A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

twani

Jeezus....wat super gaaf zeg, mmmmmmmm .  Ik heb ook nog niet definitief een keuze voor een DAC gemaakt Jan.  Ik ben me er terdege van bewust dat jij, aan de hand van mijn beschrijvingen de afgelopen tijd, heel goed weet wat "mijn geluid" is.

De Burson staat dientengevolge ook echt op nummer één, zodra deze asynchroniteit geïmplementeerd heeft gekregen, is Sonority de 1e die een telefoontje van me krijgt.....  ;)

Gr
Theo

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 16, 2013, 10:43:42
Jeezus....wat super gaaf zeg, mmmmmmmm .  Ik heb ook nog niet definitief een keuze voor een DAC gemaakt Jan.  Ik ben me er terdege van bewust dat jij, aan de hand van mijn beschrijvingen de afgelopen tijd, heel goed weet wat "mijn geluid" is.

De Burson staat dientengevolge ook echt op nummer één, zodra deze asynchroniteit geïmplementeerd heeft gekregen, is Sonority de 1e die een telefoontje van me krijgt.....  ;)

Gr
Theo

Gaaf hé, die upgrades /tweaks voor de Mac Mini  8)  Het is jammer dat de nieuwe Burson Conductor een flink stukje duurder is dan de de DA 160. Maar deze moet wel nog een stapje hoger zijn en heeft ook asynchrone USB  ;) :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 16, 2013, 11:19:57
Stuurde jij de Burson eigenlijk USB aan Jan?

De Burson heeft hier destijds i.c.m. de SBT staan te spelen. Vanaf de SBT naar de Burson ging het signaal met een Apogee Wide Eye dig. coax interlink  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Wel mooi opgebouwd..

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

RubenV.

Theo, heb je al eens gedacht aan een aparte streamer ipv. de squeezebox? Zoiets als ik onlangs in elkaar heb gedraaid  >:D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Even vluchtig je build topic doorgelezen Ruben. (Zit hier opwintersport met 3 g op de iphone want geen wifi in het hotel :devil:) supergaaf zeg, en dat geluidskaartje interesseert me zeer. Hierop pieker in me al langere tijd suf.....

Gr.
Theo en Monique

YamahaRXV

Ah, dus toch afgelopen weekend gegaan  ;)
Jammergenoeg dus geen wifi in het hotel, dus dat wordt het HT forum bekijken op een klein schermpje dus........ :D   

En voldoende sneeuw daar van goede kwaliteit ?  Ik moet nog even een paar daagjes werken en dan is het ook zover  :pompom:

Nog veel (ski) plezier toegewenst en houdt de botten heel hé  :angel:

Groeten,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari 18, 2013, 22:21:32
Ah, dus toch afgelopen weekend gegaan  ;)
Jammergenoeg dus geen wifi in het hotel, dus dat wordt het HT forum bekijken op een klein schermpje dus........ :D   

En voldoende sneeuw daar van goede kwaliteit ?  Ik moet nog even een paar daagjes werken en dan is het ook zover  :pompom:

Nog veel (ski) plezier toegewenst en houdt de botten heel hé  :angel:

Groeten,

Jan
Supersneeuw, goed weer, alles oke. Toch al weer 2x een "high speed crash" meegemaakt maar alle botten nog heel.  :D. Ach ja, zonder risico skiën is niks voor mij, snelheid is alles :hehe:
Ga ieder jaar een aantal malen op volle snelheid onderuit en kom altijd nog goed terecht. Kan behalve aardig skiën dus ook goed vallen :P

twani

Schijnt toch een serieuze Devialet "uitdager" te zijn voor iets meer dan de helft van de prijs van dát "kinky" toestel.......  Wadia Intuition 01.......

twani

Op het display ná overigens net zo lelijk als z'n voorbeeld :P. Zal een hele klus zijn diens klankmatige prestaties te evenaren, heeft alleen maar goeie testen meegemaakt..

RubenV.

Ik vind 'm er wel fraai uit zien. Het design is gedaan door het Sonus Faber industrial engineering team, het audio gedeelte zelf komt van Wadia. Ik vind dat Fine Sounds SpA wel een mooie portfolio opbouwd op deze manier met Sonus Faber, Audio Research Corporation, Wadia Digital, McIntosh Laboratory en Sumiko onder haar vleugels. Sowieso apart dat McIntosh en Audio Research in Italiaanse handen zijn gekomen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

eddy135

Citaat van: twani op februari 19, 2013, 13:39:35
Op het display ná overigens net zo lelijk als z'n voorbeeld :P. Zal een hele klus zijn diens klankmatige prestaties te evenaren, heeft alleen maar goeie testen meegemaakt..

Lijkt mij wel mee te vallen...
Maar vind de Devialet ook niet echt lelijk, zeg maar... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 19, 2013, 18:29:39
Ben erg benieuwd naar de 1e testen....

Me too  ;)

p.s. Ik las net dat dat ze weer sneeuw en koudere temperaturen opgaven vanaf a.s. woensdag of donderdag  :angel:
Heb jij daar in jouw wintersportoord ook nog wat van meegekregen Theo ?

