A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

eddy135

#3375
Heb de spelers tegelijk aangesloten gehad, indentieke kabels, en beide met dezelfde playlist, dus omschakelen was een makkie.
Nogmaals, ik vond de verschillen tussen MDS en ADS klein.
Akkurate speelt wat vloeiender, dynamischer en de Majik inderdaad wat terughoudender.
Maar de Majik heeft hier 2 jaar naar volle tevredenheid gespeeld, en nooit 't gevoel gehad iets te missen. Is gewoon al een hele goede speler.

ADS is gewoon muzikaler, maar het prijsverschil was 't (mij) niet waard.
En gelukkig ook niet gedaan, want heb nu de Renew... :thumbs-up:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op december 31, 2012, 16:36:34
Heb de spelers tegelijk aangesloten gehad, indentieke kabels, en beide met dezelfde playlist, dus omschakelen was een makkie.
Nogmaals, ik vond de verschillen tussen MDS en ADS klein.
Akkurate speelt wat vloeiender, dynamischer en de Majik inderdaad wat terughoudender.
Maar de Majik heeft hier 2 jaar naar volle tevredenheid gespeeld, en nooit 't gevoel gehad iets te missen. Is gewoon al een hele goede speler.

ADS is gewoon muzikaler, maar het prijsverschil was 't (mij) niet waard.
En gelukkig ook niet gedaan, want heb nu de Renew... :thumbs-up:
Dit stukje kan ik heel goed volgen, ik heb de Majik DS mét Dynamik iets meer dan een jaar gehad en inderdaad nooit het gevoel gehad iets te missen....
Je moet ze eigenlijk ook niet naast elkaar gaan luisteren want dan komen de verschillen (waar je normaal wellicht niet op zou komen) naar voren. Indien je dan toch vindt dat je moét vergelijken moet je ook zo eerlijk zijn de ADS met de Klimax te vergelijken. En raadt eens? Dan kom je bij de Klimax terecht en ben je (financieel gezien) nog verder van huis.... :nopompom:
Daar zit je dan met je dure ADS van 5500€ in je achterhoofd wetende dat het eigenlijk nog veel beter kan :D Weer niet blij dus :nopompom:

Robiwan

Citaat van: Arno P op juni 26, 2011, 10:33:40
Nou....laten we het nog een weekje afwachten voor ik daarover een uitspraak doe :lookaround:

Ze is wel in loop der heel veel jaren meegegroeid in deze passie...dat scheelt...
Je moet niet ineens bij een nieuwe vriendin met een dergelijke stap aan komen denk ik

waarom niet. Je hebt naast je reallife leven toch ook je audioleven :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op december 31, 2012, 17:14:22
waarom niet. Je hebt naast je reallife leven toch ook je audioleven :D
Of is het nou andersom :D

BuSpu

Citaat van: frank2 op december 31, 2012, 11:17:12
Mag ik zeggen dat ik dit hele dure apparatuur vind die je gegarandeerd in een andere vorm met andere componenten voor 50% van het geld ook voor elkaar kunt krijgen, het is alleen goed uitproberen en zoeken.

Hoewel ik beide producten niet ken vind ik ze wel zeer prijzig.
Hoe kan je nou zeggen dat het voor veel minder net zo goed kan presteren als je niet eens weten hoe goed deze spullen klinken?  :nopompom:
Dat het voor minder geld misschien ook goed kan klinken geloof ik best maar volgens mij kan je beter geen uitspraken doen over iets dat je kent, toch?

Bas Akkerman

#3380
Citaat van: twani op december 31, 2012, 16:56:37
Dit stukje kan ik heel goed volgen, ik heb de Majik DS mét Dynamik iets meer dan een jaar gehad en inderdaad nooit het gevoel gehad iets te missen....
Je moet ze eigenlijk ook niet naast elkaar gaan luisteren want dan komen de verschillen (waar je normaal wellicht niet op zou komen) naar voren. Indien je dan toch vindt dat je moét vergelijken moet je ook zo eerlijk zijn de ADS met de Klimax te vergelijken. En raadt eens? Dan kom je bij de Klimax terecht en ben je (financieel gezien) nog verder van huis.... :nopompom:
Daar zit je dan met je dure ADS van 5500€ in je achterhoofd wetende dat het eigenlijk nog veel beter kan :D Weer niet blij dus :nopompom:
En daar gaat het me nu juist om. Het is voor eenieder om te bepalen of die verschillen daadwerkelijk de meerprijs waard zijn, maar dat kan je slechts en alleen doen nadat je het hebt vergeleken. Om iets niet te gaan vergelijken, omdat het nog beter kan, vind ik wel bijzonder.

