A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op november 24, 2012, 21:23:57
Bas, als ik mij niet vergis hebben beide geen afstandsbediening toch ? ???
Klopt, daar zat ik toen ook mee. Doordat ik niet voor de Lavardin heb gekozen, heb ik het verder niet meer uitgeplozen. Maar je zou met een voorversterker/streamer/cd-speler met volumeregeling kunnen spelen, zodat je toch het volume op afstand kan bedienen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Ik. Wil mijn set zo simpel mogelijk houden Bas, geen extra zaken meer implementeren.

YamahaRXV

Dit las ik dus op de website van Lavardin:


Are Lavardin Technologies amplifiers going to have remote controls ?




Remote control is under research and development, with no estimated time of completion yet, as early prototypes have been rejected.  Remote control does have its negative effects on sonics, and Lavardin Technologies will not compromise sound quality in exchange for convenience. 


This is in the tradition of the true purist camp, as advocated in other designs such as the super-expensive FM Acoustics preamplifiers, Audio Note Ongaku, Lamm, etc.



Niets voor zo,n luie donder als ik dus..... O0
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: twani op november 24, 2012, 21:41:52
Ik. Wil mijn set zo simpel mogelijk houden Bas, geen extra zaken meer implementeren.
Begrijp ik. Hoewel je volgens mij zo de Lavardin achter de Clic zet en dan met de Clic het volume kan regelen. De Leben en de Lavardin zou je dus zo uit kunnen wisselen als het puur gaat om de volumeregeling.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op november 24, 2012, 21:53:05
Begrijp ik. Hoewel je volgens mij zo de Lavardin achter de Clic zet en dan met de Clic het volume kan regelen. De Leben en de Lavardin zou je dus zo uit kunnen wisselen als het puur gaat om de volumeregeling.
Dan ben je volgens  mij in het "digitale domein" aan het knijpen, ik dacht dat dat immer onwenselijk is.........toch?
De bedoeling is bovendien dat ik vrijwel alleen nog vanaf de laptop en via de DHTROB DAC speel..
De Clic blijft eigenlijk alleen nog voor andere bronnen zoals tv, bluray en internetradio alsmede de FLACS op de NAS in huis staan. Sterker nog, als er zich iemand voor meldt en redelijk geld geeft gaat ie weg ;)

Wel fijn ding overigens, speelt lekker, 100% vrij van software bugs en een prima bedieningsapp van MF zélf....

frank2

Nooit het volume knijpen dmv een cd speler, streamer e.d. dit gaat vaak ten koste van de dynamiek. Bij streamers, cd spelers e.d. altijd het volume voluit laten staan. Bij mijn Oppo werd daar voor gewaarschuwd door de upgrade company.

Ach het is natuurlijk wel gemakkelijk ,maar als je echt naar muziek wilt luisteren zou ik die volume controls niet gebruiken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op november 24, 2012, 21:49:56
Remote control is under research and development, with no estimated time of completion yet, as early prototypes have been rejected.  Remote control does have its negative effects on sonics, and Lavardin Technologies will not compromise sound quality in exchange for convenience. 
Er zijn ook andere methodes die het signaalpad absoluut niet beinvloeden, dus dit gaat niet op!

Citaat van: frank2 op november 25, 2012, 08:26:35
Nooit het volume knijpen dmv een cd speler, streamer e.d. dit gaat vaak ten koste van de dynamiek. Bij streamers, cd spelers e.d. altijd het volume voluit laten staan.
Correct.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op november 24, 2012, 19:46:53
@VANZOMERENG   Dan ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd wat dan (een) meer voor de hand liggende combinatie (s) moet zijn...... :angel:

Harbeth als speakers, gecombineerd met ......... versterker ?
Leben als versterker, gecombineerd met .......... speakers ?

Denk dat het wel meevalt met die niet echt voor de hand liggende combinatie en dat er ook wel het nodige ''huiswerk'' is verricht vóór de beslissing van de aankoop :angel:

Citeer  v/d Harberth website: "Works with a wide range of amplifiers, ideally from 25W/channel"

Dat er mindere sterker AMP,s een "gouden" combinatie kunnen opleveren wil ik best geloven en al die duitse audiobladen,
kan ik ook uit mijn blote hoofd ;D maar er zal toch 1 iemand moeten beginnen om die combinatie te maken, zeer lovend te zijn,
dit ergens te communiceren en vervolgens moet deze "gouden boodschap" als een olievlek uitdeien.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Ook die boodschap is iedere Harbeth bezitter wel bekend......

Mocht het zo zijn dat de Leben me erg goed bevalt qua klank, maar dat die luttele 12 watts me in de weg zitten ruil ik 'm gewoon in voor een type 600... ;)

vanzomereng

Citaat van: twani op november 25, 2012, 09:45:26
Ook die boodschap is iedere Harbeth bezitter wel bekend......

Mocht het zo zijn dat de Leben me erg goed bevalt qua klank, maar dat die luttele 12 watts me in de weg zitten ruil ik 'm gewoon in voor een type 600... ;)

Bij mij gaat die 12watts het niet redden...

