Het grote V-Link Topic

Gestart door Jiri, oktober 18, 2012, 18:24:11

Vorige topic - Volgende topic

Jiri

Hallo,

Weet iemand of de V-link II alleen 24/96 uitstuurt over Spdif? Of stuurt hij frequenties uit tot 24/96, afhankelijk van wat mij binnenkrijgt over USB? Ik zou namelijk niet willen dat een V-Link upsampled.
Doet een V-Link 192 dit anders dan een V-Link II?

Dank voor de antwoorden,
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Arieson

De Musical Fidelity V-Link II is niks meer dan een USB naar SPDIF converter. Het apparaatje sampled zelf niks op. De maximale samplefrequentie is 96 kHz. Als je dus een geripte CD speelt vanaf de harde schijf is er een 16 bit/ 44,1 kHz SPDIF signaal beschikbaar aan de uitgang.

De V-Link 192 doet in principe hetzelfde, maar dan tot maximaal 192 kHz.

De V-Link II heeft cinch en Toslink uit, de V-Link 192 cinch en AES EBU XLR uit.

Citaat van: Jiri op oktober 18, 2012, 18:24:11
Hallo,

Weet iemand of de V-link II alleen 24/96 uitstuurt over Spdif? Of stuurt hij frequenties uit tot 24/96, afhankelijk van wat mij binnenkrijgt over USB? Ik zou namelijk niet willen dat een V-Link upsampled.
Doet een V-Link 192 dit anders dan een V-Link II?

Dank voor de antwoorden,
Groet,
Jiri

Jiri

Citaat van: Arieson op oktober 18, 2012, 20:38:55
De Musical Fidelity V-Link II is niks meer dan een USB naar SPDIF converter. Het apparaatje sampled zelf niks op. De maximale samplefrequentie is 96 kHz. Als je dus een geripte CD speelt vanaf de harde schijf is er een 16 bit/ 44,1 kHz SPDIF signaal beschikbaar aan de uitgang.

De V-Link 192 doet in principe hetzelfde, maar dan tot maximaal 192 kHz.

De V-Link II heeft cinch en Toslink uit, de V-Link 192 cinch en AES EBU XLR uit.

Ok dank, dat wilde ik weten.
De vraag is dan waarom mijn Mark Levinson 390S het signaal van de V-link II niet ziet.
Er komt 44,1Khz uit de usb poort van mijn mac, dan zou er toch ook 44,1Khz naar de Levinson Dac moeten gaan.
96Khz kan de Levinson Dac niet aan op zijn digitale input volgens mij. Maar dat is hier dus niet het geval.
Iemand raad?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Arieson

Jiri,

Je sampled niet toevallig op met je muziekplayer op de Mac? Veel spelers (Pure Music en Audirvana bijvoorbeeld) hebben een 'power of 2' upsampling mogelijkheid, die je vaak wel apart aan moet vinken. Een high res album afspelen geeft uiteraard ook een hogere samplefrequentie uit de V-Link. Maar ik neem aan dat je een normale cd-rip speelt.

Citaat van: Jiri op oktober 18, 2012, 21:03:02
Ok dank, dat wilde ik weten.
De vraag is dan waarom mijn Mark Levinson 390S het signaal van de V-link II niet ziet.
Er komt 44,1Khz uit de usb poort van mijn mac, dan zou er toch ook 44,1Khz naar de Levinson Dac moeten gaan.
96Khz kan de Levinson Dac niet aan op zijn digitale input volgens mij. Maar dat is hier dus niet het geval.
Iemand raad?

Groet,
Jiri

Spijkie

Arieson,

Ik speel ook met een vlink icm PM, wat houd die power of 2 eigenlijk in? Blijft PM dan upsamplen of pikt hij alleen de muziek eruit die 96khz is? Ik hoop dat je mijn vraag  begrijpt :)

Groeten,
Spijkie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Jiri

Ben er al achter hoe het werkt.
Als je de V-Link voor het eerst aansluit op de mac stuurt hij standaard in zijn hoogste frequentie uit, dus 96Khz. Ook als je er een 44,1Khz bestand instopt. Daarom herkent de Levinson 390s Dac hem niet. Die kan namelijk maar maximaal een 48Khz input aan.
Maar niet getreurd. In de Applicatie Audio/Midi Configuratie (onder hulpprogramma's) kan je V-link selecteren en uit laten sturen op elke gewenste frequentie tot 96Khz.  :pompom:

Groet,
Jiri

Arieson

Hallo Spijkie,

Ja, als de upsamplingboxjes zijn aangevinkt in zowel Pure Music als Audirvana, dan wordt er altijd geupsampled. De 'power of two' upsampling sampled niet automatisch naar een vast ingegeven samplefrequentie, bijvoorbeeld 96 kHz of 192 kHz, maar naar de dubbele samplefrequentie van de originele track. Een cd rip is 16 bit/ 44.1 kHz. De speler geeft in dat geval een upsampling in de power of two mode naar 24 bit/ 88.2 kHz.

