A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Ik wil even ingaan op dat in/uitgangsimpedantieverhaal... Deze parameters zeggen weinig tot niets over wel/geen match... Was het maar zo simpel...

AbZ

Citaat van: garmtz op februari  8, 2013, 18:01:19
Ik wil even ingaan op dat in/uitgangsimpedantieverhaal... Deze parameters zeggen weinig tot niets over wel/geen match... Was het maar zo simpel...
Just one variable, among many...
Zoek ff in je eigen posts, dan weet je weer dat het een rol kan spelen:

Citaat van: garmtz op september  8, 2011, 13:19:33
Ben absoluut geen fan van passieve pres, zeker niet vanwege de relatief lage ingangsimpedantie van de Linn eindversterkers.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn,
als de uitgangsimpedantie niet hoger kwam te liggen door de pre?

Sommige merken maken daar werk van, oa Burson en Perreaux.

Deleted Member 2

Citaat van: tompj op februari  8, 2013, 17:58:56
Ik heb de indruk dat je nu zit te wachten op de vraag wat je er van vond.... :dry:
het is een plagerijtje naar theo

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari  7, 2013, 23:47:34
Waanzinnig hé  8)  De overdracht naar de klant zal nog wel eventjes duren, eerst nog uitgebreid proefvaren en testen.
Hij gaat nu voorlopig naar een dok in Amsterdam waar e.e.a. verder geïnstalleerd zal worden v.w.b. de aandrijving en verdere ''finishing touch'' werkzaamheden.

De prijs....tja  ::)  Ik heb bedragen horen fluisteren van zo,n € 189.000000..... Snelheid= 22 knopen (zo,n 40 km/u)
Verder zeg ik niets......de eigenaar is heel erg op z,n privacy gesteld.

Maar voor Monique zijn er zat mooie plekjes te vinden om te zonnebaden hoor, maar bij voorkeur op het aanwezige sundeck (het hoogste gedeelte net voor de twee radarunits)
Ahh! die radarunits zie ik ;)

twani

Citaat van: garmtz op februari  8, 2013, 18:01:19
Ik wil even ingaan op dat in/uitgangsimpedantieverhaal... Deze parameters zeggen weinig tot niets over wel/geen match... Was het maar zo simpel...
En nú? Hoe gaat het verhaal verder?

twani

Citaat van: Onder013 op februari  8, 2013, 16:55:23
Eindelijk een keer Harbeth luidsprekers beluisterd........

Met opgewekte groet,

Henk
Naar muziek dus :P

AbZ

Citaat van: twani op februari  8, 2013, 18:54:00
En nú? Hoe gaat het verhaal verder?
Komt vast helemaal goed  ;D 

Ik kan me voorstellen dat de ervaringen van Yam anders waren geweest bij andere impedantieverhoudingen (en dat de Burson hierbij in het voordeel was).  Dat was mijn punt en daarmee is niet gezegd dat de juiste 'match' daardoor bepaald zou zijn.  Hier las Garmt iets anders dan ik schreef denk ik.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari  8, 2013, 18:55:23
Naar muziek dus :P

Het kon slechter. ;D

Nee hoor. Het heeft mij verbaasd. Ik was door jouw lyrische beschouwingen van de Harbeth luidsprekers op het ergste voorbereid. Laid-back en nog verder achterover met een leben-versterker. :sleep:

Maar niets was minder waar in de set van Bas. Zelfs voor mij als liefhebber van details viel er veel te genieten.

Leuk dat ik nu in enige mate de klank kan invullen als je van je set sfeerplaatjes laat zien en kwijlend achterover hangt ;D

Groet,

Henk

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op februari  8, 2013, 20:57:20
Het kon slechter. ;D

Nee hoor. Het heeft mij verbaasd. Ik was door jouw lyrische beschouwingen van de Harbeth luidsprekers op het ergste voorbereid. Laid-back en nog verder achterover met een leben-versterker. :sleep:

Maar niets was minder waar in de set van Bas. Zelfs voor mij als liefhebber van details viel er veel te genieten.

Leuk dat ik nu in enige mate de klank kan invullen als je van je set sfeerplaatjes laat zien en kwijlend achterover hangt ;D

Groet,

Henk
En toen had de zin wel mogen stoppen eigenlijk... :laugh:
Ik dacht dat je al bij Theo was geweest, maar niet dus?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op februari  8, 2013, 21:00:47
En toen had de zin wel mogen stoppen eigenlijk... :laugh:
Ik dacht dat je al bij Theo was geweest, maar niet dus?

