kansen en bedreigingen" verhaal......  Ik ben zelf nogal van de kansen... ;D

In de showroom "doe ik" regelmatig de bekende reclame slogan: "Crisis? Best wel verfrissend zo'n crisis :pompom:

In het japans wordt crisis geschreven met twee japanse karakters: de betekent Gevaar en en de andere Kans.

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 28, 2013, 00:07:03
Henk, inmiddels is Pure Music (na Amarra) al een tijdje ''actief'' aan het spelen en moet ik zeggen dat Pure Music zeer goed implementeert in iTunes qua bediening.
Met de remote app op de iPad gaat alles zeer soepeltjes en probleemloos en het switchen tussen verschillende albums en nummers verloopt gewoon zoals het hoort te zijn, kortom een verademing t.o.v. Amarra waar helaas gewoon nog een aantal irritante bugs in lijken te zitten.
Pure Music is dus qua bediening en snelheid met stip de beste optie.(gewoon goed en probleemloos)

Zoals er klankmatig verschillen waren waar te nemen tussen Audirvana en Amarra, zo zijn er nu ook weer klankmatige verschillen te horen tussen Amarra en Pure Music.
Tot zover ik nu kan oordelen valt het op dat Pure Music een wat meer laid back sound geeft dan Amarra, maar wel mooi uitgewogen en gebalanceerd zonder dat je het idee heb dat er evt. software matig ''truukjes'' uitgehaald worden om het totale beeld wat meer imposant te doen klinken.
Je zou dus kunnen stellen dat Pure Music meer natuurlijk en neutraal klinkt en niets ''aandikt'' in het gehele klankbeeld. ''Pure'' dus..... :)
Plaatsing en stereobeeld zeker vergelijkbaar met Amarra, maar net wat minder diepte en breedte in de soundstage.

De sound van Amarra is er één die snel imponeert; veel detail, goede diepte in het beeld, en een stevig fundament in het laag. (misschien wel té ??)
Pure Music laat een weergave horen die ietsje meer terughoudend klinkt, maar luistertechnisch gezien wel klopt. Als je er langer naar luistert ga je de Pure Music sound eigenlijk steeds meer waarderen en is het mogelijk wel de fijnste ''overall'' software voor de Mac mini om lekker lang en onvermoeid muziek te kunnen luisteren.
Misschien een raar voorbeeld, maar de weergave van Pure Music neigt m.i. meer naar de belevenis van het luisteren naar een Linn streamer. In eerste instantie mogelijk wat saai, maar een uiterst correcte weergave die je na langer luisteren steeds meer gaat waarderen  ;)

Even los van de klank, heb je enig idee hoe de programmatuur een fors bestand met enkele duizenden cd's in hoge kwaliteit aan kan? Wellicht ben je in jouw verkenningen dit soort informatie tegen gekomen.
Ik heb een demo van de Nad streamer gehad en die had er na een tijdje voor het indexeren, geen enkel probleem mee. De Nad kan echter niet op folder niveau navigeren. Voorbeeld:
ik heb de directories 0, A t/m Z gemaakt met daarbinnen weer de folder voor de Artiestnaam en dan albumnaam.
Laat de software die jij test dit toe? en hoe reageert deze als er de forse hoeveelheid albums in de directories zijn opgeslagen?

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 28, 2013, 11:01:19
Even los van de klank, heb je enig idee hoe de programmatuur een fors bestand met enkele duizenden cd's in hoge kwaliteit aan kan? Wellicht ben je in jouw verkenningen dit soort informatie tegen gekomen.
Ik heb een demo van de Nad streamer gehad en die had er na een tijdje voor het indexeren, geen enkel probleem mee. De Nad kan echter niet op folder niveau navigeren. Voorbeeld:
ik heb de directories 0, A t/m Z gemaakt met daarbinnen weer de folder voor de Artiestnaam en dan albumnaam.
Laat de software die jij test dit toe? en hoe reageert deze als er de forse hoeveelheid albums in de directories zijn opgeslagen?
Even uit nieuwsgierigheid, wat is voor jou de reden geweest om de artiesten nog in een aparte directory onder te verdelen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Onder013 op maart 28, 2013, 11:01:19
Even los van de klank, heb je enig idee hoe de programmatuur een fors bestand met enkele duizenden cd's in hoge kwaliteit aan kan? Wellicht ben je in jouw verkenningen dit soort informatie tegen gekomen.
Ik heb een demo van de Nad streamer gehad en die had er na een tijdje voor het indexeren, geen enkel probleem mee. De Nad kan echter niet op folder niveau navigeren. Voorbeeld:
ik heb de directories 0, A t/m Z gemaakt met daarbinnen weer de folder voor de Artiestnaam en dan albumnaam.
Laat de software die jij test dit toe? en hoe reageert deze als er de forse hoeveelheid albums in de directories zijn opgeslagen?

Alle genoemde software maakt gebruik van iTunes als library, daarmee hoef je niet moeilijk te doen met mappen etc. Daar zorgt iTunes zelf voor.

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op maart 28, 2013, 11:06:39
Even uit nieuwsgierigheid, wat is voor jou de reden geweest om de artiesten nog in een aparte directory onder te verdelen?

Omdat ik nogal wat albums heb was dat handig om snel naar de betreffende uitvoerende/album te gaan:

de structuur is:
0, A - Z
           uitvoerende A - Z
                                   jaar van uitgifte album - album (discografie)
                                   of naam album
           Genre (Favorieten, Opera, klassiek, Kerst, Jazz, Verzamel, Wereldmuziek)
                                                      jaar van uitgifte album - album (discografie)
                                                      of naam album