Niet dat ik veel ervaring heb met auto's (lees: 0,1%), maar dat zou hetzelfde zijn als wanneer een autodealer vindt dat de potentiële koper niet twee auto's kan vergelijken als diegene ook niet het topmodel van het betreffende merk heeft getest. Om het even in een metafoor te plaatsen. ;)

Citaat van: BuSpu op december 31, 2012, 18:01:25
Hoe kan je nou zeggen dat het voor veel minder net zo goed kan presteren als je niet eens weten hoe goed deze spullen klinken?  :nopompom:
Dat het voor minder geld misschien ook goed kan klinken geloof ik best maar volgens mij kan je beter geen uitspraken doen over iets dat je kent, toch?
Frank heeft in het verleden wel degelijk "die dure spullen" gehad, maar vond na een blinde test het verschil tussen de dure en de goedkopere spullen te klein in verhouding tot de investering. Sorry als ik voor mijn beurt heb gesproken Frank... :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#3381
@Tompj.....

Over toeval gesproken.. Zit ik net in bad de Stereoplay te lezen, blijkt daar de test van de Accuphase 460 in te staan met inderdaad als "sub test onderwerp" de DAC 30 Einsteck Platine ;D

Ich Habe  zwei "Citaten" raus dem test für dich :D

"Der Accuphase hat zwei frei Plätze für Einsteck Platinen. Hier ist voor allem der Digital-Einschub DA30 interessant. Er bietet unter anderen einem USB-Zugang und echtes HiRes mit 24/192kilohertz. Der DA30 kostet 1035 euro und ist Jeden Cent davon wert."

"Um es kurz zu machen: Dieser Einschub klingt mit Digitaldaten in allen Darreichungsformen wonderbare fein und offen.
Der zum Vergleich herangezogene T+A Dac 8 (€1850) lieferte sich ein pakkendes Duel mit dem Dac30, welches die Accuphase-Platine letztendlich mit kleinem Vorteilen im feindynamischen Bereich für sich entscheiden konnte"

Oh ja Tom, de test is van december 2012, helemaal actueel dus....

frank2

Het klopt precies Bas, ik heb al te vaak hier dure spullen gehad. Achteraf deed een 50% kostende apparatuur hetzelfde, of nog beter, en geloof mij maar ik kan zeer goed luisteren en ben zeer kritisch.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: Bas Akkerman op december 31, 2012, 19:14:11
En daar gaat het me nu juist om. Het is voor eenieder om te bepalen of die verschillen daadwerkelijk de meerprijs waard zijn, maar dat kan je slechts en alleen doen nadat je het hebt vergeleken. Om iets niet te gaan vergelijken, omdat het nog beter kan, vind ik wel bijzonder.

Niet dat ik veel ervaring heb met auto's (lees: 0,1%), maar dat zou hetzelfde zijn als wanneer een autodealer vindt dat de potentiële koper niet twee auto's kan vergelijken als diegene ook niet het topmodel van het betreffende merk heeft getest. Om het even in een metafoor te plaatsen
Nu begrijp ik je wel Bas, auto's hé ;D

Ik ben haast wel blij dat ik niet voor een streamer in de markt ben in 2013 ;D

BuSpu

Citaat van: Bas Akkerman op december 31, 2012, 19:14:11
Frank heeft in het verleden wel degelijk "die dure spullen" gehad, maar vond na een blinde test het verschil tussen de dure en de goedkopere spullen te klein in verhouding tot de investering. Sorry als ik voor mijn beurt heb gesproken Frank... :blush:
ja ik heb ook dure spullen gehad en veel vergeleken maar ook al kan je daarmee je persoonlijke mening vormen dan kan je dat toch nooit generaliseren naar spullen die je nog nooit hebt gehoord en al helemaal niet als advies naar anderen lijkt mij zo.

