A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

twani

@Garmt..Over goudkleur gesproken.... :D Waarom zit bij jullie de fractioneel sterkere XS versie van de Leben CS 300 niet in het leveringsprogramma? Tenminste, ik kom `m niet tegen ;)

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op november 18, 2012, 16:46:39
Ik ben altijd gegrepen door de prachtige perfectie in techniek van de SME armen en de 3009 is gewoon een heel mooi subtiel design. Het goud in de arm past mooi bij het goud van de OC9.

Oog voor detail Garmt. En als je dan weet dat ook de schroeven waarmee het element bevestigd is ook goud(kleurig) zijn..... O0

Groet,

Henk


twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 18, 2012, 16:45:03
Even voor mijn beeldvorming, wat maakt deze arm zo bijzonder? Ik zie hem nauwelijks ::)
Best grappig, nu we het over draaitafels hebben voel ik me als een passagier in mijn eigen topic ;D

Gewoon lekker doorposten trouwens hoor, ik vind het reuze interessant allemaal.....

Groet,
Theo.

wat jij hebt met het geluid van Harbeth, heb ik met draaitafels die verend zijn opgesteld en al helemaal met de SME 3009Siii arm. Mogelijk door alle resonantiefrequenties in de ophanging van de draaitafel en de fragiele bouw van de arm ontstaat een heerlijk relaxte en wellicht een beetje gekleurde weergave. Naar mijn mening is dit flink anders dan bij de moderne loopwerken en armen die er op gericht zijn om door een bijvoorbeeld een hoge massa kleuring tegen te gaan.
En dan zullen we het maar niet over elementen hebben.

Groet,


Henk

Deleted Member 2

Laat je niet weerhouden om in dit topic over harbeth en accuphase, etc te praten hoor Theo. Je bent altijd welkom.... ;D

PM gezien?

Groet,

Henk

twani

Citaat van: Onder013 op november 18, 2012, 17:08:20
Laat je niet weerhouden om in dit topic over harbeth en accuphase, etc te praten hoor Theo. Je bent altijd welkom.... ;D

PM gezien?

Groet,

Henk
Zeker, heel graag schrijf ik nu cryptisch :P

Deleted Member 2


Robiwan

Citaat van: Onder013 op november 18, 2012, 17:06:08
wat jij hebt met het geluid van Harbeth, heb ik met draaitafels die verend zijn opgesteld en al helemaal met de SME 3009Siii arm. Mogelijk door alle resonantiefrequenties in de ophanging van de draaitafel en de fragiele bouw van de arm ontstaat een heerlijk relaxte en wellicht een beetje gekleurde weergave. Naar mijn mening is dit flink anders dan bij de moderne loopwerken en armen die er op gericht zijn om door een bijvoorbeeld een hoge massa kleuring tegen te gaan.
En dan zullen we het maar niet over elementen hebben.

Groet,


Henk

En Rega dan, die doet het weer heel anders. Zo licht mogelijke bouw om energie snel af te voeren. Mijn P7 zonder draaischijf weegt echt geen fluit. Toch heeft feedback van de speakers nauwelijks vat op de klank. Hard of zacht maakt niks uit. Het geluid blijft helder en strak.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op november 18, 2012, 18:10:18
En Rega dan, die doet het weer heel anders. Zo licht mogelijke bouw om energie snel af te voeren. Mijn P7 zonder draaischijf weegt echt geen fluit. Toch heeft feedback van de speakers nauwelijks vat op de klank. Hard of zacht maakt niks uit. Het geluid blijft helder en strak.

De Rega's zijn inderdaad geen massaloopwerken. Feitelijk zijn het slecht verende suspensie-ontwerpen... ;). Daarom maakt het bij Rega erg veel uit waar je het ding op zet en naar mijn mening ook een verklaring voor het levendige, dynamische geluid dat ze produceren (de mooie vooordelen van een licht ontwerp, basdiepte/strakte kan een nadeel zijn). Ben zelf ook nooit fan geweest van massaloopwerken.