Sneeuw hoort op de bergen te liggen en niet op de snelweg..... O0
Daar gaat mijn ''droomscenario'' voor de heenreis weer.... :(

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op februari 19, 2013, 13:39:35
Op het display ná overigens net zo lelijk als z'n voorbeeld :P. Zal een hele klus zijn diens klankmatige prestaties te evenaren, heeft alleen maar goeie testen meegemaakt..

We kunnen ons weer de hand schudden, net zoals bij de Devialet nu ook weer. Ook ik vindt het een lelijk apparaat. :alien:
Wadia kennende kan het inderdaad een serieuze uitdager zijn voor Devialet.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

YamahaRXV

Ik vind ze alle twee .....lelijk, maar als ik zou moeten kiezen, dan de Devialet  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maximus_Aurelius

Citaat van: YamahaRXV op februari 19, 2013, 19:14:11
Ik vind ze alle twee .....lelijk, maar als ik zou moeten kiezen, dan de Devialet  ;)

Als ik zou moeten kiezen, zowel de Devialet en de Wadia niet. :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Citaat van: RubenV. op februari 19, 2013, 15:04:39
Ik vind 'm er wel fraai uit zien. Het design is gedaan door het Sonus Faber industrial engineering team, het audio gedeelte zelf komt van Wadia. Ik vind dat Fine Sounds SpA wel een mooie portfolio opbouwd op deze manier met Sonus Faber, Audio Research Corporation, Wadia Digital, McIntosh Laboratory en Sumiko onder haar vleugels. Sowieso apart dat McIntosh en Audio Research in Italiaanse handen zijn gekomen.
Imponerend rijtje merken inderdaad ;)
Ruben, kun je jouw "streamer pc", indien sec echt voor 2 kanaals stereo, nog leaner qua opbouw maken?
Uiteraard mét behoud van dat razend interessante USB kaartje...

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari 19, 2013, 18:36:11
Me too  ;)

p.s. Ik las net dat dat ze weer sneeuw en koudere temperaturen opgaven vanaf a.s. woensdag of donderdag  :angel:
Heb jij daar in jouw wintersportoord ook nog wat van meegekregen Theo ?

Sneeuw hoort op de bergen te liggen en niet op de snelweg..... O0
Daar gaat mijn ''droomscenario'' voor de heenreis weer.... :(
Heb ik wel iets van gehoord Jan, zie wel dat de voorspellingen nogal onzeker zijn evenals de berichtgeving er omheen.....
Afgelopen 2 dagen veel zon maar toch ook veel wolken, heb t wel eens beter gehad.

RubenV.

Citaat van: twani op februari 19, 2013, 20:35:31
Imponerend rijtje merken inderdaad ;)
Ruben, kun je jouw "streamer pc", indien sec echt voor 2 kanaals stereo, nog leaner qua opbouw maken?
Uiteraard mét behoud van dat razend interessante USB kaartje...

Leaner in de zin van minder componenten: dat zou eventueel kunnen mbv. een intel atom bordje. Hier zit de processor al standaard in verwerkt. De nadelen zijn dat deze dan weer geen PCI-express ondersteund, waardoor je het kaartje niet kan gebruiken. Daarnaast kan er maar 4gb aan geheugen in enz. enz. Het wordt dan een behoorlijk uitgeklede versie waarbij je je altijd zal moeten afvragen of de streamer wel krachtig genoeg is. JPlay draait er iig niet optimaal op en daarom viel deze keuze voor mij af.

Leaner kwa footprint kan ook, simpelweg door een andere behuizing te kiezen. Om de streamer totaal stil te houden is passieve koeling vereist en dat beperkt wel enigszins de keuze. Wel heeft Streacom nog een andere behuizing die kwa formaat meer weg heeft van een cd-speler. Deze is breder en dieper maar ook dunner dan mijn behuizing. Voor het usb-kaartje moet je overigens wel een pci-express raiser gebruiken, want die krijg je nooit haaks op het moederbord.

Als ik zo de componenten bekijk dan kan het natuurlijk allemaal een stuk compacter als je zelf de printplaat layout zou kunnen designen. Wat dat betreft vind ik het wel mooi dat men bij de Devialet en Wadia in die compacte behuizing ook nog de versterker modules weet te plaatsen. Ik zou wel eens willen zien hoe groot die zijn.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

De footprint vind ik geen bezwaar, de i5 ook niet. Ik dacht meer aan bijv het optische loopwerk wat ik  extern heb. Die USB kaart moet er sowieso in, daar gaat juist de volle aandacht naar uit ;)
Sorry, ik kijk verkeerd, er zit geen optische drive in jouw ontwerp.
Knap lastig typen allemaal op de iphone en 3G, sorry.
Wat was je ongeveer kwijt voor jouw exemplaar Ruben? Mag ook via PM

Deleted member

Ahhh...Theo is weer reclame aan 't maken voor Devialet, goed bezig Theo!!  :D

twani

Die is zo goed, heeft geen reclame nodig ;D     Vind alleen die 12000 euro aan de hoge kant en ben benieuwd of de Wadia daarin iets kan veranderen.....