Inderdaad niet. Jij ook niet?

Ik was hier maar een beetje aan het oefenen om het verslagje te maken over het luisterbezoek bij jou. ;D

Groet,

Henk

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op februari  8, 2013, 21:18:49
Inderdaad niet. Jij ook niet?

Ik was hier maar een beetje aan het oefenen om het verslagje te maken over het luisterbezoek bij jou. ;D

Groet,

Henk
Haha, ok. :smile: Gewoon schrijven wat er in je opkomt joh.
Nee, maar ik heb de Leben en Harbeth al wel een paar keer gehoord. Wel een beetje een idee van hoe het ongeveer zou moeten klinken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Onder013 op februari  8, 2013, 20:57:20
Het kon slechter. ;D

Nee hoor. Het heeft mij verbaasd. Ik was door jouw lyrische beschouwingen van de Harbeth luidsprekers op het ergste voorbereid. Laid-back en nog verder achterover met een leben-versterker. :sleep:

Maar niets was minder waar in de set van Bas. Zelfs voor mij als liefhebber van details viel er veel te genieten.

Leuk dat ik nu in enige mate de klank kan invullen als je van je set sfeerplaatjes laat zien en kwijlend achterover hangt ;D

Groet,

Henk
De Leben is niet écht "Laid Back" hoor Henk...in mijn oren dan ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari  8, 2013, 22:54:48
De Leben is niet écht "Laid Back" hoor Henk...in mijn oren dan ;)

Ok. Dat is hoe mijn verdorven fantasie werkt.  >:(
De combinatie ken ik niet.

Groet,

Henk

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Als jullie het toch over Harbeth,s hebben kan ik mooi even inhaken met mijn bezoek bij Martin!! vrijdagavond  ;)

Zoals al eerder aangegeven door mij hier in het topic van Theo had ik met Martin afgesproken om zo,n beetje eind van de middag hem te komen bezoeken voor een luistersessie van zijn set.
Ik had Martin beloofd om zo rond 16.30 u a 17.00 u bij hem te zijn, maar dit liep helaas weer wat uit omdat ik moeilijk weg kon komen op mijn werk  :(
Onderweg maar even Martin gebeld met de mededeling dat het wat later werd. Dit kwam voor hem niet geheel slecht uit daar hij helaas te maken had met een lekkage die ontstaan was door een lekkende verwarming van de bovenbuurman.

Na een inspectie van de lekkage indicaties op het strakke plafond zijn we naar de woonkamer gegaan waar ik al snel de Harbeth 30.1 monitors en de mooie nieuwe Velodyne sub zag staan. Verder nog aandachtig Martin zijn nieuwe audiomeubel met daarin verschillende Naim componenten bekeken want daar was ik toch wel erg nieuwsgierig naar.
Nieuwsgierig was ik uiteraard ook naar de weergave van de Naim Supernait met High Cap - Harbeth 30.1 monitors en de SBT gekoppeld aan de interne dac van de Supernait.
Ik gaf eerder al aan dat het een luistersessie zou betreffen, maar bij nader inzien verander ik dit maar in een luister/testsessie want in de vele gezellige uurtjes die voorbij vlogen hebben we niet veel verschillende albums beluisterd, maar (bewust) wel veel dezelfde nummers gedraaid  :D

