A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 10, 2012, 21:31:28
Trouwens Jan, ik dacht dat ík in een coole branche werkzaam was, maar jij :worship: :clapping:  Wauw man, ik ben gek op mooie materialen en het authentieke gebruik dáárvan..

Ah, je hebt zeker wat indrukken op kunnen doen aan de hand van wat ''beeldmateriaal'' wat bij binnenkomst aan de wanden hing  ;D
Maar inderdaad best een gave branche om in te werken; het vakmanschap wat er al met al bij komt kijken en de passie van alle medewerkers voor het uiteindelijke kwaliteitsproduct wat zij gezamenlijk vervaardigen is ''grenzeloos''  :headbanging:

Een lange weg voordat het eindelijk zover is, maar zo komt het er uiteindelijk uit te zien  ;)  Even een kleine ''teaser''  :headbanging:

https://www.youtube.com/watch?v=dKi1M7dHhj0

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 10, 2012, 21:53:41
Een donker en een blond "exemplaar" waarvan de oudste, gezien haar reactie op mijn aanwezigheid, kennelijk in nogal "behoeftige" staat verkeerde ;D
Of ik gauw weer koffie kwam drinken vroeg ze gewillig.  Nou, dan kent ze mijn Monique nog niet :D

Schitterend  :D  :clapping:  Wacht maar tot je nog meer vrouwelijk personeel gaat zien binnen ''de organisatie''........ :wub: :crazy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

RubenV.

Citaat van: YamahaRXV op oktober 10, 2012, 21:58:10
Ah, je hebt zeker wat indrukken op kunnen doen aan de hand van wat ''beeldmateriaal'' wat bij binnenkomst aan de wanden hing  ;D
Maar inderdaad best een gave branche om in te werken; het vakmanschap wat er al met al bij komt kijken en de passie van alle medewerkers voor het uiteindelijke kwaliteitsproduct wat zij gezamenlijk vervaardigen is ''grenzeloos''  :headbanging:

Een lange weg voordat het eindelijk zover is, maar zo komt het er uiteindelijk uit te zien  ;)  Even een kleine ''teaser''  :headbanging:

https://www.youtube.com/watch?v=dKi1M7dHhj0

Wow! Wat super gaaf om aan zoiets mee te werken lijkt mij. Heb je ook foto's van het interieur? of zoals het er uit gaat zien?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Dat is wel wat anders dan de gemiddelde "siertobbe" van de gebroeders Co die je in de NL wateren ziet ronddrijven.  :D ( BotenAnna voor onwetenden," ik heb een boot" :D)

YamahaRXV

Citaat van: RubenV. op oktober 11, 2012, 02:42:27
Wow! Wat super gaaf om aan zoiets mee te werken lijkt mij. Heb je ook foto's van het interieur? of zoals het er uit gaat zien?

https://www.youtube.com/watch?v=MehdpnX4lkw&feature=relmfu

Ook een stukje interieur te zien  ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 11, 2012, 07:30:08
Dat is wel wat anders dan de gemiddelde "siertobbe" van de gebroeders Co die je in de NL wateren ziet ronddrijven.  :D ( BotenAnna voor onwetenden," ik heb een boot" :D)

Dat kun je wel zeggen....... ;D  Één ding hebben ze wel gemeen: Er zit op dit soort schepen ook een toeter, net als die van: ik heb een toet,toet,toeter op mijn waterscooter  :pompom:


Alleen eentje die wat meer db,s geeft vrees ik  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik zie in geen enkel vertrek Uniti achtige producten staan, beetje armoedig ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 11, 2012, 23:06:13
Ik zie in geen enkel vertrek Uniti achtige producten staan, beetje armoedig ;D

:D :D  Inderdaad armoedig Theo, zou bijna medelijden gaan krijgen met de eigenaar omdat hij zich geen Naim componenten kan veroorloven  :angel: 8) :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Naim eigenaren hebben naast geld ook nog verstand van audioapparatuur ;D

Bas Akkerman

Citaat van: twani op oktober 12, 2012, 08:45:13
Naim eigenaren hebben naast geld ook nog verstand van audioapparatuur ;D
Ah, dan klopt mijn keuze van apparatuur wel! :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 12, 2012, 08:50:56
Ah, dan klopt mijn keuze van apparatuur wel! :happy:
Whoeha ;D Ik las mijn opmerking nog eens terug en eigenlijk sloeg die helemaal nergens op ;D

Ach moet ook een keer kunnen (deze keer viel het me iig. zelf op :D)

