A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 28, 2012, 11:48:02
Bij die van haar ging ik overigens niet de afstandsbediening meer gebruiken om het volume te wijzigen :D

Zeer begrijpelijk  ;) :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Och ik het het beter voor me kunnen houden. Over stijl kun je nu eenmaal niet discussieren.

En voor de duideliheid, ik vind dit een erg leuk topic hoor. Goede smaak voor wat betreft audio vind ik in ieder geval terug hier ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Smaakvol en smakeloos gaan hier schaamteloos samen :D

Bas Akkerman

Nou, ik ben zo perfectionistisch als de pest hoor, alhoewel de scherpste kantjes er wel af zijn de laatste jaren. Wijsheid komt met de jaren zal ik maar zeggen, net als kaalheid.

En heb ik een goed gehoor? Ik weet het niet eigenlijk. Technisch ben ik onderlegd als een aardappel en in de gehoortestjes op Internet ben ik ook geen kei. Ik schrijf gewoon op wat ik hoor en blijkbaar lukt dat goed. Het schrijven is altijd wel een talent geweest, de motivatie door reacties alleen maar groter geworden. Maar ik hoop niet, en heb gelukkig ook niet het idee, dat anderen door mijn schrijfstijl zich bedenken om hun eigen verbindingen  aan het scherm toe te vertrouwen. Enthousiasme vind ik altijd leuk om te lezen! En met enthousiasme kijk ik uit naar woensdag!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 28, 2012, 18:25:18
Nou, ik ben zo perfectionistisch als de pest hoor, alhoewel de scherpste kantjes er wel af zijn de laatste jaren. Wijsheid komt met de jaren zal ik maar zeggen, net als kaalheid.

En heb ik een goed gehoor? Ik weet het niet eigenlijk. Technisch ben ik onderlegd als een aardappel en in de gehoortestjes op Internet ben ik ook geen kei. Ik schrijf gewoon op wat ik hoor en blijkbaar lukt dat goed. Het schrijven is altijd wel een talent geweest, de motivatie door reacties alleen maar groter geworden. Maar ik hoop niet, en heb gelukkig ook niet het idee, dat anderen door mijn schrijfstijl zich bedenken om hun eigen verbindingen  aan het scherm toe te vertrouwen. Enthousiasme vind ik altijd leuk om te lezen! En met enthousiasme kijk ik uit naar woensdag!
In welke maand ben jij geboren Bas?

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

twani

Een aantal dingen vallen bij wat langer luisteren op als we hebben over de verschillen tussen de moderne Upsampling MF M1 DAC en de NOS TDA 1545a Tube DAC.....

De M1 DAC heeft een meer "airy" (3D?) presentatie maar is verder minder substantieel kwa sound, minder "Beefy" zeg maar. De DIY NOS is meer een "Live" muziek DAC, meer alsof je er echt bij bent, de blazers, het koper, het hout, de snaren, het publiek, alles wordt dichter aan de werkelijkheid weergegeven.....
Heel opvallend is verder dat igv. de DIY NOS de volume knop van de MF6i versterker een stuk mínder ver open hoeft, krijgt kennelijk een krachtiger signaal aangeleverd.....

Maak er allemaal een mooie dag van :pompom:

Theo.

Zee

Citaat van: twani op oktober 29, 2012, 09:54:47
Heel opvallend is verder dat igv. de DIY NOS de volume knop van de MF6i versterker een stuk mínder ver open hoeft, krijgt kennelijk een krachtiger signaal aangeleverd.....


Waarom is dit zo opvallen?   
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

twani

Citaat van: Zee op oktober 29, 2012, 10:23:19

Waarom is dit zo opvallen?
Ik hoop eigenlijk dat iemand anders me dat gaat vertellen......

Bas Akkerman

#2361
Ik ben echt zo benieuwd wat je van de DAC van 47labs zou vinden wanneer ik je verhaal zo lees... ;)

Citaat van: twani op oktober 29, 2012, 08:43:13
Ik denk ergens vroeg september Bas ;)
Ik ben een Steenbok, dus niet helemaal waar... ;) Nou ben ik sowieso niet van de sterrenbeelden, maar MBTI ((INFP) vind ik dan wel weer een aardige karakterschets geven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Zee

Citaat van: twani op oktober 29, 2012, 10:35:21
Ik hoop eigenlijk dat iemand anders me dat gaat vertellen......


