A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: weust op december  8, 2012, 22:42:45
Tof :-) Denk dat Bas en ik het er morgen nog wel over zullen hebben dan.
Het duiveltje was natuurlijk ironisch bedoeld, maar weust en ik zullen het er morgen inderdaad wel over hebben. Tot snel Theo?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


YamahaRXV

Citaat van: twani op december  9, 2012, 09:58:32
Cool filmpje Jan :headbanging:

AMT tweeters die door dames handjes vakkundig en met uiterste precisie in mekaar gezet worden  :unsure:
Zal het dan toch waar zijn dat de dames wat meer fingerspitzengefühl hebben dan wij mannen  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Zag je d'r.  "Tijgerinnetje" van me.... ;D


Vandaag de versie 2.0 van Remoteless for Spotify gedownload.....  Holy Moly, wat is dat mooi zeg, "superslick" retestrak.

Vooral de premium variant hiervan is erg cool.  Alle coverart van je éigen playlists in één shot gevangen. Mooiere layout nog dan iTunes en Jriver om maar eens wat grootheden te noemen...

twani

Vanmiddag kerstboom gezét, kaarsjes en de Leben aan en nu een mooie reis door het land van de muziek emoties....

twani


weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

MVG


twani

Ziet er in het écht  een heel stuk échter uit :D.  Hij is spierwit, compleet in de sneeuwlook zeg maar....
Komt er op de foto een beetje "zeikerig" uit te zien..
Wilde dit jaar inderdaad iets compleet anders, nou dat is gelukt ;D

YamahaRXV

Er heerst een warme en gezellige sfeer in huize Wani zo te zien aan de foto,s  ;) ;D
Is die sfeer gecreëerd door jou of door Monique  :angel: 
Het is jammer dat je bij de Leben de buisjes niet ziet opgloeien anders had je nog meer sfeerverlichting.

Enne, inderdaad een aparte kerstboom, zo zie je ze niet vaak....... :D

Even off topic Theo, maar heb je de ski,s al voorzichtig uit al uit het vet gehaald ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op december  9, 2012, 21:35:50
Er heerst een warme en gezellige sfeer in huize Wani zo te zien aan de foto,s  ;) ;D
Is die sfeer gecreëerd door jou of door Monique  :angel: 
Het is jammer dat je bij de Leben de buisjes niet ziet opgloeien anders had je nog meer sfeerverlichting.

Enne, inderdaad een aparte kerstboom, zo zie je ze niet vaak....... :D

Even off topic Theo, maar heb je de ski,s al voorzichtig uit al uit het vet gehaald ?
Ze staan nog net niet in de hoek van de kamer, de jeuk is er al wel ;D

twani


MVG

Dat is zeker gelukt zo te zien! Ook wij hebben hier geen echte kerstboom, maar takken opgebonden in de vorm van een boom  :D

Bas Akkerman

Sfeervolle plaatjes toch weer Theo!!
Haha, Linda speelt ook al met het idee van een kersttak. Ik weet het niet hoor, vind een tak toch meer bij Pasen horen. Misschien een boom in de woonkamer en een tak in de keuken. Hoewel ze allebei duur zijn. :confused:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op december  9, 2012, 22:28:24
Sfeervolle plaatjes toch weer Theo!!
Haha, Linda speelt ook al met het idee van een kersttak. Ik weet het niet hoor, vind een tak toch meer bij Pasen horen. Misschien een boom in de woonkamer en een tak in de keuken. Hoewel ze allebei duur zijn. :confused:
Ik zal nog een "overdag" plaatje schieten, dan zie je de sneeuw beter. Het ziet er echt heel mooi uit hoor ;)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december  9, 2012, 22:38:59
Ik zal nog een "overdag" plaatje schieten, dan zie je de sneeuw beter. Het ziet er echt heel mooi uit hoor ;)
Geloof ik ook wel, maar vind het zo kaal. In mijn ouderlijk huis hadden we altijd een hoge (bijna 3 meter) en volle kerstboom. Dat is lastig afwennen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op december  9, 2012, 21:59:36
Hoe is het met de Adam(ski's ;D)?

Met de Adam,s gaat het zeer goed; ze hebben vandaag al weer zo,n drie kwart dag staan te spelen  ;)
Ik vind het nu al heerlijke speakers om uren lang naar te luisteren zonder dat het vermoeiend kan worden.
De Adams klinken echt alsof ze geheel in balans zijn; er is niets in de weergave van het gehele frequentie spectrum wat overheerst of juist achter blijft.
Wat enorm opvalt is dat ik de muziek anders lijkt te beleven dan met de PMC,s. De Adam,s hebben minder de focus op het accentueren van details, maar veel meer op het laten weergeven van de melodie lijnen in de muziek. Op één of andere manier is het pakkender en meeslepender en gewoon muzikaler klinkend.
Detail is er zeker genoeg te horen, alleen wordt dit op een zeer plezierige, haast onopvallende manier geïntegreerd in het lekkere muzikale en ritmische klankbeeld.

