A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: Dynky op december 13, 2012, 20:48:35
da's toevallig ;D
ik heb 2 minuten geleden exact deze foto nog zitten opzoeken op het HUG, omdat ik erover denk die stands na te maken, althans qua principe.
heel erg mooie setup inderdaad
Lavardin & Harbeth ok,
maar ik vind het niets voor jou om zo'n lelijke mix van houtsoorten/kleuren door de vingers te zien.

Dirk

Citaat van: AbZ op december 14, 2012, 00:10:06
Lavardin & Harbeth ok,
maar ik vind het niets voor jou om zo'n lelijke mix van houtsoorten/kleuren door de vingers te zien.
da's ook exact de reden waarom ik er nog niet aan begonnen ben, want om alles een beetje tone-on-tone te krijgen wordt wat lastiger, zeker in combinatie met de eucalyptus kasten van de mijne...maar ik denk er wel over na.
wat ik mooi vind is de uitstraling van dat robuuste, zeker als de stand (nog) wat lager wordt als op deze foto, dat versterkt dan enkel maar dat effect, wat wel mooi is denk ik.
of ik moet een "short version" van mijn fishtanks bestellen, da's ook een optie  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Tweeter op oorhoogte! Gewoon eens wat hoger zitten en luisteren hoe dat klinkt dynky!

AbZ

Citaat van: garmtz op december 14, 2012, 09:47:15
Tweeter op oorhoogte! Gewoon eens wat hoger zitten en luisteren hoe dat klinkt dynky!
Een stapeltje tone-on-tone plankjes onder Dynky's troon voldoet wellicht niet aan zijn esthetische normen.

twani

Zo groot zijn de verschillen allemaal niet... Ik ben (op de luisterpositie) wel eens geforceerd hoger of lager gaan zitten om te zien wat dat voor verschillen in klank dit oplevert, minimaal moet ik zeggen en het zal mij verder dus ook jeuken :D

Dirk

Citaat van: garmtz op december 14, 2012, 09:47:15
Tweeter op oorhoogte! Gewoon eens wat hoger zitten en luisteren hoe dat klinkt dynky!
dat weet ik  ;)
maar de nieuwe zetel laat niet echt toe om "even wat hoger te gaan zitten", dus voorlopig ben ik maar even aan het experimenteren met de speaker ondersteboven geplaatst (wat de tweetere +- op de nieuwe oorhoogte brengt), alvorens meteen nieuwe stands te gaan maken/kopen.

vanavond maar eens wat verder luisteren naar die opstelling, maar het beviel me eigenlijk best gisteren, was er zelf een beetje verbaasd over.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted Member 2

Citaat van: Dynky op december 14, 2012, 11:58:59
dat weet ik  ;)
maar de nieuwe zetel laat niet echt toe om "even wat hoger te gaan zitten", dus voorlopig ben ik maar even aan het experimenteren met de speaker ondersteboven geplaatst (wat de tweetere +- op de nieuwe oorhoogte brengt), alvorens meteen nieuwe stands te gaan maken/kopen.

vanavond maar eens wat verder luisteren naar die opstelling, maar het beviel me eigenlijk best gisteren, was er zelf een beetje verbaasd over.

Toevallig de Eames zetel :inlove:

Dirk

Citaat van: Onder013 op december 14, 2012, 12:07:19
Toevallig de Eames zetel :inlove:
nope, die vind ik (voor mij) niet lekker zitten.
het is een "Relax" van Verner Panton geworden
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted Member 2

Citaat van: Dynky op december 14, 2012, 12:22:20
nope, die vind ik (voor mij) niet lekker zitten.
het is een "Relax" van Verner Panton geworden

De schommelstoel. Die is nog lager dan de Eames.

Jarenlang de eetkamerstoelen van Verner Panton gehad. Op een gegeven moment kwam er een soort vermoeidheid in het kunststof en braken ze af

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 14, 2012, 11:35:30
Zo groot zijn de verschillen allemaal niet... Ik ben (op de luisterpositie) wel eens geforceerd hoger of lager gaan zitten om te zien wat dat voor verschillen in klank dit oplevert, minimaal moet ik zeggen en het zal mij verder dus ook jeuken :D
Grappig, ik hoorde best wel wat verschillen tussen wat hogere tweeters (bij de demo-stand) en de nu juiste hoogte.

Citaat van: Dynky op december 14, 2012, 12:22:20
nope, die vind ik (voor mij) niet lekker zitten.
het is een "Relax" van Verner Panton geworden
Mooi Dynky!

Wij zagen een erg mooie boekenkast. Ik heb meteen gemaild voor de prijs, maar de 'boekenwurm' is nog "even" buiten ons bereik. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2012, 15:29:59
Grappig, ik hoorde best wel wat verschillen tussen wat hogere tweeters (bij de demo-stand) en de nu juiste hoogte.
ik heb het over de verschillen (of het gebrek eraan ;)) tussen de normale opstelling bij m'n vorige stoel aan de ene kant (met tweeters pefect op oorhoogte)... of de opstelling "upside down :hehe:" in combinatie met de nieuwe stoel, waarbij de tweeter dus ook eigenlijk +- op oorhoogte komt.

