A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

BuSpu

Maar dan betaal je voor vanalles dat je niet gebruikt, ook weer zonde.

weust

Dat is ook de reden waarom ik uiteindelijk op een Mac Mini overstap, met een heel goede DAC er achter richting de versterker.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Er zijn eigenlijk teveel mogelijkheden nu, daarom weet ik het ook nog niet. Qua klank is Linn wel een oude liefde van me.....
Een Macmini inzetten alleen als bron voor 2 kanaals audio is ook weer zo wat......

Mitch--

Citaat van: BuSpu op januari  7, 2013, 14:19:31
Maar dan betaal je voor vanalles dat je niet gebruikt, ook weer zonde.

mocht je versterker ooit de geest geven heb je in ieder geval een hele goede noodoplossing  ;) maar eens hoor dat je wel betaal voor iets dat je niet gebruik, ik moet alleen wel zeggen dat dit bijna opweegt tegen de geluidskwaliteit, ik ben echt helemaal enthuastiast tegenover mijn dac en sb oplossing, dit maakt weer muziek, gerust kan het allemaal beter en waarschijnlijk ook wel uit de squeezebox, maaaar dat vergt behoorlijk tweaken en knutselen. Nu heb ik voor mij een all in oplossing op proef en dat bevalt erg goed! (stiekem wel kijken naar een Majik DSM maar die is wel behoorlijk duurder)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

weust

Wat ik in mijn topic ook al aan gaf, een Mac Mini gebruiken voor één specifiek doel is niets anders dan een merk streamer inzetten.
Beiden zijn een computer welke voor iets specifieks in gezet worden, alleen de behuizing is anders.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani


bmateijsen

Citaat van: weust op januari  7, 2013, 15:23:35
Wat ik in mijn topic ook al aan gaf, een Mac Mini gebruiken voor één specifiek doel is niets anders dan een merk streamer inzetten.
Beiden zijn een computer welke voor iets specifieks in gezet worden, alleen de behuizing is anders.


Er is wel degelijk een verschil, de MAC mini is een USB device, de Sneaky DS is een UPNP device.

Groet,

Bjorn

weust

Huh!? Je gaat nou de manier van data ophalen gelijk trekken aan de manier van uit sturen?
Die moet je echt even verduidelijken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari  7, 2013, 14:57:29
Er zijn eigenlijk teveel mogelijkheden nu, daarom weet ik het ook nog niet. Qua klank is Linn wel een oude liefde van me.....
Een Macmini inzetten alleen als bron voor 2 kanaals audio is ook weer zo wat......

Theo, als ik het goed heb begrepen had je de Mac mini besteld en is deze nu beland op de kamer van junior ?  :crazy:
In eerste instantie had ik het idee dat het een zeer weloverwogen keus was van jou, maar nu begrijp ik het volgens mij even niet meer..... :angel:

Heb je de Mac mini al getest i.c.m. de DHTRob dac + Leben CS 300 want volgens mij moeten er toch hele mooie resultaten te halen zijn met die MM ?
Als ik zo de veelal positieve reacties lees her en der op het forum, maar ook op het www dan lijkt het mij toch echt geen verkeerde keuze  ;)

Het lijkt wel of ik een soort van onrust/onzekerheid ''proef'' die ik eigenlijk wel herken van mezelf...... (ahum, in het verleden  :D)

Gewoon lekker je eigen koers varen en volledig de mogelijkheden benutten die de MM kan bieden. ;)

p.s. Zo lelijk vind ik die Mac mini niet hoor, daarbij hoef je hem toch niet persé in het zicht te zetten ?




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2



Theo is toe aan een streamer met buizen........