De Superuniti heeft het volgens mij erg naar z,n zin met de hoge gevoeligheid en de lage impedantie van de Adam,s; het lijkt wel of het ding een annabolenkuur heeft ondergaan en een dubbel vermogen heeft gekregen. De laagweergave is (al zeg ik het zelf) zeer indrukwekkend; het gaat diep, maar ook zeer strak  :headbanging:
I am a happy person  :pompom:

Wat betreft de wintersport: de datum is vastgezet, het hotel geboekt, zoonlief voorzien van nieuwe ski,s en skischoenen, en de Ride snowboards van mij en vriendin staan al gewaxt en geslepen klaar  :worship:
Nu alleen nog even geduld hebben  ;)


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Fijne luidsprekers zo te horen Jan! Juist detail horen doordat je in de muziek wordt getrokken, vind ik persoonlijk een fijne eigenschap.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Zeker Bas, ik merk nu ook dat ik bv makkelijker en met meer luisterplezier naar minder kwalitatieve opnames zit te luisteren.
Voorheen heb ik nog wel eens de laptop gepakt en Spotify via de dac van de SU zitten luisteren, maar de grote verschillen in kwaliteit en resolutie tussen de bestanden op mijn NAS en Spotify werden zo erg ten gehore gegeven dat ik hier snel genoeg van had  :(   Er was nauwelijks sprake van een stukje ''vergevingsgezindheid'' en op zo,n manier ga je vooral technisch luisteren en alleen de muziek luisteren die zich onderscheidt in opname kwaliteit en resolutie.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op december  9, 2012, 22:55:40
Met de Adam,s gaat het zeer goed; ze hebben vandaag al weer zo,n drie kwart dag staan te spelen  ;)
Ik vind het nu al heerlijke speakers om uren lang naar te luisteren zonder dat het vermoeiend kan worden.
De Adams klinken echt alsof ze geheel in balans zijn; er is niets in de weergave van het gehele frequentie spectrum wat overheerst of juist achter blijft.
Wat enorm opvalt is dat ik de muziek anders lijkt te beleven dan met de PMC,s. De Adam,s hebben minder de focus op het accentueren van details, maar veel meer op het laten weergeven van de melodie lijnen in de muziek. Op één of andere manier is het pakkender en meeslepender en gewoon muzikaler klinkend.
Detail is er zeker genoeg te horen, alleen wordt dit op een zeer plezierige, haast onopvallende manier geïntegreerd in het lekkere muzikale en ritmische
Als het is zoals ik uit je schrijverij denk op te maken ga jij een blij man worden Jan.
Het is een beschrijving die ik één op één voor mijn Harbeth had kunnen doen. Zodra niets specifieks je meer opvalt, daarentegen de muziek je te pakken neemt, heb je de goede afslag genomen wat mij betreft ;)

Gr.
Theo

twani

Citaat van: Bas Akkerman op december  9, 2012, 22:52:34
Geloof ik ook wel, maar vind het zo kaal. In mijn ouderlijk huis hadden we altijd een hoge (bijna 3 meter) en volle kerstboom. Dat is lastig afwennen.
Dat is juist het grappige...hij is helemaal niet kaal, zie je vandaag nog wel....

twani

Citaat van: YamahaRXV op december  9, 2012, 23:26:11
Zeker Bas, ik merk nu ook dat ik bv makkelijker en met meer luisterplezier naar minder kwalitatieve opnames zit te luisteren.
Voorheen heb ik nog wel eens de laptop gepakt en Spotify via de dac van de SU zitten luisteren, maar de grote verschillen in kwaliteit en resolutie tussen de bestanden op mijn NAS en Spotify werden zo erg ten gehore gegeven dat ik hier snel genoeg van had  :(   Er was nauwelijks sprake van een stukje ''vergevingsgezindheid'' en op zo,n manier ga je vooral technisch luisteren en alleen de muziek luisteren die zich onderscheidt in opname kwaliteit en resolutie.
Dat blijft toch een onopgelost verschil tussen onze beide sets Jan. Ik verzeker je dat je er bij mij echt even een kwartiertje voor moet gaan zitten om het verschil tussen een goede Spotify track en een FLAC file van de NAS waar te nemen.....
Staan de instellingen op je computer wel goed? Heb je al eens een andere laptop (netbookje?) geprobeerd? Zitten ook verschillen tussen ben ik achter....  Die "Klojo" ;D van "KB" heeft er ook al eens over bericht(staat nog wel ergens op zijn website dacht ik)....

tompj

Citaat van: twani op december 10, 2012, 08:08:28
Dat blijft toch een onopgelost verschil tussen onze beide sets Jan. Ik verzeker je dat je er bij mij echt even een kwartiertje voor moet gaan zitten om het verschil tussen een goede Spotify track en een FLAC file van de NAS waar te nemen.....
Staan de instellingen op je computer wel goed? Heb je al eens een andere laptop (netbookje?) geprobeerd? Zitten ook verschillen tussen ben ik achter....  Die "Klojo" ;D van "KB" heeft er ook al eens over bericht(staat nog wel ergens op zijn website dacht ik)....
Ik herken wel wat Jan zegt. Ik vind mijn 'kale' iTunes nog steeds vaak beter klinken dan Spotify. Komt uit dezelfde laptop. Spotify klinkt wat vlakker. Overigens varieert dat wel per track/album.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element