eddy135

Citaat van: twani op december 31, 2012, 16:56:37
Dit stukje kan ik heel goed volgen, ik heb de Majik DS mét Dynamik iets meer dan een jaar gehad en inderdaad nooit het gevoel gehad iets te missen....
Je moet ze eigenlijk ook niet naast elkaar gaan luisteren want dan komen de verschillen (waar je normaal wellicht niet op zou komen) naar voren. Indien je dan toch vindt dat je moét vergelijken moet je ook zo eerlijk zijn de ADS met de Klimax te vergelijken. En raadt eens? Dan kom je bij de Klimax terecht en ben je (financieel gezien) nog verder van huis.... :nopompom:
Daar zit je dan met je dure ADS van 5500€ in je achterhoofd wetende dat het eigenlijk nog veel beter kan :D Weer niet blij dus :nopompom:

Dat ben ik dan toch niet met je eens; ik ga geen Klimax in huis halen om te vergelijken, als ik 'm toch niet kan betalen. :wacko:
Ik had de Majik (ook Dynamik) staan, en als je dan de kans krijgt om een (haalbare) stap hoger te gaan, probeer je dat.

De ADSM heeft hier ook kort gestaan, maar niet gelijktijdig dus geen 1 op 1 vergelijking, en die klinkt toch wel erg fraai hoor, zoals eerder gemeld...

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

BuSpu

Citaat van: frank2 op december 31, 2012, 19:26:44
Het klopt precies Bas, ik heb al te vaak hier dure spullen gehad. Achteraf deed een 50% kostende apparatuur hetzelfde, of nog beter, en geloof mij maar ik kan zeer goed luisteren en ben zeer kritisch.
dus dat geldt hier dan ook, dus dure spullen zijn per definitie weggegooid geld? Er zijn hier heel veel mensen die erg goed kunnen luisteren en die ook nog kritisch zijn maar dat wil niet zeggen dat die dus ook jouw ervaringen delen. Deel dan jouw ervaringen maar realiseer je dat niet iedereen zo luistert als jij (misschien luisteren ze wel beter) en dat wat jij vindt niet voor iedereen geldt!!

twani

Inmiddels lopen er een paar discussielijntjes door elkaar lijkt het wel...(wat ik overigens helemaal niet storend vind)
Of ik de verschillende streamers van Linn of Naim nu wel of niet heb gehoord of zelfs heb vergeleken, mijn enige bezwaar is eigenlijk het (voor mij persoonlijk) ontbreken van het "Bang for Buck" gevoel dat zich van mij meester maakt bij de ADS, terecht of niet dat is weer wat anders.
Ik (en wederom is dat persoonlijk) heb dat niet bij een MajikDs en al helemaal niet bij een SU..
That's all eigenlijk....

twani

Citaat van: eddy135 op december 31, 2012, 19:29:39
Dat ben ik dan toch niet met je eens; ik ga geen Klimax in huis halen om te vergelijken, als ik 'm toch niet kan betalen. :wacko:
Ik had de Majik (ook Dynamik) staan, en als je dan de kans krijgt om een (haalbare) stap hoger te gaan, probeer je dat.


Ik snap je alhoewel juist in dat woordje "haalbare" een flinke "mits en maar" zit opgesloten, veroorzaakt wederom door de 100% opslag tov. De MajikDS

BuSpu

Citaat van: twani op december 31, 2012, 19:38:04
Ik snap je alhoewel juist in dat woordje "haalbare" een flinke "mits en maar" zit opgesloten, veroorzaakt wederom door de 100% opslag tov. De MajikDS

Het hangt er inderdaad helemaal mee samen of je het kan betalen en of je het ervoor wilt betalen. Dat kan je alleen maar zelf beslissen.

twani

#3390
Citaat van: BuSpu op december 31, 2012, 19:42:20
Het hangt er inderdaad helemaal mee samen of je het kan betalen en of je het ervoor wilt betalen. Dat kan je alleen maar zelf beslissen.
Dat eerste met de nodige inspanning, het 2e aan me nooit niet :D

