A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2013, 23:31:23
Op zich een mooi voorstel Martin, maar de eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik eigenlijk wel een keer de persoon Theo in levende lijve wil ontmoeten  :D

Tsja wie wil dat niet............  :unsure:
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari  3, 2013, 22:39:32
zo is het op commerciele basis begonnen:

Ah, de afgebeelde speakers hebben dus een link met de onderstaande tekst ? ;)

In 1982, small summit talks took place, with large-scale changes for the further development of the tweeter. Klaus Heinz met Dr. Oskar Heil who had stirred up the world of audio with his Air Motion Transformer (AMT). This encounter was to bear fruits in decades of intense conversations as well as Research and Development. Since then, Klaus Heinz was on the quest for a solution that combined the unique advantages of the AMT with improved dispersions, avoiding the hornlike magnetic construction at the same time.

Good things may come to those who wait but outstanding innovations to those who uncompromisingly devote themselves to their goal. The Accelerating Ribbon Technology (ART) came to see the light of day. This superior tweeter design, a landmark in loudspeaker technology, marked both the beginning of a new era of tweeter technology and of ADAM. This technology showed all the best qualities of Heil´s AMT while avoiding its problems: crystal clear sound combined with outstanding dispersions.

Klaus Heinz on the new ART tweeter design: "It is more than 30 years that I had been intrigued by Oskar Heils invention. The new kinematics to move the air was intellectually brilliant, and the audible success inspiring. However, I always thought that the huge magnetic structures in front of the diaphragm might discolor the sound and that the pure dimension of the construction would lead to unwanted narrow dispersion patterns. Using new materials like neodyme magnets and Kapton® (by DuPont™) diaphragm materials and combining them with new geometries I succeeded in designing a tweeter that on the one hand improved both the electro-acoustic behavior and the measurement data of the original construction. On the other hand, I could avoid the weak points often to be found in unusual tweeter design. Distortion, efficiency, dispersion or power handling all exceed what someone can find in 1" domes. Of course, the final opinion is to be formed by the listeners. I am more than confident of their judgment."

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op februari  3, 2013, 23:34:28
Tsja wie wil dat niet............  :unsure:

Tja, het is tenslotte een soort van roemrucht figuur hier op het forum.... :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2013, 23:36:02
Ah, de afgebeelde speakers hebben dus een link met de onderstaande tekst ? ;)

In 1982, small summit talks took place, with large-scale changes for the further development of the tweeter. Klaus Heinz met Dr. Oskar Heil who had stirred up the world of audio with his Air Motion Transformer (AMT). This encounter was to bear fruits in decades of intense conversations as well as Research and Development. Since then, Klaus Heinz was on the quest for a solution that combined the unique advantages of the AMT with improved dispersions, avoiding the hornlike magnetic construction at the same time.

Good things may come to those who wait but outstanding innovations to those who uncompromisingly devote themselves to their goal. The Accelerating Ribbon Technology (ART) came to see the light of day. This superior tweeter design, a landmark in loudspeaker technology, marked both the beginning of a new era of tweeter technology and of ADAM. This technology showed all the best qualities of Heil´s AMT while avoiding its problems: crystal clear sound combined with outstanding dispersions.

Klaus Heinz on the new ART tweeter design: "It is more than 30 years that I had been intrigued by Oskar Heils invention. The new kinematics to move the air was intellectually brilliant, and the audible success inspiring. However, I always thought that the huge magnetic structures in front of the diaphragm might discolor the sound and that the pure dimension of the construction would lead to unwanted narrow dispersion patterns. Using new materials like neodyme magnets and Kapton® (by DuPont™) diaphragm materials and combining them with new geometries I succeeded in designing a tweeter that on the one hand improved both the electro-acoustic behavior and the measurement data of the original construction. On the other hand, I could avoid the weak points often to be found in unusual tweeter design. Distortion, efficiency, dispersion or power handling all exceed what someone can find in 1" domes. Of course, the final opinion is to be formed by the listeners. I am more than confident of their judgment."

Dat is een leuk verhaal, maar in de tijd dat de AMT productierijp was, bestonden materialen als kapton en neodym niet of waren niet beschikbaar voor dit doel. Het grote probleem was niet zozeer de AMT - hoewel deze ook een aantal problemen had - maar veel meer het vinden van een luidspreker die de rest van het spectrum voor zijn rekening kon nemen. Het wisselfilter kostte vele hoofdbrekens om deze op de standaard huiskamer af te stemmen.
In die tijd had ik een Braun versterker en de importeur was tevens importeur van ESS (de complete luidspreker met de AMT). Daar heb ik vele uren doorgebracht om al luisterend te trachten de filter af te stemmen op de twee units. Dit is nooit echt gelukt en betekende dat ondanks het feit dat de AMT in die tijd dee eerste en enige goede weergever was van het hoog naast de destijds veel ingezette electrostaten zoals Quad.

