A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

twani

Ik ook Jan, vind het leuk dat Tom de moeite neemt z'n "Accu Pack" mee te nemen ;D
Accuphase is in ieder geval optisch gezien een oude liefde van me zoals je weet.....
Zou overigens in geval van aanschaf altijd voor een nieuwe gaan, als je ziet wat die ouwe "krengen" (15 jaar en ouder) nog moeten kosten :crazy:
Valt er weinig meer te upgraden daarna, Harbeth en Accuphase koop je voor het leven zeggen ze.....
Nou ja, kopen we gewoon af en toe een nieuwere laptop :D
Gebruik mijn streamer bijna niet meer, alles gaat vanaf de laptop naar de DHTROB DAC......
Denk zelfs dat ik hem wegdoe..........

tompj

We gaan het meemaken Theo! Ik heb er zin in. Ben benieuwd naar de dac en versterker verschillen, maar vooral ook naar de SHL5.

We zullen als jij het goed vindt in jouw topic onze ervaringen met de rest delen toch?


Edit:typo
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Hifi Addict

He Theo,

Heb me net een beetje door je topic heengeworsteld  ;D

Goed bezig, mooi blok gemaakt zeg! Ben benieuwd, doch niet bang, hoe die gaat bevallen  ;)

Spotify is 320kbps en klint inderdaad verbazingwekkend lekker, wel meer online streaming diensten met die bitrate trouwens. Nog een paar jaar en we hebben al onze muziekcollecties in de "cloud" staan in volle kwaliteit via glas, ideaal en de oplossing voor al het gedoe rond illegaal downloaden, vast abonnementje voor een paar tientjes per maand ofzo zou ik er wel voor over hebben  8)

twani

Citaat van: tompj op november 17, 2012, 12:03:02
We gaan het meemaken Theo! Ik heb er zin in. Ben benieuwd naar de dac en versterker verschillen, maar vooral ook naar de SHL5.

We zullen als jij het goed vind in jouw topic onze ervaringen met de rest delen toch?

Wel zeker Tom.....

Deleted Member 2

Vandaag mijn splinternieuwe Michell <Orbe eens flink aan de tand gevoeld. Lp tegen CD tegen Flac via de streamer. Het was genieten en verbazen geblazen. Zo kon je duidelijk een fundamenteel verschil tussen digitaal en analoog vaststellen, maar meer nog dan dat valt in een aantal gevallen op dat de LP en de CD een totaal andere eindmix hebben. Ten opzichte van de LP Trip into the body van Johan Timman (1981) hoor je dat van sommige tracks op de cd en de flac links en rechts verwisseld zijn.  ???
Ik ben begonnen met het aandachtig beluisteren van de Flac. Iets in mij riep direct dat de weergave van deze muziek via flac niet in orde was / niet in overeenstemming met wat kennelijk in mijn geheugen vast ligt :wacko:.
opmerkelijk om vast te stellen dat het geheugen klaarblijkelijk in staat is om over heel veel jaren vast te houden hoe iets zou moeten klinken (al was het maar de links-rechts ordening).

Groet,

Henk

twani

Citaat van: Onder013 op november 17, 2012, 18:04:32
Vandaag mijn splinternieuwe Michell <Orbe eens flink aan de tand gevoeld. Lp tegen CD tegen Flac via de streamer. Het was genieten en verbazen geblazen. Zo kon je duidelijk een fundamenteel verschil tussen digitaal en analoog vaststellen, maar meer nog dan dat valt in een aantal gevallen op dat de LP en de CD een totaal andere eindmix hebben. Ten opzichte van de LP Trip into the body van Johan Timman (1981) hoor je dat van sommige tracks op de cd en de flac links en rechts verwisseld zijn.  ???


