A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Citaat van: twani op augustus 20, 2012, 22:51:35
Inmiddels heeft het 47Labs virus zich enigszins meester van mij gemaakt. Altijd al vond ik het een intrigerend merk echter de nieuwe MidnightBlue Series maken mij meer dan nieuwsgierig.

Bij terugkomst van vakantie ga ik luisteren naar de MidnightBlue pre/usb 4733 + 4744 poweramp......

Oa. De beschrijving van Bas Akkerman van een aantal 47 labs producten geven mij het laatste zetje.

Eens kijken of deze excentriekelingen mijn zo gewaardeerde MF combi van het podium kan verdringen...... ::)

Prachtig spul, wel stevig aan de prijs... vorig jaar beluisterd op de x-fi ,  speelde daar geweldig.
Succes ermee, ik blijf het volgen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Wordt volgens mij ook regelmatig gecombineerd met de speakers en kabels die ik in jouw profiel zie staan, toch?

YamahaRXV

Ondanks dat het totaal niet mijn smaak is qua uiterlijk (maar dat is niet relevant) ben ik wel benieuwd naar je indrukken als je besluit dit merk te gaan beluisteren  ;)
De Naim UnitiQute ''luisterplannen'' zijn nu zeker verdwenen Theo  ;D

Nog een fijne vakantie verder toegewenst  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Citaat van: twani op augustus 20, 2012, 22:58:29
Wordt volgens mij ook regelmatig gecombineerd met de speakers en kabels die ik in jouw profiel zie staan, toch?

Klopt, ik heb lang getwijfeld of ik ook een cd /dac van 47 labs zou kopen. De prijzen hebben mij tegengehouden... ik ga wel komende maanden een shigaclone cd loopwerk maken. Dat is een nabouw van de 47 labs loopwerken.
Maar zeer muzikaal spul, ook aardig waardevast... je gaat genieten van het luisteren  ;) ;) :)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Pjotr27 op augustus 21, 2012, 07:49:21
Klopt, ik heb lang getwijfeld of ik ook een cd /dac van 47 labs zou kopen. De prijzen hebben mij tegengehouden... ik ga wel komende maanden een shigaclone cd loopwerk maken. Dat is een nabouw van de 47 labs loopwerken.
Maar zeer muzikaal spul, ook aardig waardevast... je gaat genieten van het luisteren  ;) ;) :)
Ik zag zelfs dat ze een soort van "kit" series hebben, moet je deze zelf assembleren dan?  En bedoel je dit ?

Waardevast misschien wel, echter ook zeer lastig te verkrijgen op de 2e hands markt..

@Jan;  wat is dat spul lelijk hè :D

Pjotr27

Citaat van: twani op augustus 21, 2012, 10:09:06
Ik zag zelfs dat ze een soort van "kit" series hebben, moet je deze zelf assembleren dan?  En bedoel je dit ?

Waardevast misschien wel, echter ook zeer lastig te verkrijgen op de 2e hands markt..

@Jan;  wat is dat spul lelijk hè :D

Nee ik bedoel deze http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=76211.0

Of deze link : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=86768.msg2226390#msg2226390

Op Diyforum kan je een kit kopen... heel veel goedkoper als 47 labs maar je moet zelf wel een kast maken..

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Zijn dat de treasure kits van 47 labs zelf of een andere leverancier Pjotr?

Pjotr27

Citaat van: twani op augustus 21, 2012, 16:27:48
Zijn dat de treasure kits van 47 labs zelf of een andere leverancier Pjotr?

Nee andere leverancier.... treasure kits kosten minimaal 1000 euro, deze kit 192 euro inclusief verzendkosten ex BTW en andere invoerrechten en zonder kast / remote / puck...
Ik heb deze kit her gekocht n.a.v. een aantal kennissen van het forum : http://www.vicol-audio.ro/shop.php
Maar dan heb je nog geen DAC, alleen maar een cd /loopwerk.
Ik heb ook al 2 reserve laser`s... dus kan vooruit...
Vanavond ga ik bespreken hoe ik de kast ga maken ( blackwood en brond combinatie)

Alle 47 labs treasure kits  vind je hier : http://www.vkmusic.ca/front47.htm

Maar dat vind ik nog aardig aan de prijs, dan zou ik een kant en klare kopen... je hebt zo iets verziekt als je niet oplet met solderen..