En daar zijn mooie exemplaren van! Met de handleiding in het duits gesteld als eerste taal 8)

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari  7, 2013, 22:17:53
Theo, als ik het goed heb begrepen had je de Mac mini besteld en is deze nu beland op de kamer van junior ?  :crazy:
In eerste instantie had ik het idee dat het een zeer weloverwogen keus was van jou, maar nu begrijp ik het volgens mij even niet meer..... :angel:

Heb je de Mac mini al getest i.c.m. de DHTRob dac + Leben CS 300 want volgens mij moeten er toch hele mooie resultaten te halen zijn met die MM ?
Als ik zo de veelal positieve reacties lees her en der op het forum, maar ook op het www dan lijkt het mij toch echt geen verkeerde keuze  ;)

Het lijkt wel of ik een soort van onrust/onzekerheid ''proef'' die ik eigenlijk wel herken van mezelf...... (ahum, in het verleden  :D)

Gewoon lekker je eigen koers varen en volledig de mogelijkheden benutten die de MM kan bieden. ;)

p.s. Zo lelijk vind ik die Mac mini niet hoor, daarbij hoef je hem toch niet persé in het zicht te zetten ?
Ja ja ik weet het, er is geen enkele lijn in mijn overpeinzingen te bespeuren. Zo ken ik mezelf weer :D


twani

Citaat van: Onder013 op januari  7, 2013, 22:28:35

Theo is toe aan een streamer met buizen........

En daar zijn mooie exemplaren van! Met de handleiding in het duits gesteld als eerste taal 8)

Ayon S3?

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari  7, 2013, 22:28:35

Theo is toe aan een streamer met buizen........

En daar zijn mooie exemplaren van! Met de handleiding in het duits gesteld als eerste taal 8)

Deze dus Henk......?  ;)



Qua vormgeving redelijk gelijkwaardig aan een Mac mini, alleen dan voorzien van display en wat ''vintage'' look achtige draaiknoppen  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2


Deleted Member 2

klopt helemaal Jan, maar dan met het bedieningscomfort van de clic en de klank die de linn - naar mijn smaak - overtreft.

YamahaRXV

Ik denk dat Theo op dit moment even het merk Linn niet uit zijn hoofd kan krijgen...... ;) ;D

Dan zit er maar één ding op.......Mac mini weer verkopen + de M1 Clic en gewoon weer de oude en vertrouwde Linn Majik DS terug ??  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#3516
Citaat van: Onder013 op januari  7, 2013, 22:55:06
klopt helemaal Jan, maar dan met het bedieningscomfort van de clic en de klank die de linn - naar mijn smaak - overtreft.

Vooruit dan maar.....even een kleine ''T T'' (Theo Teaser)  :pompom:

http://www.youtube.com/watch?v=4Q2iqWDSKjA

Sorry Theo, voor het mogelijk creëren van nog meer onrust  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2


twani


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari  7, 2013, 23:05:15
nog een TT: http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/149796/Linn-Akurate-DS0-Dynamik-met-G-mod-zwart.html

maar klinkt minder goed ;D

Dit stukje tekst zal wel een bepaalde mate van enthousiasme kunnen geven..... ;)

G-mod modificatie door Dr. Gert Volk (Duitsland) en daardoor nog veel mooier klinkend.

Een modificatie door een duitser, dit is toch wel ''de kers op de taart'' voor Theo denk ik zo  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8


twani

Citaat van: YamahaRXV op januari  7, 2013, 23:10:28
Dit stukje tekst zal wel een bepaalde mate van enthousiasme kunnen geven..... ;)

G-mod modificatie door Dr. Gert Volk (Duitsland) en daardoor nog veel mooier klinkend.

Een modificatie door een duitser, dit is toch wel ''de kers op de taart'' voor Theo denk ik zo  :pompom:
Moet goed zijn dan. :laugh:

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari  7, 2013, 23:10:58
Pestkoppen ;D.  Klinkt Beter is dealer van Ayon, zal ik? :D

:D :D   Wat betreft het andere: ahum, je kent mijn verhaal toch  :-X ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

haal ze gewoon allebei in huis.

of om tegen elkaar te testen

of om er later een gewoon weer te verkopen

8)

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari  7, 2013, 23:21:10
:D :D   Wat betreft het andere: ahum, je kent mijn verhaal toch  :-X ;)
Zeker daar doelde ik ook op met de :D smiley.....

Al was de beste man de laatste Hifi dealer op aarde :D