Groet,

Henk

Henk, dit verschijnsel is beter bekend als "FLIC FLAC" ;D

Trouwens, heb jij niet een plaatje van je aanwinst voor ons :pompom:  Feli nog trouwens ;)

weust

Ik wil niet een topic derailen, maar dat iemand naar Johan Timman luistert doet mij goed.
Enige album, maar zo ontzettend goed :)

Ken het via mijn vader, en heb zelf de CD.
LP heb ik voor het laatst beluisterd eind jaren tachtig denk ik.
Wil die nog een keer hebben.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

twani

Citaat van: weust op november 17, 2012, 18:48:57
Ik wil niet een topic derailen, maar dat iemand naar Johan Timman luistert doet mij goed.
Enige album, maar zo ontzettend goed :)

Ken het via mijn vader, en heb zelf de CD.
LP heb ik voor het laatst beluisterd eind jaren tachtig denk ik.
Wil die nog een keer hebben.
In dit topic houden we er heel simpele regels op na, met enthousiastme voor apparatuur, muziek en elkaar, als basis.
Kortom, niets off topics aan jouw bijdrage. Sterker nog, ik ga Johan Timman vanavond eens Spotifyen ;)

weust

Zou mij bijna verbazen als die te spotifyen is.
Niet een heel bekend album, en de CD is ook niet via een reguliere uitgever uitgebracht volgens mij.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

tompj

Citaat van: twani op november 17, 2012, 07:38:33
Gebruik mijn streamer bijna niet meer, alles gaat vanaf de laptop naar de DHTROB DAC......
Denk zelfs dat ik hem wegdoe..........
Dat kan ik me voorstellen. Ik heb nog steeds geen streamer gekocht omdat ik prima kan leven met mijn laptop/dac oplossing. Enige nadeel is de wat langere opstarttijd. Verder lekker toekomstzeker vanwege de flexibiliteit. En met de veelheid aan apps voor de bediening werkt het heerlijk vanaf de bank. Who needs a streamer...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 17, 2012, 18:45:52
Henk, dit verschijnsel is beter bekend als "FLIC FLAC" ;D

Trouwens, heb jij niet een plaatje van je aanwinst voor ons :pompom:  Feli nog trouwens ;)

Dank.



Lang moeten wachten om de draaitafel geleverd te krijgen in de uitvoering zoals ik hem graag wilde hebben. Het leek wel of ik een Ferrari besteld had. Maar uiteindelijk heeft het wachten geloond met uitstekende service door de dealer in Rotterdam. ;D

Als dit op Spotify voor komt, overweeg ik een abonnement. Oh nee, dat heb ik al maar gebruik het nooit. :blush:

Groet,

Henk

twani

Nou stop je toch weer een Teaser in je antwoord Henk ;D Wat waren de bijzonderheden aan jouw exemplaar dat je er zo lang op moest wachten?

Gaaf, wist niet dat je bij het bestellen van zo`n "platendraaicentrale" ook de hele optielijst kon aanvinken :D
Ook weer niet zo raar, ik weet helemaal niets van "Vinylogie" :hehe:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 17, 2012, 20:28:30
Nou stop je toch weer een Teaser in je antwoord Henk ;D Wat waren de bijzonderheden aan jouw exemplaar dat je er zo lang op moest wachten?

Gaaf, wist niet dat je bij het bestellen van zo`n "platendraaicentrale" ook de hele optielijst kon aanvinken :D
Ook weer niet zo raar, ik weet helemaal niets van "Vinylogie" :hehe:

Je weet niet wat je mist ;D Glaasje Vino er bij......

Het gaat net zo als bij het bestellen van een nieuwe auto: Voor dat je het weet ben je 25% meer kwijt dan het eigenlijke model kost. Alleen de kleur is dan anders en er zitten wat meer knoppen op. Wil je dan nog wat meer power, zit je al op 50% meer :o en het zijn allemaal je eigen keuzes 8)

De keuze begint bij het soort draaitafel: een met veel massa of een geveerde. Je snapt dat ik als rechtgeaard citrofiel niet kies voor zo'n niet/nauwelijks geveerd scheurding, maar voor comfortabele vering ;D

De keuzes die je verder moet maken zijn on der andere de kleur van het chassis, het plateau, het lager, de veren, wel of geen ontkoppeling van de armplate, welke arm, welk element past daar in, welke motor, welke voeding, etc. Dan loop je aan tegen de levertijden en - als je pech hebt zoals ik - vakantiesluiting en miscommunicatie.
Maar wellicht weet jij als geen ander dat als je als leverancier het allemaal oplost en wat coulance toevoegt, de klant meer tevreden is dan wanneer het in één keer goed gaat. :D

Groet,

Henk


vanzomereng

In hoeverre is het vergelijk tussen de MF M6i en Accuphase E250 eerlijk,
hier zit m.i.z. nog een flink prijsverschil.