YamahaRXV

Ik heb mij maar "wijselijk" in het ongewisse gelaten  ;) :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Theo, ik ga vandaag of morgen me echt even over de Duitse test buigen. Mijn Duits is van dusdanig niveau dat ik er echt even voor moet gaan zitten. Mmm, dat was dan van mij weer niet zo'n handige opmerking. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 13, 2012, 13:13:13
Theo, ik ga vandaag of morgen me echt even over de Duitse test buigen. Mijn Duits is van dusdanig niveau dat ik er echt even voor moet gaan zitten. Mmm, dat was dan van mij weer niet zo'n handige opmerking. ;)
Alhoewel niet ieders favoriete nationaliteit moet ik bekennen dat ik oorspronkelijk (1/2) van Duitse afkomst ben. Taaltechnisch heb ik dus nog wel wat affiniteit met de duitse taal. Ik begrijp je echter heel goed Bas ;)

Overigens is de eindconclusie van de test voor believers ontluisterend :o

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 13, 2012, 13:13:13
Theo, ik ga vandaag of morgen me echt even over de Duitse test buigen. Mijn Duits is van dusdanig niveau dat ik er echt even voor moet gaan zitten. Mmm, dat was dan van mij weer niet zo'n handige opmerking. ;)

Welke test?

Bas Akkerman

#2141
Citaat van: twani op oktober 13, 2012, 17:00:59
Alhoewel niet ieders favoriete nationaliteit moet ik bekennen dat ik oorspronkelijk (1/2) van Duitse afkomst ben. Taaltechnisch heb ik dus nog wel wat affiniteit met de duitse taal. Ik begrijp je echter heel goed Bas ;)

Overigens is de eindconclusie van de test voor believers ontluisterend :o
Ohw, met nationaliteit heeft het niets van doen. Om het nou omgekeerd te stellen vind ik net zo discriminerend, maar over het algemeen kan ik het goed met Duitsers vinden. Met de Duitse taal alleen wat minder... :smile:

Citaat van: garmtz op oktober 13, 2012, 17:05:33
Welke test?
Een test over de al dan niet hoorbare verschillen in stroomvoorzieningen (stekkers, etc.).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 13, 2012, 17:53:22
Ohw, met nationaliteit heeft het niets van doen. Om het nou omgekeerd te stellen vind ik net zo discriminerend, maar over het algemeen kan ik het goed met Duitsers vinden. Met de Duitse taal alleen wat minder... :smile:
Een test over de al dan niet hoorbare verschillen in stroomvoorzieningen (stekkers, etc.).

Haha, ik had precies hetzelfde kunnen zeggen  ;)

@Theo  Ik had je nog niet bedankt voor het versturen van de test  :(
Ik heb het artikel uitgeprint en ook aan mijn collega gegeven die alsmaar blijf zeuren over een meer open, en gedetailleerder beeld bij het luisteren in het weekend  :angel:
Morgen ga ik ook aandachtig het artikel begrijpend proberen te lezen  ;)

Wat er ook naar voren blijkt te komen, ik blijf wel geloven in mijn persoonlijke bevindingen met kabels en connectoren. Mijn oren liegen niet.......denk ik  :crazy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Zoals je weet Jan ben ik een "Believer" echter wel met met een realistisch kader eromheen...
Ik weet dat je met kabels en stekkers de boel kunt fijnslijpen, een set compleet veranderen met 1 andere kabel zoals onze forumvriend Frank2 (en dat meen ik zoals Frank uit onze onderlinge PBees wel weet) dat zo mooi kan beschrijven, daar geloof ik niet in.

Ik heb me wat dieper ingelezen in de Bursons Jan, je zou inderdaad haast op voorhand zeggen dat dat helemaal mijn DAC is ;)

Wat ik niet helemaal  snap is dat er hier en daar wordt gemeld dat deze DAC het zónder asynchrone aansturing het ook al goed doet :wacko:  Daar heb ik wel zoiets bij van ; hoe kan dat nou? Ook vraag ik mij af of je hem dan toch niet beter asynchroon kan aansturen via de VLink?

tompj

Citaat van: twani op oktober 14, 2012, 10:13:56
Wat ik niet helemaal  snap is dat er hier en daar wordt gemeld dat deze DAC het zónder asynchrone aansturing het ook al goed doet :wacko:  Daar heb ik wel zoiets bij van ; hoe kan dat nou? Ook vraag ik mij af of je hem dan toch niet beter asynchroon kan aansturen via de VLink?
Ik ben geen believer (dat op voorhand gezegd). Ik heb twee zeer bescheiden dacs, een asynchrone usb dac en een nos dac (niet asynchroon). Ik hoor tussen beide eigenlijk geen enkel verschil ondanks de totaal verschillende techniek.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op oktober 14, 2012, 11:20:59
Ik ben geen believer (dat op voorhand gezegd). Ik heb twee zeer bescheiden dacs, een asynchrone usb dac en een nos dac (niet asynchroon). Ik hoor tussen beide eigenlijk geen enkel verschil ondanks de totaal verschillende techniek.
Misschien dat er iemand is die ons dat een beetje kan uitleggen, zou je toch wel verwachten ;)