Nadat Martin de set had opgestart op een beschaafd volume ben ik lekker op de bank gaan zitten en heb op mijn gemak naar de set zitten luisteren voor wat eerste indrukken.
De Harbeth,s staan bij Martin redelijk near-field opgesteld op zo,n geschatte 2,5 m. van de luisterpositie met een redelijke toe-in.
Bij aanvang van de luister/testsessie had Martin een geleende Nordost dig. interlink tussen de SBT en dac zitten, en het viel mij op dat het gehele klankbeeld een beetje iel en slank overkwam. Martin had dit zelf ook al min of meer opgemerkt en gaf aan dat zijn eigen XLO HTPro dig. interlink het toch wel beduidend beter deed.
Al snel hebben we de Nordost verwisseld voor Martin zijn XLO HTPro interlink en dit was meteen een flinke stap voorwaarts. Het stereobeeld verbeterde m.i. erg hierdoor en ook was er beduidend meer diepte in het beeld te horen.
Bij binnenkomst zag ik bij Martin twee schitterende dig. interlinks van Chord op de tafel liggen, en ik was erg nieuwsgierig hoe deze het zouden gaan doen.
Als eerste heeft Martin de Chord Signature Digital gemonteerd en bij de eerste tonen was het al hoorbaar hoe groot de verschillen tussen een dig. interlink kunnen zijn.... :o
De ruimtelijkheid was beduidend toegenomen, meer diepte en lagen in het beeld waardoor er een veel natuurlijkere weergave was en vocalen en instrumenten goed te volgen waren.  Vanaf dit moment werd de luistersessie eigenlijk meer een testsessie want de verwachting dat het nog beter kon was bij ons beiden zeker aanwezig.
Uiteraard kon het niet uitblijven: de prijzige Chord Indigo Digital was nu aan de beurt en al snel bleek dat het prijsverschil tussen de Signature en de Indigo toch wel te rechtvaardigen was. Wat opviel met de Chord Indigo was dat deze op het gebied van ruimtelijkheid en resolutie er weer een flinke schep boven op gooide en het tonale klankbeeld volledig openbloeide. Wat mij persoonlijk opviel was dat de set in z,n geheel nu veel meer dynamisch en sneller klonk en ik de karakteristiek van de Supernait nu volledig herkende van eerdere luistersessies die ik in het verleden had met de Supernait.
Alsof er nog niet voldoende mooie resultaten waren behaald, zijn we nog maar vrolijk verder gegaan met wat dingen die ik thuis had meegenomen: mijn netkabel en de aluminium vibra schijven. De schijven onder de Supernait geplaatst lieten ook weer wat voordeel horen m.b.t. een strakkere laagweergave en nog wat meer focus en diepte.
Last but not least: de netkabel die het bij mij erg goed doet achter de Superuniti en beduidend beter presteert dan de standaard netkabel.
Ondanks het feit dat Martin al versteld stond van de bizar grote verschillen tussen de geteste dig. interlinks had ik het idee dat hij mogelijk niet meer had verwacht dat het nog een stapje beter kon...... En beter werd het ook nu weer want ook de invloed van de gewijzigde netkabel was weer goed merkbaar.

Al met al resumerend kan ik persoonlijk wel zeggen dat we in de dikke 4,5 uur forse stappen qua verbetering hebben behaald en ik de set van Martin zo in z,n geheel (met de wijzigingen) een heerlijk klinkende set vind  :thumbs-up:
De Velodyne goed geintegreerd en niet ''aanwijsbaar'' , de combi Supernait/High Cap - Harbeth 30.1 mooi muzikaal en totaal niet up front klinkend en de SBT met BOTW voeding aan de interne dac van de Supernait.........tja, het blijft toch maar weer verbazingwekkend wat er haalbaar is met zo,n ''plastic kastje''  ;)

Ik heb genoten van de pizza en de gezellige, maar ook leerzame ''try-outs''.
Volgende keer alleen wat meer muziek dan alleen Bozz Scaggs, Birdy, Anouk ''Update'' en Fever Ray  :D




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op februari  8, 2013, 23:02:57
Ok. Dat is hoe mijn verdorven fantasie werkt.  >:(
De combinatie ken ik niet.

Groet,

Henk
De SHL-5 vind ik wat warmer en geeft vooral een grootser geluidsbeeld, meer upfront. De Leben vind ik kleurrijk, met name in het middengebied met prachtige stemweergave. Upfront is misschien het verkeerde woord, pakkend is misschien een betere beschrijving van de Leben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Citaat van: Bas Akkerman op februari  9, 2013, 09:27:16
De SHL-5 vind ik wat warmer en geeft vooral een grootser geluidsbeeld, meer upfront. De Leben vind ik kleurrijk, met name in het middengebied met prachtige stemweergave. Upfront is misschien het verkeerde woord, pakkend is misschien een betere beschrijving van de Leben.

Toevoeging bij de Leben "zijdezacht hoog"  ;). Mijn persoonlijke ervaring.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op februari  9, 2013, 02:57:40
Als jullie het toch over Harbeth,s hebben kan ik mooi even inhaken met mijn bezoek bij Martin!! vrijdagavond  ;)

Mooi verslag  :pompom:  en frappant om te lezen hoeveel verschil een kabel nog kan maken.
Mijn ervaringen zijn anders maar wellicht heb je een beter gehoor als ik en meestal heb ik zelf
ook niet het geduld om hiermee te experimenteren en heb ik een ratje toe aan kabels die op basis van
willekeur achter in mijn apparaten zijn gesmurfd  :butbut:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bas Akkerman

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari  9, 2013, 09:38:37
Toevoeging bij de Leben "zijdezacht hoog"  ;). Mijn persoonlijke ervaring.
Ik zou het eerder wat afgeroomd noemen. En dat is het eigenlijk ook wel voor het hele bereik, mijn grootste punt voor wat betreft de Leben. Diens karakter ging me op een gegeven moment irriteren.

