A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

LeonArdusS

Citaat van: YamahaRXV op december  8, 2012, 16:46:01
Over inspelen gesproken; vandaag de nieuwe Adam,s opgehaald en out of the box al heerlijk klinkend  :wub:
Van de ca. 200 uur inspelen heb ik er nu 6 uur opzitten...... O0
Still a long way to go  :smile:

Proficiat Jan, was al benieuwd, zodra ze ingespeeld zijn kom ik even luisteren.
Ik vond de grote broer waanzinnig klinken, ben benieuwd hoe deze zijn.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

twani


YamahaRXV

Citaat van: LeonArdusS op december 10, 2012, 22:30:33
Proficiat Jan, was al benieuwd, zodra ze ingespeeld zijn kom ik even luisteren.
Ik vond de grote broer waanzinnig klinken, ben benieuwd hoe deze zijn.

Dank je Leon  ;) Je bent welkom hoor om te komen luisteren.
De Column,s klonken inderdaad erg goed, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nagenoeg geen verschil hoor tussen de grote en kleine broer  ;)
Op dit moment laten de Adam,s op zeer aangename wijze Eric Clapton horen en zit ik compleet te genieten van al hetgeen mijn oren waarnemen  :inlove:

Vanavond ook nog even een aantal tracks van Roger Waters gedraaid om de Adam,s op een stukje 3D weergave te testen; er gebeurde hier van alles met geluiden voor, op zij, en achter mij  8)
Zo heb ik het hier nog niet eerder gehoord  :crazy:

@Theo  Ik ben je nog een paar foto,s schuldig, maar ik heb door grote drukte op m,n werk weinig mogelijkheden om een paar foto,s te schieten met daglicht.
Het is 5 dagen in de week het klokje rond van 07.00 u tot 19.00 u  :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik ken jouw overwerk vergoeding Jan$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 11, 2012, 08:03:03
Ik ken jouw overwerk vergoeding Jan$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ;D

:o ;D ;)
Geen reden tot klagen wat dat betreft  :coffee:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Citaat van: tompj op december 10, 2012, 22:20:13
Ik beweeg me nu op glad ijs Garmt, als niet-techneut, maar een asynchrone DAC klokt toch zelf i.p.v. dat de bron dat doet?

Een DAC kan alleen asynchroon werken als er een mogelijkheid is de timing te laten bepalen door de klok van de DAC zelf. Aangezien bij S/PDIF de klok in de data wordt meegestuurd, moet er een ingewikkeld proces plaatsvinden om de DAC in asynchrone modus te laten werken. De meeste DACs werken dus niet asynchroon met een S/PDIF signaal (hoewel er uitzonderingen zijn), maar noemen hun DAC 'asynchroon' omdat ze een USB ingang hebben die in asynchrone modus kan werken.

tompj

Citaat van: garmtz op december 11, 2012, 10:24:03
Een DAC kan alleen asynchroon werken als er een mogelijkheid is de timing te laten bepalen door de klok van de DAC zelf. Aangezien bij S/PDIF de klok in de data wordt meegestuurd, moet er een ingewikkeld proces plaatsvinden om de DAC in asynchrone modus te laten werken. De meeste DACs werken dus niet asynchroon met een S/PDIF signaal (hoewel er uitzonderingen zijn), maar noemen hun DAC 'asynchroon' omdat ze een USB ingang hebben die in asynchrone modus kan werken.
:hehe:
Ik geloof dat ik het niet snap...

Mijn Dac klokt zelf en de invloed van de klok in de Laptop is er dus niet toch? Daar ging het toch om?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

erik s.

Citaat van: tompj op december 11, 2012, 13:59:53
:hehe:
Ik geloof dat ik het niet snap...

Mijn Dac klokt zelf en de invloed van de klok in de Laptop is er dus niet toch? Daar ging het toch om?
wel op USB niet op S/PDIF gok ik zo.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Citaat van: garmtz op december 11, 2012, 10:24:03
Een DAC kan alleen asynchroon werken als er een mogelijkheid is de timing te laten bepalen door de klok van de DAC zelf. Aangezien bij S/PDIF de klok in de data wordt meegestuurd, moet er een ingewikkeld proces plaatsvinden om de DAC in asynchrone modus te laten werken. De meeste DACs werken dus niet asynchroon met een S/PDIF signaal (hoewel er uitzonderingen zijn), maar noemen hun DAC 'asynchroon' omdat ze een USB ingang hebben die in asynchrone modus kan werken.


