A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

twani

 Zeg Jan, ik zat eens door de prijslijst van Adam te wapperen en zag daar dat de actieve variant van de Column niet zo heel veel duurder is als de passieve variant :o

YamahaRXV

Dat klopt Theo, heb het ook gezien ;)
Geen "budgetprijzen" hé....... :(
Ik ben best wel benieuwd hoe dit zal klinken t.o.v. de passieve versie die ik ook heerlijk vind klinken  :clapping:



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 14, 2012, 23:50:04
Dat klopt Theo, heb het ook gezien ;)
Geen "budgetprijzen" hé....... :(
Ik ben best wel benieuwd hoe dit zal klinken t.o.v. de passieve versie die ik ook heerlijk vind klinken  :clapping:
Wat ik begrepen heb is dat actieve aansturing ervoor zorgt dat luidsprekers (in het algemeen) strakker, dieper en gecontroleerder gaan spelen, niet persé muzikaler. Meer klinisch zeg maar, niet mijn ding dus ( denk ik dan hé :blush:). Zal ook geen vaste regel zijn, heb 't laatst eens gelezen ;)

garmtz

Aktief is eigenlijk altijd beter, mits er goede versterkers worden gebruikt. Niet iedereen is er echter klaar voor zoveel detail te horen.

twani

Inderdaad zeker niet de inferieure oplossing, je moet er echter wel "klaar" voor zijn.... ;)

Jumping Jack

Ik hoor het Jack Nicholson al zeggen: "You want the detail? You can't handle the detail!"  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober 15, 2012, 09:56:09
Ik hoor het Jack Nicholson al zeggen: "You want the detail? You can't handle the detail!"  :D
Dat zei hij vast tegen mij, ik ben een "softie" :D

Sonority audio

Citaat van: garmtz op oktober 15, 2012, 09:38:41
Aktief is eigenlijk altijd beter, mits er goede versterkers worden gebruikt. Niet iedereen is er echter klaar voor zoveel detail te horen.
:pompom:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Sonority audio

Citaat van: twani op oktober 15, 2012, 08:56:36
Wat ik begrepen heb is dat actieve aansturing ervoor zorgt dat luidsprekers (in het algemeen) strakker, dieper en gecontroleerder gaan spelen, niet persé muzikaler. Meer klinisch zeg maar, niet mijn ding dus ( denk ik dan hé :blush:). Zal ook geen vaste regel zijn, heb 't laatst eens gelezen ;)
dat is iets wat men basseert op horen en zeggen  ::)

heb dat bezoekers op een show de kamer binnenlopen en ze dan vertellen,ja ik hoor dat digitale op het hoog,dat digitale zit er dan wel in he!!?
:crazy:
Dan geef ik toch echt aan dat er op het hoog geen digitale versterkers worden gebruikt... :laugh:
dit waren uitspraken van een paar jaar terug,toen was het verzet tegen de digitale apparatuur behoorlijk aanwezig,tegenwoordig zien mensen steeds meer de voordelen ervan in.

het zijn vooroordelen welke steeds meer onder de tafel worden geveegd doormiddel van mensen hun eigen overtuiging/luisterervaringen en verdieping in het bepaalde product.

vergeet gemakshalve niet dat je met actief ook nog eens verschillende instellingen kan verrichten zodat je dit kan aanpassen aan de akoestiek en plaatsing,desnoods nog is naar smaak.

bijna geen enkele (luister)kamer is gelijk..
ga maar eens meten met een mooi meet programma en ga dan eens met een actief syteem aan de slag,dan ervaar je hoeveel je extra er nog vaak uit kan halen mbt een passief systeem.
hiermee zit je dan toch vast .

