A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op maart 25, 2013, 17:02:21
Moet ik nou onder de indruk zijn? :D
:closedeyes:

Nee. Ook degene die een verkeerde voorstelling van zaken voorgeschoteld krijgt zal dat niet zijn.

Martin!!!

Citaat van: Martin!!! op maart 24, 2013, 11:38:31

Welke netwerkkabel zou je 'ons' aanraden Garmtz?

Garmtz  misschien heb ik je antwoord gemist..............
mainly British stuff

Jumping Jack

De Audioquest Vodka werd tijdens een luistersessie bij BB&G goed bevonden, heb ik gelezen. En als ik mij goed herinner, gebruikt Garmt zelf een Audioquest Cinnamon...

Ik was vandaag in de MediaMarkt, en heb er een Cat6 van Hama gekocht, hun 'topmodel' met vergulde connectoren in massief metaal... Die zit er nu tussen, later vergelijk ik m nog wel eens met de no-brand cat5e die er voordien zat.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Hama doet mij altijd aan van die "Diaraampjes" denken waar mijn moeder destijds haar dia's indeed....

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op maart 25, 2013, 19:21:01
De Audioquest Vodka werd tijdens een luistersessie bij BB&G goed bevonden, heb ik gelezen. En als ik mij goed herinner, gebruikt Garmt zelf een Audioquest Cinnamon...

Ik was vandaag in de MediaMarkt, en heb er een Cat6 van Hama gekocht, hun 'topmodel' met vergulde connectoren in massief metaal... Die zit er nu tussen, later vergelijk ik m nog wel eens met de no-brand cat5e die er voordien zat.
De Audioquest Vodka deed het beter dan de, volgens mij, standaard netwerkkabel. Maar of dat meteen de beste keus is, dat weet ik niet en zou ik eerst testen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Martin!!! op maart 25, 2013, 18:29:34
Garmtz  misschien heb ik je antwoord gemist..............

Nee, had nog niet geantwoord... Ik heb alleen echt ervaring met Cinnamon en Vodka. Moet nog eens een test doen tussen deze 2 en de Forest.

twani

Neyton cat7+....... Voordeel: aantrekkelijk geprijsd. Nadeel: weet niet hoe die klinkt :nopompom:

AQvox, erg mooi...

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op maart 25, 2013, 17:00:47
Nouja, ieder mag voor zichzelf bepalen wat en hoe men naar muziek wil luisteren, ik deel slechts mijn ervaringen en verbazing over hoe sommigen moeite doen voor iets, terwijl het naar mijn idee makkelijker kan. That's all...

Zolang de mensen (''sommigen'') die daar mee bezig zijn er plezier en (positieve) ervaringen mee opdoen is daar toch niets mis mee ?
Ik denk dat de meeste audiofielen wel de intentie hebben om het uiterste uit hun componenten te halen, al dan niet binnen vooraf gestelde grenzen of doelstellingen ;)





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 25, 2013, 21:11:54
Neyton cat7+....... Voordeel: aantrekkelijk geprijsd. Nadeel: weet niet hoe die klinkt :nopompom:

AQvox, erg mooi...

Zeker wel mooi die netkabels met vaste RJ 45 connectoren, maar helaas wel een ramp als je deze door moet voeren door wanden,vloeren, etc. in je woning.
Mijn voorkeur zal dan uit gaan naar willekeurige lengte van hoogwaardige netkabel van de rol waar ik zelf met de speciale tang de RJ 45 connectoren aan kan zetten  ;)
Ik weet alleen niet of die makkelijk te verkrijgen is... :wacko:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz


twani

Jan, jij hoeft je nergens zorgen over te maken hoor. Je kunt jou nergens en nooit op obsessief gedrag betrappen  (wat een k*t woord eigenlijk als het over jou gaat :P) daar waar het gaat over experimenteren met meer  :D of minder dure audio artikelen...

