A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

advr


even googlen kan ook en veel lezen.
NOS 12ax7/ecc83 zijn vooral aan te bevelen, vroeger waren fabrieken nu eenmaal mee bedreven in het maken van vacuum.

het is eigenlijk gewoon er een aantal kopen, zorgen dat ze intern gematched zijn en beginnen met een betrouwbaar koopadres. Mattijs de Vries is daar een van (Triple M). Ik ken hem persoonlijk.  ;D
Maar ga vooral af op je eigen gehoor en ideeen wat je fijn vindt, dat kan een ander niet voor je invullen.

Veel plezier met het tuberolling :music:
Er gaat een wereld voor je open.

Ad.


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

peterrr

#3751
Er zit op Ebay een handelaar waar ik mijn nos buisje bestel, die heeft veel "vervlogen" merken.

Daar komen mijn Phillips, en Brimar 12au7 en 12ax7 (  60`s) buisjes vandaan en die is te vertrouwen, en redelijk betaalbaar.
( vind ik).

Mocht je zijn naam willen om eens te "Browsen" stuur ik wel een link.

grt Peterr


( sorry als ik iemand over heb geslagen.. even opnieuw pm aub)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op januari 20, 2013, 16:44:24
Vast weer zo'n nieuwe retro trend,
naar de buis kijken?
Theo doet het pas echt retro, er zit niet eens een afstandsbediening bij!

Jullie kletsen maar een end weg over auto's hoor. Tegen de tijd dat ik in de markt ben voor een auto en advies nodig heb, weet ik jullie te vinden! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

@Pjotr:  bedoel je dan deze?

twani

.

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Wat is het verschil Pjotr? Die van mijn foto's zijn toch ook ecc83?   Wat houdt dat in btw?

Pjotr27

Geen idee of er verschil maar mijn link zijn degenen die ik bedoel. We hebben er pas een hele verzameling besteld, ook 2a3 van psvane en ze leveren heel snel. Uit Duitsland dus ook geen gezeur met de douane. Voor  iets meer dan 80 euro heb je een gepaard setje.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kingpin

Voor 80 euro zou je ook op zoek kunnen gaan naar een mooi NOS paartje ;) of een 5751 NOS, deze heeft een wat lagere gain (70 vs 100 van de 12ax7) maar betere definitie en lagere ruis, zeer transparant.
Of een NOS black plate 7025 (12ax7a) ...
tja .... weet waar je aan begint :D

Wat verwacht je van Tube rolling of beter gezegd ... wat mis je nu?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#3759
.

edit: ik liep al voorruit ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op januari 20, 2013, 23:10:23
Voor 80 euro zou je ook op zoek kunnen gaan naar een mooi NOS paartje ;) of een 5751 NOS, deze heeft een wat lagere gain (70 vs 100 van de 12ax7) maar betere definitie en lagere ruis, zeer transparant.
Of een NOS black plate 7025 (12ax7a) ...
tja .... weet waar je aan begint :D

Wat verwacht je van Tube rolling of beter gezegd ... wat mis je nu?
Een setje reservebuizen... :D

twani

Wat kun je trouwens verwachten van de zogeheten "high gain" exemplaren? En wat is het voordeel van de "balanced" exemplaren?

advr

Citaat van: twani op januari 20, 2013, 20:32:34
@Pjotr:  bedoel je dan deze?

da's wel nieuwe productie en geen NOS ;D

de ecc82/12ax7 hebben een soort links en rechts een circuit (double triode) in zich. Je wilt graag dat die beide in evenwicht zijn als beide circuits gebruikt worden. Het zorgt voor aansturing van  het linker en rechter kanaal in veel voortrappen. Dat zijn de meetwaarde 1.4/1.4.  De waarde is permerk buizen tester anders dus je moet ook weten wat een nieuwe buis meet. Het geeft wel aan hoe de circuits tov verhouden. Niet elke buizenversterker gebruikt beide circuits.