Al bij diverse forumlieden op bezoek geweest en wat draaien die allemaal zo zacht  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op november 25, 2012, 09:13:54
Er zijn ook andere methodes die het signaalpad absoluut niet beinvloeden, dus dit gaat niet op!
Correct.

Dat lijkt mij ook, maar de woorden komen niet van mij af hoor  :crazy:
Ze zijn van de site van Lavardin "geplukt".
Een merk waarvan beweerd wordt dat zij de best klinkende transistorversterkers produceren...... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: VANZOMERENG op november 25, 2012, 09:51:36
Bij mij gaat die 12watts het niet redden...

Al bij diverse forumlieden op bezoek geweest en wat draaien die allemaal zo zacht  :D
Word het niet eens tijd voor een Showcase topic? Ik wil jouw plekkie wel eens zien ::)

At "Summerfear's" home..........      Dat is mijn titelsuggestie voor jouw Showcase topic ;D

Zonder gekheid, ik ben echt nieuwsgierig ;)

frank2

Ja Leuk!, ik had laatst iemand op bezoek met een DB meter, het blijkt dat ik meestal zo rond de 80 DB aan geluidssterkte afspeel. Dat komt ongeveer overeen met - 25 op mijn anthem. Soms iets zachter hoor, 80 db is een behoorlijk volume...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vanzomereng

#2688
Citaat van: twani op november 25, 2012, 10:29:26
Word het niet eens tijd voor een Showcase topic? Ik wil jouw plekkie wel eens zien ::)

At "Summerfear's" home..........      Dat is mijn titelsuggestie voor jouw Showcase topic ;D

Zonder gekheid, ik ben echt nieuwsgierig ;)

U vraagt, wij draaien  (deze showcase bestond al een tijdje hoor   ;D  ..... wel ff bij deze geupdated)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2059849#msg2059849
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Zo hé...hoe ver was die teruggezakt dan :o. Good stuff Summerfear :D

advr

even niet helemaal kunnen lezen maar heb je de Leben al opgehaald? 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani


MVG

Goede middag! Mijn koffie is op dus ik dacht ik kom hier eens even wat halen  ;D :coffee:

Net even wat bijgelezen, jij bent ook weer goed bezig! Mooie versterker heb je gekocht, ken het merk helemaal niet moet ik zeggen. Kan zo een look zeker waarderen! Zou niet weten hoe hij klinkt maar qua uiterlijk zou ik em ook zo binnenzetten  :D

Veel plezier ermee!

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted member

Citaat van: frank2 op november 25, 2012, 08:26:35
Nooit het volume knijpen dmv een cd speler, streamer e.d. dit gaat vaak ten koste van de dynamiek. Bij streamers, cd spelers e.d. altijd het volume voluit laten staan. Bij mijn Oppo werd daar voor gewaarschuwd door de upgrade company.

Ach het is natuurlijk wel gemakkelijk ,maar als je echt naar muziek wilt luisteren zou ik die volume controls niet gebruiken.

Het beste kun je 't inderdaad niet doen maar 't is niet helemaal waar wat je zegt, het hangt o.a. af van de interne 'bit depth' van het apparaat. Als die 16bit is ga je idd. sneller informatie weggooien waardoor de geluidskwaliteit afneemt maar als het apparaat intern rekent met bijvoorbeeld 24, 32 of 40bit (bij voorkeur met floating point precisie) dan kun je het volume veel verder 'digitaal' verlagen' zonder veel kwaliteitsverlies omdat de SNR van een dergelijk systeem veel hoger is. Zie bijvoorbeeld: http://www.esstech.com/PDF/digital-vs-analog-volume-control.pdf

twani

Citaat van: MVG op november 25, 2012, 13:18:53
Goede middag! Mijn koffie is op dus ik dacht ik kom hier eens even wat halen  ;D :coffee:

Net even wat bijgelezen, jij bent ook weer goed bezig! Mooie versterker heb je gekocht, ken het merk helemaal niet moet ik zeggen. Kan zo een look zeker waarderen! Zou niet weten hoe hij klinkt maar qua uiterlijk zou ik em ook zo binnenzetten  :D

Veel plezier ermee!
Daar hebben meer mensen last van merk ik, moet het er maar niet te veel over hebben, straks kent iedereen het merk Leben, dan is voor mij de lol er al weer af ;D

MVG

Citaat van: twani op november 25, 2012, 15:58:20
Daar hebben meer mensen last van merk ik, moet het er maar niet te veel over hebben, straks kent iedereen het merk Leben, dan is voor mij de lol er al weer af ;D

in dat geval:  :-X  ;D Ik snap em, leuk om iets aparts te hebben!

twani

Ach maakt niet uit hoor, wie wil er nou een versterker met 2x12watt ;D

advr

Citaat van: twani op november 25, 2012, 15:58:20
Daar hebben meer mensen last van merk ik, moet het er maar niet te veel over hebben, straks kent iedereen het merk Leben, dan is voor mij de lol er al weer af ;D

zo gaat dat met mooi spul ;D

succes vandaag met het ophalen :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Ivm een ( even in het hoofd weggeblokte :D) vergeten cursus die ik vandaag had heb ik het ophalen van de Leben naar morgenochtend verplaatst...
Vanavond de M6i netjes in z'n fabrieksverpakking opbergen, tja hij gaat echt weg.......