Ik ben het een beetje kwijt Theo, maar gebruik je nu de Musical Fidelity Clic nog? Want die vond ik wel errug laidback, dus wat dat betreft ga ik mee met Henk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op februari  9, 2013, 09:51:06
Mooi verslag  :pompom:  en frappant om te lezen hoeveel verschil een kabel nog kan maken.
Mijn ervaringen zijn anders maar wellicht heb je een beter gehoor als ik en meestal heb ik zelf
ook niet het geduld om hiermee te experimenteren en heb ik een ratje toe aan kabels die op basis van
willekeur achter in mijn apparaten zijn gesmurfd  :butbut:

Inderdaad frappant te noemen wat kabels soms voor (groot) verschil kunnen geven.
In het geval van Martin z,n set waren de verschillen erg goed te horen, zowel voor mij als Martin.
Bij het nummer van Birdy (Skinny love) hoor je (als het goed is) in de opname veel ''achtergrondgeluiden'' van krakende houtachtige geluiden, voornamelijk aan de linkerzijde in het beeld. Ook is er in het begin van het nummer een soort van bonk waarneembaar alsof er een zwaar voorwerp op een houten vloer valt.
Doordat ik het nummer redelijk vaak heb beluisterd en ik hier ieder geluidje in het nummer kan ''traceren'' was het mooi om te horen hoe de set van Martin bij iedere opwaartse stap met het aanpassen van de bekabeling meer en meer van dit soort details liet horen, zonder overigens aan muzikaliteit in te moeten leveren, integendeel zelfs.
Maar goed, misschien is het beter als Martin zelf zijn eigen opgedane ervaringen met de bekabeling kan vertellen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op februari  9, 2013, 02:57:40

Al met al resumerend kan ik persoonlijk wel zeggen dat we in de dikke 4,5 uur forse stappen qua verbetering hebben behaald en ik de set van Martin zo in z,n geheel (met de wijzigingen) een heerlijk klinkende set vind  :thumbs-up:
De Velodyne goed geintegreerd en niet ''aanwijsbaar'' , de combi Supernait/High Cap - Harbeth 30.1 mooi muzikaal en totaal niet up front klinkend en de SBT met BOTW voeding aan de interne dac van de Supernait.........tja, het blijft toch maar weer verbazingwekkend wat er haalbaar is met zo,n ''plastic kastje''  ;)

Ik heb genoten van de pizza en de gezellige, maar ook leerzame ''try-outs''.
Volgende keer alleen wat meer muziek dan alleen Bozz Scaggs, Birdy, Anouk ''Update'' en Fever Ray  :D

Tsja wat kan ik verder nog toevoegen aan de uitgebreide review van Jan.

Verbazingwekkend waren voor mij in ieder geval de grote verschillen tussen de verschillende interlinks. Nadat ik vorige week samen met Weust al het verschil tussen mijn XLO HTPro en de Nordost had waargenomen vroeg ik me steeds meer af wat een serieus duurdere interlink op de SBT en dac van de SuperNait zou doen. Gelukkig kon ik op de valreep een tweetal interlinks van Chord lenen de Signature (€  289) en de Indigo Plus (€ 529) zelf heb ik me in kunnen houden tot Jan er was om samen naar de (eventuele) verschillen te luisteren. En verschillen zijn er en ik kan zeggen de Indigo Plus is met vlag en wimpel de winnaar.

Volgens mij heeft het helemaal niets met "betere oren" te maken, de verschillen zijn gewoon groot erg groot  :clapping:

Als kers op de slagroom voegde de door Jan zelf gefabriceerde netkabel net nog dat beetje warmte toe aan het geheel waardoor de muziek nog iets grootser en analoger door de Harbethjes aan het publiek (Jan en ik) werd gepresenteerd. Ik was en ben nog steeds verbaasd wat de netkabel toevoegde, technisch gezien begrijp ik er niets van dat zo'n laatse stuk kabel het klankbeeld zo in positieve zin kan veranderen/verbeteren. De schijven onder de Supernait brengen een iets strakkere laagweergave wat meer focus en diepte en lucht, zeg maar het schepje suiker over de kers  ::)

Dit weekend ga ik nog wat wisselen tussen de twee Chords en me beraden over de te nemen stappen! Een Chord aanschaffen of door sparen voor een................