Hier nog een keer ;D

:hehe:

Ik geloof dat ik het niet snap...

Mijn Dac klokt zelf en de invloed van de klok in de Laptop is er dus niet toch? Daar ging het toch om?

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani



garmtz

Citaat van: tompj op december 11, 2012, 13:59:53
:hehe:
Ik geloof dat ik het niet snap...

Mijn Dac klokt zelf en de invloed van de klok in de Laptop is er dus niet toch? Daar ging het toch om?

Dat klopt. Dus op USB heb je een asynchrone werking.

tompj

Citaat van: garmtz op december 11, 2012, 14:57:57
Dat klopt. Dus op USB heb je een asynchrone werking.
Aha, dank je. En nu een stap verder: heeft een interne streamer dan nog in de basis een voordeel t.o.v. een bron met asynchrone DAC (via USB)? 

note@Twani: sorry Theo als ik je topic misbruik...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op december 11, 2012, 15:44:23
Aha, dank je. En nu een stap verder: heeft een interne streamer dan nog in de basis een voordeel t.o.v. een bron met asynchrone DAC (via USB)? 

note@Twani: sorry Theo als ik je topic misbruik...
Ten eerste Tom ben ik daar super liberaal in, enthousiasme en eerlijkheid zijn in dit topic dé steekwoorden. Ten tweede interesseert júist dit onderwerp me heel erg want óók ik draai via USB en ontgaat mij dientengevolge het specifieke nut van een dedicated streamer meer en meer......

Ps. Met leedwezen zie ik mijn (toch zeer gewaardeerde) M1 Clic al maar werkelozer worden....

garmtz

Citaat van: tompj op december 11, 2012, 15:44:23
Aha, dank je. En nu een stap verder: heeft een interne streamer dan nog in de basis een voordeel t.o.v. een bron met asynchrone DAC (via USB)? 

Als het goed is ontworpen, is er meestal nog steeds een voordeel, maar asynchroon USB kan wel dichtbij komen. Ervaringen heb ik o.a. met de Resolution Audio Cantata, die via UPnP nog beter klinkt dan via USB (met een geoptimaliseerde Mac en Pure Music etc.).

LeonArdusS

Hoe zit dat dan met squeezebox, welke klok gebruik ik dan, heb hem via coax aangesloten op mijn vv.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

twani

Als je geen losse DAC gebruikt speel je gewoon via de DAC van de SB, niét Asynchroon dus wat mij betreft......

garmtz

Coax analoog of digitaal aangesloten? Ik ga uit van het laatste... Dan is het 99,99% zeker synchroon.

twani


LeonArdusS

Citaat van: garmtz op december 11, 2012, 21:29:27
Coax analoog of digitaal aangesloten? Ik ga uit van het laatste... Dan is het 99,99% zeker synchroon.

Digitaal inderdaad, valt hier nog wat te verbeteren..? Interne DAC van de Rotel is niet slecht.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

twani


twani

Jan ik bedenk me nu...heb je het blaadje al binnen? Of hebben we een gevalletje vermist :(

LeonArdusS

Citaat van: twani op december 11, 2012, 22:23:06
Dat denk ik ook niet, ga je digitaal in?
Ik gebruik de digitale uit, coax, van de squeeze dus digitaal in van mijn VV.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

Citaat van: LeonArdusS op december 11, 2012, 22:10:44
Digitaal inderdaad, valt hier nog wat te verbeteren..? Interne DAC van de Rotel is niet slecht.

Toch zou ik als ik jou was nog eens een externe separate dac proberen te testen Leon.
Op zo,n manier kom je er echt achter of de interne dac van de Rotel echt zo goed is  ;)
Geloof me, er kan ontzettend veel verschil in klank en soundstage zitten tussen verschillende dacs.
Ik denk niet dat iedereen het met mij eens is, maar ik heb hier zelf verschillen ervaren die ik van tevoren niet voor mogelijk achtte.
Een kleine opsomming: Metrum Octave, Northstar Design USB 32, Northstar Design Essensio, Music Hall, Burson HA-160 D.
De laatstgenoemde vond ik persoonlijk de meest fijne dac; ritmisch, meeslepend, en zeer muzikaal klinkend.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8