Citaat van: Spijkie op oktober 19, 2012, 10:03:49
Arieson,

Ik speel ook met een vlink icm PM, wat houd die power of 2 eigenlijk in? Blijft PM dan upsamplen of pikt hij alleen de muziek eruit die 96khz is? Ik hoop dat je mijn vraag  begrijpt :)

Groeten,
Spijkie

jobozo

Tip voor de V-Link bezitters:de externe USB voeding van AQVOX, sinds deze week in mijn bezit, na de tip op een ander topic hierover.
Geeft op alle fronten een verbetering te horen die de prijs van 98 euro dubbel en dwars waard is.Aanrader!

twani

Citaat van: jobozo op oktober 28, 2012, 08:54:25
Tip voor de V-Link bezitters:de externe USB voeding van AQVOX, sinds deze week in mijn bezit, na de tip op een ander topic hierover.
Geeft op alle fronten een verbetering te horen die de prijs van 98 euro dubbel en dwars waard is.Aanrader!
goede info, THX.

jobozo

Citaat van: twani op oktober 28, 2012, 09:46:10
goede info, THX.

ik zie dat je elders bezig bent met de keuze voor een andere dig.interlink, inho is deze upgrade echter een veel imposantere.
er is me een relief in het geluid gekomen, die zijn weerga niet kent, ik ben er meer onder de indruk van dan de verschillen tussen de dig IL die hier de revu gepasseerd hebben.Persoonlijk natuurlijk, maar ik dacht misschien heb je er wat aan.

er is trouwens een 30 dagen niet goed geld terug garantie...

groet

twani

Citaat van: jobozo op oktober 30, 2012, 20:35:07
ik zie dat je elders bezig bent met de keuze voor een andere dig.interlink, inho is deze upgrade echter een veel imposantere.
er is me een relief in het geluid gekomen, die zijn weerga niet kent, ik ben er meer onder de indruk van dan de verschillen tussen de dig IL die hier de revu gepasseerd hebben.Persoonlijk natuurlijk, maar ik dacht misschien heb je er wat aan.

er is trouwens een 30 dagen niet goed geld terug garantie...

groet
Toevallig gisteravond wat op de (interessante!) Aqvox website zitten gluren, staat wel meer interessante info. Kwam in mijn audiobladen archief van dik een jaar terug ook nog een multitest van usb kabels tegen, de Aqvox won hier ook. Het merk heeft het nogal in zich als we het over USB implementatie hebben zo lijkt het ;)

THX tot zover....

Isflicka

Citaat van: jobozo op oktober 28, 2012, 08:54:25

Lineaire voeding doet wonderen voor digitale audio en dit is een redelijk praktische oplossing.

Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Spijkie

Goede avond,

Ik vroeg me al af hoe je een externe voeding aan de V-link 1 kan krijgen want ik zie geen externe voeding ingang maar dit gaat altijd met een soort usb stekker begrijp ik? Kan je zonder meer elke voeding aansluiten zoals een eigen MF psu, squeeze power, of de aqvox?

Hoor graag wat de bevindingen zijn.

Groeten,
Spijkie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

jobozo

Citaat van: Spijkie op november  9, 2012, 20:11:17
Goede avond,

Ik vroeg me al af hoe je een externe voeding aan de V-link 1 kan krijgen want ik zie geen externe voeding ingang maar dit gaat altijd met een soort usb stekker begrijp ik? Kan je zonder meer elke voeding aansluiten zoals een eigen MF psu, squeeze power, of de aqvox?

Hoor graag wat de bevindingen zijn.

Groeten,
Spijkie

de aqvox heeft idd een USB adapter/verloop, die gaat in de Vlink, en hierop wordt de USB aangesloten die eerder in de vlink zat.
of je elke voeding kan aansluiten weet ik niet

Spijkie

bedankt Jobozo, je zou zeggen dat elke voeding dit dan zou moeten hebben en ik vind het vreemd dat er niet op het net iets te vinden over is behalve aqvox, word dan toch een aqvox als ik de recensie lees hier :)

jobozo

deze is er ook, het concept lijkt me hetzelfde, maar deze is iets duurder http://www.squeeze-upgrade.com/musical-fidelity-lineaire-voeding-voor-vlink-p-1666.html

ik kocht het hier http://www.thomann.de/nl/aqvox_usb_low_noise_power_supply.htm

proberen kan dus, succes, benieuwd naar je bevindingen tzt!