Jij bent gewoon een heerlijke rommelaar die op hoog niveau een eind heen experimenteert, gewoon omdat het zo leuk is...... :worship:


twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 25, 2013, 21:18:55
Zeker wel mooi die netkabels met vaste RJ 45 connectoren, maar helaas wel een ramp als je deze door moet voeren door wanden,vloeren, etc. in je woning.
Mijn voorkeur zal dan uit gaan naar willekeurige lengte van hoogwaardige netkabel van de rol waar ik zelf met de speciale tang de RJ 45 connectoren aan kan zetten  ;)
Ik weet alleen niet of die makkelijk te verkrijgen is... :wacko:
Audioquest levert van de rol ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 25, 2013, 21:23:12
Jan, jij hoeft je nergens zorgen over te maken hoor. Je kunt jou nergens en nooit op obsessief gedrag betrappen  (wat een k*t woord eigenlijk als het over jou gaat :P) daar waar het gaat over experimenteren met meer  :D of minder dure audio artikelen...

Jij bent gewoon een heerlijke rommelaar die op hoog niveau een eind heen experimenteert, gewoon omdat het zo leuk is...... :worship:

;D Precies !!  ;)  Het bevalt zo goed dat het einde zeker nog niet in zicht is.... :nowink: :pompom:

ps  Interessant die Audioquest netkabel van de rol.... ;)  Dat wordt zo even google-en of heb je misschien een linkje voor mij Theo ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8


Jumping Jack

Nou, ik moet zeggen dat de hama voor zijn prijs (geen €30 voor 5m  ;D) toch ook wel erg stevige en knappe connectoren heeft...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 25, 2013, 21:50:39
http://www.futureshop.co.uk/audioquest-cables-ethernet-cat-67-c-458_477.html#.UVC4fcu9KSM

Ah, hartelijk bedankt  :clapping:  Een rol van 152 meter Audioquest UTP kabel is wel een beetje teveel van het goede..... :angel: :D
Volgens mij moet je zo,n hele rol afnemen ? Komt dan ong. op zo,n € 6,00 de meter  ;)

Op dit moment heb ik 3 redelijk lange lengtes Draka cat 5e lopen naar mijn TP Link router. Hmm, misschien toch een optie om te kijken of een goede gigabit switch betrouwbaar werkt hier, scheelt weer aardig wat lengte (dure) kabel  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 25, 2013, 22:09:57
Ah, hartelijk bedankt  :clapping:  Een rol van 152 meter Audioquest UTP kabel is wel een beetje teveel van het goede..... :angel: :D
Volgens mij moet je zo,n hele rol afnemen ? Komt dan ong. op zo,n € 6,00 de meter  ;)

Op dit moment heb ik 3 redelijk lange lengtes Draka cat 5e lopen naar mijn TP Link router. Hmm, misschien toch een optie om te kijken of een goede gigabit switch betrouwbaar werkt hier, scheelt weer aardig wat lengte (dure) kabel  :)

Een switch (en niet de switch die eventueel in de router zit) geeft een hoorbaar voordeel. Daarbij komt nog het voordeel dat als de switch dicht bij de MM of een andere speler staat, je alleen dat laatste stuk van cat7 kabel hoeft te voorzien. Als je de cat7 zelf gaat termineren moet je wel de daarbij passende (metalen) connectoren hebben.

twani

Citaat van: Onder013 op maart 25, 2013, 22:38:30
Een switch (en niet de switch die eventueel in de router zit) geeft een hoorbaar voordeel. Daarbij komt nog het voordeel dat als de switch dicht bij de MM of een andere speler staat, je alleen dat laatste stuk van cat7 kabel hoeft te voorzien. Als je de cat7 zelf gaat termineren moet je wel de daarbij passende (metalen) connectoren hebben.
Kijk, nu gaan we praten. Dit zijn de antwoorden waarop ik (en ik gok velen met mij) zit te wachten :pompom:
Wat doet nu precies een Switch Henk, waarom is zo' ding beter? Ik dacht dat je deze alleen gebruikte om meer aansluitingen te verkrijgen maar ik jou zo hoor praten is er meer aan de hand....

RonK.