Het is heel normaal dat de uitgangsniveau's van verschillende DAC's onderling niet identiek zijn.  De redbook standaard is 2V RMS uitgangsspanning bij een signaal van 0dB.  Echter in de praktijk wijkt dit altijd af (zowel afwijking naar boven als naar beneden).  Bovendien zullen het L en R kanaal in de regel niet exact identiek staan afgeregeld.  Dit heeft gewoon te maken met de instelling van de uitgangstrap van de DAC/Cd speler.
Dit is ook precies de reden dat je verschillen hoort wanneer je 2 CD spelers/DAC's vergelijkt.  Het onderlingen niveauverschil, alsmede een verschillende L/R balans, zorgen er voor dat je dit ervaart als dat de DAC 'anders' klinkt.  Wanneer je echter beide DAC's onderling eerst exact (<0,1dB) aan elkaar gelijk had gemaakt (zowel voor L als R) dan had je absoluut geen verschillen gehoord.  Dit geldt natuurlijk voor 'juist' ontworpen apparaten.

Soms zie je dat een designer er bewust voor kiest een apparaat zo te ontwerpen dat er inderdaad hoorbare verschillen zijn.  Bij NOS DAC's zie je dan bijvoorbeeld een afval in het hoog van soms wel meerdere dB's.  Met de huidige stand der techniek is dit absoluut onnodig en kun je eenvoudig een technisch wel-goed apparaat maken.  Echter, sommige audifielen luisteren liever naar een technisch inferieur apparaat (waarvoor soms ook nog eens heel veel geld wordt betaald).  Dit is natuurlijk hun goed recht, en als je er happy van wordt moet je het vooral niet nalaten!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Deleted Member 2

Citaat van: Zee op oktober 29, 2012, 12:04:50

Met de huidige stand der techniek is dit absoluut onnodig en kun je eenvoudig een technisch wel-goed apparaat maken.  Echter, sommige audifielen luisteren liever naar een technisch inferieur apparaat (waarvoor soms ook nog eens heel veel geld wordt betaald).  Dit is natuurlijk hun goed recht, en als je er happy van wordt moet je het vooral niet nalaten!

Kan en wil je voorbeelden noemen van wat volgens jou technisch inferieure apparaten zijn?

twani

Citaat van: Zee op oktober 29, 2012, 12:04:50

Het is heel normaal dat de uitgangsniveau's van verschillende DAC's onderling niet identiek zijn.  De redbook standaard is 2V RMS uitgangsspanning bij een signaal van 0dB.  Echter in de praktijk wijkt dit altijd af (zowel afwijking naar boven als naar beneden).  Bovendien zullen het L en R kanaal in de regel niet exact identiek staan afgeregeld.  Dit heeft gewoon te maken met de instelling van de uitgangstrap van de DAC/Cd speler.
Dit is ook precies de reden dat je verschillen hoort wanneer je 2 CD spelers/DAC's vergelijkt.  Het onderlingen niveauverschil, alsmede een verschillende L/R balans, zorgen er voor dat je dit ervaart als dat de DAC 'anders' klinkt.  Wanneer je echter beide DAC's onderling eerst exact (<0,1dB) aan elkaar gelijk had gemaakt (zowel voor L als R) dan had je absoluut geen verschillen gehoord.  Dit geldt natuurlijk voor 'juist' ontworpen apparaten.

Soms zie je dat een designer er bewust voor kiest een apparaat zo te ontwerpen dat er inderdaad hoorbare verschillen zijn.  Bij NOS DAC's zie je dan bijvoorbeeld een afval in het hoog van soms wel meerdere dB's.  Met de huidige stand der techniek is dit absoluut onnodig en kun je eenvoudig een technisch wel-goed apparaat maken.  Echter, sommige audifielen luisteren liever naar een technisch inferieur apparaat (waarvoor soms ook nog eens heel veel geld wordt betaald).  Dit is natuurlijk hun goed recht, en als je er happy van wordt moet je het vooral niet nalaten!
Zozo Zee, jij ramt erop los ;D. Van de techniek ik net even te weinig verstand maar ik kan je wel vertellen dat ik heel andere dingen hoor dan sec volumeverschil. Of mijn gehoor moet er bizar slecht aan toe zijn. Verder is het zo dat er, een paar pagina's terug, mooie plaatjes van het inwendige van mijn nieuwe DAC staan afgebeeld. Vertel me maar waar deze gruwelijke ontwerp fouten of inferieure onderdelen zitten, ik laat het terstond herstellen.
Verder is het zo dat ik juist helemaal niet veel geld heb uitgegeven aan deze dac, integendeel :D overigens had ik 'm, als ik van tevoren had geweten dat ie zo goed speelde, ook voor pak 'm beet 900 euro nog gekocht.
Audi is trouwens mijn merk niet, BMW graag ;D

Gr.
Theo.

twani

Ik zit je post nóg eens door te lezen Zee, er staat echt grote onzin in :o

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 29, 2012, 11:46:51
Ik ben echt zo benieuwd wat je van de DAC van 47labs zou vinden wanneer ik je verhaal zo lees... ;)
Ik ben een Steenbok, dus niet helemaal waar... ;) Nou ben ik sowieso niet van de sterrenbeelden, maar MBTI ((INFP) vind ik dan wel weer een aardige karakterschets geven.
Ah, verkeerd ingeschat, ik ben zelf maagd :blush:.....(van sterrenbeeld, anders dat weer :D)
Ik denk dat ik een high end  ;D in de 47 labs richting zit Bas


frank2

Forumlid Zee is iemand die echt geloofd dat een kabel een kabel is, een cd speler een cd speler, en er geen verschillen bestaan, alles klinkt en is hetzelfde. Voor hem is een kabel v.d. action net zo goed als een audioquest van 500 euro, hetzelfde voor een versterker van 500 euro en 5000 euro.

