A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op november  6, 2012, 23:29:37
Hij "hangt" nog niet Jan....... Hij staat nog in de hoek van de kamer te glimmen :inlove:

Aha, jij wilt er eerst nog even visueel van kunnen genieten.... ;) :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Wowsers dat ziet er mooi en solide uit je nieuwe stekkerblok, complimenten voor 't mooie handwerk!  :worship: Ik hoop dat 't net zo mooi klinkt als 't er uit ziet!!  :music:

twani

#2452
Dank je Antoine, dat hoop ik ook :D  Ik heb de "The Believer" by J.F. Power gisteren even gewogen, 3,5 kilogram :o

Mitch--

Zozo mooi blok geworden! Met inderdaad een lange aanloop geschiedenis! Wat heb je voor inlets gebruikt?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Hey Mitch :pompom:  Ik weet dat jij hem gevolgd hebt, inderdaad een lange story geworden :D
De inlets zijn van "Mennekes" mooi spul voor (erg) weinig. Op aanraden overigens van Jan en Henk ;)

Mitch--

Citaat van: twani op november  7, 2012, 18:48:04
Hey Mitch :pompom:  Ik weet dat jij hem gevolgd hebt, inderdaad een lange story geworden :D
De inlets zijn van "Mennekes" mooi spul voor (erg) weinig. Op aanraden overigens van Jan en Henk ;)

Jaa heb hem zeker gevolgd! :) heb hem zeker gevolgd, leuk project, en een nog mooiere uitkomst! Ziet er erg goed uit, met welke bekabeling heb je hem uiteindelijk bedraad binnenin? en het belangrijkste natuurlijk, heb je al een klankindruk??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op november  7, 2012, 20:57:59
Jaa heb hem zeker gevolgd! :) heb hem zeker gevolgd, leuk project, en een nog mooiere uitkomst! Ziet er erg goed uit, met welke bekabeling heb je hem uiteindelijk bedraad binnenin? en het belangrijkste natuurlijk, heb je al een klankindruk??
6mm solid core toegang, vanaf de rails met 2,5 mm solid core verder. Alles gewoon koper installatiedraad...
Hoe het klinkt? We gaan het zien. Alles is schroefbaar dus experimenter met inlets en andere bekabeling is makkelijk.....

twani

Wederom staat Spotify hier via de DHTROB DAC te excelleren, waanzinnig gewoon dat deze kwaliteit kan worden behaald met "Lossy" materiaal :o
Veelzeggend is dat ik momenteel weinig FLAC vanaf de NAS speel, het is alles Spotify wat er klinkt laatstelijk.....
Heb in een ander topic wel begrepen dat Spotify een gedeelte (of alles?) van de Windows mixer omzeild. Ik zal eerlijk zijn, ik snap eigenlijk niet zo best dat het zó goed kan klinken :unsure:

Mitch--

Citaat van: twani op november  7, 2012, 21:20:22
6mm solid core toegang, vanaf de rails met 2,5 mm solid core verder. Alles gewoon koper installatiedraad...
Hoe het klinkt? We gaan het zien. Alles is schroefbaar dus experimenter met inlets en andere bekabeling is makkelijk.....

Jaa dat lijkt me leuk! Heb zelf ook een blok gebouwd, zoals je vast wel gezien hebt, resultaat was overdonderend, maar het experimenteren met binnenbekabeling lijkt me leuk! Erg benieuwd naar je ervaring, ik heb zelf een oude lapp kabel gestript, geweldig resultaat!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

unknown

Citaat van: twani op november  7, 2012, 21:26:28
Wederom staat Spotify hier via de DHTROB DAC te excelleren, waanzinnig gewoon dat deze kwaliteit kan worden behaald met "Lossy" materiaal :o
Veelzeggend is dat ik momenteel weinig FLAC vanaf de NAS speel, het is alles Spotify wat er klinkt laatstelijk.....
Heb in een ander topic wel begrepen dat Spotify een gedeelte (of alles?) van de Windows mixer omzeild. Ik zal eerlijk zijn, ik snap eigenlijk niet zo best dat het zó goed kan klinken :unsure:

Volgens mij is spotify wel redelijke kwaliteit mp3 en niet zo'n 64kb/s streampje, maar dan nog: best bizar dat je amper nog FLAC speelt omdat de kwaliteit zo goed is.

Daar gaat t om toch, voor je plezier muziek luisteren! :)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

twani

Citaat van: unknown op november  7, 2012, 22:42:59
Volgens mij is spotify wel redelijke kwaliteit mp3 en niet zo'n 64kb/s streampje, maar dan nog: best bizar dat je amper nog FLAC speelt omdat de kwaliteit zo goed is.

Daar gaat t om toch, voor je plezier muziek luisteren! :)
Precies, ik luister veel momenteel en heb zelfs de rust en tijd om wat "om" de eigenlijke set heen te prutten. Gewoon lekker bezig zijn met stekkerblokken, speakerkabeltjes, powercables enz. Niet omdat er iets niet goed gaat of klinkt maar gewoon om lekker te experimenteren en te klooien.
Ik heb daar namelijk nog veel te weinig ervaring mee, sommigen onder ons bijvoorbeeld weten over ieder kabeltje op de markt te koop wel het eea. te vertellen omdat ze deze ooit al eens hebben gehad of geprobeerd. Ik niet, ik moet nog veel leren/ervaren....

Cyreg

Citaat van: twani op november  7, 2012, 21:20:22
6mm solid core toegang, vanaf de rails met 2,5 mm solid core verder. Alles gewoon koper installatiedraad...
Hoe het klinkt? We gaan het zien. Alles is schroefbaar dus experimenter met inlets en andere bekabeling is makkelijk.....