't valt me daarbij op dat het upside down als dusdanig geen nadelig effect heeft, en met name dat vind ik positief.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted Member 2

Citaat van: Dynky op december 14, 2012, 15:43:29
ik heb het over de verschillen (of het gebrek eraan ;)) tussen de normale opstelling bij m'n vorige stoel aan de ene kant (met tweeters pefect op oorhoogte)... of de opstelling "upside down :hehe:" in combinatie met de nieuwe stoel, waarbij de tweeter dus ook eigenlijk +- op oorhoogte komt.

't valt me daarbij op dat het upside down als dusdanig geen nadelig effect heeft, en met name dat vind ik positief.

Het is oppassen met Harbeth. Voor dat je het weet ben je er ondersteboven van ;D

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op december 14, 2012, 15:43:29
ik heb het over de verschillen (of het gebrek eraan ;)) tussen de normale opstelling bij m'n vorige stoel aan de ene kant (met tweeters pefect op oorhoogte)... of de opstelling "upside down :hehe:" in combinatie met de nieuwe stoel, waarbij de tweeter dus ook eigenlijk +- op oorhoogte komt.

't valt me daarbij op dat het upside down als dusdanig geen nadelig effect heeft, en met name dat vind ik positief.
Ik reageerde ook op de opmerking van Theo. ;) Wel grappig en eigenlijk ook wel logisch, geluid trekt zich niks aan van zwaartekracht.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Inderdaad grappig Bas. Meer en meer krijg ik in de gaten dat mijn gehoor er wellicht toch een van de wat minder sensitieve is. Ik bedoel hiermee niet het absolute vermogen om te horen (zoveel mogelijk zónder bepaalde frequenties te moeten missen) Nee, ik bedoel meer de relatieve eenvoud waarmee mijn hersenen de opgevangen tonen tot een voor mij fijne mix mengen die we muziek noemen.
Anders gezegd, ik ben over het algemeen nogal tevreden over wat ik hoor, dit in tegenstelling tot veel kritische medeforummers die altijd wel iets op hun sound hebben te mopperen of vinden dat er iets verbeterd moet worden.....
Let wel, ik veroordeel geen van beide "kampen" ;D , heb alleen het idee dat ik er nogal makkelijk mee om schijn te kunnen gaan, altijd wel happy ben met mijn sound....
Ik ben eerlijk, dat vind ik een plezierige eigenschap van mezelf ;D

Bas Akkerman

Ohw, maar die relatieve eenvoud heb ik ook wel, ik zit zo in de muziek. Misschien dat het voor jou wat minder op de voorgrond komt, dat technisch luisteren? In het verleden gaf je ook aan even nodig te hebben om geluidsweergave te plaatsen. Dit is geen verwijt hoor, net zo min of de één nou blauwe of bruine ogen heeft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

twani

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2012, 19:27:51
Ohw, maar die relatieve eenvoud heb ik ook wel, ik zit zo in de muziek. Misschien dat het voor jou wat minder op de voorgrond komt, dat technisch luisteren? In het verleden gaf je ook aan even nodig te hebben om geluidsweergave te plaatsen. Dit is geen verwijt hoor, net zo min of de één nou blauwe of bruine ogen heeft.
Die tijd heb ik zeker nodig, nog steeds..... Maar ben tegenwoordig wat gemakkelijker tevreden te stellen lijkt wel. Ook met mijn vorige versterker bijv. zou ik nog steeds heel blij zijn....
Technisch luisteren staat gelukkig niet meer op het menu, blij mee.........

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 14, 2012, 21:29:50
Die tijd heb ik zeker nodig, nog steeds..... Maar ben tegenwoordig wat gemakkelijker tevreden te stellen lijkt wel. Ook met mijn vorige versterker bijv. zou ik nog steeds heel blij zijn....
Technisch luisteren staat gelukkig niet meer op het menu, blij mee.........
Begrijp ik! Ik las het zo terug en hoopte echt niet dat je het verkeerd opvatte, dat zou ik heel vervelend hebben gevonden!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Bas...hoe lang ken je me nou :P.  Bovendien heb ik juist tegen jou wel eens gezegd dat je, ook als je vrienden bent, best dingen tegen elkaar kunt zeggen die de ander misschien liever niet hoort ;)
Sterker nog, juist als vrienden kun je dat tegen elkaar zeggen zonder dat daar gezeur van komt ;)

En nee, ik vatte het zeker niet verkeerd op, geen enkele zorg daarover ;D

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2012, 22:17:00
Eh, ik denk dat ik je niet zo goed begrijp...
Moet er bijna van snikken zo bezorgd als we om elkaar zijn, vandaar die zakdoek ;D

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire