A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Dynky op september 16, 2012, 14:57:07
maar die past (qua tijdperk) absoluut niet bij de Marantz gok ik.
ik had persoonlijk eerder uitgekeken naar een oude (en kleine) IMF, zijn voor leuke prijzen te krijgen ;)
Waarom IMF? Iemand überhaupt wel eens zo'n Akai rakker beluisterd in het (meer dan) grijze verleden? (Les Éminence Grise kom er maar in ;D)
@Henk, die hard geveerde open sportwagen heb ik al :D

Gr.
Theo.

twani

Citaat van: Onder013 op september 16, 2012, 16:17:09
de NS1000 luidsprekers bestaan al heel wat jaartjes (circa 1980). http://magnatmuseum.nl/Index%20Vintage%20Audio/vintage%20audio%20luidsprekers.htm

Maar wat wellicht heel goed past bij een Harbeth-liefhebber: de Technics SB-RX-70

De IMF is al eerder gesuggereerd en dus een serieuze tip?
Inderdaad erg mooi, wat betaal je voor zoiets?     

http://www.vintage-audio.com.ua/en/cat/254/924.html

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 16, 2012, 21:22:35
Waarom IMF? Iemand überhaupt wel eens zo'n Akai rakker beluisterd in het (meer dan) grijze verleden? (Les Éminence Grise kom er maar in ;D)

Gr.
Theo.

Ikke :( :yawnee:

Dirk

Citaat van: twani op september 16, 2012, 21:22:35
Waarom IMF? Iemand überhaupt wel eens zo'n Akai rakker beluisterd in het (meer dan) grijze verleden? (Les Éminence Grise kom er maar in ;D)
nope, deze (of een andere) vintage Akai heb ik nog nooit gehoord, maar IMF's wel...en ik kan alleen maar adviseren wat ik zelf ken hé  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani


Deleted Member 2


Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 16, 2012, 21:47:05
Dan zijn ze voor mij waarschijnlijk juist wel goed :D

Daar kan je wel eens gelijk in hebben :-X

twani

#1907
Het Sousterrain met eigenbouw dressoir waar de 2e Vintage set zal worden geplaatst.

De Marantz 2270 alvast op een SFS "base" geplaatst...

Verder zie je daar de ouwe trouwe 42" "ex woonkamer" Panasonic in aktie ;D, bouwjaar 2005 inmiddels!!!!!!  Ook bijna vintage dus :D

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Ziet er zeker gaaf uit! En wat een fijne, grote ruimte nog.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Zeker een mooie ruimte met mogelijkheden  ;)  Is deze ruimte nu benoemd tot vintage ruimte in huize Twani Theo ?  ;) ;D
Persoonlijk heb ik niet zo veel met oudere (vintage) dingen, maar ik heb wel bewondering voor het enthousiasme wat je toont voor de nieuwe hobby  ;)

Toch zie ik jou nog wel eens een switch maken naar een moderne en goed klinkende versterker in een ''vintage'' jasje..... :P
Een mooie Accuphase of Luxman is ook niet te versmaden hoor Theo  ;)
De eerst genoemde begin ik trouwens steeds mooier te gaan vinden qua klank, maar ook qua uiterlijk.
De Accuphase E250 van een kennis van mij speelt nu echt heerlijk i.c.m. zijn Audiovector S3i Signature,s; goed gedetailleerd, een tikkie warm en zeer muzikaal. Binnenkort komt daar ook nog een Accuphase DP-510 cd speler bij en dan staat er m.i. toch een zeer knappe set te spelen  :inlove:
Met ''vintage'' looks  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

De koper van mijn fb's had een oude accuphase 450 en volgens hem was de match met de pmc's fantastisch... Mooi spul hoor Theo!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Allen dank voor de mooie woorden :blush:  Leben (CS600), Luxman, Accuphase, ze hebben allemaal mijn meer dan bijzonder attentie. Cayin heeft trouwens ook een mooie serie met houten " ;)
Inderdaad een ruimte met potentie daar onder mijn huis. Overigens om de welbekende budgettechnische redenen :D met minimale investering opgeknapt.

Een paar rollen glasvezelbehang, een paar gipsblokken  beplakt met afgekeurde wandtegels, een alustrip erlangs, een kant en klare gefineerde meubelplaat, en een paar emmers witsel, dat was het.
Kosten? Ik denk 200 alles bij elkaar, niet slecht toch?


twani

Oh ja, ik vergeet de Ikea " bioscoop lampjes" (8 stuks) voor de lieve som van 7 euro per stuk.
Op de foto brand er ééntje......

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 18, 2012, 21:36:54
Oh ja, ik vergeet de Ikea " bioscoop lampjes" (8 stuks) voor de lieve som van 7 euro per stuk.
Op de foto brand er ééntje......

Bij mij brandt een groen lichtje.......

twani

#1915
Dat betekent: Doorgaan zo! ;D. Bij mij ook overigens, ben ik ook een klein beetje een "Naimie" :D
Over Naim overigens....ik volg het Naim topic vrij goed (want ik vind het een bere interessant merk) en daar valt me bij de eigenaren eigenlijk vooral de voortdurende onrust en onzekerheid over de prestaties van hun componenten erg op. Het lijkt erop dat het merk met de zo kenmerkende opzwepende klank de eigenaren (juist daardoor?) nogal "bewegelijk" houdt tav. de prestaties van hun set.
Misschien wel een beetje logisch omdat de Naim klank je voortdurend bezighoud erover na te denken wat je allemaal beleefd, een fenomeen dat kennelijk nogal stemmingsgebonden is ook.
Ik bedoel eigenlijk dat je daar soms heel blij van wordt maar een andere keer wellicht wat meer rust zou ambiëren. Enfin, waarschijnlijk wauwel ik maar wat, ik bezit deze mooie spullen niet eens, viel me alleen op in dat topic. Houdt het wel levendig daar :D

Robiwan

Citaat van: twani op september 18, 2012, 23:23:36
Dat betekent: Doorgaan zo! ;D. Bij mij ook overigens, ben ik ook een klein beetje een "Naimie" :D
Over Naim overigens....ik volg het Naim topic vrij goed (want ik vind het een bere interessant merk) en daar valt me bij de eigenaren eigenlijk vooral de voortdurende onrust en onzekerheid over de prestaties van hun componenten erg op. Het lijkt erop dat het merk met de zo kenmerkende opzwepende klank de eigenaren (juist daardoor?) nogal "bewegelijk" houdt tav. de prestaties van hun set.
Misschien wel een beetje logisch omdat de Naim klank je voortdurend bezighoud erover na te denken wat je allemaal beleefd, een fenomeen dat kennelijk nogal stemmingsgebonden is ook.
Ik bedoel eigenlijk dat je daar soms heel blij van wordt maar een andere keer wellicht wat meer rust zou ambiëren. Enfin, waarschijnlijk wauwel ik maar wat, ik bezit deze mooie spullen niet eens, viel me alleen op in dat topic. Houdt het wel levendig daar :D

klopt helemaal je beschrijving, thanx :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 18, 2012, 23:23:36
Dat betekent: Doorgaan zo! ;D. Bij mij ook overigens, ben ik ook een klein beetje een "Naimie" :D
Over Naim overigens....ik volg het Naim topic vrij goed (want ik vind het een bere interessant merk) en daar valt me bij de eigenaren eigenlijk vooral de voortdurende onrust en onzekerheid over de prestaties van hun componenten erg op. Het lijkt erop dat het merk met de zo kenmerkende opzwepende klank de eigenaren (juist daardoor?) nogal "bewegelijk" houdt tav. de prestaties van hun set.
Misschien wel een beetje logisch omdat de Naim klank je voortdurend bezighoud erover na te denken wat je allemaal beleefd, een fenomeen dat kennelijk nogal stemmingsgebonden is ook.
Ik bedoel eigenlijk dat je daar soms heel blij van wordt maar een andere keer wellicht wat meer rust zou ambiëren. Enfin, waarschijnlijk wauwel ik maar wat, ik bezit deze mooie spullen niet eens, viel me alleen op in dat topic. Houdt het wel levendig daar :D

Zou het dat groene licht zijn dat de onzekerheid veroorzaakt. Opeens weet ik het ook niet zo zeker of dat groene licht moet blijven branden.

Wat heerlijk lijkt me de rust die jij hebt Theo ;D

YamahaRXV

Hier gelukkig geen onrust door groen licht, integendeel ;)
De set in z,n geheel gaat met de dag (nog) lekkerder spelen; is het de SU die nu lekker ingespeeld is, of de nieuwe netkabel, of misschien het stekkerblok ?
Met de combi zoals hij hier nu speelt is het klankbeeld snel,ritmisch,en gedetailleerd.
Precies zoals ik het eigenlijk wilde hebben. Voor de één misschien "pittig" te noemen, maar voor mij een (h)eerlijke en boeiende sound die je volledig betrekt in de muziek zonder dingen te verhullen of te camoufleren.
Anders als bv een Linn Akurate DSM met WB speakers, maar voor mij persoonlijk wel een veel fijnere en levendigere combi met een grotere betrokkenheid 8)
Maar ja, het blijft een smaak kwestie...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: twani op september 18, 2012, 23:23:36
Dat betekent: Doorgaan zo! ;D. Bij mij ook overigens, ben ik ook een klein beetje een "Naimie" :D
Over Naim overigens....ik volg het Naim topic vrij goed (want ik vind het een bere interessant merk) en daar valt me bij de eigenaren eigenlijk vooral de voortdurende onrust en onzekerheid over de prestaties van hun componenten erg op. Het lijkt erop dat het merk met de zo kenmerkende opzwepende klank de eigenaren (juist daardoor?) nogal "bewegelijk" houdt tav. de prestaties van hun set.
Misschien wel een beetje logisch omdat de Naim klank je voortdurend bezighoud erover na te denken wat je allemaal beleefd, een fenomeen dat kennelijk nogal stemmingsgebonden is ook.
Ik bedoel eigenlijk dat je daar soms heel blij van wordt maar een andere keer wellicht wat meer rust zou ambiëren. Enfin, waarschijnlijk wauwel ik maar wat, ik bezit deze mooie spullen niet eens, viel me alleen op in dat topic. Houdt het wel levendig daar :D
Mooie analyse! Dit geldt natuurlijk wel voor meer merken die een duidelijke saus mee geven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op september 19, 2012, 08:01:23
Mooie analyse! Dit geldt natuurlijk wel voor meer merken die een duidelijke saus mee geven.

ik denk dat Naim juist heel veel goed doet ;) En alle electronica geeft in meer of mindere mate een saus mee ;). Satesaus is overigens best lekker :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op september 19, 2012, 08:27:04
ik denk dat Naim juist heel veel goed doet ;) En alle electronica geeft in meer of mindere mate een saus mee ;). Satesaus is overigens best lekker :D
Dat doen ze ook, maar hun up-fronte klanksignatuur kan ook in de weg gaan zitten. Wederom gaat het dan om een smaakkwestie. En ook ik vind satésaus erg lekker! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#1922
3 dubbele feestdag gisteren in huize Twani :pompom: :pompom: :pompom:  Mijn Sammie werd gisteren 11 jaar, TNT bracht de Kenwoord 140X vintage receiver, én ik heb gisteren mijn Akai SW 155 luidsprekers in Den Helder opgehaald bij een heel aardige meneer (Huub).
Deze liefhebber draaide Vinyl heeft een vintage Luxman en Vintage B&W joekels (op de originele standaards met 2 draaiknoppen op het front)
Gisteren de Akai boxen gedemonteerd, al het houtwerk opnieuw geolied en me verbaasd over de prima conditie van het geheel (inclusief de drivers!!!) 40jaar oud!
Zodanig zelfs dat ik mijn organieke plan om ze kaal te schuren en opnieuw te lakken opzij heb gezet, niet nodig en zo blijft bovendien de Vintage uitstraling geheel behouden.

Vanavond foto`s  ;)

Ze spelen overigens al wel (al snel even aangesloten)   

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 20, 2012, 11:40:57
3 dubbele feestdag gisteren in huize Twani :pompom: :pompom: :pompom:  Mijn Sammie werd gisteren 11 jaar, TNT bracht de Kenwoord 140X vintage receiver, én ik heb gisteren mijn Akai SW 155 luidsprekers in Den Helder opgehaald bij een heel aardige meneer (Huub).
Deze liefhebber draaide Vinyl heeft een vintage Luxman en Vintage B&W joekels (op de originele standaards met 2 draaiknoppen op het front)
Gisteren de Akai boxen gedemonteerd, al het houtwerk opnieuw geolied en me verbaasd over de prima conditie van het geheel (inclusief de drivers!!!) 40jaar oud!
Zodanig zelfs dat ik mijn organieke plan om ze kaal te schuren en opnieuw te lakken opzij heb gezet, niet nodig en zo blijft bovendien de Vintage uitstraling geheel behouden.

Vanavond foto`s  ;)

Ze spelen overigens al wel (al snel even aangesloten)
Jij hebt ook altijd geluk. Gefeliciteerd 1. met Sammie, 2. en 3. met je aanwinsten en 4 met luidsprekers die al helemaal ingespeeld zijn ;D
Al een indicatie hoe ze klinken?

Veel plezier,

Henk

PS

ik verwacht wel een filmpje om te horen hoe het klinkt en hoe het er uit ziet he?

twani

#1924
Citaat van: Onder013 op september 20, 2012, 13:35:02
Jij hebt ook altijd geluk. Gefeliciteerd 1. met Sammie, 2. en 3. met je aanwinsten en 4 met luidsprekers die al helemaal ingespeeld zijn ;D
Al een indicatie hoe ze klinken?

Veel plezier,

Henk

PS

ik verwacht wel een filmpje om te horen hoe het klinkt en hoe het er uit ziet he?

Ik zal m`n studio microfoon alvast plaatsen :D

Eigenlijk best heel leuk alhoewel verre van High End, dat moge duidelijk zijn..  Niet helemaal eerlijk ook want boven staat een set die tot in de puntjes (ahum) verzorgt is ds een vergelijk (en dat doe je natuurlijk al heel gauw) valt altijd tegen. En toch, mits met een "vintage instelling" de set tegemoettredend  beleef je er veel lol aan.
Je moet alleen zaken als plaatsing, klankbalans. enfin alle termen die wij er  als "Highfidelen" op los laten even naar de achtergrond verwijzen, de sfeer die het luisteren naar zo`n oude set brengt is fantastisch,en brengt je (mits de ambiance verder op orde is zoals gemoedsrust, laat op de avond, verlichting, uitzicht op de mooie apparatuur) echt in een fijne gemoedstoestand........Is dat ook niet waar muziek luisteren over gaat?  Is dat ook niet wat vele medeforumgenoten hier zo ontzettend uit het oog zijn verloren? De kunst is, jezelf middels de geschapen omstandigen gevoelsmatig te tracteren op een fijn moment, en jezelf niet te verontrusten met allerlei (te) dure upgrades. Train je eigen geest te genieten! In mijn geval ook al door het speurwerk naar deze goedkope componenten, het opstellen ervan en het klaarstomen van de luisterruimte, de voorpret zeg maar....

Mensen kunnen en moeten dit nog vaak leren ;)