Als ik me niet vergis had ik tijdje terug gelezen dat je 'n Blacknoise stekkerblok in gebruik had genomen? (ongemerkt, zonder er toen al teveel aandacht qua klankresultaat aan te schenken)
Zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe dat is bevallen?
(Je gaat het hier toch ook over het J.F. stekkerblok hebben  ;))
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: Cyreg op november  8, 2012, 22:06:14
Als ik me niet vergis had ik tijdje terug gelezen dat je 'n Blacknoise stekkerblok in gebruik had genomen? (ongemerkt, zonder er toen al teveel aandacht qua klankresultaat aan te schenken)
Zo ja, dan ben ik wel benieuwd hoe dat is bevallen?
(Je gaat het hier toch ook over het J.F. stekkerblok hebben  ;))
Het "CY" :pompom:  Ik zou er uitgebreid over hebben "gebept" vermits ik dit donker "gevoicte" blok ooit in bezit zou hebben gehad, helaas dat was ik niet........

Gr.
Theo.

Cyreg

OK Theo, jammer, dan was het 'n ander forumlid  :blush:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani


twani

Aanstaande maandag een fantastische M&G gepland. Tompj komt me met z'n Accuphase E250 met een bezoek vereren.

Japanse Elite apparatuur aan mijn Harbeth's :pompom: Alhoewel het competitie element compleet zal ontbreken, ongewenst is zelfs, zal het interessant zijn om te zien of de aanzienlijk goedkopere Musical Fidelity zich staande zal weten te houden tegen deze Japanse precisie versterker van de edelsmid Accuphase....

Tom tot maandag ;)

J.S.

Dat wordt genieten maandag; een goede vriend van me speelt met een oudere Accuphase (E213?) op SHL5's en dat klinkt, zeker bij jazz en klein klassiek, erg mooi!

twani

Ben erg benieuwd naar onder ander de hele fraaie volume regeling die deze E250 als 1e geïntegreerde Accuphase toebedeeld heeft gekregen, revolutionair zegt men.....

garmtz

Ik denk dat ik de verschillen kan voorspellen, maar ik zeg helemaal niets... ;)  Je kunt een DAC-kaart in de E250 zetten, twani... ;)

twani

Citaat van: garmtz op november 16, 2012, 21:15:36
Ik denk dat ik de verschillen kan voorspellen, maar ik zeg helemaal niets... ;)  Je kunt een DAC-kaart in de E250 zetten, twani... ;)
Ik weet dat jij geen hoge dunk van MF hebt Garmt, ik ben daarom erg benieuwd of een Accuphase mij van de MF kan wégzuigen. Ik heb namelijk al eens de fout gemaakt een MF amp. te verkopen......
Die DAC kaart moet dan wel mijn DHTROB DAC aankunnen, zelfs daar twijfel ik aan op dit moment..
Ik heb maandag een open vizier en wil het vooral gezellig hebben.....zal er ook echt geen moeite mee hebben als de Accuphase (ook voor mij) een klasse mooier speelt.


Gr.
Theo.

twani

Ps, vergeet ook niet dat "mijn" definitie van een mooi/fijn geluid nogal afwijkt van mainstream, en zeker nogal ver áf zit van hetgeen jij ambieert Garmt.
Ik wil hier overigens helemaal niets mee aanduiden, volgens mij zitten wij gewoon wat dat aangaat een stukje uit elkaar, niets mis mee....
Ik laat muziek vóór detail prevaleren......vind zelfs teveel detail nogal onwenselijk want (voor mij) afleidend.

garmtz

Hoho! Ik zeg helemaal niet dat ik denk dat er eentje duidelijk beter is! Alleen dat ik de VERSCHILLEN kan voorspellen... Persoonlijk denk ik dat Tom geen verschil gaat horen... Toch Tom? :)

garmtz

Wil ik nog even verder duidelijk maken dat ik bij 2 klanten nu MF's heb gehoord en beide keren was ik onder de indruk. De MF versterkers hebben veel in hun mars. Meer dan de bronnen van het merk IMO... Dus hier zeker geen afkeer of wat dan ook van MF (noch van Accuphase).

twani

Citaat van: garmtz op november 16, 2012, 21:38:57
Hoho! Ik zeg helemaal niet dat ik denk dat er eentje duidelijk beter is! Alleen dat ik de VERSCHILLEN kan voorspellen... Persoonlijk denk ik dat Tom geen verschil gaat horen... Toch Tom? :)
Ik laat de M6i wel even een greep in de "basskelder" doen, hoort Tom ook hoor :D

YamahaRXV

Ondanks dat het uiterlijk van Accuphase niet helemaal mijn ding is was ik een aantal weken geleden erg gecharmeerd van de klank van de weergave van de E 250 i.c.m. de DP 510 cd speler en Audiovector speakers. Een goede kennis van mij speelt hier al een tijdje mee en heeft de switch gemaakt van Moon naar Accuphase. (die Moon vond ik persoonlijk maar een "levenloos" klinkende versterker.... :()
Wat mij erg aansprak was vooral de erg muzikale en aangename sound  :inlove:
Ook het stereobeeld vond ik zeer goed van deze Accuphase; zelfs op zeer lage volumes laat de E 250 een zeer goede plaatsing horen van zang en instrumenten.
Ik zou hem als zeer stabiel, muzikaal, maar ook enigzins "smooth" willen bestempelen ;)

Theo, je weet dat ik de M6i nog steeds hoog heb staan, maar ik heb sterk de verwachting dat jij wel eens erg aangenaam verrast kan worden door de Accuphase-Harbeth combi ;)

Ik ga je komende ervaringen op de voet volgen  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8