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Super cool dat je dat met me wil delen Pjotr, gave sites hoor :clapping:

twani

Over wispelturigheid gesproken! Na een aantal dagen vakantievieren en de daarmee gepaard gaande "herverovering" van de door een ieder zo begeerde innerlijke rust heb ik besloten helemaal niet naar andere apparatuur te gaan luisteren. Rustig de boel nog eens overpeinzend heb ik eigenlijk zoiets van waarom? ik ben zo happy met mijn huidige sound, ik lijk wel gek.
Wél heb ik zojuist een nieuwe V-link 192 besteld, alom bejubeld em inderdaad ben ik met over m'n huidige V-Link MK1 ook al heel erg te spreken.
Andere reden is dat ik verslaafd ben geraakt aan mijn Spotify Premium account, heerlijk zeg :inlove:


YamahaRXV

#1762


Gelezen Theo, en serieus geinteresseerd ;D  Heb alleen nog wat twijfels (kwestie van persoonlijke prijs/kwaliteit verhouding) over een 192 versie of een ''2'' versie........ ;)
Alleen dat zilver hé.... ??? ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Heel verstandig Theo. Anders is niet altijd beter, dus als je nu tevreden bent, waarom veranderen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 26, 2012, 23:45:40

Gelezen Theo, en serieus geinteresseerd ;D  Heb alleen nog wat twijfels (kwestie van persoonlijke prijs/kwaliteit verhouding) over een 192 versie of een ''2'' versie........ ;)
Alleen dat zilver hé.... ??? ;D
Hij kan uit het zicht Jan, er zit géén power knopje op en gaat automatisch aan ;)
Vwb. De bekabeling moet ik even kijken als ik thuis ben, uit mijn hoofd gezegd is het een dig. coax interlink van het merk Chord......
USB kabel ben ik me op aan het oriënteren, schijnt in À-synchrone modus bar weinig uit te maken.
Gaat bovendien om een hele korte lengte bij mij, de laptop staat op het audio :D dressoir.
Via HDMi aangesloten op de Sony 55"  zodat ik vanaf de bank lekker door Spotify heen kan "jagen"
Wireless muisje erbij, ik ben helemaal voorzien. Gelukkig train ik daarnaast ook nog veel anders zou ik me nog bezwaard voelen met zo veel bedieningsgemak en luiheid :D

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 27, 2012, 09:33:30
Heel verstandig Theo. Anders is niet altijd beter, dus als je nu tevreden bent, waarom veranderen?
Dank je wel Bas, dat heeft de mens soms nodig ;)

twani


Originally Posted by barrows 
I am glad to hear that MF has adopted the XMOS and is now using two oscillators, avoiding the compromises of their past design. The display leds are a really nice touch as well.



Oa bovenstaande is er dus veranderd ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus 26, 2012, 21:44:26
Over wispelturigheid gesproken! Na een aantal dagen vakantievieren en de daarmee gepaard gaande "herverovering" van de door een ieder zo begeerde innerlijke rust heb ik besloten helemaal niet naar andere apparatuur te gaan luisteren. Rustig de boel nog eens overpeinzend heb ik eigenlijk zoiets van waarom? ik ben zo happy met mijn huidige sound, ik lijk wel gek.
Wél heb ik zojuist een nieuwe V-link 192 besteld, alom bejubeld em inderdaad ben ik met over m'n huidige V-Link MK1 ook al heel erg te spreken.
Andere reden is dat ik verslaafd ben geraakt aan mijn Spotify Premium account, heerlijk zeg :inlove:


Theo heeft het licht gezien! Gefeliciteerd.