Dan heb je ook nog gematch tussen 2 buizen. In jou voorbeeld zijn alle circuits (triodes) 1.4 dus aardig goed gematcht. Dit matchen kost tijd (buis opwarmen wachten) voor een juiste match gevonden is. Dit vertaald zich vaak in de prijs maar zegt niets over de kwaliteit van de buis zelf.

Een 5751 buisje is ook erg goed en zeer muzikaal zoals Kingpin al zegt. Je versterking zal dan iets afnemen dus volume iets verder open draaien. In jouw geval totaal niet erg. Als je een NOS paartje GE 5751 5 stars vindt met witte opdruk dan haal je een geweldig muzikaal buisje in huis. Ietsje minder details maar geweldig muzikaal. :hehe: :hehe:

zoals gezegd... welkom is het walhalla van de buis...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BuSpu

Citaat van: twani op januari 21, 2013, 07:17:34
Wat kun je trouwens verwachten van de zogeheten "high gain" exemplaren? En wat is het voordeel van de "balanced" exemplaren?
Zat je nou te wachten op dit gedoe?

Deleted Member 2

Citaat van: BuSpu op januari 21, 2013, 11:30:27
Zat je nou te wachten op dit gedoe?


;D Dit past ook helemaal niet bij de Theo die ik denk te kennen.  ;D

advr

Citaat van: BuSpu op januari 21, 2013, 11:30:27
Zat je nou te wachten op dit gedoe?

minder erg dan het in eerste instantie lijkt.... :music: :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Cyreg

#3766
Citaat van: advr op januari 21, 2013, 12:57:49
minder erg dan het in eerste instantie lijkt.... :music: :music:

Is in ieder geval overzichtelijker(je weet wat je doet en hebt 't in eigen hand) dan streamen  :devil:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

advr

Citaat van: Cyreg op januari 21, 2013, 13:18:01
Is in ieder geval overzichtelijker(je weet wat je doet en hebt 't in eigen hand) dan streamen  :devil:

streamen is ook niet moeilijk als je weet hoe het werkt.  :worship:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: Onder013 op januari 21, 2013, 11:49:51

;D Dit past ook helemaal niet bij de Theo die ik denk te kennen.  ;D
Ach, een mens blijft zich ontwikkelen. In positieve danwel negatieve zin :P

YamahaRXV

Zou Theo de weg in buizenland al een beetje gevonden hebben....?  :angel: :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari 24, 2013, 20:16:23
Zou Theo de weg in buizenland al een beetje gevonden hebben....?  :angel: :D
Nou nee hoor, weet het nog helemaal niet :nopompom: ;D. Bovendien heb ik sinds gisteren heel andere problematiek. De DHTROB buizen dac blijkt de boosdoener van het uitvallende kanaal te zijn. Een aantal dagen terug viel er opeens weer één kanaal weg. Opeens bedacht ik me dat het wellicht de Leben helemaal niet was en draaide ik de cinchkabels links en rechts eens óm. En ja hoor, nu viel het andere kanaal wég....Daar kom ik dan lekker vlot achter :blush:
For the time being maar even een nieuwe MF1DAC besteld, de nieuwe met a-synchrone usb.....
Deze komt morgen binnen...  Ik stuur de DAC naar DHTROB, kan hij m herstellen ;)

Kortom, rumoer in de set van Twani :nopompom:

Bas Akkerman

Haha, even een reserve-DAC besteld... :withstupid:
Wel vervelend Theo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Weet je wel hoe onrustig je wordt als je s'avonds geen muziek kunt draaien Bas :devil:
Zelfs Monique vindt het vervelend ;).

Ik laat de DAC gelijk modificeren met een paar "vette buizen" op het "bovendek"

Er zitten nu ook buizen in maar die zitten helaas onzichtbaar weggestopt, ich möchte gern die glühkolben sehen ;D