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2013, 22:18:02
Toch blijf ik dit toch ook nog een zeer mooie dac vinden  ;)
Een merk met een hoog gewaardeerde schat aan ervaring en kennis op het gebied van d/a converting.
oei die Wadia vind ik zo mooi!

tompj

Citaat van: YamahaRXV op februari  3, 2013, 23:38:40
Tja, het is tenslotte een soort van roemrucht figuur hier op het forum.... :P
Be careful what you wish for.... ;)

Nee hoor, Theo is een prima gastheer!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: tompj op februari  4, 2013, 18:46:26
Be careful what you wish for.... ;)

Nee hoor, Theo is een prima gastheer!

Daar twijfel ik oprecht geen seconde aan  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani

Citaat van: AbZ op februari  4, 2013, 00:29:55
oei die Wadia vind ik zo mooi!
Vind het alleen jammer dat bij die DAC de focus en nadruk bij ontwerpen nogal op de voorversterker functie heeft gelegen. Dat is juist niet waarnaar ik op zoek ben. Ik heb dan het idee dat ik betaal voor iets wat ik niet gebruik.....

Wel mooi ding inderdaad....

twani

Nee, de voorkeur gaat sterk uit naar de Burson, de Eastern Electric of iets Audionote achtigs......

Dit zijn volgens jullie " vertellingen" en de vele testen die ik heb gelezen de dacs die de nadruk hebben liggen op een vloeiend geluid met een gloedvol midden en een volle bass.....

Mijn focus ligt minder op "pinsharp" afbeelden, plaatsing der instrumenten en al dat soort gehannes :D Ik wil muziek horen, geen apparatuur....

AbZ

Citaat van: twani op februari  4, 2013, 20:35:52
Vind het alleen jammer dat bij die DAC de focus en nadruk bij ontwerpen nogal op de voorversterker functie heeft gelegen. Dat is juist niet waarnaar ik op zoek ben. Ik heb dan het idee dat ik betaal voor iets wat ik niet gebruik.....

Wel mooi ding inderdaad....
Mee eens, bovendien is volumeregeling ook nog digitaal...  maar hij ziet er wel mooi uit.

Ik kan jouw belangstelling voor de Burson niet direct rijmen met je beschrijving?
Hoewel de scherpe kantjes van Burson wellicht minder opspelen via een Leben.

twani

Citaat van: AbZ op februari  4, 2013, 20:59:01
Mee eens, bovendien is volumeregeling ook nog digitaal...  maar hij ziet er wel mooi uit.

Ik kan jouw belangstelling voor de Burson niet direct rijmen met je beschrijving?
Hoewel de scherpe kantjes van Burson wellicht minder opspelen via een Leben.

Héé!  dat is een interessante stelling Abel...ik weet niet beter dan dat de Burson alles behalve scherp ópspeelt......

Jan, kom er maar in ;D

YamahaRXV

#3987
Citaat van: twani op februari  4, 2013, 21:19:33
Héé!  dat is een interessante stelling Abel...ik weet niet beter dan dat de Burson alles behalve scherp ópspeelt......

Jan, kom er maar in ;D

En daar is tie dan  :pompom:

Ik heb hier diverse dacs (als demo) in huis gehad die ik een aantal dagen goed heb kunnen beluisteren.
Zo,n beetje alle dacs van Northstar Design tot aan de Antilope Zodiac + aan toe.
Wat opviel bij al deze dacs (in combinatie met de MF M6i en PMC 24,s) was dat er zeker makkelijk verschillen in klankbeeld en ruimtelijkheid waren te ontdekken, maar dat bij al deze dacs de nadruk lag op het nogal gedetailleerd weergeven van (micro)detail waardoor je eigenlijk min of meer gedwongen werd om technisch te gaan luisteren.
Ondanks het feit dat ik in eerste instantie erg onder de indruk was van de erg gedetailleerde en vooral schone weergave van de Northstar Design USB 32 dac en de Zodiac + merkte ik wel dat na zo,n 1,5 uur luisteren er een soort van vermoeidheid optrad en ik mij niet meer lekker op de bank kon nestelen om verder te gaan luisteren  :angel:
Het min of meer ''ontleden'' van elk mogelijk detail in de muziek lijkt soms indrukwekkend, maar gaat snel ten koste van een stukje belevenis van en betrokkenheid bij de muziek. Uiteindelijk was dus voor mij de conclusie dat dit niet hetgeen was waar ik uren betrokken naar zou kunnen luisteren.