Maar hoe zit het met de zelfbenoemde wispelturigheid?  ;D Dan toch maar.......

Groet en nog veel plezier van je vakantie en weergevonden rust,

Henk


twani

Nu ik jouw speakers in je profiel zie staan moet ik gelijk denken aan de test die ik in het september nummer van de audio of stereoplay heb gelezen van dit merk, met een óp of úitschroefbare gedeelte in het (volgens mij) coaxiale gedeelte van deze speaker. Zeer bijzonder....

Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus 27, 2012, 10:16:42
Nu ik jouw speakers in je profiel zie staan moet ik gelijk denken aan de test die ik in het september nummer van de audio of stereoplay heb gelezen van dit merk, met een óp of úitschroefbare gedeelte in het (volgens mij) coaxiale gedeelte van deze speaker. Zeer bijzonder....

En heel erg mooie luidsprekers, los van het beweegbare gedeelte (is bedoeld om eea af te stemmen op de grootte van de luisterruimte/luisterafstand. Dus een soort scherpstelling zoals in een camera).
De jet-tweeter was voor mij de reden om deze luidspreker aan te schaffen. Als ik het voorzichtig inschat is het niet jouw peace-of-cake...... ;D

Groet,

Henk

twani

Dat wist jij al wel hé Henk ;) Nochtans kan ik innovatieve technieken zeer waarderen, THE Spirit van Elac vond ik ook al gaaf btw.
Was dat niet met een Omnium straler boven op de kop van de box?

Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus 27, 2012, 16:05:23
Dat wist jij al wel hé Henk ;) Nochtans kan ik innovatieve technieken zeer waarderen, THE Spirit van Elac vond ik ook al gaaf btw.
Was dat niet met een Omnium straler boven op de kop van de box?

Inderdaad, met de 360graden band tweeter (de 4Pi) zoals die ook op mijn elac's staan en hun werk doen. Ze brengen meer ruimtelijkheid waarvoor je overigens een klein beetje duidelijkheid in plaatsing moet inleveren.

twani

@Jan

http://www.agoraquest.com/viewtopic.php?topic=39178&forum=51

Zie eens hoe deze "baas" helemaal los is gegaan op de V-link mk1 vwb. Isolators, dempers en kabels ;D ;D


YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 27, 2012, 18:23:17
@Jan

http://www.agoraquest.com/viewtopic.php?topic=39178&forum=51

Zie eens hoe deze "baas" helemaal los is gegaan op de V-link mk1 vwb. Isolators, dempers en kabels ;D ;D

Die ''baas'' is zeker aardig bezig geweest met z,n V-Link ;D  Wel interessant om te lezen trouwens  ;)
Wat mij persoonlijk erg interesseert is het eventuele nut van een ''hoogwaardige'' USB kabel.
Dat er in dig. coax interlinks klankmatige verschillen hoorbaar zijn weet ik uit eigen ervaring, maar wat de USB kabels betreft zijn er toch heel veel non-believers  :angel:
Waarschijnlijk speelt de lengte van de kabel bij USB wel een belangrijke rol ?

De QED kabels zijn in het algemeen wel mooie en goede kabels met een goede prijs/kwaliteit verhouding. In de div. reviews die er te vinden zijn komen ze meestal goed naar voren. (zie ook jouw link  ;))
Als ik een MF V-Link ga bestellen dan wil ik er een USB kabel van 3,5 a 4 m. bij hebben zodat de laptop gewoon op de salontafel of bank kan staan.
De zilverkleurige V-Link ''frommel'' ik wel achter het audio meubel  ;D  Wel mooi dat de V-Link 2 en 192 USB gevoed worden en er geen externe voeding vereist is.
De nieuwe lijn USB kabels van Supra schijnt kwalitatief ook goed te zijn, met name op het gebied van langere lengtes.
De dig. coax zal waarschijnlijk wel weer een Apogee Wide Eye of mogelijk een QED worden.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8