Robiwan

Citaat van: garmtz op november 18, 2012, 18:32:47
De Rega's zijn inderdaad geen massaloopwerken. Feitelijk zijn het slecht verende suspensie-ontwerpen... ;). Daarom maakt het bij Rega erg veel uit waar je het ding op zet en naar mijn mening ook een verklaring voor het levendige, dynamische geluid dat ze produceren (de mooie vooordelen van een licht ontwerp, basdiepte/strakte kan een nadeel zijn). Ben zelf ook nooit fan geweest van massaloopwerken.

De stem van Peter Gabriel op de lp SO (Mercy street) klinkt nu eindelijk eens goed. Z'n stem heeft een typerend randje en kan met vinyl al snel verzanden in sissen en slissen waar je hoofdpijn van krijgt.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op november 18, 2012, 18:10:18
En Rega dan, die doet het weer heel anders. Zo licht mogelijke bouw om energie snel af te voeren. Mijn P7 zonder draaischijf weegt echt geen fluit. Toch heeft feedback van de speakers nauwelijks vat op de klank. Hard of zacht maakt niks uit. Het geluid blijft helder en strak.

Zoals er loopwerken zijn die gebruik maken van massa, zijn er ook die juist het omgekeerde nemen: minimale massa. Dat is het uitgangspunt voor het ontwerp van het spider rek: "dat wat er niet is, kan ook niet bewegen". Zou een uitspraak van JC kunnen zijn. ;D
Michell en bijvoorbeeld de Linn LP12 zitten daar ergens tussen in maar passen weer veren toe om het loopwerk op te zetten of op te hangen. En nou net die veren zijn verantwoordelijk voor dat specifieke geluid. Als je deze gaat dempen, blijft er niets van het beoogde effect over. Voor de rest is maar net wat je mooi vindt en je aan spreekt.

Groet,

Henk

Deleted Member 2

Het begint er nu echt op te lijken dat je topic geroofd is Theo. Sorry :(


twani

Citaat van: Onder013 op november 18, 2012, 18:59:49
Het begint er nu echt op te lijken dat je topic geroofd is Theo. Sorry :(
Wederom, kakel lekker door, ik zie ons topic ook als een lekker hangplek ;D Bovendien vind ik de dwarsdoorsnede van de bezoekers hier in het topic  een heel interessante en een heel plezierige ;)
Kortom "Vinylboeren" kom er maar in hoor :D

Gr.
Theo.

Cyreg

Citaat van: Onder013 op november 18, 2012, 18:48:14
Zoals er loopwerken zijn die gebruik maken van massa, zijn er ook die juist het omgekeerde nemen: minimale massa. Dat is het uitgangspunt voor het ontwerp van het spider rek: "dat wat er niet is, kan ook niet bewegen". Zou een uitspraak van JC kunnen zijn. ;D
Michell en bijvoorbeeld de Linn LP12 zitten daar ergens tussen in maar passen weer veren toe om het loopwerk op te zetten of op te hangen. En nou net die veren zijn verantwoordelijk voor dat specifieke geluid. Als je deze gaat dempen, blijft er niets van het beoogde effect over. Voor de rest is maar net wat je mooi vindt en je aan spreekt.

Groet,

Henk

Bij mijn Michell is de vering wegbezuinigd   :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz



Deleted Member 2

Citaat van: Cyreg op november 18, 2012, 20:12:26
Bij mijn Michell is de vering wegbezuinigd   :D

Maar wel met een mooi lager. Vergelijk dat maar eens met het lager van bijvoorbeeld transrotor.

twani

Heeft de keuze van wél of géén demping/vering gebruiken bij een draaitafel dezelfde bedoeling als bijv. de verschillen tussen een Harbeth luidspreker, die middels z'n constructie juist wordt uitgenodigd om de kastwanden gecontroleerd te laten meetrillen, en een speaker waarvan men de wanden juist compleet "inert" (dood?) wil maken.

Kun je deze technieken op enige wijze vergelijken?

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 18, 2012, 19:53:01
[email protected]


je hebt mail.