::)

maar er gaan meer wegen naar rome.. ;D
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

twani

Ik heb niets tegen digitaal zolang het maar vinyl klinkt  :D

Pssst..... ik draai niet eens vinyl :P

twani


twani


Sonority audio

mooi!
ja een bepaalde mate van vervorming houden veel mensen van.
is ook niks mis mee..

iedereen zoekt naar zijn eigen referentie.
die kan je alleen zelf vaststellen en zoeken/vinden  :thumbs-up:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

twani

Citaat van: Sonority audio op oktober 15, 2012, 14:30:41
mooi!
ja een bepaalde mate van vervorming houden veel mensen van.
is ook niks mis mee..

iedereen zoekt naar zijn eigen referentie.
die kan je alleen zelf vaststellen en zoeken/vinden  :thumbs-up:
Nu nog die Burson DAC proberen ;D

tompj

Citaat van: Sonority audio op oktober 15, 2012, 10:56:08
dat is iets wat men basseert op horen en zeggen  ::)

heb dat bezoekers op een show de kamer binnenlopen en ze dan vertellen,ja ik hoor dat digitale op het hoog,dat digitale zit er dan wel in he!!?
:crazy:
Dan geef ik toch echt aan dat er op het hoog geen digitale versterkers worden gebruikt... :laugh:
Typisch geval van hoe mensen dingen horen die ze zich voornemen te horen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 15, 2012, 14:14:32
Maandagmorgen foto's...

In tegenstelling tot ''maandagochtend produkten'' wel mooie plaatjes  ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

De maandag avond "blues" ;D

Deleted Member 2

In HiFi World wordt een luidspreker getest die wel eens een goed figuur zou kunnen slaan in kamers die "bas vreten": de Usher Mini Two.


twani

Citaat van: Onder013 op oktober 15, 2012, 21:55:55
In HiFi World wordt een luidspreker getest die wel eens een goed figuur zou kunnen slaan in kamers die "bas vreten": de Usher Mini Two.
Dat is een tip voor Jan dan toch Henk? Mijn kamer is inmiddels afgericht en lust geen Bas meer ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 15, 2012, 22:03:29
Dat is een tip voor Jan dan toch Henk? Mijn kamer is inmiddels afgericht en lust geen Bas meer ;D

Geen tips meer nodig jongens, als je hier die Adam Audio,s hoor spelen........ :wub:
Niet made in China om de productie kosten (en het imago) te verlagen, maar compromisloos gebouwd in duitsland met uiterste precisie en de bekende hoogwaardige afwerking die ik ook zo waardeer bij mijn Beemer  :pompom:
96 Punkte und prädikat Highendklasse, aldus het alom gewaardeerde en gerespecteerde blad ''Audio''  :worship:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik voel een "aanschafmomentje" naderbij komen ;D :headbanging: :clapping:. PMCEES inruilen Jan?

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 15, 2012, 22:53:05
Geen tips meer nodig jongens, als je hier die Adam Audio,s hoor spelen........ :wub:
Niet made in China om de productie kosten (en het imago) te verlagen, maar compromisloos gebouwd in duitsland met uiterste precisie en de bekende hoogwaardige afwerking die ik ook zo waardeer bij mijn Beemer  :pompom:
96 Punkte und prädikat Highendklasse, aldus het alom gewaardeerde en gerespecteerde blad ''Audio''  :worship:
Binnenkort wordt bij ons de Opel Adam geïntroduceerd, ook met audio neem ik aan, ook Adam Audio dus eigenlijk ;D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op oktober 15, 2012, 22:03:29
Dat is een tip voor Jan dan toch Henk? Mijn kamer is inmiddels afgericht en lust geen Bas meer ;D

Ik verwacht niet dat jij nog iets anders dan je harbeth's zal willen Theo. Hoewel......

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 15, 2012, 23:00:37
Ik voel een "aanschafmomentje" naderbij komen ;D :headbanging: :clapping:. PMCEES inruilen Jan?

De tijd zal het leren.....sprak een wijs ? man  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 15, 2012, 23:04:01
Binnenkort wordt bij ons de Opel Adam geïntroduceerd, ook met audio neem ik aan, ook Adam Audio dus eigenlijk ;D

Wordt dan waarschijnlijk de meest scherp en communicerend sturende Opel ooit Theo ?  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8