Op een gegeven moment kreeg ik de mogelijkheid aangeboden om een Burson dac te mogen proberen. In eerste instantie wilde ik graag de Burson D 160 testen, maar het werd uiteindelijk de HA 160 D omdat eerder genoemde al uitgeleend was voor een demo elders.
Vanaf het moment dat de Burson nieuw en koud uit de doos hier aangesloten werd hoorde ik meteen al een weergave die totaal anders was dan de andere dacs die hier hadden gestaan. Wat ik hoorde was een weergave die het accent op totaal andere dingen lag dan allle andere beluisterde dacs; een heerlijke en muzikale weergave die heerlijk als een soort van zwevende flow de huiskamer inrolde en waarbij een zeer hoog live gevoel verkregen werd.
Niets geen kil analytisch uitbenen van elk beluisterd nummer, maar gewoon een erg muzikale en ritmische weergave waarbij het mij vooral opviel dat de Burson met name de vocalen en instrumenten erg realistisch en vol betrokkenheid wist weer te geven. Sterke kant vond ik ook de zeer brede en volledig loskomende stage (speakers verdwijnen compleet)
Ondank het feit dat het om een niet ingespeeld exemplaar ging heeft het ding mij vanaf het begin van aansluiten minimaal 3,5 uur achtereenvolgens weten weg te trekken van alle op dat moment nog geplande bezigheden die dag en dat was bij alle eerder gehoorde/geteste dacs voor mij niet denkbaar.
De dagen erna werd het alleen nog maar beter en lekkerder doordat het inspelen ook nog duidelijk hoorbare verbetering gaf.

Zojuist las ik dus dat de Burson scherpe randjes zou hebben ?  Mijn antwoord: forget it ! Het ding laat een weergave horen die verre van scherp is. Mijn kernwoorden over deze dac zijn: vloeiend, betrokken sound, volle weergave in het mid/midlaag/laag, ritmisch, en een zeer brede en volledig loskomende stage.
Naar mijn mening doet de Burson dac toch wel veel aan een buizenweergave denken, maar heeft in zijn weergave ook wel iets Naim achtigs (ritmisch en redelijk snel in weergave en timing, beter misschien PRaT te noemen ??)

Zoals wel te lezen valt ben ik nog steeds erg enthousiast over de Burson dac en als ik in de toekomst nog eens in de markt zou zijn voor een standalone dac dan is er een grote kans dat er hier weer een Burson komt te staan........mogelijk de nieuwe asynchrone Burson Conductor dac  ;)



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ


twani

@Jan: mooi verhaal :clapping:

@Abel: heerlijk droog als altijd :clapping:

twani

@Jan: mooi verhaal :clapping:

@Abel: heerlijk droog als altijd   :D

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

een mooie Dac die en helder, gedetailleerd, vloeiend en muzikaal klinkt...
zoek lekker verder heren, ik heb er al 1 gevonden voor ca. 700 euro  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Citaat van: VANZOMERENG op februari  5, 2013, 21:29:35
een mooie Dac die en helder, gedetailleerd, vloeiend en muzikaal klinkt...
zoek lekker verder heren, ik heb er al 1 gevonden voor ca. 700 euro  :D
Als ik iedere keer, dat jij mij zo'n Music Hall dac had aanbevolen, er ook een had gekocht, had ik er nu 9 stuks in het audiodressoir staan :P

Zonder malligheid, ik geloof je maar.........A-synchroon :unhappy: :nopompom:

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op februari  5, 2013, 21:29:35
een mooie Dac die en helder, gedetailleerd, vloeiend en muzikaal klinkt...
zoek lekker verder heren, ik heb er al 1 gevonden voor ca. 700 euro  :D

Welke, de Music Hall ?  Geloof mij, die red het echt niet tegen de Burson  ;) :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

#3995
http://www.musichallaudio.com/product_files/dac253/DAC25.3%20English%20manual.pdf

Music-Hall: "Ti SRC4192 Asynchronous Sample Rate Converter w/high precision active crystal oscillator master clock."

Ook zeer betaalbaar Dac met buizen
http://www.audreal.de/dac_cd.html

Voordeel is, dat je qua klank zelf met buizen wat kan stoeien/tunen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani


twani

Was deze al A synchroon "Summerfear"? Staat me niks van bij :o

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op februari  5, 2013, 21:40:20
Welke, de Music Hall ?  Geloof mij, die red het echt niet tegen de Burson  ;) :D
Is geen competitie  :notify ....maar meer smaak en matching-kwestie

Verder gewoon, de juiste buis erin zetten
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari  5, 2013, 21:40:20
Welke, de Music Hall ?  Geloof mij, die red het echt niet tegen de Burson  ;) :D
Ik weet dat jij een klo*terige ervaring met de Music Hall hebt gehad Jan.....klonk bij jou niet toch?