Veel plezier morgen met de accuphase-harbeth flirt partij :inlove: of toch maar ........Leben in de brouwerij

twani

Dank je Henk.....Het type Leben dat ik op het oog heb schijnt hier in NL niet geleverd te worden :devil:

Jumping Jack

Prachtige tafel Henk! En wat een mooi element  :inlove:  :D. Het goud van het element staat trouwens ook heel mooi in een matte zilveren JMW9  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 18, 2012, 21:50:38
Heeft de keuze van wél of géén demping/vering gebruiken bij een draaitafel dezelfde bedoeling als bijv. de verschillen tussen een Harbeth luidspreker, die middels z'n constructie juist wordt uitgenodigd om de kastwanden gecontroleerd te laten meetrillen, en een speaker waarvan men de wanden juist compleet "inert" (dood?) wil maken.

Kun je deze technieken op enige wijze vergelijken?

Je hebt het door. Je introduceert dus bewust elementen die mee gaan doen / trillen en voor kleuring zorgen. Om dit gecontroleerd te doen is bij de ontwerper veel kennis en ervaring nodig. Ook de gebruiker moet e.e.a. begrijpen en wordt geacht om zo nu en dan de vering - de bounche - af te stellen.
Dit is een van de redenen geweest om massa loopwerken te gaan maken: er hoeft in principe niets afgesteld te worden.

De vergelijking met luidsprekers gaat zeker op met ongeveer dezelfde zondes die door argeloze gebruikers worden bedreven:

de wanden van spendor monitors zijn bewust van zwak materiaal gemaakt. Sommige gebruikers tweaken met het versterken van de zijwanden. :P
Geveerde loopwerken worden zo vastgedraaid dat het chassis en het sub-chassis tegen elkaar zitten. :P
dat gewiebel kan niet goed zijn ;D

Groet,


Henk


PS

Ik ga nog eens een plaatje wassen.....


Robiwan

Citaat van: Onder013 op november 18, 2012, 22:05:21
Je hebt het door. Je introduceert dus bewust elementen die mee gaan doen / trillen en voor kleuring zorgen. Om dit gecontroleerd te doen is bij de ontwerper veel kennis en ervaring nodig. Ook de gebruiker moet e.e.a. begrijpen en wordt geacht om zo nu en dan de vering - de bounche - af te stellen.
Dit is een van de redenen geweest om massa loopwerken te gaan maken: er hoeft in principe niets afgesteld te worden.

De vergelijking met luidsprekers gaat zeker op met ongeveer dezelfde zondes die door argeloze gebruikers worden bedreven:

de wanden van spendor monitors zijn bewust van zwak materiaal gemaakt. Sommige gebruikers tweaken met het versterken van de zijwanden. :P
Geveerde loopwerken worden zo vastgedraaid dat het chassis en het sub-chassis tegen elkaar zitten. :P
dat gewiebel kan niet goed zijn ;D

Groet,


Henk


PS

Ik ga nog eens een plaatje wassen.....

of die gasten die een thorens TD160 gaan dooddempen, tja dan weet je echt niet wat je doet? >:(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op november 18, 2012, 21:56:12
Prachtige tafel Henk! En wat een mooi element  :inlove:  :D. Het goud van het element staat trouwens ook heel mooi in een matte zilveren JMW9  ;).

Ook daar doet hij het goed in en ziet er prachtig uit. Dit is overigens mijn tweede OC9 en in dit geval de versie III. Er zijn ten opzichte van de vorige versie nogal wat veranderingen doorgevoerd, maar of dat allemaal verbeteringen zijn....De naald heeft bijvoorbeeld een andere slijping gekregen. Eerst nog maar eens flink wat uren inspelen voordat ik iets kan zeggen.

De VPI met de JMW9 heb ik ook uitgebreid beluisterd voor de uiteindelijke beslissing om de Michell aan te schaffen. Het geen gedoe concept sprak mij wel aan, maar toch ben ik gezwicht voor dat specifieke geluid van een geveerde tafel.

Groet,

Henk