Sommigen vinden dat wat hij schrijft onzin, hijzelf geloofd dit en dat mag natuurlijk.

Ik ga met hem niet (meer) in discussie vanwege bovenstaande ideeën.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op oktober 29, 2012, 14:24:38
Forumlid Zee is iemand die echt geloofd dat een kabel een kabel is, een cd speler een cd speler, en er geen verschillen bestaan, alles klinkt en is hetzelfde. Voor hem is een kabel v.d. action net zo goed als een audioquest van 500 euro, hetzelfde voor een versterker van 500 euro en 5000 euro.

Sommigen vinden dat wat hij schrijft onzin, hijzelf geloofd dit en dat mag natuurlijk.

Ik ga met hem niet (meer) in discussie vanwege bovenstaande ideeën.
Jij bedoelt natuurlijk dat je in dié Zee altijd wel "kopje onder" gaat Frank :D

Zee

Citaat van: twani op oktober 29, 2012, 14:15:41
Ik zit je post nóg eens door te lezen Zee, er staat echt grote onzin in :o


Kun je aangeven waar mijn posting niet klopt?
Je bent nooit te oud om te leren dus ik sta open voor andere (onderbouwde en verifieerbare) inzichten!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Deleted Member 2

Citaat van: Zee op oktober 29, 2012, 17:16:28

Kun je aangeven waar mijn posting niet klopt?
Je bent nooit te oud om te leren dus ik sta open voor andere (onderbouwde en verifieerbare) inzichten!

de onderbouwing van de technisch inferieur apparaten die je meldt in je posting heb je overigens nog steeds niet geplaatst.  Ben nog altijd zeer benieuwd en bovendien nooit te oud om te leren ;D

twani

Citaat van: Zee op oktober 29, 2012, 17:16:28

Kun je aangeven waar mijn posting niet klopt?
Je bent nooit te oud om te leren dus ik sta open voor andere (onderbouwde en verifieerbare) inzichten!
Het is makkelijker om aan te geven wat er wél klopt, grofweg geroepen zeg ik dan de 1e 2 á 3 regels van je betoog, verder kom ik niet..... We moesten het er maar bij laten denk ik Zee ;)

tompj

Zonder grote discussie te willen starten (die heeft geen zin in dit geval denk ik) wil ik wel toegeven dat ik het volledig met Zee eens ben. Volumeniveau manifesteert zich ook in een andere klankbalans. Ik geloof dat ik steeds minder geloof in verschillen tussen dacs en cd spelers en Zee heeft zo ongeveer mijn idee hierover verwoord. Sorry jongens, don't shoot me....
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

vanzomereng

Citaat van: tompj op oktober 29, 2012, 19:39:12
Zonder grote discussie te willen starten (die heeft geen zin in dit geval denk ik) wil ik wel toegeven dat ik het volledig met Zee eens ben. Volumeniveau manifesteert zich ook in een andere klankbalans. Ik geloof dat ik steeds minder geloof in verschillen tussen dacs en cd spelers en Zee heeft zo ongeveer mijn idee hierover verwoord. Sorry jongens, don't shoot me....
M.b.t. Volumeniveau manifesteert zich ook in een andere klankbalans ben ik volledig met je  :notify:

M.b.t. je opmerking: Ik geloof dat ik steeds minder geloof in verschillen tussen dacs en cd spelers
mag ik hieruit concluderen, dat je nog twijfelt  ;)

Het blijf een lastige issue
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

tompj

Citaat van: VANZOMERENG op oktober 29, 2012, 20:17:42
M.b.t. je opmerking: Ik geloof dat ik steeds minder geloof in verschillen tussen dacs en cd spelers
mag ik hieruit concluderen, dat je nog twijfelt  ;)
Inderdaad, ik weet het niet zeker maar begin het wel steeds meer te geloven. In ieder geval zoek ik mijn voorkeursgeluid zelf in speakers en akoestiek en een beetje in versterker (i.c.m. speaker). Niet in dac, cd speler of kabels. Misschien niet techt, maar het geeft een hoop rust, zeker nu ik denk mijn speakers voor een lange periode denk te hebben gevonden.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element