Ik weet dat koper koper is en dat 1 tjes 1 tjes en nullen nullen zijn. Maar dat het anders kan worden weergegeven is me nu wel duidelijk!

Zo en nu weer een  :coffee:
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op februari  9, 2013, 12:29:59
Tsja wat kan ik verder nog toevoegen aan de uitgebreide review van Jan.

Verbazingwekkend waren voor mij in ieder geval de grote verschillen tussen de verschillende interlinks. Nadat ik vorige week samen met Weust al het verschil tussen mijn XLO HTPro en de Nordost had waargenomen vroeg ik me steeds meer af wat een serieus duurdere interlink op de SBT en dac van de SuperNait zou doen. Gelukkig kon ik op de valreep een tweetal interlinks van Chord lenen de Signature (€  289) en de Indigo Plus (€ 529) zelf heb ik me in kunnen houden tot Jan er was om samen naar de (eventuele) verschillen te luisteren. En verschillen zijn er en ik kan zeggen de Indigo Plus is met vlag en wimpel de winnaar.

Volgens mij heeft het helemaal niets met "betere oren" te maken, de verschillen zijn gewoon groot erg groot  :clapping:

Als kers op de slagroom voegde de door Jan zelf gefabriceerde netkabel net nog dat beetje warmte toe aan het geheel waardoor de muziek nog iets grootser en analoger door de Harbethjes aan het publiek (Jan en ik) werd gepresenteerd. Ik was en ben nog steeds verbaasd wat de netkabel toevoegde, technisch gezien begrijp ik er niets van dat zo'n laatse stuk kabel het klankbeeld zo in positieve zin kan veranderen/verbeteren. De schijven onder de Supernait brengen een iets strakkere laagweergave wat meer focus en diepte en lucht, zeg maar het schepje suiker over de kers  ::)

Dit weekend ga ik nog wat wisselen tussen de twee Chords en me beraden over de te nemen stappen! Een Chord aanschaffen of door sparen voor een................

Ik weet dat koper koper is en dat 1 tjes 1 tjes en nullen nullen zijn. Maar dat het anders kan worden weergegeven is me nu wel duidelijk!

Zo en nu weer een  :coffee:

Mooi weergegeven Martin, en ook leuk te lezen dat je vooraf enigzins ''behouden'' was met je verwachtingen van de mogelijke invloeden van de netkabel.
Ondanks dat de Chord Indigo Plus geen goedkope jongen is, denk ik wel dat je met deze kabel zo,n beetje het uiterste uit de SBT heb weten te peuteren (buiten de BOTW voeding en de toolbox tweak).
De verbeteringen met de kabels onderling waren voor mij geen echte verbazing, alhoewel ik de verschillen tussen de beide Chord,s toch wel erg opvallend vond.
Wat mij toch wel weer verbaasde was de prestatie van de SBT gekoppeld aan de dac van je Supernait en ik vraag mij dan ook serieus af of je de relatief grote stap die gisteren ten gehore werd gebracht ook gaat horen in verschil tussen de SBT en een........... ;)

Als je wil kunnen we nog een keer een testje doen bij je om hier wat meer duidelijkheid over te kunnen krijgen  ;) Later meer via PM.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op februari  9, 2013, 13:15:10
Wat mij toch wel weer verbaasde was de prestatie van de SBT gekoppeld aan de dac van je Supernait en ik vraag mij dan ook serieus af of je de relatief grote stap die gisteren ten gehore werd gebracht ook gaat horen in verschil tussen de SBT en een........... ;)

Als je wil kunnen we nog een keer een testje doen bij je om hier wat meer duidelijkheid over te kunnen krijgen  ;) Later meer via PM.

Goed plan om dat eens uit te testen......  :pompom:
mainly British stuff

twani

Citaat van: Bas Akkerman op februari  9, 2013, 10:15:21
Ik zou het eerder wat afgeroomd noemen. En dat is het eigenlijk ook wel voor het hele bereik, mijn grootste punt voor wat betreft de Leben. Diens karakter ging me op een gegeven moment irriteren.

Ik ben het een beetje kwijt Theo, maar gebruik je nu de Musical Fidelity Clic nog? Want die vond ik wel errug laidback, dus wat dat betreft ga ik mee met Henk.
Als ik het maar niet kwijt ben Bas ;D. De Clic is allang verkocht. Er staat nu een Asynchrone MF M1 dac te spelen. Dit als tijdelijke dac om me de tijd te geven mijn "droomdac" te vinden.

Hoog op de lijst staan de (nog steeds) Eastern Electric minimax dac+ en de Burson D160...