Citaat van: YamahaRXV op maart 25, 2013, 22:09:57
Ah, hartelijk bedankt  :clapping:  Een rol van 152 meter Audioquest UTP kabel is wel een beetje teveel van het goede..... :angel: :D
Volgens mij moet je zo,n hele rol afnemen ? Komt dan ong. op zo,n € 6,00 de meter  ;)

Op dit moment heb ik 3 redelijk lange lengtes Draka cat 5e lopen naar mijn TP Link router. Hmm, misschien toch een optie om te kijken of een goede gigabit switch betrouwbaar werkt hier, scheelt weer aardig wat lengte (dure) kabel  :)

Audioquest zit in Roosendaal, er moet vast wat te regelen zijn ....

twani


twani

Ja uh sorry, ik plaats m verkeerd...

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op maart 25, 2013, 22:38:30
Een switch (en niet de switch die eventueel in de router zit) geeft een hoorbaar voordeel. Daarbij komt nog het voordeel dat als de switch dicht bij de MM of een andere speler staat, je alleen dat laatste stuk van cat7 kabel hoeft te voorzien. Als je de cat7 zelf gaat termineren moet je wel de daarbij passende (metalen) connectoren hebben.

Henk, jij verwoord precies waar mijn gedachten en nieuwsgierigheid naar uit gingen  ;)
Ik hoor veel positieve dingen over de professionele series van Netgear, heb jij toevallig ervaring met de Netgear switch-en ?

Ik zat eerlijk gezegd al te denken aan een drietal geconfectioneerde goede netwerkkabels (van zo,n 2,5 á 3 m. lengte) die naar een goede switch gaan en vanuit daar naar één van de LAN uitgangen gaat van mijn router die in de gang gemonteerd is  ;)  Dit zal dan ook de langste lengte kabel zijn (geschatte benodigde lengte ca. 10 m. en aan te leggen onder de vloer door en dan via de meterkast weer naar boven alwaar de router vlakbij gemonteerd zit  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op maart 25, 2013, 23:10:58
Henk, jij verwoord precies waar mijn gedachten en nieuwsgierigheid naar uit gingen  ;)
Ik hoor veel positieve dingen over de professionele series van Netgear, heb jij toevallig ervaring met de Netgear switch-en ?

Ik zat eerlijk gezegd al te denken aan een drietal geconfectioneerde goede netwerkkabels (van zo,n 2,5 á 3 m. lengte) die naar een goede switch gaan en vanuit daar naar één van de LAN uitgangen gaat van mijn router die in de gang gemonteerd is  ;)  Dit zal dan ook de langste lengte kabel zijn (geschatte benodigde lengte ca. 10 m. en aan te leggen onder de vloer door en dan via de meterkast weer naar boven alwaar de router vlakbij gemonteerd zit  ;)

Ik gebruik een managed switch van cisco (SLM2008). Die switch bedient uitsluitend een audio en een video  bron: Touch en HD Dune D. Er is altijd slechts een van beide in gebruik. Omdat het een managed switch is kan je prioriteiten toekennen. De cisco switch hangt aan de router (met voor dezekerheid ook een cat7). Een verschil met cat 6 kan ik niet vaststellen: geen verschil. Cat 5e heb ik niet vergeleken.

De Qnap TS-669 Pro NAS staat op de 1e verdieping op 10 meter afstand en is met een cat6 verbonden aan de switch van de router. Eerder heb ik de nas aan de cisco switch gehad met cat7, maar ook hiet kon ik geen verschil vaststellen.
Mijn conclusie is dat slechts het laatste stuk naar de speler profiteert van cat7 in combinatie met een switch t.b.v. audio/video.

De cat 7 is de meest eenvoudige Audioquest: Forest. Andere types heb ik afgezien van de standaard cat7 kabel niet geprobeerd.

Jumping Jack

Ik gebruik een 5-poorts Netgear switch (istaat in het tv-meubel) waarop de ps3, de blu-ray speler, een netwerkschijf en de SU zijn aangesloten. De nas staat in de garage, bij de router. Het is een nieuwbouw dus elke kamer heeft wandaansluitingen... Alles cat5e bekabeld, behalve dus van switch naar SU.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs