A Woman’s Nightmare

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Ik hoop dat de versterker je bevalt! Heel wat anders dan Accuphase... ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 22, 2012, 17:12:28
Waarschijnlijk in een DS5 1.6THP 200pk met 19" wielen, ergo bijna zonder vering dus :o
Ik heb dat ervaren tijdens een proefrit. Was er heel snel klaar mee.

Pas maar op met je buizen ;D

twani

Citaat van: garmtz op november 22, 2012, 17:18:57
Ik hoop dat de versterker je bevalt! Heel wat anders dan Accuphase... ;)
Ruil ik `m gewoon weer in :P

twani

Citaat van: Onder013 op november 22, 2012, 11:57:51
Das Leben ist - manchmal - wunderbar!

Gefeliciteerd!! Mooie versterker qua prestaties.  ;D

Weet je dat Leben ook een hele mooie phono versterker levert :tongue2: ;D

Heb je nog de afweging accuphase - leben gemaakt of........ Zou me niks verbazen als...... ;D

Met opgewekte groet,

Henk

Laatste melding: nog geen download bevesting gekregen van wetransfer 8)

Henk, ik sta niet bekend om weloverwogen beslissingen :P  Ik heb dus geen keuze gemaakt tussen beide, Accuphase speelde bij mij geweldig maar vind de optiek een weinig "timide"  Wel heeft de amp van Tom mij doen beseffen dat er op het gebied van verfijning nog wat te winnen is, dit samen met het feit dat ik eigenlijk nooit meer hard speel, zorgt ervoor dat ik ditmaal naar Leben ben "geschoven". Ook wil ik altijd graag iets wat niet in ieder huiskamer staat...Weet eigenlijk niet eens hoeveel Lebens er  staan te spelen "op het forum"    :o

twani

Citaat van: Onder013 op november 22, 2012, 17:20:57
Ik heb dat ervaren tijdens een proefrit. Was er heel snel klaar mee.

Pas maar op met je buizen ;D
Als Hybrid 4 200pk rijdt de auto het beste. Staat (verplicht) op 17" en heeft 4 wielaandrijving en is daarmee de meest rustige DS5 om te rijden

frank2

Waarschijnlijk krijg je maandag een "shock"  ik hoop van niet...... (anders moet je alles weer inruilen zou toch zonde zijn  ;D ;D)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op november 22, 2012, 17:58:05
Waarschijnlijk krijg je maandag een "shock"  ik hoop van niet...... (anders moet je alles weer inruilen zou toch zonde zijn  ;D ;D)

Huh? open 220 Volt aansluiting of zo? Niet aan de hoogspanning van de buizen komen hoor.  8)

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op november 22, 2012, 17:10:29
Uiteindelijk voor een 300CS gekozen, deze was voor een mooie prijs beschikbaar en tevens wilde de dealer heel graag mijn Musical Fidelity M6i van een aantal maanden oud voor een redelijke prijs inruilen. :clapping:

Snel afgehandeld dus....

Gr
Theo

Prachtige versterker. In het echt ziet hij er mooier uit dan op de foto ;) is mijn ervaring.
Mijn ervaring met de 300 is echt positief en heeft diepe sporen achter gelaten  :D. Ervaring wel met mijn vorige luidsprekers.
Een ding verbaasde mij toen met hoeveel gemak hij speelt, ook moeilijke passages in bepaalde muziek genre's.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

twani

Als ik goed heb begrepen maakt deze versterker gebruik van EL84 buizen. In hoeverre is een EL84 buis een EL84 buis?  Maw, kun je dan iedere buis waar EL84 op staat gebruiken?
Hoe kom je erachter wat een mooie buis in zo`n versterker is?  Bestaat er een bepaalde "buizenhierarchie" in de zin van deze is aardig, maar die is veel duurder maar speelt ook veel mooier of gaat dat op goed geluk.

De buizenkenners lachen zich waarschijnlijk een kriek om mijn vragen :laugh: maar ja je zal de antwoorden maar niet weten (zoals ik :blush:)

advr

de binnenkant is al even mooi!!

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 22, 2012, 20:58:08
Als ik goed heb begrepen maakt deze versterker gebruik van EL84 buizen. In hoeverre is een EL84 buis een EL84 buis?  Maw, kun je dan iedere buis waar EL84 op staat gebruiken?
Hoe kom je erachter wat een mooie buis in zo`n versterker is?  Bestaat er een bepaalde "buizenhierarchie" in de zin van deze is aardig, maar die is veel duurder maar speelt ook veel mooier of gaat dat op goed geluk.

De buizenkenners lachen zich waarschijnlijk een kriek om mijn vragen :laugh: maar ja je zal de antwoorden maar niet weten (zoals ik :blush:)

Met buizen is het net zo als met draaitafels. Iedereen heeft gelijk ;D En de rest vind je op het wereld wijde net. 8)

En nee, niet iedere EL34 is gelijk. Voor de Leben zal er ongetwijfeld een actieve communitie zijn met uitgebreide kennis en ervaring. Hier staat iets over harbeth en leben: http://www.6moons.com/audioreviews/leben2/system_2.html

Met opgewekte groet,

Henk

tompj

Heb ooit een Synthesis Seamus met EL84 gehad. Weet niet of er grote verschillen zijn in EL84's, maar dat ding ging in ieder geval ook heel mooi.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 of Leben CS600X
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

Kingpin

Citaat van: twani op november 22, 2012, 20:58:08
Als je strikt tot de EL84 houd kan het niet misgaan, een equivalent is de 6BQ5 (usa versie van de el84).
Er zijn een aantal verschillende types die je zou kunnen gebruiken, zelfs binnen de el84 brands heeft elk merk zijn eigen 'sound'.
Alleen een eindbuis upgraden geeft vaak niet het gewenste resultaat, bij mij gaf de totale pre sectie upgrade pas het gewenste resultaat waar ik naar zocht.
Soms zijn de verschillen klein en soms best groot heb ik ondervonden. Beste zou je kunnen zoeken naar tuberolling en Leben en veel lezen wat dat doet, maar eerst goed je versterker leren kennen om uit te zoeken wat je op den duur 'mist'.
De Sovtec buis die er nu inzit is gewoon een leuk buisje, maar wat ik zo lees kan dat veel beter.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Ik ken wel iemand die heel veel verstand van buizen heeft
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op november 22, 2012, 22:18:10
Iets met een "W"?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

twani

Na ja, ik ga me eerst eens lekker inleven in de buizenmaterie, voorlopig gaan we lekker luisteren :pompom:

Deleted member

Gaaf Twani, alvast gefeliciteerd met de Leben en veel luisterplezier!!  O0

twani

Citaat van: Antoine op november 22, 2012, 22:58:07
Gaaf Twani, alvast gefeliciteerd met de Leben en veel luisterplezier!!  O0
Dank u :worship:

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op november 22, 2012, 22:18:10

Deze persoon heeft dat ook  ;)  De echte buizenliefhebbers hier kennen hem wel van naam.......
www.triodedick.nl
Leuke site van Dick, vooral heel veel zelfbouw projecten en leuke en leerzame dingen  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Theo, als je wilt upgraden qua buizen is dit ook wel een leuk adres  ;)
http://www.tonefactory.nl/shop2/genalex-gold-lion-el84-matched-p-4401.html

In de tijd dat ik ''actief'' was met de hybride Astin Trew componenten (AT 2000+ en de AT 3500+) heb ik hier een aantal keren naar volle tevredenheid buisjes besteld.
Zij hebben een redelijk aanbod van goede merken  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Citaat van: Kingpin op november 22, 2012, 22:19:15
Iets met een "W"?

nee Diederick die vaak bij mijn dealer komt, hij komt overal in het buitenland en koopt goede buizen op, hij heeft er verstand van, gebruikt ze ook voor zijn CAT versterker.

Bas Akkerman

Gefeliciteerd Theo. Ben benieuwd of de match met Harbeth je bevalt. Ga je mettertijd ook andere luidsprekerbekabeling in overweging nemen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Ik heb nu Vicol LS kabels achter mijn set zitten, dat klinkt echt heel anders dan mijn eigen LS kabels. Je kunt daar veel winst halen. Maw. je laat misschien wel veel potentie liggen.

Ik weet natuurlijk niet of Theo al vaker met LS kabels heeft gespeeld of juist niet...