tompj

Citaat van: twani op oktober 14, 2012, 12:43:52
Misschien dat er iemand is die ons dat een beetje kan uitleggen, zou je toch wel verwachten ;)
Misschien zijn het mijn oren. Misschien wil ik het niet horen. Misschien is het er niet. Ik weet het oprecht niet, maar ga hier bewust geen discussies over aan. Ik gun iedereen zijn ideeen, luisterervaringen en goede danwel minder goede oren. To each his own. Persoonlijk kan ik me voor een groot deel vinden in de ideeen van Alan Shaw, jou welbekend.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 14, 2012, 10:13:56
Zoals je weet Jan ben ik een "Believer" echter wel met met een realistisch kader eromheen...
Ik weet dat je met kabels en stekkers de boel kunt fijnslijpen, een set compleet veranderen met 1 andere kabel zoals onze forumvriend Frank2 (en dat meen ik zoals Frank uit onze onderlinge PBees wel weet) dat zo mooi kan beschrijven, daar geloof ik niet in.

Ik heb me wat dieper ingelezen in de Bursons Jan, je zou inderdaad haast op voorhand zeggen dat dat helemaal mijn DAC is ;)

Wat ik niet helemaal  snap is dat er hier en daar wordt gemeld dat deze DAC het zónder asynchrone aansturing het ook al goed doet :wacko:  Daar heb ik wel zoiets bij van ; hoe kan dat nou? Ook vraag ik mij af of je hem dan toch niet beter asynchroon kan aansturen via de VLink?

Het gebeuren met netbekabeling en connectors moet je inderdaad wel in de juiste context blijven zien  ;) ;D
Met mijn eerdere sets heb ik niet eerder extreme verschillen kunnen ondervinden, bij de Naim SU is het wel een beetje een ander verhaal.
Ik verwonder mij eerlijk gezegd nog steeds over de relatief grote ''gevoeligheid'' van de Naim op dit vlak.

Wat betreft een asynchrone USB ingang op de Burson DA-160; het is inderdaad juist dat deze ontbreekt op de Burson.
In eerste instantie zou deze dac mét asynchrone USB uitgevoerd worden, maar hier zijn ze bij Burson vlak voor de definitieve produktie vanaf gestapt.
De juiste toedracht hiervan durf ik niet te exact te zeggen, maar ik heb hier wat dingen over gelezen in o.a. de 6Moons review van de DA-160 en de HA-160 D die overigens een blue moon award heeft gekregen  ;)
Op head-fi.org zijn er ook een aantal dingen over te vinden.

Wat ik wel weet is dat het ding m.i. ontzettend lekker klinkt, zowel aangestuurd via dig. coax als USB.
De optie die jij aangeeft om hem aan te sturen met de asynchrone V-Link is misschien nog geen eens zo,n gekke optie ?

Give it a try, zou ik zeggen  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Jan, wat voor stroomkabel heb jij nu eigenlijk aan de SU hangen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op oktober 14, 2012, 19:12:24
Jan, wat voor stroomkabel heb jij nu eigenlijk aan de SU hangen?

Nick, ik heb inmiddels verschillende netkabels achter de SU geprobeerd zoals een Belden, Lapp ( 2 verschillende types), een Siltech, en de Furutech Alpha 3 met Iego connectoren.
De laatstgenoemde is een erg mooie kabel die ik bij nagenoeg vele versterkers grote verbeteringen heb horen geven. Een goede kennis van mij speelt met Accuphase en heeft ook erg goede ervaringen met de Furutech.
Achter de SU laat de Furutech veel rust,controle, en detail horen maar haalt t.o.v. de standaard netkabel "de swing" en het ritme uit de weergave van de SU.
Al met al is het mij te gecontroleerd en te rustig en heb ik het gevoel dat de Naim signatuur hierdoor verloren gaat  ???

Na een tijdje weer met de standaard kabel gespeeld te hebben heb ik er nu een kabel achter die precies laat horen wat ik wil; het ritmische en de drive van de standaard netkabel, maar dan met een weergave die een wat voller en strakker laag laat horen en een wat minder "nerveus" hoog als wat de standaard netkabel m.i.nog wel eens laat horen bij met name hogere volume standen.
De kabel in kwestie is een 180 cm lange niet afgeschermde kabel met 4 mm.2 vertinde aderen en voorzien van een zeer dikke teflon-achtige buitenmantel.
De gebruikte connectoren zijn van Iego, in eerste instantie de gold versie, maar na wat testen bleek de rhodium versie schuko (net als bij jouw powerline) een nog beter resultaat te geven.

Bij toeval ben ik aan deze kabel gekomen en het is een kabel die voor bepaalde industriële doeleinden gebruikt wordt, dus niks geen hocus pocus audio merk  ;)

Leon is afgelopen week nog bij mij wezen luisteren, zo,n twee dagen nadat ik de betreffende kabel tot mijn grote tevredenheid had getest en geplaatst. Ik denk dat hij wel kan bevestigen dat de set zoals hij hier nu staat best wel lekker klinkt  ;D
Ik ben in ieder geval erg tevreden nu  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8