Voor max 3k ben ik in de markt voor een ADS ;)

Bas Akkerman

Haha, ik heb nogal een rijke fantasie en rook haast het badschuim Theo. ;)
Het is me ook wel duidelijk hoe je het bedoelde hoor, vond het gewoon fijn het wat meer uit te vragen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 31, 2012, 19:34:32
Inmiddels lopen er een paar discussielijntjes door elkaar lijkt het wel...(wat ik overigens helemaal niet storend vind)
Of ik de verschillende streamers van Linn of Naim nu wel of niet heb gehoord of zelfs heb vergeleken, mijn enige bezwaar is eigenlijk het (voor mij persoonlijk) ontbreken van het "Bang for Buck" gevoel dat zich van mij meester maakt bij de ADS, terecht of niet dat is weer wat anders.
Ik (en wederom is dat persoonlijk) heb dat niet bij een MajikDs en al helemaal niet bij een SU..
That's all eigenlijk....

Ja ja, het zijn roerige tijden in het twani topic.... ;D

Verder ben ik het nog volledig eens met de door jou genoemde argumenten, maar dat terzijde.
Ik verwonder mij trouwens wel over de reacties die los komen hier over  :crazy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Dat vind ik echt niet erg, alle geventileerde meningen komen met de broodnodige dosis respect, zoals we dat hier kennen in de "Koffieclub" :coffee:

eddy135

Citaat van: twani op december 31, 2012, 19:38:04
Ik snap je alhoewel juist in dat woordje "haalbare" een flinke "mits en maar" zit opgesloten, veroorzaakt wederom door de 100% opslag tov. De MajikDS

Klopt, maar was op dat moment voor mij haalbaar, vandaar.
Klimax zal dat, zeg nooit nooit, niet snel zijn...

Hoewel de Renew die ik nu heb, er natuurlijk dicht tegenaan schurkt...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

tompj

Citaat van: twani op december 31, 2012, 19:58:51
Dat vind ik echt niet erg, alle geventileerde meningen komen met de broodnodige dosis respect, zoals we dat hier kennen in de "Koffieclub" :coffee:
En uiteindelijk gaan we onze eigen gang...

Die test van de 460 en de Einsteckplatine heb ik ook liggen.......tempting!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 31, 2012, 19:58:51
Dat vind ik echt niet erg, alle geventileerde meningen komen met de broodnodige dosis respect, zoals we dat hier kennen in de "Koffieclub" :coffee:
Het kan niet genoeg gezegd zijn, dit topic is wat dat betreft een verademing.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Dit topic heeft kennelijk een sterk "zélfreinigend" effect  ;D. Jouw topic overigens ook Bas ;)
Heb het eerder gezegd, je hoeft hier niet perse te zeggen wat de ander wil horen om vrienden te blijven. Dat heeft namelijk niets met vriendschap te maken, je moet als vrienden dat soort dingen juist wél kunnen zeggen, dan pas ben je vrienden ;)

Ná zo'n diepzinnige "verhandeling" over vriendschap realiseer ik me dat ik een mooie brug heb geslagen naar de aankomende jaarwisseling ;D

Monique en ik willen jullie een ontzettend gaaf jaar 2013 toewensen, in gepaste vrede met vele momenten van audiofiel genoegen, ook voor jullie naasten uiteraard.

Tot volgend jaar, een jaar waarin de koffie voor iedereen weer klaar zal staan!

Dezelfde steekwoorden zullen op dit topic van toepassing zijn; enthousiast, positief, eerlijk en tolerant!

Monique en Theo.

eddy135

Hartelijk dank, en natuurlijk een luisterrijk 2013 gewenst!

Waarin misschien ook eens een kopje thee kan worden geschonken? :closedeyes:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

Na de mooie woorden van twani en het uitbundig vieren van de ingang van het jaar 2013 met vrienden en familie wens ik iedereen hier op het forum een gezond, voorspoedig en vooral luisterrijk 2013 toe ! 

(en dat op dit tijdstip en na vele alcoholische versnaperingen genuttigd te hebben ...... :wacko: ;D)
Zo, en nu maar eens gaan slapen denk ik  :sleepy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8