Spijkie

er zijn nu ook interne modificaties door de welbekende winkel in groningen, mijn vader heeft er 1 op dit moment. Heb m heel even thuis kunnen hebben en een subtiel verschil kunnen ontdekken maar nog niet genoeg kunnen luisteren dus zegt dit helemaal niks.

Groeten,
Spijkie

twani

Citaat van: Spijkie op december 26, 2012, 08:51:13
er zijn nu ook interne modificaties door de welbekende winkel in groningen, mijn vader heeft er 1 op dit moment. Heb m heel even thuis kunnen hebben en een subtiel verschil kunnen ontdekken maar nog niet genoeg kunnen luisteren dus zegt dit helemaal niks.

Groeten,
Spijkie
De Groef..........lijkt veel op gebakken lucht......

Spijkie

Hallo Twani, ben wel benieuwd naar je uitspraak. Ik heb niks met de groef verder dus mij maakt het niet uit. Heb je de mod bekeken?

Groeten,
Spijkie

Angus

Ik heb wel interesse in de De Groef V-link (192 of de II versie). Zal deze daadwerkelijk hoorbaar beter klinken dan de normale uitvoeringen ? Is er misschien iemand die er een heeft ?

Is de toevoeging van zo'n convertor uberhaupt een hoorbare verbetering ? Ik heb er nog helemaal geen ervaring mee. Ik heb nu gewoon een USB kabel van mijn desktop PC naar mijn Vincent DAC lopen.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

twani

Citaat van: Spijkie op december 26, 2012, 10:20:43
Hallo Twani, ben wel benieuwd naar je uitspraak. Ik heb niks met de groef verder dus mij maakt het niet uit. Heb je de mod bekeken?

Groeten,
Spijkie
Hoi Spijk, ik zie je vraag nu pas...  Mijn opmerking is ingegeven door het feit dat de gewone Vlink 192 door een aantal zeer gerespecteerde partijen (stereophile/computeraudiophile) zéér goed is getest waardoor verbeteren überhaupt een hele opgaaf is. Bovendien wordt er op de site van de Groef nergens echt goed uitgelegd wat er nu precies is gemodificeerd/aangepast hetgeen voor die aanzienlijk meerprijs toch wel zo correct zou zijn geweest. Ik heb deze zogeheten "+" uitvoering nog nergens getest gezien (niet aan de pers ter beschikking gesteld door de Groef?), geen meetrapporten, niets eigenlijk....

Angus

Citaat van: twani op januari 13, 2013, 20:44:53
Hoi Spijk, ik zie je vraag nu pas...  Mijn opmerking is ingegeven door het feit dat de gewone Vlink 192 door een aantal zeer gerespecteerde partijen (stereophile/computeraudiophile) zéér goed is getest waardoor verbeteren überhaupt een hele opgaaf is. Bovendien wordt er op de site van de Groef nergens echt goed uitgelegd wat er nu precies is gemodificeerd/aangepast hetgeen voor die aanzienlijk meerprijs toch wel zo correct zou zijn geweest. Ik heb deze zogeheten "+" uitvoering nog nergens getest gezien (niet aan de pers ter beschikking gesteld door de Groef?), geen meetrapporten, niets eigenlijk....

Is ook een beetje mijn dilemma, als ik wist dat hij beter zou klinken zou ik zo de De Groef bestellen, maar om het te gokken vind ik €200 meer (192 versie) toch wel wat te veel...
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

AbZ

Ze vinden wel een ander die erin trapt.

AbZ

Nieuw MF product, staat al een paar dagen op div sites in de UK.
combinatie van V-Link II en M1 DAC en HPA en nog wat, oa een ADC!

Op de MF site weten ze het zelf nog niet:

http://www.musicalfidelity.com/news/
http://www.musicalfidelity.com/products/m1series/

Andere sites geven allemaal ongeveer dezelfde info:

http://www.custom-cable.co.uk/blog/musical-fidelity-m1-sdac-released/
http://www.whathifi.com/news/musical-fidelity-reveals-m1-sdac-with-preamp-headphone-amp-and-aptx-bluetooth

Niet duidelijk of hij ook XLR uitgangen heeft.
Nog geen plaatje vd achterkant gezien.