Zelf heb ik m.b.t. versterkers een pijngrijs van ca. 2.500 euro,-
anders had hier, bij mij allang Accuphase-spul gestaan..

Accuphase; niet alleen klankmatig zeer goed maar bouwkwaliteit voor een eeuwig leven  :bigsmile:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Mmmm, die Vino klinkt verleidelijk maar ben vele jaren terug gestopt met het innemen van alcoholica.
Ging minder goed samen met mijn initiële "All or Nothing" karakter zullen we maar zeggen.... ;D

Vwb. de draaitafel..een wereld gaat voor me open :o  Niets voor mij ook, in het kader van eerder aangehaalde karakter pleeg ik dan onmiddelijk alle mogelijke opties aan te vinken ;D

Mbt. de levering is het zo dat, pas wanneer er calamiteiten zijn, je jezelf als leverancier kan onderscheiden. En geloof me Henk, ik moet me helaas vaak onderscheiden :D

Cyreg

Henk, lijkt 'n mooie GyrOrbe met HR psu en SME mkV  :thumbs-up: ? welk element?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: VANZOMERENG op november 17, 2012, 21:09:07
In hoeverre is het vergelijk tussen de MF M6i en Accuphase E250 eerlijk,
hier zit m.i.z. nog een flink prijsverschil.

Zelf heb ik m.b.t. versterkers een pijngrijs van ca. 2.500 euro,-
anders had hier, bij mij allang Accuphase-spul gestaan..

Accuphase; niet alleen klankmatig zeer goed maar bouwkwaliteit voor een eeuwig leven  :bigsmile:
We gaan het zien, de MF kost in het zilver 2599 inmiddels geloof ik.
In vermogen en opbouw misschien nog wel enigzins vergelijkbaar, het grotere raffinement en de betere kwaliteit van de gebruikte onderdelen an sich zouden het verschil moeten maken.
Weet in ieder geval zeker dat, ze tov elkaar, behoorlijk anders zullen klinken, de MF is echter niet bepaald een doetje.....

twani

Citaat van: Cyreg op november 17, 2012, 21:14:59
Henk, lijkt 'n mooie GyrOrbe met HR psu en SME mkV  :thumbs-up: ? welk element?
Geweldig :clapping: bovenstaande opsomming had voor mij ook een nieuwe scheikundige formule kunnen zijn ;D

tompj

Citaat van: VANZOMERENG op november 17, 2012, 21:09:07
In hoeverre is het vergelijk tussen de MF M6i en Accuphase E250 eerlijk,
hier zit m.i.z. nog een flink prijsverschil.
We gaan ook gewoon vergelijken, geen wedstrijdje doen hoor.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Deleted Member 2

Citaat van: Cyreg op november 17, 2012, 21:14:59
Henk, lijkt 'n mooie GyrOrbe met HR psu en SME mkV  :thumbs-up: ? welk element?

De AudioTechnica OC9. Een van de weinige MC elementen die goed samen gaat met de SME 3009Siii arm. Dit armpje sleep ik al heel erg lang mee van de ene naar de andere draaitafel. Op de een of andere manier geeft het mij iets dat de andere SME's en zeker de armen zoals de Rega niet doen. Ik heb lang zitten dubben of de Siii dan toch maar een keer vervangen moet worden door bijvoorbeeld de SME 309 die uitstekend aansluit op de Michell. Vor ik die stap maak moet ik echt een keer grote opruiming houden in mijn draaitafel en armen collectie.

Groet,

Henk

twani

Zo is het Tom, het zal allebij vast z`n charmes hebben en zoals eerder door mij geroepen zal het competitie element volkomen ontbreken....

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november 17, 2012, 21:23:38
Geweldig :clapping: bovenstaande opsomming had voor mij ook een nieuwe scheikundige formule kunnen zijn ;D

(Gyro+Orbe+OC9+Siii)*(CH3COOCH=CH2(vinyl))= :music:


Deleted Member 2


twani

Not yet....